Iwwll Skrevet 8. mars 2019 #41521 Skrevet 8. mars 2019 (endret) Tenkte jeg skulle oppdatere her, siden jeg hadde operasjonen min igår 🥰 har lest igjennom hver eneste side(!!) av dette forumet for å finne ut om noen er i min situasjon, og har egentlig ikke lest at noen på min alder har vært igjennom dette, så tenker det er fin info til de som er på min alder(eller eldre også) som ønsker å ta et brystløft. har lest at eldre damer som ammer/har fått barn har hatt brystløft, men ikke noen som er på min alder.. så har følt meg ganske alene i denne prosessen egentlig. Har vært veldig lei meg, deprimert fordi jeg har vært så ung, og hatt hengepupper/tubulære bryst. jeg er 19 år, og var på konsultasjon i fjor sommer hos Fornebuklinikken fordi jeg har hatt store komplekser med hengepupper siden jeg utviklet pupper når jeg var i 13-års alderen. Jeg hadde håpet at silikonproteser ville hjelpe meg med kompleksene mine, både med tanke på arr og penger. Når jeg var på konsultasjon fikk jeg bekreftet det jeg fryktet, men egentlig hadde skjønt.. jeg har noe som heter tubulære bryst, og måtte ha et brystløft for å fikse dette, siden brystvorten min var plassert feil og itillegg så stor. Igår var operasjonen, kl 07.15 på morgenen. Fikk dra til hotellet klokken 12.30, formen var ganske bra, men jeg hadde forberedt meg på det aller verste av smerter (hadde lest at folk trengte hjelp på do, måtte trilles i rullestol osv og at smertene skulle være grusomme) igår hadde jeg ingen smerter i det hele tatt, men fikk ikke sovet på natten fordi jeg ikke klarer å sove oppreist 😫 idag, dagen etter operasjonen har jeg heller ikke hatt smerter, det føles bare ut som at jeg har hatt en hard treningsøkt i brystområdet, altså er veldig stiv og støl. Har også gått fra hotellet, til senteret her i Fornebu og tilbake til hotellet igjen i sakte tempo uten høy puls, og det gikk veldig fint! Hadde 8000skritt på telefonen når jeg kom tilbake til hotellet, ble sjokkert over å ha gått så mye dag 1 etter operasjonen😅 fikk se litt av resultatet med en gang jeg våknet fra narkosen igår, men husker ikke helt hvordan det så ut.. så jeg gleder meg til å dusje på dag 4, og få sett resultatet skikkelig! Det eneste som er litt kjipt, er at jeg var A-cup før operasjonen, kanskje liten B-cup om jeg var heldig.. og nå når jeg opererte fjernet de omtrent halve «størrelsen» jeg hadde 😔 så jeg regner med at jeg er omtrent helt flat etter operasjonen, når hevelsen er gått ned.. men - det gjør meg absolutt ingenting å ha små pupper så lenge de ikke henger/er tubulære lenger! Og om det blir et problem/kommer til å plage meg kommer jeg til å legge inn noen proteser om 3 måneder😃 Redd for å få «hat» siden jeg er så ung og har operert nå, men ville bare dele min historie siden jeg så sårt har letet i absolutt alle forum etter noen i min situasjon - uten hell.. håper min historie kan hjelpe noen i omtrent samme situasjon ❤️ Alt i alt er jeg veldig fornøyd for at jeg nå har gjennomført operasjonen, og veldig overrasket over at jeg ikke har hatt noen smerter enda, men er forberedt på at smertene kanskje kommer senere Endret 8. mars 2019 av Iwwll 1
Halldis Skrevet 8. mars 2019 #41522 Skrevet 8. mars 2019 @Iwwll Så flott at du har fått gjort noe med det 😍 Og gratulerer 😉 Håper du blir fornøyd og mer tilfreds med deg selv. Uansett alder så er det godt at fins hjelp å få når vi trenger det 😊
Nysgjerrigpike Skrevet 8. mars 2019 #41523 Skrevet 8. mars 2019 Har under muskel og føler meg egentlig utrolig mye finere og bedre i form og mye mindre smerter enn hva som var trodd! både sykepleier og kirurgen sa at jeg kom til å få en del vondt men de tok grådig feil! Får kjeft av samboer og min mor fordi de mener jeg må slappe mer av og heller la de gjøre tingene for meg!
