*Emma* Skrevet 11. april 2006 #321 Del Skrevet 11. april 2006 Hmm litt kjip lesning. Jeg er 171 og veier 60 kg og fikk litt i overkant av 300ml. Det er 1 uke siden operasjonen og de ser kjempe fine ut! KAn ikke helt skjønne at de er så hovne heller jeg da men....de ser ikke hovne ut i det hele tatt....hvor lenge er det de er det egentlig? Er det mulig de ikke er hovne mere? (De første dagene var de stein harde og større men sånn er de ikke nå i det hele tatt.) Jeg kan ikke skjønne at mine skal kunne krympe noe for jeg ser jo hvor store implantatene er..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. april 2006 #322 Del Skrevet 11. april 2006 Det sies vel at det kan gå noen måneder før en ser det endelige resultatet. Men om det er i hovedsak for de som legger implantatene under muskelen det vet jeg ikke. Jeg vet at det tar litt tid for at implantatene setter seg og muskele slapper av når en legger de under. Men over, der vet jeg ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 11. april 2006 #323 Del Skrevet 11. april 2006 Hmmm tror jeg må sende dem en mail jeg. Mine er nok definitivt over muskelen (kan ikke fatte at jeg ikke spurte om det....ha ha....surrete etter narkosen kanskje...). Når jeg kjenner på puppene kjenner jeg jo protesen under huden..og puppene er "ganske myke". Skjønner at det sikkert er litt hovent enda for jeg har go hørt en måneds tid samtidig skjønner jeg ikke hvordan de kan endre seg når jeg kjenner implantatene så godt.....for de kan jo ikke krympe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. april 2006 #324 Del Skrevet 11. april 2006 Det er vel bare den hevelsen en tror er borte som forsvinner og implantatet som endelig får satt seg ordentlig. Det kunne det sikkert ikke når en var hoven. Det er hvertfall mine tanker om hvorfor puppene "krymper litt" etter en stund. Men hvor mye er nok individuelt. Noen hovner jo en del mer en andre. Det er jo kjipt for hun som opplevde en stor skuffelse over hvor små de var i forhold til forventningene etter hevelsen var borte. Jeg tipper du har dine over muskelen. Tror ikke det er så mange som tilbyr under muskelen enda. Fordelen med under er at muskelen funker litt som en bh, og støtter opp. Ulempen er at en ikke er i drift før 1,5 uke etter inngrepet og det tar noen mnd. før implantatene sklir ned på plass. Det er som regel vondere å legge under muskelen. De fleste som legger under opplever at implantatene ligger kunstig høyt i førsten, men at de "sklir" på plass sakte men sikkert etterhvert som muskelen får slappet av. Håper alt ordner seg for deg *Emma*, og at du blir fornøyd med størrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 11. april 2006 #325 Del Skrevet 11. april 2006 Takk for langt svar. Mulig jeg er dum eller naiv eller "in denial" men jeg tror ikke jeg er så innmari hoven. Jeg tror rett å slett "kroppen min" ikke reagerer så veldig på slike inngrep. (Mulig jeg må bite i meg dette senere....) Har hørt andre som knasker smertstillende i mange dager - hele dagen...jeg tok 3 panodil fordelt på 3 dager... Har også hørt om folk som er gule og blå og sier hele brustet er stor og blått.....mine var bittelitt gule akkurat rundt den innerste tapen bare (dvs rundt selve såret). Jeg tok også en liten bukplastikk for 3 mnd siden og magen min ble heller ikke noe særlig hoven... Krysser fingrene. De er akkurat passe nå Lykke tildu som skrev du var misfornøyd også. Håper dere finner en løsning du er fornøyd med. (Hilsen meg sm plutslig ble så bekymret for mine egne og litt selvopptatt der...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. april 2006 #326 Del Skrevet 11. april 2006 Det er ikke sikkert du er hverken dum, naiv eller i fornektelse. Det kan jo hende at kroppen din heles fort, og ingenting er vel bedre enn det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 11. april 2006 #327 Del Skrevet 11. april 2006 http://www.implantinfo.com/photocenter/vis.../07c/index.html ← nå har jeg lest igjennom her også, selv om det nå er tre år siden jeg ble operert. ( ) kan fortelle litt om meg; før opersjonen var jeg 168/67 og brukte 75a (fylte den ikke ut engang...), la inn 350 (i var enige om 300, men han syntes vel det var passe på meg da ). var veldig klar på at jeg ikke ville har store pupper, og ville ikke at noen skulle se det. selv om andre på en silikontråd på kropp og helse nå ikke tror på det, har jeg en c-cup, som ceecee så korrekt sier ser ut som en b-cup. så jeg har faktisk ikke så store pupper! har bred rygg, er vel derfor han la inn 350. MEN, jeg visste heller ikke at ru implantat tok med seg brystvev når man tar de ut/bytter!! jeg har nemlig ikke mye brystvev... kan fortelle at jeg har gått opp 13 (!) kg siden opererasjonen, men har forsatt en c-cup... (har gått fra 75 til 80, det er det eneste). så om protesen røsker med seg "innmaten" min, har jeg bare skinn igjen... jeg gikk også og holdt på puppene mine den første tiden, og gikk _veldig_ krokete. holdt også på å svime av første gangen jeg skulle dusje og ta av bandasjen... det var ekkelt. hadde jo ikke følelse i huden, så kjentes ut som om jeg tok på noen andre samtidig som jeg så at det var meg selv, i tillegg til litt "innestengt" lukt. min første reaksjon etter operasjonen var at de var for små. "får jeg det gratis om jeg synes de er for små eller?" var det første jeg sa mine har blitt større etter at hevelsen gikk ned, akkurat som om de "kom ut" litt. har også bittelitt strekkmerker, men de er det bare jeg som ser. får veldig lett strekkmerker, så det var ingen overraskelse. brystvortene mine har blitt større, det hadde ikke gjort noe om de ikke hadde gjort det. fikk også antydning til double bubble, det synes ikke noe særlig nå. har også rippling, det synes ikke, men jeg kjenner det veldig godt. kjenner i det hele tatt protesen veldig godt; kanter og bølger. må innrømme at jeg synes det er ganske ekkelt. noen ganger kjenner jeg ingenting, men stort sett kjenner jeg det, spesielt på venstre bryst. det jeg egentlig er mest overrasket over, er hvor bra de flater ut! ikke noe pupper som står rett ut samme om jeg står eller ligger, nei! jeg var 21 da jeg ble operert, da hadde jeg venta lenge nok. fikk pupper og mens da jeg var 11, og etter å ha venta i 10 år på mer utviklingsynes jeg det var nok. har aldri angret, og samboeren min liker puppene mine veldig godt, ligger og holder i dem på natta, hehehe! jeg fortalte ikke ham at jeg hadde vært på konsultasjon før jeg hadde vært der, for dette var min avgjørelse. hadde prata om det før, og spart opp penger til det, men han var vel ikke helt sikker på at jeg mente det. ble operert på en torsdag og han tok fri torsadg og fredag for å være sammen med meg *fine kjæresten min!*. sa heller ikke noe til noen rundt meg at jeg skulle gjøre det, hadde sagt til en venninne sommeren før at jeg skulle gjøre det en gang, men hun fikk ikke vite at jeg hadde gjort det før nesten 2 år etter :blunke: min familie vet heller ikke noe, selv om jeg merket at mamma så litt ekstra på meg etterpå. (min familie går det ikke an å prate med om sånne ting) min svigerinne sa også "det ser ut som om du har tatt silikon jo!", men hun trodde/tror vel ikke at jeg er typen til å gjøre det. det jeg hadde fra før var egentlig nesten ikke pupper i det hele tatt. om du så meg fra siden så det ut som to trekanter som sto rett ut, fantes ikke antydning til heng. derfor henger de ikke akkurat så mye nå heller, de ser ut som FØR bildet i linken over. de er større fra siden, men ser like ut som før-bildet forfra. ønsker alle lykke til med operasjoner og nye pupper, det er jammen verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 11. april 2006 #328 Del Skrevet 11. april 2006 Vet ikke hvor "opperert" det vil se ut, har Pamela 800 ml? ← har du sett cathrine i team aylar? hun har 800 eller 810. det er gjort i to omganger, og hun hadde _ikke_ pupper fra før. hun er omtrent like lang som deg, men veler noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Protoc Skrevet 12. april 2006 #329 Del Skrevet 12. april 2006 Hei Takk for svar. Skal snakke med legen å se hva han har å si, kan jo være det ikke var plass til mer, selv om jeg ikke tror det selv. Hehe mor min ble skuffet, sa at hun ikke kunne se det en gang Men men.. Men er det noen her som har hatt mer enn en operasjon? Lurte på hvordan det blir med tanke på det arret jeg har nå.. Lager de kuttet der, eller får jeg to arr?? Hilsen mg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. april 2006 #330 Del Skrevet 12. april 2006 Tror det er ganske vanlig å gå inn via det arret en allerede har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanby Skrevet 26. april 2006 #331 Del Skrevet 26. april 2006 Hei jenter Jeg vil også ha større nå) Jeg er dødsmissunnelig på bettina sine !! Hører du det baben min ?! Jeg la inn 350.. og de har krympet myyye på 3 mnd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 26. april 2006 #332 Del Skrevet 26. april 2006 Jeanby - de kan jo ikke krympe så utrolig mye da. Innleggene blir jo ikke mindre de - set er jo bare en hevelse som går ned. Og den varer vel ikke i 3 mnd!? Jeg spurte på Fornebu om dette fordi jeg var redd mine skulle krympe masse og hun sa at ja hevele i starten vil gå ned men puppene krymper ikke såååå mye. Innleggene har jo en str da og de blir ikke mindre. Det som er vanlig er at du blir vant til dem og glemmer hvor små de var før og dermed vil de føles mindre - uten at de egentlig er det. Det er bare 3 uker siden min operasjon - men mine er like store enda. (Jeg har målt omkrets med målebånd ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 26. april 2006 #333 Del Skrevet 26. april 2006 og det kan ta opptil ett år før de har blitt som de skal. mine var ihvertfall ikke like fine etter tre mnd som de er nå. men det kan jo også ha noe med at jeg ikke har ammet, så det tok litt tid før huden strrakk seg tilstrekkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McSnurp Skrevet 30. april 2006 #334 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Kan jeg få være med her!!? Har lest igjennom tråden, og sett at det er en god del som har tatt bryst operasjoner her. Jeg skal ta en slik operasjon på fredag. Gruer meg egentlig skikkelig... Selv om jeg har villet tatt en slik operasjon siden jeg var 20 år (Nå er jeg snart 31)!! Har fått de barna jeg vil ha, så jeg føler at det er nå eller aldri..... Jeg har vært til 2 konsultasjoner, og valget falt på Fana medisinske senter. Det er prof. Salemark som skal operere meg. Han foreslo saltvannsproteser under muskelen, og snittet i armhulen. Han mente videre at 275ml som overfylles til 325ml var passelig til meg..... Jeg er 173cm og 58kg..... Pr i dag er jeg en liten 75A, han mente at jeg ville bli en 75B med den mengden... Kunne tenkt meg en C cup, men han var ikke så villig til å diskutere det. Får høre med han på operasjonsdagen.... Har kjøpt meg en sportsbh i str 75B, men jeg skulle kanskje ventet med det? Er det sånn at man bruker dem med en gang eller venter man noen uker? Tror dere jeg blir en B cup med den mengden? En annen ting... Jeg tåler ikke paralgin forte eller pinex forte, så jeg har fått vanlige paracetamol. Er de sterke nok til å ta smertene tror dere? Endret 30. april 2006 av McSnurp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 30. april 2006 #335 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Hei du....regner med jeg "kjenner deg" (Selvom jeg heter noe annet der jeg var da jeg "sendte deg" hit ) Jeg tror ikke de legene har helt peil på det m cup str. Min sa at jeg ville få en C cup og at jeg IKKE måtte ha noe større. Likevel har jeg målt puppene mine og i følge Triump sin BH guide er jeg på grensen mellom D og DD. BH'en jeg fikk på linikken i C passer fint men D er nok riktig str. Jeg fikk panodil på klinikken (de var dobbelt så sterke som vanlig paracet). Kan du ta panodil? Er ikke det samme som paracet? For jeg tok ikke noe annet etter operasjonen enn disse. Tok 1 panodil (som tilvarer to paracet) i 3 dager....det var alt Endret 30. april 2006 av *Emma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. april 2006 #336 Del Skrevet 30. april 2006 Hei McSnurp! Jeg tror nok at du vil gå opp en cupstørrelse med 325 ml. Nå er jo du en høy og slank kvinne, og det kan nok være litt av grunnen til at Salemark ikke vil legge inn mer. Når man er slank og legger inn for mye, vil en risikere at en ser protesen. Salemark har lang og god erfaring med brystforstørrelser og plastisk kirurgi. Faktisk så er det han jeg og vil til når jeg en dag får råd til å fikse på puppene. Selv om det kan virke som om leger ikke helt har peil på cupstørrelser, så kan det kanskje være at de følger amerikanske mål? Kan hende de får info om hvor mye en kvinne kan regne med å gå opp i størrelse fra produsentene av protesene. Produsentene er vel i hovedsak amerikanske, og de følger helt andre mål enn oss i Europa. Jeg tror du begynner med sportsbh rimelig kjapt etter operasjonen. Den skal du bruker i mange uker. Snakk med legen din om smertestillende. Jeg er sikker på at de har smertestillende du også kan bruke. Masse lykke til med operasjonen! Det hadde vært kjempefint om du hadde giddet å legge inn et lite referat når du føler deg vel nok til det. Jeg vil gjerne ha all mulig info fra de som bruker Salemark. En liten ting før jeg går...når du tar av deg bandasjer og ser puppene for første gang, så ikke få sjokk om de ligger vel høyt. Dette er normalt når en legger implantatene under muskelen. Etterhvert som musklene slapper av, vil implantatene synke på plass. Det kan ta noen måneder før du føler at du ser helt "normal" ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McSnurp Skrevet 30. april 2006 #337 Del Skrevet 30. april 2006 Hei du....regner med jeg "kjenner deg" (Selvom jeg heter noe annet der jeg var da jeg "sendte deg" hit ) Jeg tror ikke de legene har helt peil på det m cup str. Min sa at jeg ville få en C cup og at jeg IKKE måtte ha noe større. Likevel har jeg målt puppene mine og i følge Triump sin BH guide er jeg på grensen mellom D og DD. BH'en jeg fikk på linikken i C passer fint men D er nok riktig str. Jeg fikk panodil på klinikken (de var dobbelt så sterke som vanlig paracet). Kan du ta panodil? Er ikke det samme som paracet? For jeg tok ikke noe annet etter operasjonen enn disse. Tok 1 panodil (som tilvarer to paracet) i 3 dager....det var alt ← Hehe, er det deg!! Jeg har faktisk vært innom her og snik lest litt før også;-) Ble litt lei alle fordommene der inne inne du vet.... Har aldri prøvd panodil. Må jeg ha resept på dem? Tror det er litt mer smertefullt å gjøre det på den måten jeg skal gjøre det.... Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McSnurp Skrevet 30. april 2006 #338 Del Skrevet 30. april 2006 Hei McSnurp! Jeg tror nok at du vil gå opp en cupstørrelse med 325 ml. Nå er jo du en høy og slank kvinne, og det kan nok være litt av grunnen til at Salemark ikke vil legge inn mer. Når man er slank og legger inn for mye, vil en risikere at en ser protesen. Salemark har lang og god erfaring med brystforstørrelser og plastisk kirurgi. Faktisk så er det han jeg og vil til når jeg en dag får råd til å fikse på puppene. Selv om det kan virke som om leger ikke helt har peil på cupstørrelser, så kan det kanskje være at de følger amerikanske mål? Kan hende de får info om hvor mye en kvinne kan regne med å gå opp i størrelse fra produsentene av protesene. Produsentene er vel i hovedsak amerikanske, og de følger helt andre mål enn oss i Europa. Jeg tror du begynner med sportsbh rimelig kjapt etter operasjonen. Den skal du bruker i mange uker. Snakk med legen din om smertestillende. Jeg er sikker på at de har smertestillende du også kan bruke. Masse lykke til med operasjonen! Det hadde vært kjempefint om du hadde giddet å legge inn et lite referat når du føler deg vel nok til det. Jeg vil gjerne ha all mulig info fra de som bruker Salemark. En liten ting før jeg går...når du tar av deg bandasjer og ser puppene for første gang, så ikke få sjokk om de ligger vel høyt. Dette er normalt når en legger implantatene under muskelen. Etterhvert som musklene slapper av, vil implantatene synke på plass. Det kan ta noen måneder før du føler at du ser helt "normal" ut. ← Tusen takk for langt svar:klem: Det virket ikke som det var for at jeg var høy og slank han ikke ville putte inn mer... For han fortalte om en på 180cm (slank) Som hadde fått 350ml, men hun hadde fått så mye pga høyden. Han mente at 325ml var passelig til meg fordi jeg var litt lavere Prof. Salemark virket ikke som en typisk plastisk kirurg... Han andre bar mer preg av å være det... Så ut som han hadde tatt seg en kraftig ansiktsløfning eller noe i den dur.... Følte meg ikke trygg der.... Dere skal få referat etter operasjonen... Når jeg er i skrivbar stand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. april 2006 #339 Del Skrevet 30. april 2006 OM det er til hjelp, så er Salemark en av de legene med høyest ekspertise innen plastisk kirurgi. Han kan nok virke litt vanskelig å komme inn på, men rasende dyktig skal han være. Det er mere smertefullt å legge under muskelen. Ikke kjempemasse, men regn med et par dager ekstra på å komme deg. Fordelen er at muskelen vil støtte opp om implantatene. Den fungerer som en innvendig bh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 30. april 2006 #340 Del Skrevet 30. april 2006 Skjønner godt hva du mener ang fordommer der inne ja.....noen folk altså!!! Jeg fikk mine "extra sterke" panodil på klinikken. (Fikk en pose med kanskje 6-7 stk i tilleg til en pose med 6 pinex forte som jeg aldri tok.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå