113 Skrevet 27. oktober 2022 #43981 Del Skrevet 27. oktober 2022 netpuppy skrev (49 minutter siden): Siden det er en uke siden operasjon tenkte jeg at jeg endelig skulle dusje og vaske kompresjonsbehåen i kveld, men slik gikk det ikke. Jeg fikk av meg behåen lenge nok til å konstatere at brystene ser helt groteske ut både i størrelse og fasong, før jeg plutselig kjente en intens smerte i det ene brystet og ble kjempesvimmel. Jeg måtte bare sette meg ned på en krakk og få samboeren min til å hjelpe meg på med kompresjonsbehåen igjen. Det hjalp ganske umiddelbart, selv om jeg fortsatt er ganske øm i det brystet. Er det noen som har opplevd noe lignende? Var ikke forberedt at det skulle gjøre så vondt å ta av den kompresjonsbehåen. Til sammenligning var det det vondeste jeg har hatt gjennom hele prosessen, inkludert de første dagene. Jeg har hatt sykt vondt i den høyre puppen i dag. Jeg måtte ta av det brystbåndet for jeg følte at det sprengte noe jævlig. Noen timer ettee at jeg tok det av ble det mye bedre. Jeg har ikke satt det på igjen heller og det skal jo egentlig være på i 3 uker. Leste fra en annen klinikk at der skulle man bare ha det på 1 uke hvis det var under muskel. Jeg har ikke vært slik uvel men det høres jo ut som dn vasovagal reaksjon, at smertene gjorde at du ble uvel i tillegg til at du kansje ble redd samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
113 Skrevet 27. oktober 2022 #43982 Del Skrevet 27. oktober 2022 frk.Sanna skrev (8 timer siden): Er det noen andre her som føler de har fått for små innplantarer i forhold til hva man burde fått med tanke på str i utgangspunktet? Jeg kan dra i huden på brystene mine og de føles ikke runde ut og litt rar form. Frykter de har valgt for små proteser altså😌 Hvor mye har du? Nå er det bare en ule siden jeg opererte men jeg syns de er helt perfekt. Ikke for stor og ikke for små. Fortsatt litt hoven så null hud det går an å dra i. Jeg har 300/275. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 27. oktober 2022 #43983 Del Skrevet 27. oktober 2022 6 minutter siden, 113 said: Jeg har hatt sykt vondt i den høyre puppen i dag. Jeg måtte ta av det brystbåndet for jeg følte at det sprengte noe jævlig. Noen timer ettee at jeg tok det av ble det mye bedre. Jeg har ikke satt det på igjen heller og det skal jo egentlig være på i 3 uker. Leste fra en annen klinikk at der skulle man bare ha det på 1 uke hvis det var under muskel. Jeg har ikke vært slik uvel men det høres jo ut som dn vasovagal reaksjon, at smertene gjorde at du ble uvel i tillegg til at du kansje ble redd samtidig. Det at jeg holdt på å besvime var nok en vasovagal reaksjon ja, men var virkelig ikke forberedt på at det skulle gjøre så vondt å ta av den kompresjonsbehåen. Har du prøvd å ta av din? Jeg har ikke hatt brystbånd i det hele tatt, det har ikke klinikken sagt noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
113 Skrevet 27. oktober 2022 #43984 Del Skrevet 27. oktober 2022 netpuppy skrev (56 minutter siden): Det at jeg holdt på å besvime var nok en vasovagal reaksjon ja, men var virkelig ikke forberedt på at det skulle gjøre så vondt å ta av den kompresjonsbehåen. Har du prøvd å ta av din? Jeg har ikke hatt brystbånd i det hele tatt, det har ikke klinikken sagt noe om. Ja jeg har hatt den av flere ganger. Har dusjet 2 ganger og tatt den av hver dag bare for å se etter 2 dagen. Jeg hadde 2 forskjellige størrelser så nå har jeg byttet da hevelsen har gått ned litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
113 Skrevet 27. oktober 2022 #43985 Del Skrevet 27. oktober 2022 netpuppy skrev (58 minutter siden): Det at jeg holdt på å besvime var nok en vasovagal reaksjon ja, men var virkelig ikke forberedt på at det skulle gjøre så vondt å ta av den kompresjonsbehåen. Har du prøvd å ta av din? Jeg har ikke hatt brystbånd i det hele tatt, det har ikke klinikken sagt noe om. hvilken kompresjons bh er det du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 27. oktober 2022 #43986 Del Skrevet 27. oktober 2022 10 minutter siden, 113 said: Ja jeg har hatt den av flere ganger. Har dusjet 2 ganger og tatt den av hver dag bare for å se etter 2 dagen. Jeg hadde 2 forskjellige størrelser så nå har jeg byttet da hevelsen har gått ned litt. Såpass ja, og det har ikke vært smertefullt? 