Gå til innhold

Beskyld for å kjøre på bil!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble nettopp ringt av et nummer: 39 96 22 17, som begynte å si at: "takk for at du la igjen lapp på bilen min med nummeret ditt og registreringsnummer på bilen. har du forsikring? for du må dekke skaden etter å ha kjørt på bilen min" Jeg forklarer at jeg ikke har lagt igjen en eneste lapp eller kjørt på noe bil, hun reagerer med å bli sur og sier at hun skal ringe forsikringsselskapet og se hvem som vinner igjennom med det, også ler hun bare og til slutt legger på. Hva i huleste skal jeg gjøre!? jeg har ikke kjørt på eller skrapet borti en eneste bil!! så risikerer jeg nå og bli beskyld for en skade jeg IKKE har gjort?!

Anonymkode: 62fca...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bevise at du ikke var på stedet da ulykken skjedde, bevise med denne såkalte håndskriften det er snakk om, slike ting du må gjøre da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble nettopp ringt av et nummer: 39 96 22 17, som begynte å si at: "takk for at du la igjen lapp på bilen min med nummeret ditt og registreringsnummer på bilen. har du forsikring? for du må dekke skaden etter å ha kjørt på bilen min" Jeg forklarer at jeg ikke har lagt igjen en eneste lapp eller kjørt på noe bil, hun reagerer med å bli sur og sier at hun skal ringe forsikringsselskapet og se hvem som vinner igjennom med det, også ler hun bare og til slutt legger på. Hva i huleste skal jeg gjøre!? jeg har ikke kjørt på eller skrapet borti en eneste bil!! så risikerer jeg nå og bli beskyld for en skade jeg IKKE har gjort?!

Anonymkode: 62fca...4ff

Det er en app som driver med «tulletelefon». Var en tråd om noe lignende her for en stund siden og har også stått en del i pressen. Bare å ignorere. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Synes du det er greit å oppgi telefonnummeret hun ringte fra? 

Ja, selvfølgelig er det det. Når jeg blir forsøkt å skulle betale for en skade jeg ikke har gjort.

Anonymkode: 62fca...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Synes du det er greit å oppgi telefonnummeret hun ringte fra? 

Ikke noe problem syns jeg. Sjekk nummeret  på telefonterror.no. 

Dette er bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg søkte det opp nå på telefonterror, så at farenivået på dette nummeret var høyt. Nå ble jeg letta! Men det fikk meg til å tenke på at man faktisk kan bli beskyldt for skade på en annen bil, det er jo forsåvidt bare for personen som eier bilen å skrive opp registreringsnummeret til bilen vedsiden av å legge skylden der. Ikke bra.
Ts

Anonymkode: 62fca...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg søkte det opp nå på telefonterror, så at farenivået på dette nummeret var høyt. Nå ble jeg letta! Men det fikk meg til å tenke på at man faktisk kan bli beskyldt for skade på en annen bil, det er jo forsåvidt bare for personen som eier bilen å skrive opp registreringsnummeret til bilen vedsiden av å legge skylden der. Ikke bra.
Ts

Anonymkode: 62fca...4ff

Om man har skadet en annen bil vil det være skade på egen bil også så er ikke bare å beskylde andre heldigvis :)

Anonymkode: b7987...3c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg søkte det opp nå på telefonterror, så at farenivået på dette nummeret var høyt. Nå ble jeg letta! Men det fikk meg til å tenke på at man faktisk kan bli beskyldt for skade på en annen bil, det er jo forsåvidt bare for personen som eier bilen å skrive opp registreringsnummeret til bilen vedsiden av å legge skylden der. Ikke bra.
Ts

Anonymkode: 62fca...4ff

Nei, det kan du jo selvsagt ikke. Det vet vi alle bare er tull.

Det er ikke sånn at DU må bevise at du ikke var der, eller ikke har skrevet lappen. Det må (når du nekter) fremskaffes bevis for at det var deg. Vitner. Tekniske bevis fra bilen. Overvåkningsfoto. etc.. Grunnleggende norsk lov.

8 minutter siden, Jordbæra skrev:

Bevise at du ikke var på stedet da ulykken skjedde, bevise med denne såkalte håndskriften det er snakk om, slike ting du må gjøre da

Nei. Bare: nei. En må aldri bevise sin uskyld. Motpart må bevise din skyld.

Anonymkode: 94def...dba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte nummeret opp igjen, for trodde jo dette var sant. Ser nå at jeg kan ha blitt utsatt for telefonsvindel.. skulle aldri ringt opp, nå forsvinner vel penger eller de har fått tilgang inn i telefonen :(

Anonymkode: 62fca...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit det bare var tull. Har selv opplevd å bli urettmessig beskyldt for å ha kjørt på en annen bil og stukket fra åstedet. Det var et styr uten like, tror jeg brukte et år frem og tilbake med forsikringsselskapet før det tok slutt. Da hadde til og med den som faktisk kjørte på bilen meldt seg hos politiet, men fortsatt mente visstnok forsikringsselskapet at det var min bil som ble brukt og ville at jeg skulle forklare mitt kjennskap til denne helt fremmede personen samt «bekrefte» at jeg hadde lånt bort min bil. 

Anonymkode: 11e9a...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble nettopp ringt av et nummer: 39 96 22 17, som begynte å si at: "takk for at du la igjen lapp på bilen min med nummeret ditt og registreringsnummer på bilen. har du forsikring? for du må dekke skaden etter å ha kjørt på bilen min" Jeg forklarer at jeg ikke har lagt igjen en eneste lapp eller kjørt på noe bil, hun reagerer med å bli sur og sier at hun skal ringe forsikringsselskapet og se hvem som vinner igjennom med det, også ler hun bare og til slutt legger på. Hva i huleste skal jeg gjøre!? jeg har ikke kjørt på eller skrapet borti en eneste bil!! så risikerer jeg nå og bli beskyld for en skade jeg IKKE har gjort?!

Anonymkode: 62fca...4ff

Det der er en tulletlf!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tdm900 skrev:

Det der er en tulletlf!!

Velkommen etter. 

Anonymkode: a1634...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte nummeret opp igjen, for trodde jo dette var sant. Ser nå at jeg kan ha blitt utsatt for telefonsvindel.. skulle aldri ringt opp, nå forsvinner vel penger eller de har fått tilgang inn i telefonen :(

Anonymkode: 62fca...4ff

Neida, det er en tulleringe-app hvor dette nummeret vises. 

Anonymkode: a4b55...9d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...