Gå til innhold

Hva er din jule budsjett? Trøste tråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter med overkant av 6.100,- som jeg kan bruke på hva jeg ønsker, men har ennå ikke begynt julehandelen. Mye fordi November lønnen var helt grusom, men jobbet kjempe mye i November men hadde noen dobbelt regninger og betale.

Nå sitt jeg med en samboer å hun forventer kanskje en overraskelse, mine nærmeste i familien fortjener noe fint da de har hjulpet meg veldig! Så nå søker jeg trøst, hva er ditt jule budsjett?  

Vurdere og selge noe av hobby utstyret mitt ( ekstremt dyre saker ) men det vil gå i tap, fordi jeg må skaffe det tilbake senere.

Anonymkode: 0388a...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke mange gaver jeg kjøper kun 4, ble 500 per pers. noe vi alle ble enige om, så det er fint.

Nå har jeg ikke startet julepynten enda. Har fake juletre og pynt til den men trenger annet pynt. Har lyst på en utenisse som lyser opp bare for å komme hjem til noe koselig hver dag :) Venter bare på at julepynten kommer på tilbud nå, ofte 1 uke før juleaften kommer alt på 50-75% salg! Har kun 1000kr til å bruke på pynt

Anonymkode: 5b1da...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter med overkant av 6.100,- som jeg kan bruke på hva jeg ønsker, men har ennå ikke begynt julehandelen. Mye fordi November lønnen var helt grusom, men jobbet kjempe mye i November men hadde noen dobbelt regninger og betale.

Nå sitt jeg med en samboer å hun forventer kanskje en overraskelse, mine nærmeste i familien fortjener noe fint da de har hjulpet meg veldig! Så nå søker jeg trøst, hva er ditt jule budsjett?  

Vurdere og selge noe av hobby utstyret mitt ( ekstremt dyre saker ) men det vil gå i tap, fordi jeg må skaffe det tilbake senere.

Anonymkode: 0388a...2e4

Ikke selg hobbyutstyret ditt, ettersom du taper penger på det.

Er de 6100 kronene penger som du har til overs når du har betalt dine regninger og mat frem til neste lønning i januar?
Skriv et budsjett over disse pengene, og ikke kjøp og ikke gi gaver som er dyrere enn du har råd til.

Anonymkode: bf404...e4e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette julebudsjett eller julegavebudsjett og hvor mange skal du kjøpe til? 

Du kan kjøpe mye fint og romantisk som ikke er for dyrt. Et sølvsmykke, for eksempel. Familien din kjenner deg jo, kjøp dem fine og gjennomtenkte gaver, ikke etter prislappen. Tøfler til en tante som ofte fryser er mer gjennomtenlt enn ny hårføner, for hun liker kanskje den hun har. 

 

Anonymkode: fd283...363

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke mange gaver jeg kjøper kun 4, ble 500 per pers. noe vi alle ble enige om, så det er fint.

Nå har jeg ikke startet julepynten enda. Har fake juletre og pynt til den men trenger annet pynt. Har lyst på en utenisse som lyser opp bare for å komme hjem til noe koselig hver dag :) Venter bare på at julepynten kommer på tilbud nå, ofte 1 uke før juleaften kommer alt på 50-75% salg! Har kun 1000kr til å bruke på pynt

Anonymkode: 5b1da...364

Tenker at du har det ganske så bra.

Anonymkode: 39833...af6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter med overkant av 6.100,- som jeg kan bruke på hva jeg ønsker, men har ennå ikke begynt julehandelen. Mye fordi November lønnen var helt grusom, men jobbet kjempe mye i November men hadde noen dobbelt regninger og betale.

1) Nå sitt jeg med en samboer å hun forventer kanskje en overraskelse, 2) mine nærmeste i familien fortjener noe fint da de har hjulpet meg veldig! Så nå søker jeg trøst, hva er ditt jule budsjett?  

Vurdere og selge noe av hobby utstyret mitt ( ekstremt dyre saker ) men det vil gå i tap, fordi jeg må skaffe det tilbake senere.

Anonymkode: 0388a...2e4

1) Ønsker hun seg en bestemt ting? Har hun sagt hva hun ønsker seg?
2) Jeg forstår dette. Men du trenger ikke å gi noe som er mer kostbart enn du har råd til. Du kan også gi en gave som er noe som du kan gjøre for de (en gjentjeneste for hjelpen som de har gitt deg). Du har nok sikkert også hjulpet de tidligere? En flott gave trenger ikke å være kostbar. Du kan gi en opplevelsesgave feks :nisse:

Anonymkode: bf404...e4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er de 6100 kronene penger som du har til overs når du har betalt dine regninger og mat frem til neste lønning i januar?
Skriv et budsjett over disse pengene, og ikke kjøp og ikke gi gaver som er dyrere enn du har råd til.

Anonymkode: bf404...e4e

De 6100,- er etter regninger, har ofret mat budsjettet ellers blir budsjettet mye mindre enn 6100,- Kanskje jeg burde forklare situasjon til min kjære, å heller gi henne gaven når januar lønnen kommer? 

Anonymkode: 0388a...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så stort julebudsjett. Vi er en liten familie så jeg har ikke så mange gaver å kjøpe. Bruker litt ekstra på mat og kos, brus etc. Men ikke i overflod;) 

Jeg ville ikke solgt utstyr. De fleste forstår at noen ganger er det litt tynt med penger. Jeg er sikker på at familien din vil forstå. Og det er mye fint man kan få som ikke koster allverden:) 

Anonymkode: 22a2d...5a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

1) Ønsker hun seg en bestemt ting? Har hun sagt hva hun ønsker seg?
2) Jeg forstår dette. Men du trenger ikke å gi noe som er mer kostbart enn du har råd til. Du kan også gi en gave som er noe som du kan gjøre for de (en gjentjeneste for hjelpen som de har gitt deg). Du har nok sikkert også hjulpet de tidligere? En flott gave trenger ikke å være kostbar. Du kan gi en opplevelsesgave feks :nisse:

Anonymkode: bf404...e4e

1) Hun har ikke sagt hva hun ønsker seg ennå, men har noen ideer over hva hun ønsker seg :) Koster over 2000,-

Anonymkode: 0388a...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De 6100,- er etter regninger, 1) har ofret mat budsjettet ellers blir budsjettet mye mindre enn 6100,- 2)Kanskje jeg burde forklare situasjon til min kjære, å heller gi henne gaven når januar lønnen kommer

Anonymkode: 0388a...2e4

1) Hva betyr dette? Har du ikke beregnet penger til mat?
2) Det var en svært god ide. Gi henne en billig gave til jul og så får hun den mer kostbare gaven i januar

Anonymkode: bf404...e4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke mange gaver jeg kjøper kun 4, ble 500 per pers. noe vi alle ble enige om, så det er fint.

Nå har jeg ikke startet julepynten enda. Har fake juletre og pynt til den men trenger annet pynt. Har lyst på en utenisse som lyser opp bare for å komme hjem til noe koselig hver dag :) Venter bare på at julepynten kommer på tilbud nå, ofte 1 uke før juleaften kommer alt på 50-75% salg! Har kun 1000kr til å bruke på pynt

Anonymkode: 5b1da...364

1000,- på julepynt??? 

Anonymkode: 22a2d...5a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1) Hun har ikke sagt hva hun ønsker seg ennå, men har noen ideer over hva hun ønsker seg :) Koster over 2000,-

Anonymkode: 0388a...2e4

Ok :) Snakk med henne om at hun får denne gaven i januar som sagt. Kanskje du finner den enda rimeligere på januarsalget?

Anonymkode: bf404...e4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

1) Hva betyr dette? Har du ikke beregnet penger til mat?
2) Det var en svært god ide. Gi henne en billig gave til jul og så får hun den mer kostbare gaven i januar

Anonymkode: bf404...e4e

1) Nope, har ikke mat budsjett.. Lever på havregryn og melk å tyvegods fra min mors fryseboks :erter:

Anonymkode: 0388a...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1000,- på julepynt??? 

Anonymkode: 22a2d...5a1

Tja, en edelgran koster fort 7-800 kr... Vi betalte vel 700 for vår i fjor, og det var langt ifra det største treet, siden det skulle få plass i en liten blokkleilighet. Sleng på et par juleblomster i tillegg, så er man fort oppi 1000 kr. 

Anonymkode: 90631...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal du bruke så mye som 2 000 på kvinnfolket ditt? 

Jeg synes ikke du har lite penger, jeg. Jeg bruker 4-500 kr i gave på foreldre, søsken, og tantebarn, og kanskje en tusenlapp på mannen(og selv det er litt unødvendig mye i mine øyne). Jeg kjøper altså gaver for rundt 3-4 000 kr, og det er jo ikke strengt tatt nødvendig det hellet. 

Dette selv om jeg ikke har dårlig råd, tvert imot setter jeg 15-20 000 inn på fond hver måned... Jeg ser bare ikke hvorfor man skal kjøpe så himla dyre gaver, og gjøre alt så dyrt. 

Reduser gavebudsjettet ditt. Det er helt sykt å bruke 2 000 kr i gave på én person når du sitter og eter havregryn. Om hun forventer det, er hun ikke en dame som er verdt å samle på. 

Anonymkode: 90631...43d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker at du har det ganske så bra.

Anonymkode: 39833...af6

Ja folk tenker ofte det, men jeg har minste sats fra Nav dvs 12500 utbetalt /mnd + 1500 i bostøtte. Jeg vil si jeg overlever

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

1000,- på julepynt??? 

Anonymkode: 22a2d...5a1

Veldig glad i julepynt :) Det booster opp livsgleden å komme hjem til godt pyntet hjem spesielt i juletiden

Anonymkode: 5b1da...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Nope, har ikke mat budsjett.. Lever på havregryn og melk å tyvegods fra min mors fryseboks :erter:

Anonymkode: 0388a...2e4

Stjeler du mat fra din mors fryseboks?
I steden for å gi dyre gaver til kjæresten din og familien din, bør du bruke penger på mat. Vent med gaver til du har råd til gaver.

Anonymkode: bf404...e4e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja folk tenker ofte det, men jeg har minste sats fra Nav dvs 12500 utbetalt /mnd + 1500 i bostøtte. Jeg vil si jeg overlever

 

Veldig glad i julepynt :) Det booster opp livsgleden å komme hjem til godt pyntet hjem spesielt i juletiden

Anonymkode: 5b1da...364

Da kan du ikke sutre over dårlig økonomi. Om du bruker 1000 kr på julepynt, og det ikke engang inkluderer tre og juletrepynt, så sløser du noe helt vilt med pengene du har. Da har man ingen grunn tli å sutre. Jeg bruker kanskje 1000 kr på pynt jeg også, men det inkluderer da tre til 7-800 kr - og jeg har utbetalt nesten tre ganger så mye i mnd som deg.... 

Anonymkode: 90631...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Nope, har ikke mat budsjett.. Lever på havregryn og melk å tyvegods fra min mors fryseboks :erter:

Anonymkode: 0388a...2e4

Hæ? Du har ikke penger til mat, fordi du skal kjøpe gaver? Jeg har 6900 som skal holde til 1.januar. Dette innebærer fem gaver (blant annet til barnet mitt), mat for fire uker, julehandel og bensin. Julepynt kjøper jeg ikke, det sparer jeg på fra år til år. Du får uansett ganske mye pynt bare for en 2-300 på Ikea eller Nille. 

Budsjettet mitt er slik:

1400 Gaver (300 til barnet, 200 til bror, 200 til mor, 300 til søsteren min, 400 til sammen til tantebarna mine)
3000 Mat
1000 Bensin 
500 Nyttårsaften 
1000 igjen til ekstra julekos/julemat/brus etc.

Anonymkode: dda9a...98b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebudsjettet vårt ligger på mellom 20 000 - 30 000.-.. men da er utgifter til dekorasjoner også medregnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...