frk.Sanna Skrevet 22. oktober 2022 #43961 Del Skrevet 22. oktober 2022 M4r3n skrev (11 timer siden): Jeg kan flytte på den ene🤔 Hvordan kjennes puppene dine ut nå? Jeg er 11 dager post op nå, og mine kjennes fortsatt så harde og ømme ut🥵 Det er ikke så harde, men kjennes ut som det er bølgete + kjenner protesen godt😌 Jeg merket i går kveld at den har flyttet på seg ila de siste dagene. Det kan ta tid før hevelsen går ned. Kjenner du til noe unormalt ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 22. oktober 2022 #43962 Del Skrevet 22. oktober 2022 12 hours ago, 113 said: Ja det er nok lurt å ligge i forkant med medisinene. Jeg tok kl 22 i går kveld. Våknet 03 og 05, kl 05 så begynte drt å bli vondt men følte det ikke var nok til at jeg burde ta noe, så jeg ventet.. burde absolutt ta da for når jeg våknet kl 07 hadde jeg sjuke smerter og hadde ikke sjans til å komme meg opp senha og gå på do, da var det på det asbolutt vondeste jeg har hatt. Etter det har jeg tat fast hver 5-6 time og da går det rimelig greit. Vsr forberedt på smerter men trodde ikke det skulle være SÅ vondt 🙈 Snakket med kirurgen i dag og fikk mer oxynorm, hadde null effekt av pinex forte. Måtte snike av bh'en en kjapp tur i kveld for en liten sniktitt, ser skikkelig bra ut så jeg er happy med drt 😊 Litt struttende men har firstått drt slik at de blir mindre struttende når de har "droppet" 🤞 Jeg har tatt Palexia Depot to ganger i døgnet og Paralgin Forte 4 ganger i døgnet (3/15 og 9/21) og det har fungert veldig bra. Men, i natt sov jeg så godt at jeg ikke våknet før 5:30, noe som betyr at jeg hoppet over paralgin klokken 3, og DET kjente jeg. Fy flate så vondt det var! Fikk tatt to paralgin da og en Palexia kl 7:30 og nå er jeg tilbake til ar det bare er veldig stramt og ømt. Takk og pris for smertestillende! 🙌 Jeg har ikke turt å ta av BH-en enda! Har bare dradd den ut og sett nedi og so far so good. Men de kjennes veldig hovne ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
113 Skrevet 22. oktober 2022 #43963 Del Skrevet 22. oktober 2022 netpuppy skrev (7 timer siden): Jeg har tatt Palexia Depot to ganger i døgnet og Paralgin Forte 4 ganger i døgnet (3/15 og 9/21) og det har fungert veldig bra. Men, i natt sov jeg så godt at jeg ikke våknet før 5:30, noe som betyr at jeg hoppet over paralgin klokken 3, og DET kjente jeg. Fy flate så vondt det var! Fikk tatt to paralgin da og en Palexia kl 7:30 og nå er jeg tilbake til ar det bare er veldig stramt og ømt. Takk og pris for smertestillende! 🙌 Jeg har ikke turt å ta av BH-en enda! Har bare dradd den ut og sett nedi og so far so good. Men de kjennes veldig hovne ut. Haha, ja samme som skjedde her. Ugh! Kjennes bedre ut i dag enn i går men jeg ventet nok litt for lenge med smertestillende i natt også så morran er ikke noe god. Mer sviing i dag egentlig, driver vel og gror sikkert 😅 Får håpe det bare blir bedre og bedre for hver dag nå. Kirurgen sa at det kom til å være jamnt vondt tom søndag så burde det begynne å gå oppover så satser på det 🤞🤞 Utrolig hvor mye vi bruker brystmusklene til merker jeg nå 🤣 Klarer knapt å åpne ei dør liksom! Alt man gjør med armene bruker man vel brystmuskulaturen til så den er jo rimelig fraværende akkurat nå 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
113 Skrevet 22. oktober 2022 #43964 Del Skrevet 22. oktober 2022 netpuppy skrev (7 timer siden): Jeg har tatt Palexia Depot to ganger i døgnet og Paralgin Forte 4 ganger i døgnet (3/15 og 9/21) og det har fungert veldig bra. Men, i natt sov jeg så godt at jeg ikke våknet før 5:30, noe som betyr at jeg hoppet over paralgin klokken 3, og DET kjente jeg. Fy flate så vondt det var! Fikk tatt to paralgin da og en Palexia kl 7:30 og nå er jeg tilbake til ar det bare er veldig stramt og ømt. Takk og pris for smertestillende! 🙌 Jeg har ikke turt å ta av BH-en enda! Har bare dradd den ut og sett nedi og so far so good. Men de kjennes veldig hovne ut. Har du forresten førlighet i brystvortene? På høyre side kjennes det helt normalt ut men den venstre kjenner jeg ikke i det hele tatt 😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4r3n Skrevet 22. oktober 2022 #43965 Del Skrevet 22. oktober 2022 113 skrev (7 minutter siden): Har du forresten førlighet i brystvortene? På høyre side kjennes det helt normalt ut men den venstre kjenner jeg ikke i det hele tatt 😱 Jeg er motsatt! Mine er EKSTREMT følsomme. Vært sånn helt siden operasjon, og det er veldig ubehagelig bare jeg dusjer eller såvidt er borti dem🥲 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
