Gå til innhold

Jul i Blodfjell


missmcbeal

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner at det er ganske bred enighet her om hva som kommer til å skje i dagens episode: Nanna skjønner at Svein er personen i rosa jakke (dvs. den vrengte jakka til Jack), og det kommer frem at Svein klipte kabelen i håp om å løse drapsgåten selv og vinne anerkjennelse nede på politikammeret. En av få ganger denne serien har vært forutsigbar? Ett av få spørsmål er i så fall hvorfor han brukte den vrengte jakka til Jack. Kanskje ikke viktig.

 

Anonymkode: 67691...957

Nanna fant jo ut det i gårsdagens episode (22. desember). Hun så det på videoen fra Sveins rom. Så vi vet han klipte kablen. Men vi finner kanskje ut hvorfor i dagens episode. (Jeg tror det var fordi han ikke ville at noen skulle ringe det ekte politiet, tror ikke han er morderen med mindre det er flere mordere og han bare er en av dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, SoftKitty skrev:

Nanna fant jo ut det i gårsdagens episode (22. desember). Hun så det på videoen fra Sveins rom. Så vi vet han klipte kablen. Men vi finner kanskje ut hvorfor i dagens episode.

Beklager at jeg var uklar. Det var nettopp forklaringen på hvorfor han gjorde det som vi regner med å få vite i dagens episode, og at det vil vise seg å være fordi han vil vise seg fram som etterforsker i en drapssak. Avsløringen av at Svein gikk rundt med den rosa jakka (eller den vrengte jakka) fikk vi selvsagt i går.

Kanskje ikke viktig, men kan bli noe spenning rundt hvorfor Svein tok jakka til nettopp Jack. Har ikke Jack gått rundt med den jakka hver eneste dag (slik alle de andre karakterene for øvrig har gjort, eller er det noen unntak)? Men det skjedde jo om natta, så han snek seg vel bare inn på rommet og tok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva om Jack døde fordi det var han som ga fra seg medisin i forrige episode. Og at morderen kanskje er dø?

For hvis Jack er morderen så måtte han gi fra seg medisin slik morderen sa på telefonen. Og da gir det jo mening at jack gikk tom for medisin? Bare en tanke. :)

Meget spennende hypotese!

Den teorien du gir her kan forklare hvorfor Jack gikk tom: han er kan hende morderen i telefonen og vet tydeligvis at han har medisin som kan brukes som pressmiddel for å holde Konrad utenfor. Men hvorfor gi bort livsviktig medisin han selv kunne komme til å trenge? Det har jeg større problemer med å forklare.

Noe annet som er spennende med teorien er at det styrker forbindelsen mellom Jacks og Konrads hjertevansker. Og det reiser spørsmålet om ikke Jack er den sønnen som Konrad så heftig avviste at han hadde her for en del dager tilbake.

Må også si at jeg med en gang syntes stemmen i røret hadde veldig likt tonefall som Jack. Kan være innbilning.

Anonymkode: 67691...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meget spennende hypotese!

Den teorien du gir her kan forklare hvorfor Jack gikk tom: han er kan hende morderen i telefonen og vet tydeligvis at han har medisin som kan brukes som pressmiddel for å holde Konrad utenfor. Men hvorfor gi bort livsviktig medisin han selv kunne komme til å trenge? Det har jeg større problemer med å forklare.

Noe annet som er spennende med teorien er at det styrker forbindelsen mellom Jacks og Konrads hjertevansker. Og det reiser spørsmålet om ikke Jack er den sønnen som Konrad så heftig avviste at han hadde her for en del dager tilbake.

Må også si at jeg med en gang syntes stemmen i røret hadde veldig likt tonefall som Jack. Kan være innbilning.

Anonymkode: 67691...957

Kanskje han ga bort livsviktig medisin fordi han var redd for at han skulle bli oppdaget. Om han ikke ga fra seg medisin så ville det han sa på telefonen vært bare tomme trusler, og da ville kanskje Nanna og Svein sagt ting til Konrad?

Kanskje det er derfor Toffen sier til Konrad i dagens episode at masse folk har dødd, for å presse morderen? 

Blir iværtfall spennende og se hvordan de løser ting i dagens episode. Lurer også veldig på hvorfor Svein tok jakken til nettopp Jack?

Anonymkode: 1e20d...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vaktmesteren hadde en resept på medisin i baggen sin. Samme dag dukket det opp en pilleboks med sløyfe på, kjøkkenet. 

Anonymkode: a2069...6f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre som ikke får opp episoden i Dplay? 

Anonymkode: 4970d...bd3

Skal virke nå...:)

Anonymkode: 67691...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal virke nå...:)

Anonymkode: 67691...957

Gjorde du noe spesielt eller begynte den bare å fungere? Det står bare og spinner i sort hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, melissacarin skrev:

Gjorde du noe spesielt eller begynte den bare å fungere? Det står bare og spinner i sort hos meg.

Håper du fikk den til å funke til slutt. Skal funke feks. rett fra forsida.

Spennende episode, kan nesten måle seg med spekulasjonene her inne! Får drøye en time med å komme med detaljer. Men mange ubesvarte spørsmål ennu, kan jeg love.

Anonymkode: 67691...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne episoden besvarte ingen spørsmål. Så blir spennende å se hva som skjer i morgen.

Uten å avsløre for mye, så er det veldig sannsynlig at Toffen er morderen, så lurer på hvordan dette løses helt til slutt. 

Nanna hørte lyder i kjelleren, av noen som gikk. Kan det være en av de «døde» som er morderen?

Anonymkode: 1e20d...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du fikk den til å funke til slutt. Skal funke feks. rett fra forsida.

Spennende episode, kan nesten måle seg med spekulasjonene her inne! Får drøye en time med å komme med detaljer. Men mange ubesvarte spørsmål ennu, kan jeg love.

Anonymkode: 67691...957

Ja, har fått sett det nå :) Får vente til kl 20 før vi avslører og diskuterer innholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, bruker122345 skrev:

En ting jeg lurer på: Han lengst til høyre her. Har vi  sett han dø noengang? Jeg kan ikke huske det.

maxresdefault.jpg

Ja, og det var kona som fant han død, sittende i korridoren ganske tidlig i serien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, melissacarin skrev:

Ja, og det var kona som fant han død, sittende i korridoren ganske tidlig i serien.

Kan ikke huske at hun døde? Hun lengst til høyre

Anonymkode: 86c09...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kan ikke huske at hun døde? Hun lengst til høyre

Anonymkode: 86c09...f7d

Det var hun lengts til høyre jeg mente, så det er klart. Jeg trodde bare det var en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bruker122345 skrev:

Det var hun lengts til høyre jeg mente, så det er klart. Jeg trodde bare det var en mann.

Hun ble funnet i kottet der Svein satt og fulgte med om noen kom for å ta Ivar.
Han sklei i blodet hennes og trodde det var grønnsåpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Svein ha en tvillingbror? Hvordan kom han seg ut av spjellet i kjelleren i dag, og hvorfor filmet de spesifikk på skoene hans i et sekund etter at han kom vandrende inn i stua og slått til Toffen? (Det var ikke noe annet i bildet, som toffen liggende på gulvet, eller sveins trinn eller lignende) , kan skoene, som var joggesko og ikke vinter skinnsko, gi en indikasjon på at det er to "Svein" ?

Anonymkode: c1772...b47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...