VinterRose Skrevet 2. april 2018 #39441 Skrevet 2. april 2018 @2a1m Når det gjelder sykemelding så sa fastlegen at jeg bare måtte si fra hvis jeg hadde behov for sykemelding da jeg nevnte for han at jeg skal få silikon. Vi har et godt forhold og trolig gjør han meg en "tjeneste" da de på Aleris fortalte at jeg ikke hadde krav på sykemelding etter kosmetiske operasjoner. Jeg har blitt fortalt at hvis ting går som forventet kan jeg ta opp treningne så smått etter ca 5-6 uker, men vente lenger med overkropp. Har lest meg fram til at det varierer veldig når en kan startemed trening! Kan jeg spørre om du også fikk de plassert gjennom snitt under brystet? Er du fornøyd med utseende så langt?
2a1m Skrevet 2. april 2018 #39442 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, VinterRose skrev: @2a1m Når det gjelder sykemelding så sa fastlegen at jeg bare måtte si fra hvis jeg hadde behov for sykemelding da jeg nevnte for han at jeg skal få silikon. Vi har et godt forhold og trolig gjør han meg en "tjeneste" da de på Aleris fortalte at jeg ikke hadde krav på sykemelding etter kosmetiske operasjoner. Jeg har blitt fortalt at hvis ting går som forventet kan jeg ta opp treningne så smått etter ca 5-6 uker, men vente lenger med overkropp. Har lest meg fram til at det varierer veldig når en kan startemed trening! Kan jeg spørre om du også fikk de plassert gjennom snitt under brystet? Er du fornøyd med utseende så langt? Heldig du er da, lurt og ha et godt forhold til fastlegen sin 😉 Det stemmer det, man kan begynne og trene etter i hvertfall 6 uker. Jeg har lyst, tenkte og få hjelp til å sette opp et program uten bryst. Har veldig lyst til å sette i gang med treningen igjen. Jeg har tatt et løft i tillegg så fikk ( husker ikke hva det heter i farten, ikke full anker. Men, d andre 😂 ) og flyttet litt på brystvortene. Jeg er ikke sånn kjempefornøyd, er redd jeg har fått kapsel ( har hatt det før ) men puppene blir mykere og mykere for hver dag nå så jeg krysser fingrene 😀
Tamarari Skrevet 2. april 2018 #39443 Skrevet 2. april 2018 (endret) 3 timer siden, VinterRose skrev: Jeg skal få 445cc silikon under muskelen. Jeg trener mye men de mener uansett under muskel blir penest. Noen som trener mye her, evt fitness? Det hadde vært interessant å høre når dere var tilbake i jobb. Jobber som lærer og avtale med fastlegen om sykemelding i utgangspunktet i to uker. Hei! Jeg har under muskel. Har generelt hatt en fin tid etter operasjonen med veldig lite ubehag. Jeg trener mye yoga, styrke og utholdenhet. Jeg prøvde meg på trening tidlig i uke 6- da var jeg desperat etter endelig å begynne igjen 😅 Det gikk helt fint med styrkeøvelser core/sete/ben. Ingen problem. Yoga har jeg ikke turt å prøve meg på, men tenkte å prøve på denne uka. Å løpe føltes ikke OK for meg i uke 6. Følte jeg måtte holde på puppene selv om jeg hadde to lag sports bh og rimelig små implantater. 265. Så dette venter jeg med et par uker. Men hurtig gange og rooolig jogg gikk fint. Jeg jobber også som lærer og var tilbake på jobb etter 11 dager. Det var nok, men det var akkurat Endret 2. april 2018 av Tamarari
Lisa9 Skrevet 2. april 2018 #39444 Skrevet 2. april 2018 (endret) 1 time siden, VinterRose skrev: @2a1m Når det gjelder sykemelding så sa fastlegen at jeg bare måtte si fra hvis jeg hadde behov for sykemelding da jeg nevnte for han at jeg skal få silikon. Vi har et godt forhold og trolig gjør han meg en "tjeneste" da de på Aleris fortalte at jeg ikke hadde krav på sykemelding etter kosmetiske operasjoner. Jeg har blitt fortalt at hvis ting går som forventet kan jeg ta opp treningne så smått etter ca 5-6 uker, men vente lenger med overkropp. Har lest meg fram til at det varierer veldig når en kan startemed trening! Kan jeg spørre om du også fikk de plassert gjennom snitt under brystet? Er du fornøyd med utseende så langt? Da er du veeeldig heldig! Jeg tok ut ferie i 1 uke. Da uken var omme følte jeg meg ikke klar til å jobbe 100% som sykepleier igjen grunnet litt smerter, gikk da til fastlegen og han gav meg 1 uke sykemelding. Han sa han vanligvis ikke skrev ut sykemelding, men skrev da "smerter" som en uventet komplikasjon. Endret 2. april 2018 av Lisa9
Jaktenka Skrevet 2. april 2018 #39445 Skrevet 2. april 2018 12 minutter siden, 2a1m skrev: Heldig du er da, lurt og ha et godt forhold til fastlegen sin 😉 Det stemmer det, man kan begynne og trene etter i hvertfall 6 uker. Jeg har lyst, tenkte og få hjelp til å sette opp et program uten bryst. Har veldig lyst til å sette i gang med treningen igjen. Jeg har tatt et løft i tillegg så fikk ( husker ikke hva det heter i farten, ikke full anker. Men, d andre 😂 ) og flyttet litt på brystvortene. Jeg er ikke sånn kjempefornøyd, er redd jeg har fått kapsel ( har hatt det før ) men puppene blir mykere og mykere for hver dag nå så jeg krysser fingrene 😀 Kan jeg få se arret ditt? Jeg har ankerarr, men synes jeg er omtrent eneste her som har tatt løft og er full av arr 🙈
2a1m Skrevet 2. april 2018 #39446 Skrevet 2. april 2018 8 minutter siden, Jaktenka skrev: Kan jeg få se arret ditt? Jeg har ankerarr, men synes jeg er omtrent eneste her som har tatt løft og er full av arr 🙈 Jeg skal huske på å ta bilde når jeg skrifter plaster etter dusjen i kveld 1
Jaktenka Skrevet 2. april 2018 #39447 Skrevet 2. april 2018 16 minutter siden, 2a1m skrev: Jeg skal huske på å ta bilde når jeg skrifter plaster etter dusjen i kveld Her er mitt på den siden som står høyest, så arret ligger ikke helt i folden ennå. 1
Superblomst Skrevet 2. april 2018 #39448 Skrevet 2. april 2018 10 minutter siden, Jaktenka said: Her er mitt på den siden som står høyest, så arret ligger ikke helt i folden ennå. Herregud, jeg er så misunnelig på alle dere som får så fine lyse arr med en gang!!!
Nelli Skrevet 2. april 2018 #39449 Skrevet 2. april 2018 3 minutter siden, Superblomst skrev: Herregud, jeg er så misunnelig på alle dere som får så fine lyse arr med en gang!!! Tenkte akkurat det samme! Jeg er så spent på hvordan mine blir, men av erfaring gror jeg ikke pene arr
Jaktenka Skrevet 2. april 2018 #39450 Skrevet 2. april 2018 21 minutter siden, Superblomst skrev: Herregud, jeg er så misunnelig på alle dere som får så fine lyse arr med en gang!!! Er dette pent arr? Selv synes jeg det er bredt 🙈
Superblomst Skrevet 2. april 2018 #39451 Skrevet 2. april 2018 (endret) 6 minutter siden, Jaktenka said: Er dette pent arr? Selv synes jeg det er bredt 🙈 Veldig pent og dust i fargen! Ser ut som du er litt lilla på sidene av selve arret, men det går seg nok til Mine er jo knallilla Trodde arrtilhelingen skulle gå kjempefort og pent siden jeg er relativt ung, men neida... Har du merket noen forskjell av det dyre plasteret enda da? Det sitter på mye bedre enn silikontape i det minste, synd det er så dyrt Endret 2. april 2018 av Superblomst
PiratKine Skrevet 2. april 2018 #39452 Skrevet 2. april 2018 Jeg er litt forvirret.. Denne silikon teipen alle snakker om, mener dere denne? https://www.vitusapotek.no/3m-silikontape-2,5-cm-x-5-m-rull/p/955561?source=googleps&gclid=Cj0KCQjwqYfWBRDPARIsABjQRYyGx1iy7p3BzN6U_rPoCjX4KL4of9vSk3zDsYgt7SOzpdr8JtSdiWQaAmcsEALw_wcB Jeg tenkte det var denne, men alle sier den er så dyr, og syntes ikke 135kr for 5 meter er så dyrt?🤔
Superblomst Skrevet 2. april 2018 #39453 Skrevet 2. april 2018 (endret) @PiratKineDenne her kjøpte jeg og jaktenka på 50%, er i allefall denne jeg snakker om når jeg snakker om den dyre https://www.komplettapotek.no/product/861254/saar-bitt-og-stikk/saarbehandling/mepiform-usteril-arrbandasje-5x75-cm?noredirect=true?noredirect=true#productinfo Er bare nok til 2 uker ifølge det som står på pakningen (om man deler opp ett plaster i 2), men jeg tror de fint kan brukes lengre enn en uke. Endret 2. april 2018 av Superblomst
PiratKine Skrevet 2. april 2018 #39454 Skrevet 2. april 2018 Akkurat nå, Superblomst skrev: @PiratKineDenne her kjøpte jeg og jaktenka på 50%, er i allefall denne jeg snakker om når jeg snakker om den dyre https://www.komplettapotek.no/product/861254/saar-bitt-og-stikk/saarbehandling/mepiform-usteril-arrbandasje-5x75-cm?noredirect=true?noredirect=true#productinfo Er bare nok bruk til 2 uker ifølge det som står på pakningen (om man deler opp ett plaster i 2), men jeg tror de fint kan brukes lengre enn en uke. Åja, det gir litt mer mening😅🙌🏼
Superblomst Skrevet 2. april 2018 #39455 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, PiratKine said: Åja, det gir litt mer mening😅🙌🏼 ang silikontape ville jeg heller kjøpt denne: https://www.vitusapotek.no/mepitac-tape-2cmx3m/p/944139 Den er hudfarget istedenfor skrikende blå 1
VinterRose Skrevet 2. april 2018 #39456 Skrevet 2. april 2018 @Tamarari Tusen takk! Håper 14 dager er nok, hvis det blir for vanskelig å jobb kan jeg jo evt ta et par egenmeldingsdager. Var det noe spesielt med jobben/situasjoner hvor du følte det var på grensen?
VinterRose Skrevet 2. april 2018 #39457 Skrevet 2. april 2018 @Lisa9 Ja, det er mulig jeg er heldig, tror det er litt forskjellig praksis. Men synes det er greit, får ikke dårlig samvittighet. @2a1m Huff, det var leit å høre at du tror du kan ha fått kapsel, håper virkelig det ordner seg.
Jaktenka Skrevet 2. april 2018 #39458 Skrevet 2. april 2018 57 minutter siden, Superblomst skrev: Veldig pent og dust i fargen! Ser ut som du er litt lilla på sidene av selve arret, men det går seg nok til Mine er jo knallilla Trodde arrtilhelingen skulle gå kjempefort og pent siden jeg er relativt ung, men neida... Har du merket noen forskjell av det dyre plasteret enda da? Det sitter på mye bedre enn silikontape i det minste, synd det er så dyrt Ikke merket stor forskjell ennå. Hvor lenge bruker du de før du kaster/bytter?
Jaktenka Skrevet 2. april 2018 #39459 Skrevet 2. april 2018 48 minutter siden, Superblomst skrev: ang silikontape ville jeg heller kjøpt denne: https://www.vitusapotek.no/mepitac-tape-2cmx3m/p/944139 Den er hudfarget istedenfor skrikende blå 50 minutter siden, PiratKine skrev: Åja, det gir litt mer mening😅🙌🏼 Jeg har den skrikende blå 😂
Tamarari Skrevet 2. april 2018 #39460 Skrevet 2. april 2018 @VinterRose Nei, det var ikke sånn at jeg havna i noen situasjoner der jeg tenkte at jeg burde ha vært hjemme lengre. Men som lærer beveger man seg jo ofte hurtig fra sted til sted. Jeg småløper en del, men kunne ikke det. Og generelt det å bære ting. Noen ganger tenkte jeg at jeg løfta for tungt. Hadde heller ikke mulighet til å strekke armene så kunne ikke skrive skikkelig på smart board/ tavle, skru av og på prosjektor og alt mulig annet rart man gjør der man bruker armene over hodet (mer enn man tror!) Dessuten har vi noen tunge dører på jobb som var ubehagelig å åpne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå