Gå til innhold

Jul i Blodfjell


missmcbeal

Anbefalte innlegg

Min teori:

Svein er moderen, men den Svein vi ser vet det ikke selv. Han har splittet personlighet. Det vi ser er hvordan han forstår verden rundt seg. Han har drept alle sammen slik at "den andre han" skal kunne få være ekte politimann som oppklarer mordene.

Endret av bruker122345
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, bruker122345 skrev:

Min teori:

Svein er moderen, men den Svein vi ser vet det ikke selv. Han har splittet personlighet. Det vi ser er hvordan han forstår verden rundt seg. Han har drept alle sammen slik at "den andre han" skal kunne få være ekte politimann som oppklarer mordene.

Ja det tenkte jeg også for en stund siden, og at grunnen til at han har så fobi for nisser er fordi de(hans alterego for å gi nisser dårlig rykte siden han hater de) dreper, ikke bare fordi han fikk besøk av nissen som barn og ikke skjønte hvem det var, men han er jo ofte med Sanna eller andre når mordene blir begått?
Men jeg tror faktisk det er sånn som du sier.

Anonymkode: c1772...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det tenkte jeg også for en stund siden, og at grunnen til at han har så fobi for nisser er fordi de(hans alterego for å gi nisser dårlig rykte siden han hater de) dreper, ikke bare fordi han fikk besøk av nissen som barn og ikke skjønte hvem det var, men han er jo ofte med Sanna eller andre når mordene blir begått?
Men jeg tror faktisk det er sånn som du sier.

Anonymkode: c1772...b47

Hvem er Sanna?

Anonymkode: bf41e...3bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Sanna?

Anonymkode: bf41e...3bc

Mente nok Nanna. Så det står mellom Toffen, Chris, Jack, Nanna, Svein eller Konrad selv. Chris og Konstanse var jo inne på rommet når morderen slo til en gang, om vi kan stole på at det ikke var dem da. Svein og Nanna var jo sammen når Putti ble drept idag. Jack, Chris og Toffen var og sammen... Kan det bare være Konrad igjen da? 

Anonymkode: c5abb...191

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente nok Nanna. Så det står mellom Toffen, Chris, Jack, Nanna, Svein eller Konrad selv. Chris og Konstanse var jo inne på rommet når morderen slo til en gang, om vi kan stole på at det ikke var dem da. Svein og Nanna var jo sammen når Putti ble drept idag. Jack, Chris og Toffen var og sammen... Kan det bare være Konrad igjen da? 

Anonymkode: c5abb...191

Ja det med at Konrad er den eneste som kunne sette igang skiheisen også retter jo mistanken mot han. Og nå er han "forsvunnet", til hvor hen? Når de andre mordene har blitt begått så har hjelpepleiern hans vært i fellesskap med de andre, så da har Konrad hatt mulighet til å drepe ubermerket, og nå har det jo kommet frem at Konrad ikke er så syk at han trenger hjelpepleier allikevel , siden han bare kan forsvinne på den måten. Med mindre han har blitt kidnappet :P

Anonymkode: c1772...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det med at Konrad er den eneste som kunne sette igang skiheisen også retter jo mistanken mot han. Og nå er han "forsvunnet", til hvor hen? Når de andre mordene har blitt begått så har hjelpepleiern hans vært i fellesskap med de andre, så da har Konrad hatt mulighet til å drepe ubermerket, og nå har det jo kommet frem at Konrad ikke er så syk at han trenger hjelpepleier allikevel , siden han bare kan forsvinne på den måten. Med mindre han har blitt kidnappet :P

Anonymkode: c1772...b47

Hvem ringte på interntelefonen da? En medsammensvoren eller kidnapperen?

Anonymkode: 7e9d1...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91

Jeg trodde Torgeir Soot var vaktmesteren jeg, så lite følger jeg med. Haha. Siden Nanna tok opp noe fra hans bag, også sa hun "Han er en Soot". Men, sikkert bare jeg som misforsto:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Caroline91 skrev:

Jeg trodde Torgeir Soot var vaktmesteren jeg, så lite følger jeg med. Haha. Siden Nanna tok opp noe fra hans bag, også sa hun "Han er en Soot". Men, sikkert bare jeg som misforsto:)

Jeg forsto det også sånn.

Anonymkode: f0d9d...21a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Caroline91 skrev:

Jeg trodde Torgeir Soot var vaktmesteren jeg, så lite følger jeg med. Haha. Siden Nanna tok opp noe fra hans bag, også sa hun "Han er en Soot". Men, sikkert bare jeg som misforsto:)

Vaktmesteren, Torgeir Soot stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

FAEN

Jeg er den ektefellen.

HÆLVETE 

:fnise: 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha :D :D :D <3  Sånn forhold vil jeg også ha, med typen som sier Helvete som Svein og jeg kunne lekt kosedama i en hver setting og motgang uten at han tenkte jeg var gal xD

Anonymkode: c1772...b47

Haha hvorfor har ikke jeg tenkt på å være kosedama :D Det skal jeg være fra nå av! 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Timian sa jo at han drepte tvillingene.

Og Nanna sa det om at noe manglet og at hun trodde det var kos fordi Putti var død.

Anonymkode: cb797...607

Timian sa han fikk headshot på tvillingene, altså at han siktet på dem og sa pang. På samme måte som han også skjøt de andre. Jeg tror heller at tvillingene ble drept mens han så på kanskje? Jeg tror hvert fall ikke at det var Timian som drepte dem.