9 minutter siden, 113 said: hvilken kompresjons bh er det du har? Jeg vet ikke helt, det var en jeg fikk på klinikken og jeg finner ingen merke på den. Den ligner på den som ble linket til lenger oppe i tråden her med spenner i front og borrelås på skulderstroppene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 27. oktober 2022 #43987 Del Skrevet 27. oktober 2022 113 skrev (1 time siden): Hvor mye har du? Nå er det bare en ule siden jeg opererte men jeg syns de er helt perfekt. Ikke for stor og ikke for små. Fortsatt litt hoven så null hud det går an å dra i. Jeg har 300/275. Så bra at du er fornøyd. Jeg har 350, men hadde 250 før og har ammet 2 barn med de jeg hadde. Jeg merket ikke noe til den løse huden før etter 3 uker etter operasjon😌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martii1 Skrevet 2. november 2022 #43988 Del Skrevet 2. november 2022 Så gøy å følge så mange av dere! Har selv fulgt dette forumet lenge og vurderte silikon. Enda ikke kommet til en endelig beslutning. Lurer i den sammenheng på alle dere som har tatt silikon og skrevet på denne siden, er dere fornøyd med det nå/fortsatt? Noe dere ville gjort annerledes, eller endret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
113 Skrevet 2. november 2022 #43989 Del Skrevet 2. november 2022 Martii1 skrev (12 timer siden): Så gøy å følge så mange av dere! Har selv fulgt dette forumet lenge og vurderte silikon. Enda ikke kommet til en endelig beslutning. Lurer i den sammenheng på alle dere som har tatt silikon og skrevet på denne siden, er dere fornøyd med det nå/fortsatt? Noe dere ville gjort annerledes, eller endret? Jeg er super fornøyd 😊 I morgen er det 2 uker siden operasjon og nå begynner jeg å se bedre resultatet, tror jeg 😅 De ser i alle fall normale ut nå og ikle hovne og struttende. Jeg tok under muskel og var ikke forberedt på at jeg kom til å ha syke smerter den første uken. I følge kirurgen skulle det være litt vondt de 3 første dagene men jeg hadde mer enn litt vondt fram til i helga egentlig. Klarer først i går og i dag og kneppe igjen knappen pp buksa f.eks. Bruker jo brystmuskulaturen til alt. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med alt egentlig. Jeg valgte å stole på kirurgen ift størrelse. Det viktigste for meg var at det skulle se naturlig ut ift kroppen min. Drt ble akkurat slik jeg hadde sett for meg, ikke for store og ikke for små, helt perfekt. Jeg hadde ingen formening om antall ml så på konsultasjonen mente hun at ca 300 var det som ville bli det beste. Jeg fant da masse bilder av folk som hadde tatt forskjellige størrelser og tenkte at det nok ble bra så jeg sa at hun fikk ta det som ble best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 3. november 2022 #43990 Del Skrevet 3. november 2022 Da har jeg vært på kontroll. Legen mente det "bare" er protesen jeg kjenner. Hun vil prøve å gå inn å se om lommen er for liten og retten den ut. De mente at jeg nok har for tynn hud, lite fettvet og at større proteser vil ikke hjelpe. Jeg føler jeg har for mye hud🙄 Hun sa et annet alternativ er å fettsuge litt av magen og legge inn, men at jeg eventuelt burde gi det litt tid. Det er 5 uker siden operasjonen i dag. Er det noen som har noen erfaringer rundt dette? Noen som har gått inn å prøvd å rette på protesen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 3. november 2022 #43991 Del Skrevet 3. november 2022 I dag er det nøyaktig 2 uker siden operasjonen og jeg var på kontroll hos legen som operert meg. Han sjekket protesene med ultralyd for å sjekke at de lå fint til, målte de, sjekket sårene og generelt sjekket at alt var som det skulle. Alt så heldigvis bra ut og kirurgen virket fornøyd. Han ville ha meg på kontroll igjen om ett års tid for å sjekke endelig resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4r3n Skrevet 4. november 2022 #43992 Del Skrevet 4. november 2022 3,5 uke siden operasjon og de ser fortsatt runde og rare ut. OG det ene brystet henger en god del mer enn det andre - dvs de er ganske ulike. Kan det gå seg til med tiden? 🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 4. november 2022 #43993 Del Skrevet 4. november 2022 2 hours ago, M4r3n said: 3,5 uke siden operasjon og de ser fortsatt runde og rare ut. OG det ene brystet henger en god del mer enn det andre - dvs de er ganske ulike. Kan det gå seg til med tiden? 🥺 Skal det ikke gå rundt 3 mnd før de begynner å bli litt mer normale? I følge han som opererte meg har man ikke endelig resultat før det har gått vel et år så tror ikke det det er krise om de ser litt rare ut etter bare 3-4 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Molly Skrevet 5. november 2022 #43994 Del Skrevet 5. november 2022 M4r3n skrev (20 timer siden): 3,5 uke siden operasjon og de ser fortsatt runde og rare ut. OG det ene brystet henger en god del mer enn det andre - dvs de er ganske ulike. Kan det gå seg til med tiden? 🥺 Jeg opererte for 4 mnd siden, 400 under muskelen, og de har forandret seg mye i løpet av disse månedene. Det ene brystet hang mer enn det andre hos meg også, men nå er de tilnærmet lik. Jeg blir mer og mer fornøyd for hver mnd😊 Tror ikke du trenger å bekymre deg. Kan være lurt å ta bilder en gang i uken, da er det enklere å se fremgangen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4r3n Skrevet 5. november 2022 #43995 Del Skrevet 5. november 2022 Frk.Molly skrev (3 minutter siden): Jeg opererte for 4 mnd siden, 400 under muskelen, og de har forandret seg mye i løpet av disse månedene. Det ene brystet hang mer enn det andre hos meg også, men nå er de tilnærmet lik. Jeg blir mer og mer fornøyd for hver mnd😊 Tror ikke du trenger å bekymre deg. Kan være lurt å ta bilder en gang i uken, da er det enklere å se fremgangen😊 Takk for svar! De var helt like i starten, men nå som de er mykere har de blitt mer ulike.. Men da krysser jeg fingrene for at det går seg til med tiden🥰 Opplever du dine som større eller mindre nå enn umiddelbart etter operasjonen? Syns størrelsen min er så fin nå og redd de blir mindre når de faller på plass🙈🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Molly Skrevet 5. november 2022 #43996 Del Skrevet 5. november 2022 M4r3n skrev (20 minutter siden): Takk for svar! De var helt like i starten, men nå som de er mykere har de blitt mer ulike.. Men da krysser jeg fingrene for at det går seg til med tiden🥰 Opplever du dine som større eller mindre nå enn umiddelbart etter operasjonen? Syns størrelsen min er så fin nå og redd de blir mindre når de faller på plass🙈🙈 De har ikke blitt mindre. Føler heller at de noen dager bare blir større, spesielt etter at jeg sluttet med kompresjons-bh😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4r3n Skrevet 5. november 2022 #43997 Del Skrevet 5. november 2022 Frk.Molly skrev (2 minutter siden): De har ikke blitt mindre. Føler heller at de noen dager bare blir større, spesielt etter at jeg sluttet med kompresjons-bh😁 Det liker jeg å høre😁😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
113 Skrevet 6. november 2022 #43998 Del Skrevet 6. november 2022 Hjelp! 2 1/2 uke siden operasjonen. Den høyre er "festet" mens den venstre er helt løs liksom, bare jeg spvidt beveger meg så beveger silikonet seg, kjennes ut som den bare henger helt løst inni noe hvis dere skjønner. Skal det vøre slik da? Skikkelig ubehagelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 6. november 2022 #43999 Del Skrevet 6. november 2022 4 hours ago, 113 said: Hjelp! 2 1/2 uke siden operasjonen. Den høyre er "festet" mens den venstre er helt løs liksom, bare jeg spvidt beveger meg så beveger silikonet seg, kjennes ut som den bare henger helt løst inni noe hvis dere skjønner. Skal det vøre slik da? Skikkelig ubehagelig Det har ikke jeg kjent på ihvertfall. Hvis jeg bøyer meg fremover kan det kjennes ut som det "skvulper" litt inni der, men det kjennes ikke løst ut, nei. Kjenner du det når du har på støttebehå også? Og har du vært på kontroll med kirurgen? Jeg var nå på torsdag og det var veldig greit å få konstatert at alt var som det skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
113 Skrevet 6. november 2022 #44000 Del Skrevet 6. november 2022 netpuppy skrev (28 minutter siden): Det har ikke jeg kjent på ihvertfall. Hvis jeg bøyer meg fremover kan det kjennes ut som det "skvulper" litt inni der, men det kjennes ikke løst ut, nei. Kjenner du det når du har på støttebehå også? Og har du vært på kontroll med kirurgen? Jeg var nå på torsdag og det var veldig greit å få konstatert at alt var som det skulle. Nei, ikke vært på kontroll og heller ikke fått beskjed om noen kontroll 😬 Det "skvulper" ikke slik som på den høyre men hele greia flytter seg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå