Cecca Skrevet 16. mai 2022 #43881 Skrevet 16. mai 2022 Kvinne_med 3 barn skrev (1 time siden): To uker er ikke såå lenge:) Opererte 7.april og de ble en del mykere/mer naturlig etter tre uker + Det høres bra ut 😊 Jeg får smøre meg med tålmodighet 😅 Vet jo at det kan gå litt tid, men fikk litt panikk da jeg så på de i dag og ikke kunne se særlig forskjell på noen dager🙈
Kvinne_med 3 barn Skrevet 16. mai 2022 #43882 Skrevet 16. mai 2022 Cecca skrev (1 time siden): Det høres bra ut 😊 Jeg får smøre meg med tålmodighet 😅 Vet jo at det kan gå litt tid, men fikk litt panikk da jeg så på de i dag og ikke kunne se særlig forskjell på noen dager🙈 Var sånn i noen dager jeg også😅 Jeg tok nesten daglige bilder første uken jeg da for å se etter forandringer. Og så med noen dagers mellomrom. Man blir sykt utålmodig etter å få endelig resultat, men er bare å ta tiden til hjelp🙈Har du lagt inn mye?
Kvinne_med 3 barn Skrevet 16. mai 2022 #43883 Skrevet 16. mai 2022 Kvinne_med 3 barn skrev (Akkurat nå): Var sånn i noen dager jeg også😅 Jeg tok nesten daglige bilder første uken jeg da for å se etter forandringer. Og så med noen dagers mellomrom. Man blir sykt utålmodig etter å få endelig resultat, men er bare å ta tiden til hjelp🙈Har du lagt inn mye? Ser nå du skrev 300 på forrige side😅 Jeg la inn 340, hadde en del «plass» da. Er blitt helt fint nå egentlig. Har sunket en del- husker første dagen spesielt føltes det ut som puppene begynte øverst på brystbenet for jeg var så hoven😂
Cecca Skrevet 16. mai 2022 #43884 Skrevet 16. mai 2022 Kvinne_med 3 barn skrev (19 minutter siden): Var sånn i noen dager jeg også😅 Jeg tok nesten daglige bilder første uken jeg da for å se etter forandringer. Og så med noen dagers mellomrom. Man blir sykt utålmodig etter å få endelig resultat, men er bare å ta tiden til hjelp🙈Har du lagt inn mye? Jeg har ikke tatt et eneste bilde av de, kan ikke få pakket de fort nok inn igjen i bh'en 🙈 Men var kanskje det jeg burde ha gjort ja.. Når ca så du tydelig at de hadde sunket?
Kvinne_med 3 barn Skrevet 16. mai 2022 #43885 Skrevet 16. mai 2022 Cecca skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke tatt et eneste bilde av de, kan ikke få pakket de fort nok inn igjen i bh'en 🙈 Men var kanskje det jeg burde ha gjort ja.. Når ca så du tydelig at de hadde sunket? Sjekket nå, og 11.april var de fortsatt veldig runde øverst, 18.april var de sunket mye (dvs 11 dager etter op). Men altså det her er veldig individuelt da, og jeg hadde som sagt «litt plass»😆 alle sier det kan ta mange uker- og det tar gjerne 6-12 mnd før endelig resultat vises;)
Cecca Skrevet 22. mai 2022 #43886 Skrevet 22. mai 2022 Er det noen som kan anbefale en fin og god spileløs bh med god støtte? Synes det er så vanskelig og finne, og gleder meg veldig til og bruke noe annet enn sportsbh'en 😃
Kvinne_med 3 barn Skrevet 24. mai 2022 #43888 Skrevet 24. mai 2022 Ja det er veldig lite aktivitet her inne🙈 Tror ikke det er vanskeligere å oppdage brystkreft med implantater, har i hvert fall lest det ett sted😃
Martii1 Skrevet 24. mai 2022 #43889 Skrevet 24. mai 2022 Takk for svar! Nei for dersom man ser filmer på yt fra kirurger (oftest USA) sier de at en av baksidene med å ha implantater da spesielt over muskel er at det er vanskeligere å oppdage kreft? Men forstår egentlig ikke det og ikke at det har noe å si om implantatene er over eller under muskel heller??