113 Skrevet 22. oktober 2022 #43966 Del Skrevet 22. oktober 2022 M4r3n skrev (50 minutter siden): Jeg er motsatt! Mine er EKSTREMT følsomme. Vært sånn helt siden operasjon, og det er veldig ubehagelig bare jeg dusjer eller såvidt er borti dem🥲 Å, hmm. Bekymret for at den ikke kommer tilbake. Hele venstre puplen kjennes ut som den er helt bedøvd, ikke bare brystvorten liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4r3n Skrevet 22. oktober 2022 #43967 Del Skrevet 22. oktober 2022 113 skrev (39 minutter siden): Å, hmm. Bekymret for at den ikke kommer tilbake. Hele venstre puplen kjennes ut som den er helt bedøvd, ikke bare brystvorten liksom. Tror det er vanlig❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 23. oktober 2022 #43968 Del Skrevet 23. oktober 2022 Har man rett på ny operasjon når protesene klumper/krøller seg så raskt som 3-4 uker etter operasjon? 🙄 De er blitt enda verre enn det de var. Skikkelig ekkelt å ta på de og jeg føler meg så trist😌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4r3n Skrevet 23. oktober 2022 #43969 Del Skrevet 23. oktober 2022 frk.Sanna skrev (1 minutt siden): Har man rett på ny operasjon når protesene klumper/krøller seg så raskt som 3-4 uker etter operasjon? 🙄 De er blitt enda verre enn det de var. Skikkelig ekkelt å ta på de og jeg føler meg så trist😌 Hvor opererte du? Tror det pleier å være garanti på sånt❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 23. oktober 2022 #43970 Del Skrevet 23. oktober 2022 M4r3n skrev (1 minutt siden): Hvor opererte du? Tror det pleier å være garanti på sånt❤️ Håper virkelig det😌 operte meg på Vestlandet i en mindre by... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4r3n Skrevet 23. oktober 2022 #43971 Del Skrevet 23. oktober 2022 frk.Sanna skrev (7 minutter siden): Håper virkelig det😌 operte meg på Vestlandet i en mindre by... Ring klinikken i morgen og spør! Sånn her skal det jo ikke være😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 23. oktober 2022 #43972 Del Skrevet 23. oktober 2022 M4r3n skrev (7 minutter siden): Ring klinikken i morgen og spør! Sånn her skal det jo ikke være😔 Skal på kontroll i neste uke. Man skal jo ikke være mer misfornøyd etterpå😌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M4r3n Skrevet 23. oktober 2022 #43973 Del Skrevet 23. oktober 2022 frk.Sanna skrev (1 time siden): Skal på kontroll i neste uke. Man skal jo ikke være mer misfornøyd etterpå😌 Absolutt ikke! Og det høres jo ut som at noe er galt🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 26. oktober 2022 #43974 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Da har det allerede gått en uke siden operasjon! Eller allerede? Jeg syns denne uken har gått utrolig seint og jeg har begynt å få mer enn nok av å bare gå hjemme. I morgen tidlig har jeg fått time hos lege for å ta av bandasje og sjekke sting, og jeg er egentlig litt spent siden jeg har en del smerter i stingene på den ene siden. Håper virkelig at alt ser greit ut under bandasjen og at det bare er vanlige sårsmerter og ikke en gryende infeksjon eller noe sånn. Ellers gleder jeg meg VELDIG til å dusje! Har jo forsåvidt dusjet meg fra livet og ned og tatt "kattevask" under armene, men håret har jeg jo ikke hatt sjans til å vaske og jeg føler meg generelt klar for en skikkelig nedvask 😅 Har fortsatt sånn gul pre-op væske som de smører på flere steder og føler meg bare generelt ulekker. Endret 26. oktober 2022 av netpuppy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 27. oktober 2022 #43975 Del Skrevet 27. oktober 2022 Er det noen andre her som føler de har fått for små innplantarer i forhold til hva man burde fått med tanke på str i utgangspunktet? Jeg kan dra i huden på brystene mine og de føles ikke runde ut og litt rar form. Frykter de har valgt for små proteser altså😌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 27. oktober 2022 #43976 Del Skrevet 27. oktober 2022 2 hours ago, frk.Sanna said: Er det noen andre her som føler de har fått for små innplantarer i forhold til hva man burde fått med tanke på str i utgangspunktet? Jeg kan dra i huden på brystene mine og de føles ikke runde ut og litt rar form. Frykter de har valgt for små proteser altså😌 Hvor store proteser valgte du da? Jeg veksler mellom å tenke at de er aaaltfor store til at de er aaaltfor små, så jeg tror jeg avventer endelig reaksjon til de har roet seg litt ned. Både med tanke på hevelse og at de ikke er helt skvist inni den kompresjonstoppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 27. oktober 2022 #43977 Del Skrevet 27. oktober 2022 netpuppy skrev (37 minutter siden): Hvor store proteser valgte du da? Jeg veksler mellom å tenke at de er aaaltfor store til at de er aaaltfor små, så jeg tror jeg avventer endelig reaksjon til de har roet seg litt ned. Både med tanke på hevelse og at de ikke er helt skvist inni den kompresjonstoppen. Det var de som fant ut hvor mye jeg skulle ha. Hun som bestemte det kom frem til 370, mens legen mente 350 gram. Jeg hadde 250 fra før, men mer hud etter amming. Er du fornøyd med fasongen da? Kan du kjenne protesene/bølger? Hvor mye tok du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 27. oktober 2022 #43978 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) 1 hour ago, frk.Sanna said: Det var de som fant ut hvor mye jeg skulle ha. Hun som bestemte det kom frem til 370, mens legen mente 350 gram. Jeg hadde 250 fra før, men mer hud etter amming. Er du fornøyd med fasongen da? Kan du kjenne protesene/bølger? Hvor mye tok du? Jeg har 230/245. Registrerer jo at de fleste har valgt større proteser enn meg, så jeg håper det er nok i forhold til det resultatet jeg ønsker meg. Jeg er vel ikke helt fornøyd med fasongen enda da de er ganske høyt oppe og står rett ut 😅 Men regner med de roer seg litt etter hvert, er veldig hovent fortsatt. Jeg kjenner ikke selve protesene, nei, men jeg fikk de satt inn under muskel så det skal vel litt til å kjenne de da? Endret 27. oktober 2022 av netpuppy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 27. oktober 2022 #43979 Del Skrevet 27. oktober 2022 netpuppy skrev (18 minutter siden): Jeg har 230/245. Registrerer jo at de fleste har valgt større proteser enn meg, så jeg håper det er nok i forhold til det resultatet jeg ønsker meg. Jeg er vel ikke helt fornøyd med fasongen enda da de er ganske høyt oppe og står rett ut 😅 Men regner med de roer seg litt etter hvert, er veldig hovent fortsatt. Jeg kjenner ikke selve protesene, nei, men jeg fikk de satt inn under muskel så det skal vel litt til å kjenne de da? Åja, jeg merket heller ingenting til protesene når det var hevelse i de. Dine faller nok lengre ned og på plass litt etter litt og vil bli mykere😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 27. oktober 2022 #43980 Del Skrevet 27. oktober 2022 Siden det er en uke siden operasjon tenkte jeg at jeg endelig skulle dusje og vaske kompresjonsbehåen i kveld, men slik gikk det ikke. Jeg fikk av meg behåen lenge nok til å konstatere at brystene ser helt groteske ut både i størrelse og fasong, før jeg plutselig kjente en intens smerte i det ene brystet og ble kjempesvimmel. Jeg måtte bare sette meg ned på en krakk og få samboeren min til å hjelpe meg på med kompresjonsbehåen igjen. Det hjalp ganske umiddelbart, selv om jeg fortsatt er ganske øm i det brystet. Er det noen som har opplevd noe lignende? Var ikke forberedt at det skulle gjøre så vondt å ta av den kompresjonsbehåen. Til sammenligning var det det vondeste jeg har hatt gjennom hele prosessen, inkludert de første dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå