DDF Skrevet 19. april 2020 #42521 Skrevet 19. april 2020 På 17.4.2020 den 12.28, AnonymKvinne90 skrev: Da ville jeg spurt en annen kirurg om en "second opinion". Er ikke alle som har like mye erfaring med spesielle former på brystene og/eller misdannelser som feks tubulære bryster. Ble du fornøyd da? Dette har ikke vært et problem for meg da jeg har så og si perfekt anatomi på brystene, de var bare små. Jeg er kjempe fornøyd og i min mening har noen av de fineste resultatene jeg har sett online gjennom hele denne tiden. Jeg var så heldig å rekke å bli operert av Pål Schistad på Fornebuklinikken før hans alt for tidlige bortgang. Jeg tror jeg ordla meg litt feil i mitt tidligere innlegg. Jeg mente ikke at det er umulig å løse anatomiske problemer. Det er ikke umulig å gjøre noe med anatomien på brystene, men dette er vanskeligere og kan som oftest ikke gjøres med vanlig bryst forstørring. Ofte trenger man, ved tubulære bryster f eks, å endre form og størrelse på areola for å få et best mulig resultat. Dette blir ansett som rekonstruksjon og er en "større" operasjon.
AnonymKvinne90 Skrevet 20. april 2020 #42522 Skrevet 20. april 2020 (endret) 20 hours ago, DDF said: Dette har ikke vært et problem for meg da jeg har så og si perfekt anatomi på brystene, de var bare små. Jeg er kjempe fornøyd og i min mening har noen av de fineste resultatene jeg har sett online gjennom hele denne tiden. Jeg var så heldig å rekke å bli operert av Pål Schistad på Fornebuklinikken før hans alt for tidlige bortgang. Jeg tror jeg ordla meg litt feil i mitt tidligere innlegg. Jeg mente ikke at det er umulig å løse anatomiske problemer. Det er ikke umulig å gjøre noe med anatomien på brystene, men dette er vanskeligere og kan som oftest ikke gjøres med vanlig bryst forstørring. Ofte trenger man, ved tubulære bryster f eks, å endre form og størrelse på areola for å få et best mulig resultat. Dette blir ansett som rekonstruksjon og er en "større" operasjon. Ahaa Ja, det stemmer det, og da var vi jo enige Dessverre er det noen kirurger som ikke har nok erfaring/kunnskap på området før de opererer tubulære bryster, og dersom de bare legger inn proteser ser det jo helt merkelig ut 😕 Endret 20. april 2020 av AnonymKvinne90 typo
DDF Skrevet 20. april 2020 #42523 Skrevet 20. april 2020 9 timer siden, AnonymKvinne90 skrev: Ahaa Ja, det stemmer det, og da var vi jo enige Dessverre er det noen kirurger som ikke har nok erfaring/kunnskap på området før de opererer tubulære bryster, og dersom de bare legger inn proteser ser det jo helt merkelig ut 😕 Ja, vi er nok enige. Det er utrolig merkelige kirurger der ute... på Aleris mente de at jeg trengte løft... takker gud for at jeg gikk på flere konsultasjoner og sparte meg selv for de arrene og smertene... Viktig å undersøke skikkelig.
cerruti Skrevet 20. april 2020 #42524 Skrevet 20. april 2020 På 17.4.2020 den 12.28, AnonymKvinne90 skrev: Da ville jeg spurt en annen kirurg om en "second opinion". Er ikke alle som har like mye erfaring med spesielle former på brystene og/eller misdannelser som feks tubulære bryster. Ble du fornøyd da? Hvem er best på bryst i Oslo-området nå, tro?
BellaCiao Skrevet 9. mai 2020 #42525 Skrevet 9. mai 2020 ENDELIG BRYST! Etter flere år med hardt ønske om silikon gjorde jeg det faktisk. Husker når jeg gikk med to bheer og stappet ting nedi der. Tenkte jeg skulle vente, kanskje de vokser. I en alder av 24 fikk jeg fortsatt ikke på meg A en gang . HELT FLAT. På grunn av frykt, økonomi og litt fordommer trodde jeg ALDRI jeg skulle gjøre det. For en mnd siden etter prat med typen bestemte jeg meg , og igår utførte jeg det! 335 motiva under muskel, rund høy profil. Håper jeg blir fornøyd, kunne sikkert tenkt meg mer i etterkant 🙈 FY FAEN så vondt første natt. Ikke mye hjelp av smertestillende. Hvor lenge varer de verste smertene? Tør ikke ta for mye tabletter heller. Ene puppen ser noe mer spiss ut, er det normalt? Er det normalt at det svir/tikker i kuttet/aarret innimellom? Sååå kunne jeg gjerne tenkt meg tips til hvor jeg kan handle postopperativ bh fra? En som er bra. Fikk på meg en svart, men ønsker hvit.. men vet ikke helt hvilke som er «godkjente»?
Spøkelse Skrevet 9. mai 2020 #42526 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, BellaCiao skrev: ENDELIG BRYST! Etter flere år med hardt ønske om silikon gjorde jeg det faktisk. Husker når jeg gikk med to bheer og stappet ting nedi der. Tenkte jeg skulle vente, kanskje de vokser. I en alder av 24 fikk jeg fortsatt ikke på meg A en gang . HELT FLAT. På grunn av frykt, økonomi og litt fordommer trodde jeg ALDRI jeg skulle gjøre det. For en mnd siden etter prat med typen bestemte jeg meg , og igår utførte jeg det! 335 motiva under muskel, rund høy profil. Håper jeg blir fornøyd, kunne sikkert tenkt meg mer i etterkant 🙈 FY FAEN så vondt første natt. Ikke mye hjelp av smertestillende. Hvor lenge varer de verste smertene? Tør ikke ta for mye tabletter heller. Ene puppen ser noe mer spiss ut, er det normalt? Er det normalt at det svir/tikker i kuttet/aarret innimellom? Sååå kunne jeg gjerne tenkt meg tips til hvor jeg kan handle postopperativ bh fra? En som er bra. Fikk på meg en svart, men ønsker hvit.. men vet ikke helt hvilke som er «godkjente»? Gratulerer med gjennomført, håper du blir fornøyd :). Det virker kanskje ikke som du har lest og sett så mye bilder av andre nyopererte basert på det du skriver, så veldig kort; - de kommer til å bruke noen måneder før de begynner å se normale ut. At hevelsen går skikkelig ned og de "dropper" på plass. Vær nøye og følg rådene du har fått og ikke anstreng deg. Hvis du som jeg har skikkelig frankenboobs nå, så ikke fortvil. Det ser annerledes ut om noen måneder! Det er vanskelig å være tålmodig når du akkurat har fått dem, også må du vente ganske lenge på det egentlige resultatet :p. -jeg har samme merke som deg og under muskel, trengte ekstra morfin. Hadde mye og ofte vondt. Tok morfin på natta i ca 8 dager tror jeg. - hvis du har mistet følelsen i huden noe sted på brystene kan det hende den kommer tilbake, eller ikke. Du må vente og se og gi nervene tid. -arr gjør vondt , både i starten og senere. Du kan få vondt av og til etter en stund selv om du tror du er "ferdig" med å ha vondt. Har lest om folk som kjenner stikk og vondt på helt tilfeldige tidspunkt leeenge etter operasjon.
BellaCiao Skrevet 9. mai 2020 #42527 Skrevet 9. mai 2020 8 minutter siden, Spøkelse skrev: Gratulerer med gjennomført, håper du blir fornøyd :). Det virker kanskje ikke som du har lest og sett så mye bilder av andre nyopererte basert på det du skriver, så veldig kort; - de kommer til å bruke noen måneder før de begynner å se normale ut. At hevelsen går skikkelig ned og de "dropper" på plass. Vær nøye og følg rådene du har fått og ikke anstreng deg. Hvis du som jeg har skikkelig frankenboobs nå, så ikke fortvil. Det ser annerledes ut om noen måneder! Det er vanskelig å være tålmodig når du akkurat har fått dem, også må du vente ganske lenge på det egentlige resultatet :p. -jeg har samme merke som deg og under muskel, trengte ekstra morfin. Hadde mye og ofte vondt. Tok morfin på natta i ca 8 dager tror jeg. - hvis du har mistet følelsen i huden noe sted på brystene kan det hende den kommer tilbake, eller ikke. Du må vente og se og gi nervene tid. -arr gjør vondt , både i starten og senere. Du kan få vondt av og til etter en stund selv om du tror du er "ferdig" med å ha vondt. Har lest om folk som kjenner stikk og vondt på helt tilfeldige tidspunkt leeenge etter operasjon. Takk for svar! Jo jeg har lest veeeldig mye, bare ikke kommet over så mye med spisshet. Nå skal det sies at jeg er redd for å få en komplikasjon eller noe, litt engestelig i utgangspunktet, og da spesielt etter en opperasjon 🙈 Ble litt forvirret siden det står i arkene at jeg skal forsøke å gå 4-5 min hver time samme dag som opperasjon (regner med at d er for å forebygge blodpropp), mens på nettet leser jeg at man skal holde seg i absolutt ro. Jaja, ordner ser sikkert. ah, fikk ikke med meg så mye morfin at jeg kan ta det såpass lenge. Lenge sia du tok? Fornøyd? 😻 Og vet du hvor man kan kjøpe trygg BH, som jeg kan bytte mellom?
Spøkelse Skrevet 9. mai 2020 #42528 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, BellaCiao skrev: Takk for svar! Jo jeg har lest veeeldig mye, bare ikke kommet over så mye med spisshet. Nå skal det sies at jeg er redd for å få en komplikasjon eller noe, litt engestelig i utgangspunktet, og da spesielt etter en opperasjon 🙈 Ble litt forvirret siden det står i arkene at jeg skal forsøke å gå 4-5 min hver time samme dag som opperasjon (regner med at d er for å forebygge blodpropp), mens på nettet leser jeg at man skal holde seg i absolutt ro. Jaja, ordner ser sikkert. ah, fikk ikke med meg så mye morfin at jeg kan ta det såpass lenge. Lenge sia du tok? Fornøyd? 😻 Og vet du hvor man kan kjøpe trygg BH, som jeg kan bytte mellom? Skjønner godt følelsen, jeg har mange ganger trodd at noe har "skjedd" med mine, at nå kommer den ene til å droppe for langt, eller den har kapslet seg, hva faen har jeg gjort.. det er en del opp og ned, ikke bare himmel å ha gjennomført operasjon og få fine silikonpupper, hehe. Så hold deg fast! Det med å gå har du rett i er for å forebygge blodpropp, bra for lymfekjertlene og generelt kroppen din. Jeg hadde ikke sjans. Angret på det etter de to første ukene da, at jeg ikke hadde prøvd litt mer. Men jeg følte meg veldig svak og liten og redd for å gjøre noe gærent som skulle skade puppene. Skulle heller ikke støvsuge på seks uker! Jeg ba om ekstra morfin på grunn av juleferien som kom rett etter mitt inngrep, helligdager osv. Jeg var kjempestressa for å fortsatt ha så vondt og trenge mer morfin uten å kunne hente det ut. Legen skrev meeeeeeeeget skeptisk ut mer til meg. Så nå som ting er åpent, hvis du sliter - så KAN du jo kanskje be om mer. Men jeg tror de fleste klarer seg med det de får + en god dose paracet! 1
BellaCiao Skrevet 9. mai 2020 #42529 Skrevet 9. mai 2020 (endret) 1 time siden, Spøkelse skrev: Skjønner godt følelsen, jeg har mange ganger trodd at noe har "skjedd" med mine, at nå kommer den ene til å droppe for langt, eller den har kapslet seg, hva faen har jeg gjort.. det er en del opp og ned, ikke bare himmel å ha gjennomført operasjon og få fine silikonpupper, hehe. Så hold deg fast! Det med å gå har du rett i er for å forebygge blodpropp, bra for lymfekjertlene og generelt kroppen din. Jeg hadde ikke sjans. Angret på det etter de to første ukene da, at jeg ikke hadde prøvd litt mer. Men jeg følte meg veldig svak og liten og redd for å gjøre noe gærent som skulle skade puppene. Skulle heller ikke støvsuge på seks uker! Jeg ba om ekstra morfin på grunn av juleferien som kom rett etter mitt inngrep, helligdager osv. Jeg var kjempestressa for å fortsatt ha så vondt og trenge mer morfin uten å kunne hente det ut. Legen skrev meeeeeeeeget skeptisk ut mer til meg. Så nå som ting er åpent, hvis du sliter - så KAN du jo kanskje be om mer. Men jeg tror de fleste klarer seg med det de får + en god dose paracet! Haha kjenner meg igjen, livredd for å gjøre noe feil! Og jeg elsker jo å holde det rent, så det blir en utfordring 😹 håper du er og blir fornøyd! ja, får vel bare høre med de ang mer smertestillende om d skulle bli behov. Gleder meg til utviklingen 😍 Endret 9. mai 2020 av BellaCiao
Spøkelse Skrevet 9. mai 2020 #42530 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, BellaCiao skrev: Haha kjenner meg igjen, livredd for å gjøre noe feil! Og jeg elsker jo å holde det rent, så det blir en utfordring 😹 håper du er og blir fornøyd! ja, får vel bare høre med de ang mer smertestillende om d skulle bli behov. Gleder meg til utviklingen 😍 Her er forresten den jeg fikk på meg fra klinikken, bruker den fremdeles regelmessig for selv om jeg HATET DEN etter å ha hatt den på ukesvis i strekk, så syns jeg den er komfortabel nå. https://www.timarco.com/no/sports-bh/sports-bh/anita-active-front-closure-sports-bra?colid=445&sizeid=062&ref=googleplano&campaignlogin=gno&gclid=CjwKCAjwqdn1BRBREiwAEbZcRww_vHREENuvL5bzp7qp6K44jbDSA2--g78UvCmJFKKb2AgMKXNWDxoCQdoQAvD_BwE
BellaCiao Skrevet 9. mai 2020 #42531 Skrevet 9. mai 2020 13 minutter siden, Spøkelse skrev: Her er forresten den jeg fikk på meg fra klinikken, bruker den fremdeles regelmessig for selv om jeg HATET DEN etter å ha hatt den på ukesvis i strekk, så syns jeg den er komfortabel nå. https://www.timarco.com/no/sports-bh/sports-bh/anita-active-front-closure-sports-bra?colid=445&sizeid=062&ref=googleplano&campaignlogin=gno&gclid=CjwKCAjwqdn1BRBREiwAEbZcRww_vHREENuvL5bzp7qp6K44jbDSA2--g78UvCmJFKKb2AgMKXNWDxoCQdoQAvD_BwE Åh fantastisk! Når jeg titter ser jeg at det er nettopp denne jeg har fra klinikken - i svart, så det var veldig riktig! Bestilt 👏🏽👏🏽 De er faktisk ikke så stygge eller ubehagelige som jeg trodde i forkant! Takk ❤️
BellaCiao Skrevet 9. mai 2020 #42532 Skrevet 9. mai 2020 På 20.4.2020 den 21.02, cerruti skrev: Hvem er best på bryst i Oslo-området nå, tro? Tok på Aleris Majorstua på fredag. Jeg kan ikke si så mye enda, men jeg TROR jeg er kjempefornøyd. Personalet var iallefall veldig hyggelig. Legen hadde ikke så god tid (jeg hadde mange spm vel og merke), men utrolig flink og trygg virka d som. La valget litt opp til han - og det tror jeg blir en fordel for resultatet!
cerruti Skrevet 10. mai 2020 #42533 Skrevet 10. mai 2020 13 timer siden, Spøkelse skrev: Jeg ba om ekstra morfin på grunn av juleferien som kom rett etter mitt inngrep, helligdager osv. Morfin? Hva slags tabletter er dette? Trodde det var vanlig med paralgin forte jeg?
Spøkelse Skrevet 10. mai 2020 #42534 Skrevet 10. mai 2020 9 timer siden, cerruti skrev: Morfin? Hva slags tabletter er dette? Trodde det var vanlig med paralgin forte jeg? Morfin er feil begrep kanskje, det er bare i slekt. Oksykodon (oxy) . Det er sterkt avhengighetsskapende så derfor legen ikke hadde lyst til å skrive ut en ny boks på 20 piller tipper jeg, hehe. Det gikk fint for meg, sluttet å bruke på natta med en gang jeg merket at det gikk bedre.
Wannabee Skrevet 10. mai 2020 #42535 Skrevet 10. mai 2020 Noen her inne som har hatt nippelpiercing? når måtte den eventuelt tas ut før op?
BellaCiao Skrevet 10. mai 2020 #42536 Skrevet 10. mai 2020 5 timer siden, Wannabee skrev: Noen her inne som har hatt nippelpiercing? når måtte den eventuelt tas ut før op? Jeg opererte på fredag, tok den ut torsdagen en uke før det. Men de sier at du kan ta den ut morgenen du skal opperere Den forblir ute her, orker ikke noe styr med infeksjoner og komplikasjoner for å ha piercing (setter man den ikke inn raskt etterpå så gror hullet vel..)
Wannabee Skrevet 11. mai 2020 #42537 Skrevet 11. mai 2020 8 timer siden, BellaCiao skrev: Jeg opererte på fredag, tok den ut torsdagen en uke før det. Men de sier at du kan ta den ut morgenen du skal opperere Den forblir ute her, orker ikke noe styr med infeksjoner og komplikasjoner for å ha piercing (setter man den ikke inn raskt etterpå så gror hullet vel..) Okei, tusen takk - da veit jeg det🙂
BellaCiao Skrevet 12. mai 2020 #42538 Skrevet 12. mai 2020 Fikk tatt av sportbh for å dusje for første gang i dag. De første 5 min turte jeg ikke se på brystene mlne, lot bare typen se. Når jeg valgte å se selv - HERREGUD FOR ET SYN!! Så fornøyd 😍😍 og de er enda ikke «lagt»! Har vært og er dog sikkelig sliten / slapp / trøtt etter opperasjon. Det er jo dag 4. Lest så mye om folk som er så opplagt og styrer med alt mulig etter opperasjon. Er det normalt å føle slik 4 dager postop?
Spøkelse Skrevet 12. mai 2020 #42539 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, BellaCiao skrev: Fikk tatt av sportbh for å dusje for første gang i dag. De første 5 min turte jeg ikke se på brystene mlne, lot bare typen se. Når jeg valgte å se selv - HERREGUD FOR ET SYN!! Så fornøyd 😍😍 og de er enda ikke «lagt»! Har vært og er dog sikkelig sliten / slapp / trøtt etter opperasjon. Det er jo dag 4. Lest så mye om folk som er så opplagt og styrer med alt mulig etter opperasjon. Er det normalt å føle slik 4 dager postop? Det er normalt, og helt greit at du ikke styrer med alt mulig.. fint om du kommer deg opp og får gått litt rundt i løpet av dagen, da .
Lol123 Skrevet 12. mai 2020 #42540 Skrevet 12. mai 2020 Skal på konsultasjon for silikon! Hvilke spørsmål stiller man til kirurgen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå