Millett Skrevet 25. juni 2018 #40341 Skrevet 25. juni 2018 Da er jeg ca. 3 uker post-op og må si jeg er overrasket over hvor kjapt formen har bedret seg! 😃 Var i utgangspunktet heldig med lite smerter og rask recovery, men merket jo at jeg var relativt begrenset i tiden etter operasjonen - men nå tre uker etter glemmer jeg nesten at de er der 😅 @Jaktenka Jeg hadde sex litt over en uke etter operasjon. Kanskje ikke det smarteste, men ble nå sånn. Hadde på meg kompresjonsBH-en (supersexy undertøy med andre ord hehe) og merket at vi måtte ta det ganske rolig for at det ikke skulle gjøre vondt. @Bloodflowers Tror det er helt normalt at du fortsatt har litt vondt så kort tid etter operasjon. Hos meg kom og gikk smertene litt. Kunne plutselig kjenne at det var ekstra ømt på visse steder, men så gav det seg igjen, og det varierte veldig hvilken side det kom på. Kunne nesten få en litt krampeliknende følelse i muskelen/senen som går under armen når jeg gjorde visse bevegelser. Men i forrige uke ca. merket jeg en stor forbedring, kunne plutselig gjør en del bevegelser jeg ikke kunne gjøre uten ubehag tidligere. Brystvortene derimot har vært ekstremt sensitive hele tiden hos meg egentlig, nesten ubehagelig bare å komme borti. Jeg har vært tilbake på jobb i en uke (tok to uker fri etter operasjon) og det har gått veldig fint. Har også en relativt stillesittende kontorjobb, men man blir litt overrasket over hvor mye en faktisk bruker brystmuskelene til - så ta det med ro. Har også måttet teipe over brystvortene når jeg skal ut av huset for de lever litt sitt eget liv og med tynn kompresjonsBH, tynn t-skjorte og et kaldt vindkast er man plutselig litt på utstilling føles det som haha. Ingen på jobb har sagt noe, så tror ikke de har lagt merke til det da de fleste er ganske frittalende her, men brukte ekstremt paddet BH (noen ganger tilogmed to stk😂) i ca en måned før operasjonen så det ble en noenlunde gradvis tilvenning for folk rundt. Byttet teip to ganger (første gang 10 dager etter operasjon) og siste gang nå på fredag. Var litt størknet blod på arrene første gang, men andre gang så de veldig fine ut. Nesten litt imponerende hvor små og pene snitt de bruker for å legge inn så "mye" 🙊 Sorry for litt lang tekst her.. blir litt ivrig når jeg først setter i gang, og who knows - kanskje det kan være til hjelp for noen her inne senere 😊 (Vet i alle fall jeg leste meg grønn på alt jeg kom over før min operasjon) 1
Bloodflowers Skrevet 26. juni 2018 #40342 Skrevet 26. juni 2018 Jenter, kan jeg spørre om en ting? Nå kan jeg bytte teip, men jeg kjenner at det river veldig til tider i arrene, spesielt på venstre. Har dette noe å si for teipbytte?
Millett Skrevet 26. juni 2018 #40343 Skrevet 26. juni 2018 14 minutter siden, Bloodflowers skrev: Jenter, kan jeg spørre om en ting? Nå kan jeg bytte teip, men jeg kjenner at det river veldig til tider i arrene, spesielt på venstre. Har dette noe å si for teipbytte? Rev litt hos meg også, tror det er helt normalt. Du har jo hatt på teipen en god stund, og det er kanskje litt blodrester igjen som løsner. Bare ta det rolig og fukt teipen litt om det gjør veldig vondt 😊 anbefaler silikonteip forresten. Den er litt enklere å ta av senere, litt mykere på en måte.
Jaktenka Skrevet 26. juni 2018 #40344 Skrevet 26. juni 2018 1 time siden, Bloodflowers skrev: Jenter, kan jeg spørre om en ting? Nå kan jeg bytte teip, men jeg kjenner at det river veldig til tider i arrene, spesielt på venstre. Har dette noe å si for teipbytte? Hold igjen huden så godt du klarer trinn for trinn etter som du river av teipen. Bruk silikonteip om sårene er grodd😊
Bloodflowers Skrevet 26. juni 2018 #40345 Skrevet 26. juni 2018 @Millett og @Jaktenka jeg tenkte på å kjøpe silikonteip i stad, men var usikker så kjøpte vanlig Micropore. Kansje jeg skal bytte den i morgen til silikonteip i stedet da...😊
Nelli Skrevet 26. juni 2018 #40346 Skrevet 26. juni 2018 36 minutter siden, Jaktenka skrev: Hold igjen huden så godt du klarer trinn for trinn etter som du river av teipen. Bruk silikonteip om sårene er grodd😊 Signerer denne 😊
Nelli Skrevet 26. juni 2018 #40347 Skrevet 26. juni 2018 (endret) 12 minutter siden, Bloodflowers skrev: @Millett og @Jaktenka jeg tenkte på å kjøpe silikonteip i stad, men var usikker så kjøpte vanlig Micropore. Kansje jeg skal bytte den i morgen til silikonteip i stedet da...😊 Husk at silikontape ikke skal brukes dersom sårene ikke har lukket seg sikkelig, eller det er tegn til infeksjon 😊 (bare sånn til info 😉) Endret 26. juni 2018 av Nelli 1
Millett Skrevet 26. juni 2018 #40348 Skrevet 26. juni 2018 Akkurat nå, Nelli skrev: Husk at silikontape ikke skal brukes dersom sårene ikke har lukket seg sikkelig, eller det er tegn til infeksjon 😊 (bare sånn til info 😉) Jeg kjøpte både vanlig micropore sårteip og silikonteip noen dager før teipbytte og valgte silikonteip etter tips fra en venninne som opererte for et par år siden. Hun tok brystløft + innlegg og nevnte at hun hadde fått anbefalt silikonteip av klinikken for mer skånsomt bytte av teip (gitt at det ikke var noe antydning til åpne sår eller infeksjon 😊) så stemmer jo det du sier, men er sikkert litt vanskelig å vite om det er noe «åpent» da🙊 1
Nelli Skrevet 26. juni 2018 #40349 Skrevet 26. juni 2018 32 minutter siden, Millett skrev: Jeg kjøpte både vanlig micropore sårteip og silikonteip noen dager før teipbytte og valgte silikonteip etter tips fra en venninne som opererte for et par år siden. Hun tok brystløft + innlegg og nevnte at hun hadde fått anbefalt silikonteip av klinikken for mer skånsomt bytte av teip (gitt at det ikke var noe antydning til åpne sår eller infeksjon 😊) så stemmer jo det du sier, men er sikkert litt vanskelig å vite om det er noe «åpent» da🙊 Ja, det er nettopp det jeg syntes også 😂
Nienna83 Skrevet 27. juni 2018 #40350 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Silikonteip gjør at det blir fuktig mellom arr og teip og gir grobunn for bakterier, og skal derfor utelukkende brukes når alt er sikkert grodd. Ser de fleste utenlandske kirurger anbefaler å vente minst 3-4 uker før man starter med dette for å være sikker på at alt er grodd igjen, og slik unngå infeksjon. Silikonen hindrer at arret vokser utover/hever seg over huden, og dette skjer først når sårene er grodd. Du er avhengig av at kirurgen har gjort en bra jobb med syingen samt lite drag i huden etterpå for å få smale fine arr breddemessig! Jeg er forresten lege også 😉 Endret 27. juni 2018 av Nienna83 3
Nelli Skrevet 27. juni 2018 #40351 Skrevet 27. juni 2018 Endelig funnet meg en bh som jeg liker, wohoo 😅 https://www.victoriassecret.com/bras/lounge-and-wireless/lightly-lined-wireless-bra-sexy-illusions-by-victorias-secret?ProductID=388819&CatalogueType=OLS
Millett Skrevet 27. juni 2018 #40352 Skrevet 27. juni 2018 22 minutter siden, Nelli skrev: Endelig funnet meg en bh som jeg liker, wohoo 😅 https://www.victoriassecret.com/bras/lounge-and-wireless/lightly-lined-wireless-bra-sexy-illusions-by-victorias-secret?ProductID=388819&CatalogueType=OLS Den var fin! 😄 weekday har også en del mange fine faktisk! Ikke like mye støtte som den fra VS da, mer sportsbh aktig - men de er såå myke og gode 😍
Nelli Skrevet 27. juni 2018 #40353 Skrevet 27. juni 2018 2 timer siden, Millett skrev: Den var fin! 😄 weekday har også en del mange fine faktisk! Ikke like mye støtte som den fra VS da, mer sportsbh aktig - men de er såå myke og gode 😍 Det skal sjekkes ut, takk for tips 😀
Bloodflowers Skrevet 28. juni 2018 #40354 Skrevet 28. juni 2018 Jeg byttet teip på tirsdag. Brukte Micropore for å være sikker. Veldig fint innlegg av @Nienna83 😊 Arrene så ut til å være grodd, men som flere nevner, så er det ikke så lett å se. De så genrelt fine ut og er ganske små. Tror jeg har en grei grohud i forhold til arr, så det er jo en fordel 😊 Tror det venstre brystet har gått litt ned i hevelsen på siden, men er usikker på ol det er hevelse på toppen, eller om den puppen bare er litt lenger opp på en måte. De var jo litt ulike i høyden fra før av og. Fremdeles veldig øm på venstre. Gått to uker i morgen 😊
maxxi Skrevet 28. juni 2018 #40355 Skrevet 28. juni 2018 Heisann! Snart 6 uker siden operasjon, og alt har forsåvidt gått greit. Men det ene arret har vært litt "åpent" på siden hele tiden. Regnet me det kom til å lukke seg etterhvert, men idag når æ var i dusjen så æ litt blod på teipen, så æ tok den av for å se. Så at det kom litt blod når æ la noe papir inntil. Ser også nå når æ har tatt på ny teip at det fremdeles æ litt blod.. Noen andre som har vært borti dette så "lenge" etter op? Blir litt nervøs nå.. 😳😳
Jaktenka Skrevet 28. juni 2018 #40356 Skrevet 28. juni 2018 46 minutter siden, maxxi skrev: Heisann! Snart 6 uker siden operasjon, og alt har forsåvidt gått greit. Men det ene arret har vært litt "åpent" på siden hele tiden. Regnet me det kom til å lukke seg etterhvert, men idag når æ var i dusjen så æ litt blod på teipen, så æ tok den av for å se. Så at det kom litt blod når æ la noe papir inntil. Ser også nå når æ har tatt på ny teip at det fremdeles æ litt blod.. Noen andre som har vært borti dette så "lenge" etter op? Blir litt nervøs nå.. 😳😳 Du har mest sannsynlig dratt med litt sårskorpe når du bytter teip, som gjør at du blør. Du bør legge et lite kompress over akkurat der hvor du blør fra slik at neste gang du drar teipen så blir ikke skorpen med. Jeg måtte gjøre det på ankerarret mitt. Måtte legge på en liten firkant på størrelse med 1kroning.
maxxi Skrevet 28. juni 2018 #40357 Skrevet 28. juni 2018 4 minutter siden, Jaktenka skrev: Du har mest sannsynlig dratt med litt sårskorpe når du bytter teip, som gjør at du blør. Du bør legge et lite kompress over akkurat der hvor du blør fra slik at neste gang du drar teipen så blir ikke skorpen med. Jeg måtte gjøre det på ankerarret mitt. Måtte legge på en liten firkant på størrelse med 1kroning. Satser på at det æ det! Blei litt skeptisk mtp at det arret var litt rart fra før av. Takk for svar!☺️
MC84 Skrevet 29. juni 2018 #40358 Skrevet 29. juni 2018 På 27.6.2018 den 18.28, Nelli skrev: Endelig funnet meg en bh som jeg liker, wohoo 😅 https://www.victoriassecret.com/bras/lounge-and-wireless/lightly-lined-wireless-bra-sexy-illusions-by-victorias-secret?ProductID=388819&CatalogueType=OLS Den så fin ut Jeg lurer på hvordan du vet den nye størrelsen din i bh? Hvordan måler man? Prøvde å finne det inne på nettsiden der, men fant ikke....
Nelli Skrevet 29. juni 2018 #40359 Skrevet 29. juni 2018 (endret) 2 timer siden, MC84 skrev: Den så fin ut Jeg lurer på hvordan du vet den nye størrelsen din i bh? Hvordan måler man? Prøvde å finne det inne på nettsiden der, men fant ikke.... Jeg har blitt målt på en undertøysforretning, men det stemte med det jeg hadde målt meg til selv hjemme😊. https://www.underverker.no/pages/bhkalkulator Inne på siden på victoria secret så har de en tabell, så man finner lett den størrelsen man behøver i US når man vet EU str sin. Jeg er en 75E her, og en 36DD der 😀 Dette er en av de beste jeg har prøvd, den sitter sååå godt og er så god og myk! Jeg syns det er forferdelig vanskelig å finne fine bh´r uten spile som jeg liker, så er så glad jeg fant denne 😊 Endret 29. juni 2018 av Nelli
HappyGomp Skrevet 29. juni 2018 #40360 Skrevet 29. juni 2018 Hei, jeg har nå lest i det vide og det brede på denne tråden (men hoppet nå til slutten fordi, ja det tar jo tid før man får kommer seg frem. Jeg skal på konsultasjon nå om ikke så lenge på Fornebuklinikken hos dr. Barstad, er det noen som har vært hos han? Hvordan er han? Lurte også på om noen jobber i butikk (eks. matbutikk, klesbutikk etc.), og hvor lang tid tok det før dere var på jobb? Mtp. at man visst ikke skal løfte armene for høyt i starten og sånt. Tusen takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå