RainyB Skrevet 27. februar 2018 #38901 Del Skrevet 27. februar 2018 4 minutter siden, Julie Sophie skrev: Så gøy! Jeg skal også operere her i Bergen. Hvilken klinikk skal du på? :-) Jeg er 20 år, 160 høy og 54 kg. Jeg skal legge inn enten 300 eller 330 over muskel, anatomiske proteser. Usikker på hvilket merke på implantatene. Jeg har ikke fått se 3D-bilder, men har hørt av andre at 3D-bilder gir et misvisende bilde på hvordan det endelige resultatet vil bli. Kan godt være det er feil det jeg har hørt. Tror det beste du kan gjøre er å vise et bilde til kirurgen av en str du synes er fin, også må kirurgen etter beste evne prøve å gjøre det til et fint resultat til deg! Masse lykke til :-) Så spennende! Kirurgen min heter Tom Ørner. Har flere venninner som har operert hos ham, så har fått ham anbefalt! Du da? Ja tenker det ikke kan skade å lage noen 3D-bilder, men kommer nok ikke til å stole for mye på de.. Masse lykke til til deg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 27. februar 2018 #38902 Del Skrevet 27. februar 2018 16 minutter siden, RainyB skrev: Så spennende! Kirurgen min heter Tom Ørner. Har flere venninner som har operert hos ham, så har fått ham anbefalt! Du da? Ja tenker det ikke kan skade å lage noen 3D-bilder, men kommer nok ikke til å stole for mye på de.. Masse lykke til til deg og! Jeg skal operere på Aleris. Føler meg veldig trygg på kirurgen jeg skal til! Spent på å høre om 3D-bildene lever opp til forventningene :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RainyB Skrevet 27. februar 2018 #38903 Del Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, Julie Sophie skrev: Jeg skal operere på Aleris. Føler meg veldig trygg på kirurgen jeg skal til! Spent på å høre om 3D-bildene lever opp til forventningene :-) Har hørt at de er veldig flinke der! En venninne har operert der hos en som heter Marit og var strålende fornøyd. Hos Ørner fikk jeg akkurat datoen som passet, hørte med Aleris og de opererte ikke den dagen jeg ønsket. Får håpe vi begge blir like fornøyde :D Du må oppdatere etter operasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 27. februar 2018 #38904 Del Skrevet 27. februar 2018 Akkurat nå, RainyB skrev: Har hørt at de er veldig flinke der! En venninne har operert der hos en som heter Marit og var strålende fornøyd. Hos Ørner fikk jeg akkurat datoen som passet, hørte med Aleris og de opererte ikke den dagen jeg ønsket. Får håpe vi begge blir like fornøyde :D Du må oppdatere etter operasjonen Det er akkurat henne jeg skal til, så satser på at jeg blir like fornøyd som venninnen din! :-) Eneste jeg er bekymret for er at jeg skal tilbake i jobb etter en uke... Jobber i klesbutikk (skal begynne å studere til høsten) og jeg løper rundt hele dagen og beveger meg mye. Satser likevel på at det skal gå fint. Skal selvsagt oppdatere etter operasjonen, bare 9 dager igjen! Spent på å høre hvordan det går med deg, virker som han du skal til er dyktig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingaling Skrevet 27. februar 2018 #38905 Del Skrevet 27. februar 2018 11 minutter siden, Julie Sophie skrev: Jeg skal operere på Aleris. Føler meg veldig trygg på kirurgen jeg skal til! Spent på å høre om 3D-bildene lever opp til forventningene :-) Hvem av kirurgene skal du operers av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 27. februar 2018 #38906 Del Skrevet 27. februar 2018 3 minutter siden, Tingaling skrev: Hvem av kirurgene skal du operers av? Skal opereres av Marit Nordskar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RainyB Skrevet 27. februar 2018 #38907 Del Skrevet 27. februar 2018 6 minutter siden, Julie Sophie skrev: Det er akkurat henne jeg skal til, så satser på at jeg blir like fornøyd som venninnen din! :-) Eneste jeg er bekymret for er at jeg skal tilbake i jobb etter en uke... Jobber i klesbutikk (skal begynne å studere til høsten) og jeg løper rundt hele dagen og beveger meg mye. Satser likevel på at det skal gå fint. Skal selvsagt oppdatere etter operasjonen, bare 9 dager igjen! Spent på å høre hvordan det går med deg, virker som han du skal til er dyktig :-) Så gøy, da er du i trygge hender! :-) Jeg skal også tilbake i jobb etter 1 uke.. Selv om jeg har kontorjobb er jeg redd for at jeg bare skal sitte å ha kjempevondt hele dagen! Men de fleste venninnene mine har klart å fungere normalt etter 5-7 dager, kanskje tatt 1 smertestillende i løpet av de første dagene på jobb. Så lenge du ikke løfter tungt/armene over hodet osv tror jeg at det skal gå helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 27. februar 2018 #38908 Del Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, RainyB skrev: Så gøy, da er du i trygge hender! :-) Jeg skal også tilbake i jobb etter 1 uke.. Selv om jeg har kontorjobb er jeg redd for at jeg bare skal sitte å ha kjempevondt hele dagen! Men de fleste venninnene mine har klart å fungere normalt etter 5-7 dager, kanskje tatt 1 smertestillende i løpet av de første dagene på jobb. Så lenge du ikke løfter tungt/armene over hodet osv tror jeg at det skal gå helt fint! Forstår deg godt, man ønsker jo helst å ikke gå rundt en hel dag med smerter. Heldigvis er smertene likevel verdt det, selv om man gjerne kunne sluppet unna :-) Er ikke noe særlig om man kun lengter etter å slappe av (selv om det er faktisk noe jeg gruer meg litt til, er vandt til å ha mye å gjøre ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinaKK Skrevet 27. februar 2018 #38909 Del Skrevet 27. februar 2018 @Million Takk!! Jeg skal inn kl 9. Det er jo deilig å slippe å gå på vent hele dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 27. februar 2018 #38910 Del Skrevet 27. februar 2018 19 timer siden, 2a1m skrev: Så bra at arene ble fine! Jeg mener jeg leste at du bruker micropore? Jeg har ikke skiftet enda. Men, har kjøpt inn. Var på en dansk nettside og der bruker ganske mange av dem krem/salve. Har ikke lest noen i norge som gjør det. Har du? Jeg spurte om brystbånd, men fikk beskjed at det var bare dem med anatomiske proteser som skulle ha. Det overrasket meg, da jeg har lest at de fleste som har under bruker det. Har du brukt? Brukere ikke annet enn Micropore nå nei. Tenker å gå over til silikonteip om noen uker men skal konferere med kirurgen min før jeg gjør det. Jeg brukte brystbånd i 3 uker 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 27. februar 2018 #38911 Del Skrevet 27. februar 2018 2 timer siden, KristinaKK skrev: @Million Takk!! Jeg skal inn kl 9. Det er jo deilig å slippe å gå på vent hele dagen Masse lykke til på torsdag 💕 Spent på å høre hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamarari Skrevet 27. februar 2018 #38912 Del Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, Jaktenka skrev: Brukere ikke annet enn Micropore nå nei. Tenker å gå over til silikonteip om noen uker men skal konferere med kirurgen min før jeg gjør det. Jeg brukte brystbånd i 3 uker 😊 Jeg spurte på apoteket, og der sa hun som var på jobb at for å få best effekt av silikontape bør man begynne med den så fort såret har lukket seg- altså ved første skift for de fleste av oss. Jeg ringte klinikken for å være sikker og fikk samme beskjed der. Silikontape kan brukes for å redusere arr, men fungerer aller best forebyggende 😊 nå er jo det mange som får veldig fine arr av vanlig papirtape også da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. februar 2018 #38913 Del Skrevet 28. februar 2018 Leste her i et tidligere innlegg at en skrev at snittet under brystet bare var 3 (!) cm...? Jeg er overrasket over at det er mulig å få inn et implantat på flere hundre gram gjennom et så lite