Iwwll Skrevet 7. november 2018 #41141 Skrevet 7. november 2018 Noen som har tatt brystløft som vil dele erfaringer? Hvordan var det før operasjon/på operasjonsdagen og tiden etter operasjonen? hvilken klinikk ble det utført på? fornøyd/ikke fornøyd, og hadde du evt komplikasjoner i ettertid? noen som har tatt silikon i ettertid av brystløft? Hvor lenge etter evt? Var det stor forskjell på resultatene? takk på forhånd for svar, hilsen meg som er nysgjerrig og nervøs før timen min til brystløft 🤩
Inwe Skrevet 8. november 2018 #41142 Skrevet 8. november 2018 22 timer siden, Spøkelse skrev: 27. passer egentlig bra for jeg skal reise avgårde sent den kvelden, jeg får høre med dem på telefon kanskje så jeg er sikker på jeg kan komme før jeg drar :). Håper du har rett! Jeg er 167 og 65 kg, en del muskler, hofter og litt skuldre. Har en liten B vil jeg tippe og vurderer 360cc. Hadde egentlig landet på 340 men er redd for å angre på for lite, samtidig som jeg ikke vil se FOR mye ut heller. Men jeg tror jeg vil heller har litt for mye enn for lite? Vanskelig ass. Mrs Smith nei så kjipt! Jeg ser jo for meg at hvis det ikke gror så må du kanskje ha nye sårkanter? utrolig kjedelig å bare gå og vente på sånt også. Hvor store pupper vil du ha? Selv tok jeg 330 CC under muskel (kunne tatt 380 CC, men da var det mulighet for at det ikke ble perfekt), er 175 høy, veier 66 kg og bred over skuldrene. Synes mine nesten er litt store, men mulig jeg må vende meg til det. Kirurgen mente jeg hadde en liten B, mulig A før op, nå har jeg en D/DD. På 31.10.2018 den 10.04, Missfitness skrev: Det som kan skje er vel at de ikke legger seg korrekt, eit flytter på seg. Men det høres vel ut som det går fint med deg. Uansett ville jeg vært litt forsiktig, 5 uker er fortsatt tidlig. Man blir jo gjerne anbefalt å vente inntil 8 uker før gradvis opptrapping av trening av armer/overkropp. Når begynte du å trene overkropp igjen? Jeg trener bein 4-5 ganger i uken nå og gleder meg enormt til å trene ordentlig igjen. Er nå 6 uker post op. Og hvordan trente du deg opp igjen? Og når slutter det å føles ekkelt hver gang jeg bruker brystmuskelen? Det gjør ikke vondt lenger, kun litt stikking innimellom, men det er en så ekkel følelse.
Nysgjerrig666 Skrevet 8. november 2018 #41143 Skrevet 8. november 2018 (endret) Noen her inne som er ca 47/48 kg og 160 høy? Hvor mye tok dere? Jeg skal ta 300 under muskel neste torsdag (har liten a cup nå). Jeg er forøvrig litt bredskuldret og trent (har former). Kirurgen og jeg har sagt fra 275 til 300, men vil dette bli stort nok? Skal jo kun gjøres én gang så redd det blir for lite? 🙈 Samt noen som har erfaring med Kenneth Chiu på Colosseum Aleris? Endret 8. november 2018 av Nysgjerrig666
Nosa Skrevet 8. november 2018 #41144 Skrevet 8. november 2018 Jeg er 1.68 å 58 kg😇la inn 325 under muskel.Ble kjempe skuffet når jeg våknet etter operasjon ,syntes det var for lite.Nå har det gått 6 uker å puppene har faktisk blitt mye større .Er så gla jeg ikke la inn mer for det hadde sett dumt ut på meg😇jeg ville ha store pupper å det har jeg fått😂 1
Nysgjerrig666 Skrevet 8. november 2018 #41145 Skrevet 8. november 2018 45 minutter siden, Nosa skrev: Jeg er 1.68 å 58 kg😇la inn 325 under muskel.Ble kjempe skuffet når jeg våknet etter operasjon ,syntes det var for lite.Nå har det gått 6 uker å puppene har faktisk blitt mye større .Er så gla jeg ikke la inn mer for det hadde sett dumt ut på meg😇jeg ville ha store pupper å det har jeg fått😂 Ok, så etter hevelsen ble de større?! 😍 så bra at du ble fornøyd 🤩🙏 var det vondt rett etterpå? Hvilke medisiner tok du?
lehal Skrevet 8. november 2018 #41146 Skrevet 8. november 2018 Hei! Jeg tok 350cc og 325cc over muskel og er nå på min 7.dag etter operasjon. Er 1.62 cm, veier 58 kg og er godt trent. Hittil har alt gått som smurt, kuttet smertestillende etter dag 2 uten problemer, og har generelt vært i fin form uten store smerter bortsett fra helt sinnsykt "melkespreng". Har noen spørsmål jeg håper noen av dere kan gi meg svar på, eller tips/egne erfaringer: -Hvor lenge bør jeg vente før jeg kan jobbe igjen? Jobber deltid på sykehjem ved siden av studiene, men det er jo en del tunge løft på jobb, og jeg har høy smerteterskel så kan ha en tendens til å ikke være forsiktig nok. -Hvor rolig bør jeg egentlig holde meg, og hvor lenge før jeg kan opptre normalt? Er det sånn at man SKAL holde senga/sofaen døgnet rundt, eller kan jeg dra på skolen, gå turer, rydde i skap osvosv? Skjønner at man bør lytte til kroppen, men ønsker best mulig resultat både på form og arr, og har mulighet til å ligge på sofaen 24/7 siden jeg har eksamensperiode nå. -Når kan jeg begynne å trene igjen, og hvilken type trening anbefales i starten? Har kjøpt såå mye fint badetøy og klær til jeg og kjæresten skal på vår første ferietur sammen (etter 3 år sammen!!), ødelegger stemninga litt å se ut som en sofagris med silikonpupper, hehe.. (For min egen del selvfølgelig) -Jeg hadde godt med brystvev fra før, men nå etter en uke er de knallharde, formen er skikkelig stygg og brystvortene peker nesten nedover fordi hver pupp er så sprengt. Og da mener jeg skikkelig sprengt!! Jeg vet at man ikke kan vurdere resultatet før det har gått ca 3 mnd etter operasjon, men hvor mye endrer formen seg egentlig? Nå håper jeg virkelig at de vil "slippe" og "falle" mer på plass.. Tør nesten ikke å se i speilet fordi jeg får klump i magen haha.. Og til slutt; så var det disse arrene da.. noen tips og triks for å få finest mulig arr? Eventuelt noe man IKKE bør gjøre?
Spøkelse Skrevet 9. november 2018 #41147 Skrevet 9. november 2018 17 timer siden, Inwe skrev: Hvor store pupper vil du ha? Selv tok jeg 330 CC under muskel (kunne tatt 380 CC, men da var det mulighet for at det ikke ble perfekt), er 175 høy, veier 66 kg og bred over skuldrene. Synes mine nesten er litt store, men mulig jeg må vende meg til det. Kirurgen mente jeg hadde en liten B, mulig A før op, nå har jeg en D/DD. 14 timer siden, Nosa skrev: Jeg er 1.68 å 58 kg😇la inn 325 under muskel.Ble kjempe skuffet når jeg våknet etter operasjon ,syntes det var for lite.Nå har det gått 6 uker å puppene har faktisk blitt mye større .Er så gla jeg ikke la inn mer for det hadde sett dumt ut på meg😇jeg ville ha store pupper å det har jeg fått😂 Takk for svar. Nei, altså jeg vil ha "litt" store hvis det gir mening, uten at puppene kommer inn døra før resten av kroppen . Det er så vanskelig å sammenligne og helt umulig å bestemme seg ut ifra andres bilder. Jeg tror 320-360 kan passe meg bra. De fleste på samme høyde som meg både her inne og på andre forum veier rundt 60 kg og vi har jo uansett ikke samme utgangspunkt i originalpuppene heller, hehe. Legger ved et bilde hvor jeg har i 320 og 340, det så ganske stort ut ovenfra og ned i sportsbhen, men proporsjonalt ut med klær i speilet for all del! Selv om den hvite singleten lyver litt om størrelse. https://imgur.com/a/LvsDeU0
Inwe Skrevet 9. november 2018 #41148 Skrevet 9. november 2018 2 minutter siden, Spøkelse skrev: Takk for svar. Nei, altså jeg vil ha "litt" store hvis det gir mening, uten at puppene kommer inn døra før resten av kroppen . Det er så vanskelig å sammenligne og helt umulig å bestemme seg ut ifra andres bilder. Jeg tror 320-360 kan passe meg bra. De fleste på samme høyde som meg både her inne og på andre forum veier rundt 60 kg og vi har jo uansett ikke samme utgangspunkt i originalpuppene heller, hehe. Legger ved et bilde hvor jeg har i 320 og 340, det så ganske stort ut ovenfra og ned i sportsbhen, men proporsjonalt ut med klær i speilet for all del! Selv om den hvite singleten lyver litt om størrelse. https://imgur.com/a/LvsDeU0 Jeg har vel egentlig "litt" store. Min samboer er veldig fornøyd og siden jeg tok det gradvis med klærne har ingen på jobben lagt merke til det (de jeg har fortalt det hadde ikke sett det). Det har nok med at jeg gikk med C-cups med mye innlegg før jeg tok operasjonen (jeg hadde ikke pupper). Og at jeg gikk med store gensere til jeg tok av brystbåndet som jeg måtte ha i 6 uker (opererte i Belgia) Det er mest når jeg er naken jeg tenker de er litt for store, så ganske sikker på at det er en vanesak Ser også på bildet at jeg er mer petit enn deg Hadde planer om å ta 380, jeg er veldig glad kirurgen fant ut at det ikke var plass til de når han tegnet meg før operasjon
Spøkelse Skrevet 9. november 2018 #41149 Skrevet 9. november 2018 1 time siden, Inwe skrev: Jeg har vel egentlig "litt" store. Min samboer er veldig fornøyd og siden jeg tok det gradvis med klærne har ingen på jobben lagt merke til det (de jeg har fortalt det hadde ikke sett det). Det har nok med at jeg gikk med C-cups med mye innlegg før jeg tok operasjonen (jeg hadde ikke pupper). Og at jeg gikk med store gensere til jeg tok av brystbåndet som jeg måtte ha i 6 uker (opererte i Belgia) Det er mest når jeg er naken jeg tenker de er litt for store, så ganske sikker på at det er en vanesak Ser også på bildet at jeg er mer petit enn deg Hadde planer om å ta 380, jeg er veldig glad kirurgen fant ut at det ikke var plass til de når han tegnet meg før operasjon Ja, jeg lurer på om siste måneden på jobb nå at jeg skal begynne å gå med vanlig BH og litt innlegg istedet for sportsBH (jeg er gymlærer) og lite singlet. Ta det litt gradvis. Regner med det blir lagt merke til uansett men trenger jo ikke velte det frem heller. Men svømmingen i seks uker etter nyttår blir interessant.. jeg skal ikke i vannet, men det er dødsvarmt der inne! Genser... grøss.. Du har nok en mindre kropp ja, på 7 cm lengre!
Inwe Skrevet 9. november 2018 #41150 Skrevet 9. november 2018 4 minutter siden, Spøkelse skrev: Ja, jeg lurer på om siste måneden på jobb nå at jeg skal begynne å gå med vanlig BH og litt innlegg istedet for sportsBH (jeg er gymlærer) og lite singlet. Ta det litt gradvis. Regner med det blir lagt merke til uansett men trenger jo ikke velte det frem heller. Men svømmingen i seks uker etter nyttår blir interessant.. jeg skal ikke i vannet, men det er dødsvarmt der inne! Genser... grøss.. Du har nok en mindre kropp ja, på 7 cm lengre! Ja, jeg ville liksom ikke komme inn som hun med nye pupper på jobben her. Jeg er 30 og ingen hadde nok trodd jeg skulle gjøre noe som dette Haha! Hvor gamle er elevene dine? Barn vil nok nevne det uansett. Ja, og jeg som trodde jeg var brei og godt trent da, har ingenting å stille opp med mot en gymlærer
Missfitness Skrevet 9. november 2018 #41151 Skrevet 9. november 2018 19 timer siden, Inwe skrev: Når begynte du å trene overkropp igjen? Jeg trener bein 4-5 ganger i uken nå og gleder meg enormt til å trene ordentlig igjen. Er nå 6 uker post op. Og hvordan trente du deg opp igjen? Og når slutter det å føles ekkelt hver gang jeg bruker brystmuskelen? Det gjør ikke vondt lenger, kun litt stikking innimellom, men det er en så ekkel følelse. Hei! Fra 8 uker ca, og gradvis tilbake til normal rutine etter 12-13 uker. Tok det ettersom det føltes greit. Har vel egentlig aldri følt det vondt, mer rart og at det kan presse. Vanskelig å si når det normaliserer seg, deter en gravis overgang og noe skyldes sikkert det faktum at du blir vant til den nye følelsen
Inwe Skrevet 9. november 2018 #41152 Skrevet 9. november 2018 2 minutter siden, Missfitness skrev: Hei! Fra 8 uker ca, og gradvis tilbake til normal rutine etter 12-13 uker. Tok det ettersom det føltes greit. Har vel egentlig aldri følt det vondt, mer rart og at det kan presse. Vanskelig å si når det normaliserer seg, deter en gravis overgang og noe skyldes sikkert det faktum at du blir vant til den nye følelsen Takk for svar Da skal jeg få PTen til å sette opp et 12 ukers opptreningsprogram når jeg har flyttet hjem til Norge, da er 9 uker gamle! Tolker det som at den ekle følelsen ikke er noe problem, bare noe jeg må vende meg til? Kjører nemlig situps på ball for å slippe den for tiden, livredd for å gjøre noe feil Kirurgen min var generelt imot styrketrening så var ikke så lett å få svar (de er litt etter oss på det punktet nedover i Europa).
Missfitness Skrevet 9. november 2018 #41153 Skrevet 9. november 2018 @Inwe Høres ut som en god plan! . Jeg mente ikke å si at det ikke forandrer seg, når puppene "får satt seg" for å si det sånn, blir det jo mindre press siden de har mer plass. Da vil de selvsagt kjennes mindre, men fortsatt vil enkelte øvelser kunne gjøre at de merkes. Avhengig av hvilke øvelser du gjør, er det jo en mulighet for at du bør justere litt. Tunge øvelser for bryst (og ofte generelt overkropp) er jo ikke anbefalt da det kan jo føre til at de skifter litt posisjon under øvelsen (eller blir veldig presset) og kan virke ubehagelig.
Inwe Skrevet 9. november 2018 #41154 Skrevet 9. november 2018 8 minutter siden, Missfitness skrev: @Inwe Høres ut som en god plan! . Jeg mente ikke å si at det ikke forandrer seg, når puppene "får satt seg" for å si det sånn, blir det jo mindre press siden de har mer plass. Da vil de selvsagt kjennes mindre, men fortsatt vil enkelte øvelser kunne gjøre at de merkes. Avhengig av hvilke øvelser du gjør, er det jo en mulighet for at du bør justere litt. Tunge øvelser for bryst (og ofte generelt overkropp) er jo ikke anbefalt da det kan jo føre til at de skifter litt posisjon under øvelsen (eller blir veldig presset) og kan virke ubehagelig. Jeg har ingen planer om å trene tunge brystøvelser igjen, det vil jo ikke synes veldig uansett Jeg vil derimot ha tilbake markeringene jeg hadde i øvre del av rygg og skuldrene. Trener du fortsatt annerledes med tanke på bryst og overkropp, eller er du tilbake til gamle rutiner? Og hvor lenge siden er det operasjon? Beklager for mange spørsmål, men jeg kjenner ingen med silikon som trener tung styrke
Spøkelse Skrevet 9. november 2018 #41155 Skrevet 9. november 2018 57 minutter siden, Inwe skrev: Ja, jeg ville liksom ikke komme inn som hun med nye pupper på jobben her. Jeg er 30 og ingen hadde nok trodd jeg skulle gjøre noe som dette Haha! Hvor gamle er elevene dine? Barn vil nok nevne det uansett. Ja, og jeg som trodde jeg var brei og godt trent da, har ingenting å stille opp med mot en gymlærer Nei, jeg tror ikke mange forventer det av meg heller, jeg er også 30. De er 12-16 så det kan nok hende noen spør, og jeg har noen kollegaer som er private nok til at det er sannsynlig at kommenterer det etterhvert. Hvordan er formen?
Missfitness Skrevet 9. november 2018 #41156 Skrevet 9. november 2018 @Inwe Nei, jeg trener som jeg gjorde. Tenkte da mer konkret på "byggere" og andre som løfter virkelig tungt. Det er nå litt over 2 1/2 år siden.
Inwe Skrevet 9. november 2018 #41157 Skrevet 9. november 2018 11 minutter siden, Spøkelse skrev: Nei, jeg tror ikke mange forventer det av meg heller, jeg er også 30. De er 12-16 så det kan nok hende noen spør, og jeg har noen kollegaer som er private nok til at det er sannsynlig at kommenterer det etterhvert. Hvordan er formen? Hehe, mine kollegaer tør nok ikke spørre. Bare sagt det til ei som er sykepleier (men ikke kan jobbe som det her da hun ikke kan språket godt nok) da jeg bekymrer meg for mye og måtte ha hun til å sjekke ut stingene 😂 Formen er helt fin. De er i dag 6 uker og 2 dager, så merker sjelden noe til de. Kun litt stikking innimellom (i gjennomsnitt 1-2 ganger om dagen) og en ekkel følelse hvis jeg klarer å stramme brystmuskelen. Rekker endelig opp til kaffekoppene på jobb (drakk kaffe fra glass en god stund) Trener bein og sykler til jobb, så nå gleder jeg meg bare til jeg kan bruke overkroppen ordentlig igjen. @Missfitness Takk for svar! Jeg er nok en av disse som trener veldig tungt (elsker rundt 5 reps per sett), så da blir det lettere og flere reps fra nå 1
Sokkar Skrevet 9. november 2018 #41158 Skrevet 9. november 2018 Hei jenter 😄 har eit spørsmål til dei som har operert under brystmuskelen. Har lese fleire som angrer på at dei ikke la inn mer, fordi protesene blir pressa flatere av denne muskelen. Men så leser eg at noen sier dette går seg til iløpet av noen mndr? Så hva stemmer? Kan det vere nok å gå fra moderat profil til moderat pluss for å få litt mer "pupp" under muskelen?
Jaktenka Skrevet 9. november 2018 #41159 Skrevet 9. november 2018 På 7.11.2018 den 21.12, Iwwll skrev: Noen som har tatt brystløft som vil dele erfaringer? Hvordan var det før operasjon/på operasjonsdagen og tiden etter operasjonen? hvilken klinikk ble det utført på? fornøyd/ikke fornøyd, og hadde du evt komplikasjoner i ettertid? noen som har tatt silikon i ettertid av brystløft? Hvor lenge etter evt? Var det stor forskjell på resultatene? takk på forhånd for svar, hilsen meg som er nysgjerrig og nervøs før timen min til brystløft 🤩 Hei. Jeg har hatt løft og protese i samme operasjon. De første dagene etter op. bodde jeg hos mamma for å slippe å styre med 2 barn. Hun hjalp meg med en god del de første dagene. Vondter i en del uker, som gradvis forsvinner og plutselig en dag er bort 😊 Alt har gått veldig greit, men skal på kontroll på mandag siden jeg har fått synlig ripling.
Mrs.Smith Skrevet 10. november 2018 #41160 Skrevet 10. november 2018 Oppdatering fra meg. Må til kirurg på mandag. Det var begynt å gro bittelitt, men siden implantatet er synlig inne der må kirurgen se på det. I verste fall må jeg ta ut implantatet i det brystet og vente noen måneder før jeg får lagt inn på nytt. 😔 Jeg er ganske lei meg, føler for å gråte hele tiden. Dette var en operasjon jeg har vurdert fra og til i flere år. Jeg ble så glad og beroliget da jeg var på konsultasjon i sommer og har egentlig bare gledet meg til å få det gjort. Etter operasjonen hadde smerter i 2 uker og syns det var tungt men kom gjennom det. Så fikk jeg en åpning under brystet, og det rant ut med sårvæske. Det gjør det fremdeles, og jeg ser fryktelig mørkt på det. 2-8% sjanse er det for denne type komplikasjon. Jeg burde kjøpe lottokupong🙄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå