2a1m Skrevet 29. mars 2018 #39342 Skrevet 29. mars 2018 (endret) 3 timer siden, PiratKine skrev: Litt dumt/vanskelig spørsmål kanskje, men hvordan kan man se forskjell på om puppen bare ikke har «droppet» og en eventuelt kapsel? Kapsel tanken skremmer meg litt😳 Jeg har skrevet det tidligere, men kan resonere kort: hvis du får kapseldannelse så blir puppen ( selve silikonen ) veldig hard. Og den blir også skjev. Ikke rund og fin som den skal være, men misdannet. Som regel så tar det tid før man får det så du må ikke uroe deg. Fikk det etter noen år første gangen. Eneste grunnen til at jeg får det så tidlig er fordi kroppen husker hvordan det var og angriper silikonen igjen. ( det kan skje når man først har fått det ) legen håpet det at skulle gå bra denne gangen da hun la den i en ny "lomme", men det har skjedd igjen. Jeg ser det mer enn kjenner det. Og det er faktisk puppen som har droppet som jeg har kapsel i... Skal ta mote til meg og legge ut et bildet snart 😆😅 Endret 29. mars 2018 av 2a1m
Superblomst Skrevet 29. mars 2018 #39343 Skrevet 29. mars 2018 19 minutter siden, 2a1m said: Jeg har skrevet det tidligere, men kan resonere kort: hvis du får kapseldannelse så blir puppen ( selve silikonen ) veldig hard. Og den blir også skjev. Ikke rund og fin som den skal være, men misdannet. Som regel så tar det tid før man får det så du må ikke uroe deg. Fikk det etter noen år første gangen. Eneste grunnen til at jeg får det så tidlig er fordi kroppen husker hvordan det var og angriper silikonen igjen. ( det kan skje når man først har fått det ) legen håpet det at skulle gå bra denne gangen da hun la den i en ny "lomme", men det har skjedd igjen. Jeg ser det mer enn kjenner det. Og det er faktisk puppen som har droppet som jeg har kapsel i... Skal ta mote til meg og legge ut et bildet snart 😆😅 Nei!!! Så utrolig kjipt å lese 😖 er det så vondt/synlig at du tenker på å fjerne protestene?
PiratKine Skrevet 29. mars 2018 #39344 Skrevet 29. mars 2018 (endret) 29 minutter siden, 2a1m skrev: Jeg har skrevet det tidligere, men kan resonere kort: hvis du får kapseldannelse så blir puppen ( selve silikonen ) veldig hard. Og den blir også skjev. Ikke rund og fin som den skal være, men misdannet. Som regel så tar det tid før man får det så du må ikke uroe deg. Fikk det etter noen år første gangen. Eneste grunnen til at jeg får det så tidlig er fordi kroppen husker hvordan det var og angriper silikonen igjen. ( det kan skje når man først har fått det ) legen håpet det at skulle gå bra denne gangen da hun la den i en ny "lomme", men det har skjedd igjen. Jeg ser det mer enn kjenner det. Og det er faktisk puppen som har droppet som jeg har kapsel i... Skal ta mote til meg og legge ut et bildet snart 😆😅 Nei, så grusomt kjipt!☹️ Har hørt at det er litt høyere risiko for å få det igjen om man først har fått det, men man håper jo alltid på det beste. Fryktelig kjedelig altså. Hva gjør du nå da? Skal du prøve å fjerne den igjen? Gjerne legg ut ett bilde om du gidder. Er veldig informativt å se hva man skal være på utkikk etter, men fryktelig kjedelig for din del. Føler med deg😥 Endret 29. mars 2018 av PiratKine
2a1m Skrevet 30. mars 2018 #39345 Skrevet 30. mars 2018 (endret) 1 time siden, Superblomst skrev: Nei!!! Så utrolig kjipt å lese 😖 er det så vondt/synlig at du tenker på å fjerne protestene? 1 time siden, PiratKine skrev: Nei, så grusomt kjipt!☹️ Har hørt at det er litt høyere risiko for å få det igjen om man først har fått det, men man håper jo alltid på det beste. Fryktelig kjedelig altså. Hva gjør du nå da? Skal du prøve å fjerne den igjen? Gjerne legg ut ett bilde om du gidder. Er veldig informativt å se hva man skal være på utkikk etter, men fryktelig kjedelig for din del. Føler med deg😥 Det er utrolig kjipt, har jo brukt mange tusen på dette så hadde virkelig håpet at denne gangen skulle det gå bra. Kjenner at jeg blir litt stresset, skal jeg gå sånn eller ta bort silikonen helt? Skrekk og gru liksom, vil jo ikke ha tilbake de tomme stygge posene jeg hadde for 10 år siden heller! Det som er anderledes denne gangen som gjordet at jeg tvilte litt på om det er kapsel igjen er at puppen er jo så mye mykere enn den som er fin! Og da trodde jeg at det ikke var det, MEN, den er skreiv ( lagt seg akkurat som de 2 forrige ) og kjenner jeg virkelig etter er den utrolig hard enkelte plasser. Kjenner forskjell på silikonen i høyre puppen enn venstre og ser det. Men, glad nyheten er at det ikke vises like godt denne gangen, må være på grunn av at den ligger under muskelen, tror jeg. Og den er ikke vond, så jeg lurer på om jeg skal la den være. Må uansett vente i noen mnd før en kirurg kan operer på meg, så da får jeg se om det blir verre eller ikke. Men, en ny runde med silikon blir det uansett ikke, jeg har jo operert 3 ganger og det har skjedd hver gang.... Uff, blir så lei meg og frustrert! Fikk beskjed av kirurgen sist at jeg ikke har noe brystvev igjen på den puppen i det hele tatt. Hun skjønte ikke hvorfor og spurte meg!? Det tok meg hele 5 min og Google det for å finne svaret, utrolig dårlig at hun ikke visste svaret på det selv. Hun har vært så lite flink til å komme med forslag, gjøre ting anderledes. Eller rett å slett be meg om å ikke gjøre det hvis hun mener at resultatet ikke blir bra. Angrer veldig på valg av kirurg og klinikk! Det er ikke hennes feil at jeg fikk kapsel, tror ikke at det har noe med teknikken eller noe sånt. Det er bare alt rundt det, jeg var veldig tydelig på hvajeg ville før jeg dro på konsultasjon. Men, hun fikk meg på andre tanker ( hørte ingenting om ergomix silikonen som er så myk ) når hun viste at det var viktig for meg. Hun la over muskelen når jeg ville ha under. jeg hadde lest at kroppen "husket" hvordan det var og gjett om jeg fikk rett da! Tok under en uke før den kapslet seg igjen! Hun sa bare at det var lite sannsynlig og var heller redd for at jeg ville få stygge arr hvis jeg tok under for da måtte jeg ha et løft itillegg ( jeg hadde naturlig d cup, men heeelt tomme etter amming ) for at det skulle bli finest måtte jeg ha et løft. På operasjonsbordet oppdaget hun at kapselen hadde sugd seg sånn til brystvevet at hun kunne ikke få fjernet den uten og skjære vekk litt av huden min. Men, Allikevel gjordet hun ikke ting anderledes!! hun la den samme plass igjen og den kapslet seg igjen, så sugde den seg fast akkurat som sist og hun kunne ike engang ta bort alt for da hadde jeg ikke hatt igjen noe hud! Gud hjelpes meg liksom ( skjønner ikke hvorfor du ikke har noe brystvev igjen!! My god, er det mulig!! " Ru implantater setter seg litt fast i huden og river dermed med seg litt brystvev ved fjerning" Og hun skjønner ikke hvorfor?? Også har hun heller ikke plassert brystvortene høyt nok syns jeg Uff, beklager langt og rotete innlegg midt på natten. Er bare utrolig frustrert Endret 30. mars 2018 av 2a1m
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39346 Skrevet 30. mars 2018 (endret) @2a1m Jeg skjønner veldig godt du er frustrert!! Hvertfall når kirurgen din (sorry at jeg er veldig outspoken nå) virker så inkompetent! Jeg skjønner hun sikkert hadde sine «grunner», men overalt jeg har lest hvertfall så gjør de aller fleste kirurger (med pasienter med protese over muskelen) en ny operasjon ved å prøve å legge implantet under muskelen istedenfor for det er mindre sannsynlighet for kapsel. Skjønner de kanskje ikke gjør det etter 1 kapsling, MEN 2?! Da burde det ringe en bjelle spør du meg, og hun burde i det minste ha foreslått en annerledes metode slik du sier. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bedt om en ny kirurg. Jeg skjønner du ikke kan gå til en ny klinikk pga garanti, men jeg hadde hvertfall spurt om en ny en på denne klinikken og forklart situasjonen din. Kanskje en ny kirurg kan gi en «second opinion» på hva du kan gjøre nå. Håper virkelig det løser seg for deg! Det er fryktelig surt!! Endret 30. mars 2018 av PiratKine
2a1m Skrevet 30. mars 2018 #39347 Skrevet 30. mars 2018 8 minutter siden, PiratKine skrev: @2a1m Jeg skjønner veldig godt du er frustrert!! Hvertfall når kirurgen din (sorry at jeg er veldig outspoken nå) virker så inkompetent! Jeg skjønner hun sikkert hadde sine «grunner», men overalt jeg har lest hvertfall så gjør de aller fleste kirurger (med pasienter med protese over muskelen) en ny operasjon ved å prøve å legge implantet under muskelen istedenfor for det er mindre sannsynlighet for kapsel. Skjønner de kanskje ikke gjør det etter 1 kapsling, MEN 2?! Da burde det ringe en bjelle spør du meg, og hun burde i det minste ha foreslått en annerledes metode slik du sier. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bedt om en ny kirurg. Jeg skjønner du ikke kan gå til en ny klinikk pga garanti, men jeg hadde hvertfall spurt om en ny en på denne klinikken og forklart situasjonen din. Kanskje en ny kirurg kan gi en «second opinion» på hva du kan gjøre nå. Håper virkelig det løser seg for deg! Det er fryktelig surt!! Det er helt greit at du sier det som det er! Jeg tenker og bestille en time etter påske og be om en annen kirurg kan se på resultatet. Har lyst til å skrive en klage, men vet ikke om det er noe vits eller om jeg gidder for den saks skyld. Kan jo ikke skifte klinikk som du nevner. Men, kan kanskje få noen gode råd fra en ny kirurg ?
2a1m Skrevet 30. mars 2018 #39348 Skrevet 30. mars 2018 (endret) @PiratKine du får se siden du fortsatt er våken... 5 uker mener jeg det her er tatt, ser du hvordan venstre puppen "drar" innover mot armen min på undersiden? Endret 30. mars 2018 av 2a1m
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39349 Skrevet 30. mars 2018 (endret) 42 minutter siden, 2a1m skrev: @PiratKine du får se siden du fortsatt er våken... 5 uker mener jeg det her er tatt, ser du hvordan venstre puppen "drar" innover mot armen min på undersiden? Jeg rakk ikke se, så typisk😩! Men ja ville absolutt bedt om en ny kirurg som kan gi deg noen gode råd! Før du evnt bestemmer deg for hva du skal gjøre! Endret 30. mars 2018 av PiratKine
Kristina41 Skrevet 30. mars 2018 #39350 Skrevet 30. mars 2018 (endret) Hva er egomix? Endret 30. mars 2018 av Kristina41
Superblomst Skrevet 30. mars 2018 #39351 Skrevet 30. mars 2018 9 hours ago, 2a1m said: @PiratKine du får se siden du fortsatt er våken... 5 uker mener jeg det her er tatt, ser du hvordan venstre puppen "drar" innover mot armen min på undersiden? Søren, du får invitere til nytt private show i natt Det var på Aleris du opererte, ikke sant? Fordelen med det er i alle fall at de har mange kirurger du kan forhøre deg med! Sinnsykt surt, og muligens også noe som kanskje kunne blitt unngått etter hva jeg har forstått. 4 hours ago, Kristina41 said: Hva er egomix? Ergonomix er en type silikon fra Motiva, en slags hybrid mellom runde og anatomiske proteser Vet ikke om de er mykere enn andre silikoninnlegg, men fornebuklinikken har vel omtrent bare gått over til denne typen i det siste, etter hva jeg kan lese her i tråden.
2a1m Skrevet 30. mars 2018 #39352 Skrevet 30. mars 2018 9 timer siden, PiratKine skrev: Jeg rakk ikke se, så typisk😩! Men ja ville absolutt bedt om en ny kirurg som kan gi deg noen gode råd! Før du evnt bestemmer deg for hva du skal gjøre! Hahaha, skal legge ut igjen senere 😂
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39353 Skrevet 30. mars 2018 2 minutter siden, 2a1m skrev: Hahaha, skal legge ut igjen senere 😂 Haha, bra! Skal få det med meg denne gangen!😂
2a1m Skrevet 30. mars 2018 #39354 Skrevet 30. mars 2018 12 minutter siden, Superblomst skrev: Søren, du får invitere til nytt private show i natt Det var på Aleris du opererte, ikke sant? Fordelen med det er i alle fall at de har mange kirurger du kan forhøre deg med! Sinnsykt surt, og muligens også noe som kanskje kunne blitt unngått etter hva jeg har forstått. Ergonomix er en type silikon fra Motiva, en slags hybrid mellom runde og anatomiske proteser Vet ikke om de er mykere enn andre silikoninnlegg, men fornebuklinikken har vel omtrent bare gått over til denne typen i det siste, etter hva jeg kan lese her i tråden. Du må holde deg våken @Superblomst 😂😂 det var på Aleris ja, satser på at jeg får en ny kirurg som har gode råd. @kristina61 det er som superblomst sier, leste om det her inne jeg og. Var inne på netsiden deres etterpå og leste at den er mye mykere. Og man får vist mindre arr også. Søk det opp du 🙂
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39355 Skrevet 30. mars 2018 @2a1m Men er det ru implanter du har fått hver gang? Fordi disse har jo «bevist» høyere kapsel risiko har jeg lest. (Bevist og bevist altså, er ikke noe ekspert). Men vet hvertfall at fornebu har helt sluttet å bruke ru overflate på grunn av nettopp dette.
Superblomst Skrevet 30. mars 2018 #39356 Skrevet 30. mars 2018 1 minutt siden, 2a1m said: Du må holde deg våken @Superblomst 😂😂 det var på Aleris ja, satser på at jeg får en ny kirurg som har gode råd. @kristina61 det er som superblomst sier, leste om det her inne jeg og. Var inne på netsiden deres etterpå og leste at den er mye mykere. Og man får vist mindre arr også. Søk det opp du 🙂 Haha, i natt skal jeg være sistemann ut av denne tråden for sikkerhets skyld Jeg fikk ikke mindre arr selv om jeg tok ergonomix Oh well, fikk pupper i det minste, kan ikke klage 1
2a1m Skrevet 30. mars 2018 #39357 Skrevet 30. mars 2018 (endret) Da jenter prøver jeg igjen, hold dere våken @Superblomst @Jaktenka @PiratKine Endret 30. mars 2018 av 2a1m 1
2a1m Skrevet 30. mars 2018 #39358 Skrevet 30. mars 2018 1 minutt siden, PiratKine skrev: @2a1m Men er det ru implanter du har fått hver gang? Fordi disse har jo «bevist» høyere kapsel risiko har jeg lest. (Bevist og bevist altså, er ikke noe ekspert). Men vet hvertfall at fornebu har helt sluttet å bruke ru overflate på grunn av nettopp dette. Oi, dette var jeg ikke klar over! Det er det jeg har fått hvrr gang! Skal lese meg opp, takk for tips!
2a1m Skrevet 30. mars 2018 #39359 Skrevet 30. mars 2018 2 minutter siden, Superblomst skrev: Haha, i natt skal jeg være sistemann ut av denne tråden for sikkerhets skyld Jeg fikk ikke mindre arr selv om jeg tok ergonomix Oh well, fikk pupper i det minste, kan ikke klage Haha, og pupper vil vi jo ha
Superblomst Skrevet 30. mars 2018 #39360 Skrevet 30. mars 2018 De ser MINST tusen ganger bedre ut enn hva jeg forestile meg! Jeg kan ikke se kapslingen og synes de ser bra ut, men så er jeg ingen puppeekspert heller da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå