Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Ikke mange ukene til det er min tur...woohoo....

Har bare ett spørsmål. Har fått vite at jeg skal gå i sportsbh med mye støtte de første 4 ukene. Etter 1 uke kan jeg ta av den jeg får på klinikken og ta på en jeg kjøper selv har de sagt.

Jeg skal på "10 år siden vi var russ" reunion 3 uker etter operasjonen (kommer vel til å ha de giga puppene....litt pinlig) og trenger derfor en sportsbh som både støtter puppene bra - OG ser litt pen ut sånn at jeg ikke må gå med høyhalset pologenser!

Noen tips....anyone?!

(Jeg har alltid handlet billige bh'er/sportsbher på H&M fordi jeg ikke har trengt noe særlig støtte....men nå trenger jeg vel skikkelige saker.)

Men hvordan VET jeg hvilken som støtter bra nok?? (I følge klinikkens sandard altså.)

Hei hei du :)

Jeg måtte gå med sports bh i 6 uker, helst 2-3 måneder, men det makter jeg ikke...;) Jeg hadde all bandasje og samme sports bh på fra jeg var operert og i 14 dager sammenhengende. Da tok kirurgen av alt sammen, teipet arrene mine og jeg skifter tape selv når den begynner løsne. Tok meg 4 uker det !

Jeg brukte champion sim sports bh uten bøyler, veldig viktig, de to første ukene, og to andre bher fra lindex resten av tiden, de varf kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Jeanby,

Det er ikke det at de har blitt tyngre nå de siste dagene, men etter selve opperasjonen. Jeg har igjen 5 uker med sportsbh da, blir så digg å kunne begynne å bruke vanlige bh'er igjen... Jeg pleider også å trene ofte, skikkelig rart å måtte vente så lenge. jeg elsker jo å trene aerobic. Ja, jeg har også gått opp en del siden opperasjonen, men det er jo vanlig da. Må ut å skaffe nye klær snart også, har vokst ut av veldig mye. Men jeg har ikke vendt meg til den nye størrelsen enda, synes de fortsatt ser veldig digre ut, regner med at det går seg til etterhvert da

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeanby,

Det er ikke det at de har blitt tyngre nå de siste dagene, men etter selve opperasjonen. Jeg har igjen 5 uker med sportsbh da, blir så digg å kunne begynne å bruke vanlige bh'er igjen... Jeg pleider også å trene ofte, skikkelig rart å måtte vente så lenge. jeg elsker jo å trene aerobic. Ja, jeg har også gått opp en del siden opperasjonen, men det er jo vanlig da. Må ut å skaffe nye klær snart også, har vokst ut av veldig mye. Men jeg har ikke vendt meg til den nye størrelsen enda, synes de fortsatt ser veldig digre ut, regner med at det går seg til etterhvert da

Klem

Hehe ja det er et helvette :))

Det blir sikkert kjempebra resultat til slutt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeaby - ja det er vel litt ulik praksis ettersom hvor man går. Mener ihvertfall de sa 4 uker på Fornebuklinikken. Men samme som du sier med minst 2 mnd uten spileBH. Etter 14 dager fjerner man bandasjene og taper i ytterligere 8 uker tror jeg.....

Da skal jeg sjekke Champion sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeaby - ja det er vel litt ulik praksis ettersom hvor man går. Mener ihvertfall de sa 4 uker på Fornebuklinikken. Men samme som du sier med minst 2 mnd uten spileBH. Etter 14 dager fjerner man bandasjene og taper i ytterligere 8 uker tror jeg.....

Da skal jeg sjekke Champion sine :)

Ja,det er 1 mnd man får beskjed om på Fornebuklinikken.

Noterer litt ned her om hva som stod i papirene jeg fikk fra fornebuklinikken etter orasjonen:

Bruk bh dag og natt den første måneden,deretter er det en fordel og bruke bh mest mulig.

Den ytre bandasjen fjernes etter 4-7 dager.De små teipene som sitter på såret fjernes to uker etter oprasjonen.Såret tapes i 2 mnd fremover.Tapen skiftes 1 gang i uken.Etter 3-4 uker kan man starte fysisk aktivitet som sykling,svømming.Begynn forsiktig! Jogging,aerobic og styrketrening av overkroppen bør man vente med til det er gått 5-6 uker.Det er viktig at man bruker en skikkelig trenings-BH/og eller tettsittende drakt under trening.

Jeg har prøvd forskjellig sports-bh'er og den man får på klinikken er absolutt den beste syns nå jeg. Truimph Tree Action eller noe sånt tror jeg den heter. ;)

Endret av Xina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da venter jeg bare til etter operasjonen og ser hvordan den jeg får er.....kan jo uansett ikke kjøpe før etterpå sidne jeg ikke vet hvilken str som blir riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Da er jeg hjemme igjen!! So far so good. Ingen smerter enda :danse:

Forelpig ser puppene ut som skikkelige ammepupper og står rett ut...fnis...men de "roer seg vel" litt etterhvert antar jeg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk - er happy so far ja! Gleder meg til sommern..he he! Prøvde bikinitoppe forsiktig på og det var jo bare toppen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål.

Det er 1 uke siden jeg ble operert i morgen. Jeg har hatt minimale smerter i brystene (de første 3 dagene var de ømme som melkespreng og i en eller to dager etter litt såre i "selve såret" liksom.) Men i går og i dag har jeg plutselig fått litt vondt MIDT inni den ene puppen. På et punkt liksom.

Det er ikke konstant altså. Og sitter jeg stille er rolig kjenner jeg ingenting. Jeg kan reise meg opp å gjøre noe også kommer det....gjør ganske så vondt i 5-6 sekunder (som om noen hadde klypi meg skikkelig hardt) også er det borte igjen....

Noen som har opplevd dette eller vet hav det kan være?

Syns det er litt ekkelt for smerte i selve såret hadde jeg forstått hvor okm fra liksom...men dette er bare et punkt...i det ene brystet....(samme stedet hver gang).

Har ikke lyst til å ringe å mase på dem heller. For de har egentlig stengt hele uken. Også er det liksom bare av og til.....så det er jo ikke ille egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, *Emma*.

Grattis med nye pupper. Jeg kan nok ikke gi deg noe svar, da jeg ikke har operert selv. La de implantatene under, delvis under eller over muskelen? Det kan jo hende at smerten kommer av at huden skal strekke seg, en sen er litt øm, eller muskelen?

Uansett håper du blir i tipp topp form snart. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte faktisk ikke (hmmm...) men jeg tror han sa under kjertelen men over muskelen....(kan det ha vært riktig?!)

I dag tidlig var dt ofte vondt men nå har jeg ikke kjent noenting på mange timer selvom jeg har vært aktiv. Det er vel bare noe som "skal gå seg til" antar jeg.... tenker kanskje en nerve i klem eller noe?!

Ellers er alt topp! Det ser bra ut og jeg har nesten ikke hatt vondt :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an, ja. ;)

Det er nok bare kroppen som venner seg til "det fremmede". Flott at du føler deg fin, ellers. Dette kommer til å bli så bra atte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :ironi:

Jeg har vært her inne å lest en god del nå, men fant ikke det jeg lurte på. Håper noen kan komme med noen bra forslag.

For 8 mnd siden la jeg inn silikon. Jeg er ca 1,70 og 60 og la inn 300.. Jeg har normal kroppsbygning, men en god del brei over brystet og en litt utstikkende rumpe. Fra før hadde jeg a cup. Etter operasjonen var jeg kjempe fornøyd, men når hevelsen gikk ned så jeg hvor små de egentlig ble. Jeg ble ganske skuffet over resultatet. Ganske misfornøyd egentli :grine: De er kjempefine, men størrelsen ble helt feil. Nå angrer jeg på at legen ikke la inn mer. Jeg har tross alt betalt mye penger for dette å da synes jeg at man skal bli fornøyd med resultatet. Jeg skal snart inn på kontroll og tenkte å fortelle ham hva jeg synes, men er veldig usikker på hva jeg skal si. I kontrakten står det at ved et mindre tilfredstillende resultat, at de kan gjøre et nytt inngrep. Men slik som jeg forstod meg på legen så likte han ikke store pupper, så hvordan skal jeg klare dette...

Er det noen som har opplevd dette? Eller har noen gode råd..

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ijen..

Nå fant jeg akkurat en annen jente som hadde det samme problemet som jeg og hun også hadde gjort det på Nobel Clinic..

Lurer på om legen ikke liker store innlegg...hmm.. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...