Men det kan være at en av de som er døde ikke er døde. Skulle tatt pause for å telle lik :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, bruker122345 skrev:

Min teori:

Svein er moderen, men den Svein vi ser vet det ikke selv. Han har splittet personlighet. Det vi ser er hvordan han forstår verden rundt seg. Han har drept alle sammen slik at "den andre han" skal kunne få være ekte politimann som oppklarer mordene.

Sykt godt poeng. Men har ikke Svein hørt skrik, og så løpt bort og funnet likene? Han kan ikke ha drept alle i så fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Sykt godt poeng. Men har ikke Svein hørt skrik, og så løpt bort og funnet likene? Han kan ikke ha drept alle i så fall

Skrikene er jo vanligvis fra dem som finner likene, ikke av offeret selv! :opplyser:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Skrikene er jo vanligvis fra dem som finner likene, ikke av offeret selv! :opplyser:

Det er sant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har to teorier. I første episode ser vi at Jack tar hjertemedisin, og i episode 21 må Konrad ha medisin for høyt blodtrykk. 

Det er derfor ikke usannsynlig at Jack faktisk er sønnen til Konrad, men Konrad sier i episode 18 ganske aggressivt at han ikke har noen sønn. Så om han fornekter Jack som sønn, fordi han har forstått at sønnen er homofil er en teori.

Den andre teorien er vaktmesteren Torgeir Soot. Vi vet at han er en del av familien pga. etternavnet. Nanna finner ut av at han heter Torstein Soot pga. en resept. Her vil serien at vi skal tro at Torgeir Soot er sønnen, som har hentet ut hjertemedisin for faren. Denne teorien blir styrket av at Konrad i episode 1 sier at hele formuen skal gå til et barnehjem for katter, hvis familien ikke tar arven. Torgeir er en kattamorder, så dersom han er sønnen til Konrad er det mulig at han ikke ønsker å akseptere sønnen fordi han (Konrad) er så glad i katter.

Så ergo er enten Jack eller Torstein sønnen til Konrad, og serien vil at vi skal tro at en av de må være morderen. I episode 16 hører vi Siri synge frem til hun blir drept, så Svein kan derfor ikke være morderen. I episode 21 får vi nok en gang bekreftet at Svein ikke kan være morderen. Morderen ringer på telefonen når Nanna og Svein er med Konrad. Så verken Nanna, Svein eller Konrad kan være morderen. Når vaktmesteren kommer så ringer telefonen igjen, og da er Nanna og Svein med vaktmesteren når morderen ringer. Derfor kan ikke morderen være Torstein heller. De vi står igjen med som potensiel morder nå er derfor Toffen, Jack eller Chris. Hvis det kun er 1 morder, og ikke flere så tror jeg morderen må være Jack, som viser seg å være sønnen til Konrad. Vaktmesteren Torstein er kun en avledning. For når Putti snakker med Nanna og Svein (før hun blir drept) så sier hun at det kommer en julenisse. Torstein kan umulig rukket å skifte fra vaktmesterklær, til julenisse, for så til vaktmesterklær igjen. I mellomtiden må Toffen, Jack og Chris hatt en pause. Både Jack og Chris må ha vært på rommene sine i mellomtiden for å skifte til bryteklær, legg merke til at Chris viser brystkassen til vanlig, så han kan ikke ha hatt den hvite singleten under. Derfor MÅ Chris og Jack ha vært på rommene sine og skiftet klær i mellomtiden, da putti dør. Derfor kan Toffen, Chris eller Jack ha rukket å skifte til julenisse og drept Putti i mellomtiden. 

Nanna, Svein, Konrad eller Torstein kan umulig være morderen, med mindre det er flere mordere.

Anonymkode: a2557...4c6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker det var et hint fra Svein da han nevnte at det hadde vært veldig kjedelig om morderen var en vi ikke vet hvem er som kom inn helt på slutten.

Anonymkode: f27d0...365

Tviholder på teorien om Martin Rohde, jeg. Han var jo med helt fra starten, selv om vi ikke har sett ham siden. :laugh:

Anonymkode: d7d39...d44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det tenkte jeg også for en stund siden, og at grunnen til at han har så fobi for nisser er fordi de(hans alterego for å gi nisser dårlig rykte siden han hater de) dreper, ikke bare fordi han fikk besøk av nissen som barn og ikke skjønte hvem det var, men han er jo ofte med Sanna eller andre når mordene blir begått?
Men jeg tror faktisk det er sånn som du sier.

Anonymkode: c1772...b47

Jeg tror du har rett i det, men samtidig tror jeg samtlige av de som er igjen har tilsynelatende vært sammen med noen andre mens et drap har blitt utført. For eksemepel virket det som om Toffen, Chris og Jack var alle sammen når de siste drapene på kosedamen og vaktmesteren ble utført. Det eneste unntaket er Konrad selv, men jeg tror ikke det er han ettersom det ble isåfall "avslørt" i traileren til serien, av Svein i forrige (?) episode og er noe mange har trodd siden første episode. På meg virker det som om serieskaperne ønsker at det skal være mer uforutsigbart enn det. Jeg tror heller ikke det kan være en ny person som vi ikke har møtt tidligere ettersom den ideen allerede har blitt latterliggjort av Svein.

Jeg synes også det at de har vært så mye sammen kræsjer litt med min teori, men er det mulig at det er kun et resultat av Sveins fantasi? Jeg skjønner ikke hvordan noen av de andre (utenom Konrad) kan stå bak mordene. 

Vi så også Sveins avhør av Timian, og det virket som om Svein var oppriktig overrasket over hva han hadde sagt til han. Derfor tenker jeg at Svein ikke er helt ved sine fulle fem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...