Sokkar Skrevet 8. mars 2019 #41524 Skrevet 8. mars 2019 @Iwwll klart du ikke får hat. Men jeg sitter og lurer på om du har forsøkt å få dette dekket? Håper du føler deg bedre når resultatet blir klart ❤️
Iwwll Skrevet 8. mars 2019 #41525 Skrevet 8. mars 2019 2 hours ago, Halldis said: @Iwwll Så flott at du har fått gjort noe med det 😍 Og gratulerer 😉 Håper du blir fornøyd og mer tilfreds med deg selv. Uansett alder så er det godt at fins hjelp å få når vi trenger det 😊 Tusen takk ❤️ 12 minutter siden, Sokkar said: @Iwwll klart du ikke får hat. Men jeg sitter og lurer på om du har forsøkt å få dette dekket? Håper du føler deg bedre når resultatet blir klart ❤️ Har ikke forsøkt å fått det dekket nei- hadde sikkert fått det dekt om jeg hadde prøvd men jeg ville ikke operere på et offentlig sykehus og jeg følte at Fornebuklinikken var «rett» med en gang jeg hadde vært på konsultasjon der. Så istedenfor å prøve å få det dekt satte jeg av 10000 kr hver mnd til operasjon, og føler allerede at det var verdt hver eneste krone ❤️ Og tusen takk!!
Halldis Skrevet 8. mars 2019 #41526 Skrevet 8. mars 2019 43 minutter siden, Nysgjerrigpike skrev: Har under muskel og føler meg egentlig utrolig mye finere og bedre i form og mye mindre smerter enn hva som var trodd! både sykepleier og kirurgen sa at jeg kom til å få en del vondt men de tok grådig feil! Får kjeft av samboer og min mor fordi de mener jeg må slappe mer av og heller la de gjøre tingene for meg! Så deilig 👍 men husk å ta det veeeeldig med ro, så du ikke får blødning. Eller at sårene ikke lukker seg skikkelig. Det er et stort inngrep, og veldig kjipt om det går galt fordi man ikke er forsiktig 😣 Jeg var mest redd for sårene, har hørt skrekkhistorier om at de ikke lukker seg pga for mye aktivitet. Heldigvis skjedde det ikke 😊 1
Nysgjerrigpike Skrevet 9. mars 2019 #41527 Skrevet 9. mars 2019 13 timer siden, Halldis skrev: Så deilig 👍 men husk å ta det veeeeldig med ro, så du ikke får blødning. Eller at sårene ikke lukker seg skikkelig. Det er et stort inngrep, og veldig kjipt om det går galt fordi man ikke er forsiktig 😣 Jeg var mest redd for sårene, har hørt skrekkhistorier om at de ikke lukker seg pga for mye aktivitet. Heldigvis skjedde det ikke 😊 Ååh ja.. er egentlig veldig redd for at noe slikt skal skje! Iallfall etter igår når eg klarte å slenge meg i sofaen etter pcen som holdt på og skli rett ned på gulvet og eg landet på magen/bryst. Har en slags stikkende¿ følelse av og til i brystene. spess når eg våkner, er dette normalt?
Sokkar Skrevet 9. mars 2019 #41528 Skrevet 9. mars 2019 14 timer siden, Iwwll skrev: Tusen takk ❤️ Har ikke forsøkt å fått det dekket nei- hadde sikkert fått det dekt om jeg hadde prøvd men jeg ville ikke operere på et offentlig sykehus og jeg følte at Fornebuklinikken var «rett» med en gang jeg hadde vært på konsultasjon der. Så istedenfor å prøve å få det dekt satte jeg av 10000 kr hver mnd til operasjon, og føler allerede at det var verdt hver eneste krone ❤️ Og tusen takk!! Ja, jeg ser den. Det går heller ikke alltid Ann å sette en prislapp på selvfølelsen.. hvor mye måtte du betale? Hvem opererte deg på fornebuklinikken?
Halldis Skrevet 9. mars 2019 #41529 Skrevet 9. mars 2019 36 minutter siden, Nysgjerrigpike skrev: Ååh ja.. er egentlig veldig redd for at noe slikt skal skje! Iallfall etter igår når eg klarte å slenge meg i sofaen etter pcen som holdt på og skli rett ned på gulvet og eg landet på magen/bryst. Har en slags stikkende¿ følelse av og til i brystene. spess når eg våkner, er dette normalt? Helt normalt 😉
Spøkelse Skrevet 9. mars 2019 #41530 Skrevet 9. mars 2019 Jeg hadde mye vondt i rundt tolv tretten dager og brukte en del ekstra paracet, samt morfin på natta. Bare nevner det, er vanlig å ha ganske vondt også! morran var forj.... Glødende sag i puppen. 1
Sokkar Skrevet 9. mars 2019 #41531 Skrevet 9. mars 2019 2 timer siden, Spøkelse skrev: Jeg hadde mye vondt i rundt tolv tretten dager og brukte en del ekstra paracet, samt morfin på natta. Bare nevner det, er vanlig å ha ganske vondt også! morran var forj.... Glødende sag i puppen. Morfin??? 😅
Halldis Skrevet 9. mars 2019 #41532 Skrevet 9. mars 2019 4 minutter siden, Sokkar skrev: Morfin??? 😅 Jeg fikk også morfin 😊😊 og de kom godt med 😉
hylleblomst12 Skrevet 10. mars 2019 #41533 Skrevet 10. mars 2019 Noen av dere som også har firkantede "teip" merker rundt brystvortene? Hva er dette? Har gått 2,5 uker siden operasjonen, og det går liksom ikke vekk.
Halldis Skrevet 10. mars 2019 #41534 Skrevet 10. mars 2019 "Drop and fluff", når skjer det? Er det en lang prosess eller vil jeg merke det?
Nelli Skrevet 10. mars 2019 #41535 Skrevet 10. mars 2019 3 timer siden, hylleblomst12 skrev: Noen av dere som også har firkantede "teip" merker rundt brystvortene? Hva er dette? Har gått 2,5 uker siden operasjonen, og det går liksom ikke vekk. Nei, det har ikke jeg opplevd 😊
Nelli Skrevet 10. mars 2019 #41536 Skrevet 10. mars 2019 57 minutter siden, Halldis skrev: "Drop and fluff", når skjer det? Er det en lang prosess eller vil jeg merke det? Husker ikke helt når det skjedde, men syns at ved 4 uker så hadde de endret seg litt (tok bilder), og ved 8 uker var det en betydelig forskjell. Merket ikke at det skjedde. Så det bare sånn plutselig en dag 😊 1
Nelli Skrevet 10. mars 2019 #41537 Skrevet 10. mars 2019 Når jeg ser på bilder fra 3 ukers tid og nå 1 år etter, så er det helt vill forskjell faktisk 😅 Er glad i de er sånn som de er nå, og ikke da ved 3 uker 😅
Halldis Skrevet 10. mars 2019 #41538 Skrevet 10. mars 2019 5 minutter siden, Nelli skrev: Når jeg ser på bilder fra 3 ukers tid og nå 1 år etter, så er det helt vill forskjell faktisk 😅 Er glad i de er sånn som de er nå, og ikke da ved 3 uker 😅 Godt å høre 😂 Jeg er 4 uker i morra, og håper de endrer seg en del ja. Ikke at jeg er misfornøyd, men ønsker at de skal se litt mer naturlige ut og kanskje ikke så brede liksom, om du skjønner 🤪
Nelli Skrevet 10. mars 2019 #41539 Skrevet 10. mars 2019 14 minutter siden, Halldis skrev: Godt å høre 😂 Jeg er 4 uker i morra, og håper de endrer seg en del ja. Ikke at jeg er misfornøyd, men ønsker at de skal se litt mer naturlige ut og kanskje ikke så brede liksom, om du skjønner 🤪 Skjønner akkurat hva du mener, de blir finere og finere 😅 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå