Gå til innhold

Skal jeg bare kutte han?


2good4u

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er i en ubehagelig situasjon akkurat nå. Jeg er mye med en kompis av meg, som jeg tror har fått litt for store forhåpninger. Jeg vil ikke såre han for han er en veldig god venn, men jeg har funnet ut noe nå i sta. Jeg og han har delt økonomi de siste 2 månedene, nå i dag fant jeg ut at han driver og sier til familien sin at jeg bruker han. Sist han fikk lønning kjøpte vi billetter til revy og var og handla på butikken og det kom på 1300 kr, det mener altså hans mor at jeg skal betale han tilbake. Det hu ikke vet er at jeg har brukt 13000 kr bare på oss, til mat, aktiviteter og bensin og røyk. Og enda så maser han og hans mor at jeg skal betale husleie og strøm hos han, selvom jeg ikke er er annet enn i helgene, for i ukedagene så er vi hos meg. Hva skal je si til han uten av å såre han? Håper noen kommer med noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett opp et regneark som viser hva dere begge betaler.

Skal dere ha felles øknomi så bør dere uansett lage et fast system på det, ellers blir det bare rot og krangling.

Anonymkode: c8c6c...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere delt økonomi når dere bare er venner?! 

Hva vil du med denne gutten, vil du date eller bare være venner? Jeg tror du må bestemme deg, så kutte han ut, eller gå videre med han. Men husk at du tydeligvis får  plagsom svigermor på kjøpet uansett hva du gjør. 

Anonymkode: fe973...77f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke direkte delt økonomi, men jeg har betalt alt av mat, reisekostnader, aktiviteter. Men problemet er det at han går å syter til morra si for han er blakk, for at han må betale husleie og strøm, hans egen altså. Jeg vil ikke ha noe forhold med han, han kan absolutt ingen ting selv, jeg må gjøre alt. Vaske klær, leiligheta, forklare absolutt alt, så jeg føler meg som en omsorgsperson ovenfor han, og han Er 13 år eldre enn meg! Når han er med meg da sier han Neida ikke noe stress med penger, og så fort han snakker med morra si så bruker jeg han tydeligvis. Jeg ønsker et vennskap men ikke noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å spørre, hvor gammel er han? For at dette skal være "lovlig" så må jo han være snart 30 år eller eldre. I såfall er det vel merkelig oppførsel å syte til mora si.

Anonymkode: 4a4b3...8fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han her utnytter deg. Slutt å heng med Han!!! Han sier vel også at dere er i et forhold og at du bare flyttet inn uten hans ønske. Nei kjerring.. dra deg ut av dette før du blir ødelagt 

Anonymkode: 22d60...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at han utnytter deg litt? Ville kanskje tatt litt avstand, i alle fall ikke "delt" penger med han. Hvis du fortsatt vil være venn med han, kan det være lurt å ikke være for mye sammen og betale alt hver for dere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 2good4u skrev:

Vi har ikke direkte delt økonomi, men jeg har betalt alt av mat, reisekostnader, aktiviteter. Men problemet er det at han går å syter til morra si for han er blakk, for at han må betale husleie og strøm, hans egen altså. Jeg vil ikke ha noe forhold med han, han kan absolutt ingen ting selv, jeg må gjøre alt. Vaske klær, leiligheta, forklare absolutt alt, så jeg føler meg som en omsorgsperson ovenfor han, og han Er 13 år eldre enn meg! Når han er med meg da sier han Neida ikke noe stress med penger, og så fort han snakker med morra si så bruker jeg han tydeligvis. Jeg ønsker et vennskap men ikke noe mer

Da sier du akuratt dette til mora hans om det er sånn at hun tar kontakt med deg og ber deg tilbakebetale. 

Anonymkode: c6cd1...6d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutt å heng med han, men å "kutte" han er kanskje litt drøyt-

Anonymkode: 32286...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Han har fått for store forhåpninger ? Da er du ærlig mot ham.

Han sier til familien sin at du bruker ham ?

Du må ha ganske store problemer selv siden du er venn med ham.

For å være ærlig. Rydd opp i livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, NotNaomi skrev:

Han har fått for store forhåpninger ? Da er du ærlig mot ham.

Han sier til familien sin at du bruker ham ?

Du må ha ganske store problemer selv siden du er venn med ham.

For å være ærlig. Rydd opp i livet ditt.

Jeg er enig om at hun bør være ærlig med han (for sin egen del), men det er vel temmelig unødvendig å tråkke på TS som ber om råd? For å være ærlig, skjerp deg. 

 

TS jeg synes du skal slutte å dele økonomi med denne kompsien og med å være en slik omsorgsperson for han. Du blir jo utnyttet. Om dere virkelig er venner vil dere fortsette å være det uten at du gjør alt for han eller bruker opp pengene dine på ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...