Kvinne_med 3 barn Skrevet 24. mai 2022 #43890 Skrevet 24. mai 2022 Martii1 skrev (51 minutter siden): Takk for svar! Nei for dersom man ser filmer på yt fra kirurger (oftest USA) sier de at en av baksidene med å ha implantater da spesielt over muskel er at det er vanskeligere å oppdage kreft? Men forstår egentlig ikke det og ikke at det har noe å si om implantatene er over eller under muskel heller?? Aner ikke🙈 Den gangen det var vanlige med ru implantater, var det en sammenheng med økt forekomst av brystkreft (tror jeg), i hvert fall svulster. Mens med glatte er risikoen ikke større.
Cecca Skrevet 28. mai 2022 #43891 Skrevet 28. mai 2022 Utrolig lite som skjer her inne, men jeg prøver allikevel.. nå er det snart fire uker siden operasjonen min, og formen på brystene har gått seg til. Føler alt har gått på frem, men i går fikk jeg vondt på nedsiden av det ene brystet. Blir litt bekymret ettersom jeg ikke har hatt sånn type smerte. Kjenner det ikke i hvile, men når jeg ler og beveger meg så kjenner jeg en ubehagelig stramming/smerte. Trodde først at det var i såret, men det ser fint ut. Det kjennes mer som at det er innvendig. Herregud, blir så bekymret av alt når det gjelder tiden etter operasjonen jeg altså.. Er det noen som har hatt vondt på denne måten?
Kvinne_med 3 barn Skrevet 29. mai 2022 #43892 Skrevet 29. mai 2022 Cecca skrev (På 28.5.2022 den 20.22): Utrolig lite som skjer her inne, men jeg prøver allikevel.. nå er det snart fire uker siden operasjonen min, og formen på brystene har gått seg til. Føler alt har gått på frem, men i går fikk jeg vondt på nedsiden av det ene brystet. Blir litt bekymret ettersom jeg ikke har hatt sånn type smerte. Kjenner det ikke i hvile, men når jeg ler og beveger meg så kjenner jeg en ubehagelig stramming/smerte. Trodde først at det var i såret, men det ser fint ut. Det kjennes mer som at det er innvendig. Herregud, blir så bekymret av alt når det gjelder tiden etter operasjonen jeg altså.. Er det noen som har hatt vondt på denne måten? Det skjer veldig lite her inne ja, noe som er synd🙈 Hva mener du med nedre del av brystet da? Jeg opererte 7.april og hadde skikkelig vonde stikkinger der stingene var inntil for ganske kort tid siden, dette skyldes at tråden er i ferd med å løse seg opp tror jeg/i mitt tilfelle kom det ut en trådbit de klippet der det hadde gjort mest vondt. Så det smertet nok at tråden jobbet seg ut😅 Ellers er jo stingene sydd i fire lag eller noe sånt, og på meg i hvert fall sa de at ett av lagene var sydd fast i ribbena mine. Noe som åpenbart forklarte en del av smertene jeg hadde i starten synes jeg fordi det er jo forbundet med smerte når skjelettet skal gro😄
Martii1 Skrevet 29. mai 2022 #43893 Skrevet 29. mai 2022 Kan jeg spørre hvor du opererte kvinne_med tre barn? Også hørt flere som syr i ribbenet. Høres ganske rart ut, men tror det er for at de skal holde seg på plass! Har du noe vondt nå? Noe du er bekymret for?
Kvinne_med 3 barn Skrevet 29. mai 2022 #43894 Skrevet 29. mai 2022 Martii1 skrev (1 minutt siden): Kan jeg spørre hvor du opererte kvinne_med tre barn? Også hørt flere som syr i ribbenet. Høres ganske rart ut, men tror det er for at de skal holde seg på plass! Har du noe vondt nå? Noe du er bekymret for? Ja selvsagt:) Det var på Plastikkirurg1 i Bergen. Føler meg veldig godt ivaretatt der. Jeg fant det egentlig litt betryggende at de sydde slik jeg, tenkte at jaja- da holder det seg i hvert fall på plass😅 Ingen vondter lenger, litt øm ved berøring bare, men det kommer seg mer og mer. Føler brystene er blitt «mine» nå og er bare så utrolig glad for at jeg unnet meg operasjonen. Litt redusert følsomhet i nedre området mellom brystvorten og «bunnen» av brystet, men tror det er fordi implantatene ligger inntil huden der. Hva med deg, har du vondter og bekymringer?
Martii1 Skrevet 30. mai 2022 #43895 Skrevet 30. mai 2022 Nei jeg har ikke operert men vurderer det samme hos samme klinikk i sommer. Ble du fornøyd? Hvem som opererte deg? Kan jeg spørre hvor mye du fikk lagt inn?
Kvinne_med 3 barn Skrevet 30. mai 2022 #43896 Skrevet 30. mai 2022 Martii1 skrev (3 timer siden): Nei jeg har ikke operert men vurderer det samme hos samme klinikk i sommer. Ble du fornøyd? Hvem som opererte deg? Kan jeg spørre hvor mye du fikk lagt inn? Jeg ble kjempefornøyd:) Ble operert av Inge Ørner, eneste der som utfører brystkirurgi tror jeg. Har også en venninne som har vært hos han to ganger som er veldig fornøyd, og når man leser om erfaringer her i Bergen er det egentlig bare Ørner jeg finner mye bra om. Var på konsultasjon hos Fana Medisinske også (dr Rosenberg), og de ga meg tilbud på over det dobbelte i pris - de mente jeg trengte løft også for å bli fornøyd, og jeg er glad jeg valgte å høre på Ørner, for jeg er kjempefornøyd med bare innlegg😃 Jeg la inn 340cc i hvert bryst, hadde litt «plass» å fylle opp etter tre runder med amming. Hvilken størrelse som passer deg best finner du ut av sammen med kirurgen ift hva du ønsker av resultat og hvilket utgangspunkt du selv har- så det er egentlig umulig å sammenligne med hva andre har🤗 Jeg kunne ikke tatt mer uten å bli veldig «puppete» som kirurgen sa, men jeg kunne heller ikke ta mindre mtp at jeg ville fylle opp. uansett hvor du velger å utføre operasjon, stol på magefølelsen når du velger kirurg.
Tellaa Skrevet 30. mai 2022 #43897 Skrevet 30. mai 2022 (endret) On 5/24/2022 at 7:49 PM, Martii1 said: Takk for svar! Nei for dersom man ser filmer på yt fra kirurger (oftest USA) sier de at en av baksidene med å ha implantater da spesielt over muskel er at det er vanskeligere å oppdage kreft? Men forstår egentlig ikke det og ikke at det har noe å si om implantatene er over eller under muskel heller?? Jeg måtte ta mammografi for litt siden fordi jeg hadde en mistenkelig liten kul i ene brystet (det var visst ikke noe farlig heldigvis 😅). Hadde aldri gjort det før, så usikker på om det er vanskeligere å oppdage det med implantater, men så lenge de er klar over på forhånd at du har det så skal det gå helt fint 😊 de måtte ta litt ekstra bilder, både av hele brystet med implantatet og noen av kun det naturlige brystvevet. I tillegg tok de ultralyd. Så er vel kanskje "vanskeligere" i form av at man må ta flere bilder osv 🤔 men ser for meg at røntgenstrålene ikke går så lett gjennom implantatene, så det er nok noe vanskeligere å oppdage enn på helt naturlige bryster. Det med at implantatene er over eller under muskel er jeg litt usikker på, men kan jo være et de over muskelen "dekker for" mer av brystvevet på bildene enn under muskel? 😅 Endret 30. mai 2022 av Tellaa
Cecca Skrevet 31. mai 2022 #43898 Skrevet 31. mai 2022 Kvinne_med 3 barn skrev (På 29.5.2022 den 22.48): Det skjer veldig lite her inne ja, noe som er synd🙈 Hva mener du med nedre del av brystet da? Jeg opererte 7.april og hadde skikkelig vonde stikkinger der stingene var inntil for ganske kort tid siden, dette skyldes at tråden er i ferd med å løse seg opp tror jeg/i mitt tilfelle kom det ut en trådbit de klippet der det hadde gjort mest vondt. Så det smertet nok at tråden jobbet seg ut😅 Ellers er jo stingene sydd i fire lag eller noe sånt, og på meg i hvert fall sa de at ett av lagene var sydd fast i ribbena mine. Noe som åpenbart forklarte en del av smertene jeg hadde i starten synes jeg fordi det er jo forbundet med smerte når skjelettet skal gro😄 Tusen takk for svar Ja, det kan jo være noe sånt hos meg også. Men har vært vanskelig og kjenne hvor smerten eksakt kommer fra, og utover dagen har det blitt mer og mer vondt og puste. Var hos lege I går, og han var sykt dømmende! Han hevet øyebrynene da jeg sa at jeg hadde tatt silikon i brystene, og han var mer opptatt av og spørre hvorfor jeg gjorde det, om jeg hadde lavt selvbilde og om jeg var gift fremfor og finne årsaken. Forbanna idiot😡 Snakket med kirurgen min etterpå, og han sa at han trodde ikke jeg trengte og bekymre meg, han trodde ikke at jeg fikk lungeemboli. Da ble jeg jo bare mer bekymret 🙈 for sånne symptomer har jeg! Ja, ja, avventer noen dager og ser:)
Cecca Skrevet 31. mai 2022 #43899 Skrevet 31. mai 2022 Kvinne_med 3 barn skrev (20 timer siden): Jeg ble kjempefornøyd:) Ble operert av Inge Ørner, eneste der som utfører brystkirurgi tror jeg. Har også en venninne som har vært hos han to ganger som er veldig fornøyd, og når man leser om erfaringer her i Bergen er det egentlig bare Ørner jeg finner mye bra om. Var på konsultasjon hos Fana Medisinske også (dr Rosenberg), og de ga meg tilbud på over det dobbelte i pris - de mente jeg trengte løft også for å bli fornøyd, og jeg er glad jeg valgte å høre på Ørner, for jeg er kjempefornøyd med bare innlegg😃 Jeg la inn 340cc i hvert bryst, hadde litt «plass» å fylle opp etter tre runder med amming. Hvilken størrelse som passer deg best finner du ut av sammen med kirurgen ift hva du ønsker av resultat og hvilket utgangspunkt du selv har- så det er egentlig umulig å sammenligne med hva andre har🤗 Jeg kunne ikke tatt mer uten å bli veldig «puppete» som kirurgen sa, men jeg kunne heller ikke ta mindre mtp at jeg ville fylle opp. uansett hvor du velger å utføre operasjon, stol på magefølelsen når du velger kirurg. Jeg opererte på samme klinikk som deg og samme kirurg👍 Veldig fornøyd med oppfølgingen i etterkant av operasjonen 😊 1
Kvinne_med 3 barn Skrevet 31. mai 2022 #43900 Skrevet 31. mai 2022 Cecca skrev (1 time siden): Tusen takk for svar Ja, det kan jo være noe sånt hos meg også. Men har vært vanskelig og kjenne hvor smerten eksakt kommer fra, og utover dagen har det blitt mer og mer vondt og puste. Var hos lege I går, og han var sykt dømmende! Han hevet øyebrynene da jeg sa at jeg hadde tatt silikon i brystene, og han var mer opptatt av og spørre hvorfor jeg gjorde det, om jeg hadde lavt selvbilde og om jeg var gift fremfor og finne årsaken. Forbanna idiot😡 Snakket med kirurgen min etterpå, og han sa at han trodde ikke jeg trengte og bekymre meg, han trodde ikke at jeg fikk lungeemboli. Da ble jeg jo bare mer bekymret 🙈 for sånne symptomer har jeg! Ja, ja, avventer noen dager og ser:) Hjelpemeg, for en dustelege! Håper du føler deg bedre snart🤗 De stikkingene jeg hadde var veldig «lokale» og lett å kjenne at det var relatert til stingene og skjelettet egentlig. Var aldri i tvil om det satt i lungene feks. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå