Gå til innhold

Blir gal av tankene om legen! Smerte og lengsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er lege på legevakten, hun har bare møtt han der to ganger for nesten et år siden. Ingenting i veien for å ta kontakt da.

Anonymkode: d10a4...6b8

Du har allikevel vært pasienten hans og en lege skal ikke ha forhold til sine tidligere pasienter og nåværende pasienter. Han har ikke lov til det.

Det finnes en mengde flotte menn der ute. Finn deg heller en som ikke er legen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men kanskje det hjelper henne å komme over han når han ikke svarer eller sier nei.

Anonymkode: 2ef5c...ae8

Han kommer til å si nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om en fase jeg hadde med en eks som tenåring. Vi hadde avstandsforhold og der ble slutt. I over et år var jeg besatt av denne gutten. Jeg idealiserte han og hadde mange store tanker om han og hvordan forholdet vårt kunne vert. Det gjor vondt i kroppen når jeg tenkte på han og følelsene var helt hinsides sterke. Så møtte jeg han igjen, alle de store følelsene mine var bare et luftslott. Han var ikke noe større eller bedre en andre mennesker og jeg datt hardt i bakken når jeg forsto at jeg bare hadde vert besatt i en tanke, en idé. 

Gå videre med livet ditt, ts. 

Anonymkode: 285ee...498

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette minner meg om en fase jeg hadde med en eks som tenåring. Vi hadde avstandsforhold og der ble slutt. I over et år var jeg besatt av denne gutten. Jeg idealiserte han og hadde mange store tanker om han og hvordan forholdet vårt kunne vert. Det gjor vondt i kroppen når jeg tenkte på han og følelsene var helt hinsides sterke. Så møtte jeg han igjen, alle de store følelsene mine var bare et luftslott. Han var ikke noe større eller bedre en andre mennesker og jeg datt hardt i bakken når jeg forsto at jeg bare hadde vert besatt i en tanke, en idé. 

Gå videre med livet ditt, ts. 

Anonymkode: 285ee...498

Nettopp! Slik stalking er skadelig for alle parter. 

Anonymkode: eccc6...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Slik stalking er skadelig for alle parter. 

Anonymkode: eccc6...b2b

Jeg skal ikke ha på meg at jeg stalket da. Dette var lenge før sosiale medier kom og jeg plaget han ikke med verken meldinger eller oppringinger. Jeg bare lullet meg inn i mitt eget hode med disse tankene. 

Anonymkode: 285ee...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Du har allikevel vært pasienten hans og en lege skal ikke ha forhold til sine tidligere pasienter og nåværende pasienter. Han har ikke lov til det.

Det finnes en mengde flotte menn der ute. Finn deg heller en som ikke er legen din

Jeg er ikke ts.. men reglene er ikke så firkantede at en lege ikke kan ha et forhold til en tidligere pasient, det kommer helt an på hva slags pasientrelasjon det har vært/er. 

«Hvorvidt det er akseptabelt å utvikle et kjærlighetsforhold til en tidligere pasient, mener rådet vil avhenge av hva slags lege-pasient-forhold det har dreid seg om. Hvis for eksempel en kirurg opererte en pasient for en tilstand som pasienten fullt ut ble helbredet for, og det siden ikke har vært noen lege-pasient-relasjon, mener rådet at § 7 ikke er til hinder for at det kan utvikles et kjærlighetsforhold relativt kort tid etter operasjonen.» 

http://tidsskriftet.no/2011/06/medisinsk-etikk/privat-forhold-mellom-lege-og-pasient

 

Her er det fritt frem for ts til å sende melding. 😊

Anonymkode: d10a4...6b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir faktisk helt gal av å tenke på legen.  Han kan være mitt livs kjærlighet men jeg kan ikke gjøre noe som helst. Kan ikke ta kontakt på Facebook uten at han tror jeg er sprø, jeg er fanget i egne tanker og drømmer. Aldri følt det slik før. Hva om det aldri går over! Selv ett år etter kjennes det så sterkt! Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: e937a...c3d

Og så jeg som rådet deg i forrige tråd til å ikke sende bare en, men to facebookmeldinger til han. Fulgte du ikke rådet mitt? :snurt:

:rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke ha på meg at jeg stalket da. Dette var lenge før sosiale medier kom og jeg plaget han ikke med verken meldinger eller oppringinger. Jeg bare lullet meg inn i mitt eget hode med disse tankene. 

Anonymkode: 285ee...498

Nei det tror jeg ingenting på!

Anonymkode: eccc6...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, chisandra skrev:

Og så jeg som rådet deg i forrige tråd til å ikke sende bare en, men to facebookmeldinger til han. Fulgte du ikke rådet mitt? :snurt:

:rulle:

Hvorfor viser du fingeren? Du er en misunnelig, gammel kjerring som aldri har følt gjensidig tiltrekning med en kjekk mann og som aldri hadde hatt sjans til å få et ja. Ikke hadde du hatt guts nok til å gå for det heller, det er derfor det er sååååå forferdelig å tenke tanken på at noen kan finne på å sende en melding. Få deg en plastisk operasjon så kanskje noen menn ser på deg av og til også.

Anonymkode: e937a...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

SLUTT Å MAS!!!! 
Kan ikke admin gjøre noe for svarte?! Kan dere ikke hive ut denne AB? Spammer ned hele forumet med det samme gnålet i flere måneder. 

Bare la vær å gå inn på trådene! Har du virkelig ikke bedre å gjøre enn å måtte skrive i alle trådene mine? Få deg et liv for faen.

Anonymkode: e937a...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor viser du fingeren? Du er en misunnelig, gammel kjerring som aldri har følt gjensidig tiltrekning med en kjekk mann og som aldri hadde hatt sjans til å få et ja. Ikke hadde du hatt guts nok til å gå for det heller, det er derfor det er sååååå forferdelig å tenke tanken på at noen kan finne på å sende en melding. Få deg en plastisk operasjon så kanskje noen menn ser på deg av og til også.

Anonymkode: e937a...c3d

Livet er ikke lett når det verker i kjærlighetshormonene:hoho:

Anonymkode: 8249b...686

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor viser du fingeren? Du er en misunnelig, gammel kjerring som aldri har følt gjensidig tiltrekning med en kjekk mann og som aldri hadde hatt sjans til å få et ja. Ikke hadde du hatt guts nok til å gå for det heller, det er derfor det er sååååå forferdelig å tenke tanken på at noen kan finne på å sende en melding. Få deg en plastisk operasjon så kanskje noen menn ser på deg av og til også.

Anonymkode: e937a...c3d

Dette gamle skrukketrollet ønsket jo bare å være til hjelp, jo. Nå var du utakknemlig :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

Jeg viser til § 7  i kapittel I i etiske regler for leger. 

Rådet uttaler at kjærlighetsforhold til en pasient en ikke har på sin pasientliste anses ikke som et brudd på de etiske reglene. Det er dog noen regler som må være oppfylt.

Det er dermed ikke sagt at dette vil koordinere med denne legens moralske verdier: Det er ikke sikkert han vil synes det er moralsk akseptabelt å ha en intim relasjon til en tidligere pasient. Det er godt mulig han vil finne det ubehagelig å bli kontaktet på sin private arena. En må også huske på at en som lege på legevakt møter et hopetall av pasienter i løpet av en dag. For ikke å glemme, et helt år. En har også et liv utenfor arbeidet. 

Endret av gjestvest
la til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, chisandra skrev:

Dette gamle skrukketrollet ønsket jo bare å være til hjelp, jo. Nå var du utakknemlig :grine:

Med å vise fingeren? Ærlig talt, hvorfor dette behovet for å skrive i trådene mine i det hele tatt. 

Anonymkode: e937a...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med å vise fingeren? Ærlig talt, hvorfor dette behovet for å skrive i trådene mine i det hele tatt. 

Anonymkode: e937a...c3d

Hvilken finger snakker du om egentlig?

Anonymkode: 9a48c...80e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Honey Dew skrev:

Han kommer til å si nei

Selvfølgelig, men har hun først spurt, så må hun forholde seg til det. Da kan hun kanskje legge hele denne obsesjonen bak seg å slutte å mase om det her på KG.

Anonymkode: 2ef5c...ae8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...