hull, og skjønner ikke at det målet kan være riktig? Målte mine egne snitt under brystene i går kveld, og de er 6 cm lange begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 28. februar 2018 #38914 Del Skrevet 28. februar 2018 16 timer siden, RainyB skrev: @KristinaKK Så spennende! Skulle ønske det var meg som skulle operere torsdag, er lei av å gå rundt å gruglede meg! Klarer jo nesten ikke tenke på annet. Det er kjempevanskelig med størrelse! Jeg har sett bilder av flere bloggere o.l med silikon, og ble så forvirret av at bl.a Martine Lunde skriver at hun har 300cc mens Sofie Nilsen har 375cc. Og Martine har mye større! Du må oppdatere etter operasjonen, er spent på dine vegne Fikk veldig positivt inntrykk av Motiva hvertfall! Jeg har kun fri fra jobb 1 uke, og håper virkelig de verste smertene er over innen det. Det kommer vel ann på hva man har fra før... har man en B og legger i 300 så vil det vel bli litt forskjell enn om man har en A og legger inn 300 vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 28. februar 2018 #38915 Del Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, Million skrev: Leste her i et tidligere innlegg at en skrev at snittet under brystet bare var 3 (!) cm...? Jeg er overrasket over at det er mulig å få inn et implantat på flere hundre gram gjennom et så lite hull, og skjønner ikke at det målet kan være riktig? Målte mine egne snitt under brystene i går kveld, og de er 6 cm lange begge to. Ja jeg også har tenkt at 3 cm er fryktelig lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 28. februar 2018 #38916 Del Skrevet 28. februar 2018 10 timer siden, Tamarari skrev: Jeg spurte på apoteket, og der sa hun som var på jobb at for å få best effekt av silikontape bør man begynne med den så fort såret har lukket seg- altså ved første skift for de fleste av oss. Jeg ringte klinikken for å være sikker og fikk samme beskjed der. Silikontape kan brukes for å redusere arr, men fungerer aller best forebyggende 😊 nå er jo det mange som får veldig fine arr av vanlig papirtape også da.. Jeg begynte med det alt for sent ved en tidligere operasjon (hjalp ingenting), så vil nok tro det er lurt å starte tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamalena Skrevet 28. februar 2018 #38917 Del Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, Nelli skrev: Det kommer vel ann på hva man har fra før... har man en B og legger i 300 så vil det vel bli litt forskjell enn om man har en A og legger inn 300 vil jeg tro Jeg og en venninne av meg la inn begge 290 cc og hadde 70a fra før - nå har begge 70DD (jeg er 157cm og hun 175 cm 😁) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamalena Skrevet 28. februar 2018 #38918 Del Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, Nelli skrev: Ja jeg også har tenkt at 3 cm er fryktelig lite Målte mine arr - de er ca 6cm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 28. februar 2018 #38919 Del Skrevet 28. februar 2018 6 timer siden, Million skrev: Leste her i et tidligere innlegg at en skrev at snittet under brystet bare var 3 (!) cm...? Jeg er overrasket over at det er mulig å få inn et implantat på flere hundre gram gjennom et så lite hull, og skjønner ikke at det målet kan være riktig? Målte mine egne snitt under brystene i går kveld, og de er 6 cm lange begge to. De fører inn protesen med en tube, så arr på kun 3 cm er fullt mulig Du finner film på YouTube om du er interessert i å se hvordan det hele gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. februar 2018 #38920 Del Skrevet 28. februar 2018 4 timer siden, annamalena skrev: Målte mine arr - de er ca 6cm Ja, jeg tror nok det er et mer riktig mål. 3 er nok feil oppgitt. Tatt på øyemål bare kanskje? Da kan jo 6 cm fort krympe til "3 cm". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå