Proppen Skrevet 19. mars 2014 #31081 Skrevet 19. mars 2014 Hei igjen, damer! Nå har jeg havnet i en utrolig kjip situasjon, og går med tusen tanker i hodet. I august opererte jeg inn 380 cc anatomiske proteser under muskel. Forrige uke var jeg på 6 mnd-kontroll, og jeg prøvde å ytre min bekymring til PK, da jeg ikke er fornøyd. For det første så har jeg fått "double bubble" som jeg har nevnt her tidligere, samt at jeg har fått noe som heter "animasjoner", altså at protesene flytter seg unormalt mye når jeg strammer brystmusklene. Han prøvde å bortforklare alt og fortelle meg at disse problemene kanskje ville forsvinne over tid. Dette svaret var jeg ikke tilfreds med, så igår var jeg på konsultasjon hos dr Lars Haukeland ved Fornebuklinikken. Åh, som jeg angrer på at jeg ikke reiste dit før jeg opererte! Helt fenomenalt sted! Uansett, han ville bytte ut hele protesene, løsne opp igjen muskulaturen og fjerne alt av eventuell kapsel og arrvev. Han mente at jeg burde bytte til runde proteser med høy profil, men da må jeg øke størrelsen til 495 cc for å fylle lommen jeg har nå i diameter. (Jeg er 170 høy og veier 58 kg, så det høres veldig mye ut...) Så nå er jeg da ganske splittet... Vil jeg virkelig betale nye 40.000kr for å få pupper som garantert ser falske ut, eller skal man slå seg til ro med naturlige, deformerte silikonpupper..? Uansett tror jeg at jeg vil ta konsultasjon ved flere klinikker for å få flere meninger, men nekter å la meg operere igjen i en sliten kjeller på Frogner! (( Uff, det var ikke noe særlig å høre om... Hvor opererte du første gang?
Mibe Skrevet 19. mars 2014 #31082 Skrevet 19. mars 2014 Tusen takk for svar!! Jeg fremdeles veldig usikker... jeg føler nesten det er verre med for store enn for små. Større blir de jo uansett. Vil liksom at de skal passe like godt i feks barnedåp som på byen hvis du skjønner. Decisions desicions... Hvis du er komfortabel med å dele et bilde før og etter så blir jeg superglad! Bare hyggelig! Jeg har lagt ut bilde rett over her, du streifet sikkert bare forbi. Gjør det du føler er riktig. Jeg hadde en magefølelse på at det var for lite da det nærmet seg op, og skulle vært litt hardere mot kirurgen om hva jeg egentlig ønsket. Jeg sa jo først at jeg ville ha en C cup og et helt naturlig resultat. Det fikk jeg Men jeg husker også at protestene så mye større ut under prøving enn nå som de er på plass. Lykke til med operasjonen!
Renntii Skrevet 19. mars 2014 #31083 Skrevet 19. mars 2014 Uff, det var ikke noe særlig å høre om... Hvor opererte du første gang? Jeg ble operert av Bugge, som har privatklinikk i Oslo og jobber på Fana i Bergen. Jeg valgte å bruke han siden han skal være "top notch" og har så mye erfaring, samt at han er dyrere enn de større klinikkene. Dette tok jeg som et godt tegn, men det tyder mye på at jeg tok feil... Er heller ikke særlig imponert over måten jeg ble behandlet på den dagen jeg ble operert.. Jeg ble skikkelig dårlig etter narkosen og fikk 3-4 poser med drypp, likevel klarte jeg ikke reise meg uten å besvime... Likevel ble jeg hastet på og følte meg "jaget" ut igjen fordi det begynte å bli trangt om plassen siden andre også ble ferdig opererte og det kun var 3 sykesenger der... Personlig så er han veldig hyggelig og sånn han også, altså... Men jeg følte at det buttet imot når jeg prøvde å forklare hva jeg synes var feil. Kirurgen jeg var hos igår sa også at han syntes det var rart Bugge selv ikke ville fikse dette, fordi det egentlig skulle være en smal sak for ham..
Proppen Skrevet 19. mars 2014 #31084 Skrevet 19. mars 2014 Bare hyggelig! Jeg har lagt ut bilde rett over her, du streifet sikkert bare forbi. Gjør det du føler er riktig. Jeg hadde en magefølelse på at det var for lite da det nærmet seg op, og skulle vært litt hardere mot kirurgen om hva jeg egentlig ønsket. Jeg sa jo først at jeg ville ha en C cup og et helt naturlig resultat. Det fikk jeg Men jeg husker også at protestene så mye større ut under prøving enn nå som de er på plass. Lykke til med operasjonen! Der gikk det litt fort i svingen ja, ser de nå :-) Synes de var veldig fine jeg da Mibe! Men det er veldig rart at folk med ca samme utgangspunkt kan få så forskjellig resultat med samme implantatstr. skjønner ikke riktig det der..
Mibe Skrevet 19. mars 2014 #31085 Skrevet 19. mars 2014 Der gikk det litt fort i svingen ja, ser de nå :-) Synes de var veldig fine jeg da Mibe! Men det er veldig rart at folk med ca samme utgangspunkt kan få så forskjellig resultat med samme implantatstr. skjønner ikke riktig det der.. Tusen takk Ja, det er merkelig det der. Det blir nok aldri nøyaktig slik du har forestilt deg på forhånd, så det er viktig å gå inn uten for "strenge" forventninger til kirurg og resultat. Det er jo mye som spiller inn. Hvordan brystkassen krommer, muskulatur og hudens tøyelighet blandt annet. Men jeg skal slutte å klage. Jeg er jo kjempefornøyd egentlig. Har ikke hatt antydning til smerter en gang, grei størrelse og null komplikasjoner foreløpig. Bank i bordet
mrs di Skrevet 19. mars 2014 #31086 Skrevet 19. mars 2014 Åh, så bra at det gikk som smurt! Er kjempespent på hvordan du har det nå, går det bra med deg fortsatt? Var du nervøs før operasjonen? Hadde du forresten strikk i håret på operasjonsdagen? Eller om noen andre vet om man har lov til å ha det hatte jeg satt stor pris på svar! Hvis ikke får jeg nok ringe klinikken i morgen tenker jeg. Snart min tur også nå! Gleder meg kjempemasse! Hei! Går så fint som bare det!! Er SÅ fornøyd med resultatet! Det var jeg forsåvidt med en gang, men det gir seg ikke;-) La jo inn 295 cc mod profil under muskel på begge sider og ble mye større enn forventet! Særlig når man ser det på bilder sammenliknet med før op! I love!! Bare å glede seg!! Bruker sm.stillende som anbefalt fra Fornebuklinikken: paracet 1g sammen med Oxinorm 5 mg og antikvalme Afipran 5 mg (ikke at jeg har kjent kvalme ennå, men bedre å være føre var??) Tatt disse 4 ganger i døgnet (Afipran bare 3 ganger da), hver 6.time, ca kl 16,22,04 og 10, funker superbra! Tom hatt på vekkerklokka på natta for å være sikker på at jeg ikke skal våkne med veldig vondt... I tillegg har jeg tatt Arcoxia 120 mg hver morgen (varer 1 døgn). Men tror jeg kan slutte med både Oxinorm & Arcoxia nå, ihvertfall den sterke.. Er dag 2 etter op nå. Hadde en hårstrikk i da jeg kom til op, men anestesisykepleieren fjernet det. Var selvfølgelig SUPERnervøs før op, men er virkelig verd det! Gleder meg bare til at hevelsen rundt skal gå ned, stivheten i brystmuskelen roe seg og de blir myke & deilige. Masse lykke til imorra!! Klem!
Emma Sofie Skrevet 19. mars 2014 #31087 Skrevet 19. mars 2014 Takk!! Nå er det vel ca 2,5 time siden jeg våknet og alt har gått superbra!! Så deilig å være ferdig! Er vel plassert i senga på hotellet.. Var selvfølgelig veldig nervøs i morges, men de ringte og fikk meg til å komme let par timer tidligere og d var bare greit;-) Kirurg, sykepleiere og resten av folkene på Fornebu var så hyggelige og gav virkelig inntrykk av en profesjonell bedrift! Sovnet før jeg rakk å tenke at jeg sovnet, og våknet i en deilig, varm seng med 295 moderat profil under muskel på plass:-):-) er superfornøyd!! Det var max av hva jeg har plass til med denne profilen, brystbredde etc. Ble større enn jeg trodde;-) nå går jo hevelsen rundt ned og formen endrer seg men tror nok det blir en C til slutt ja. Glad jeg hørte på anbefalingene fra Barstad! Hadde faktisk litt vondt (kanskje grad 3/4 av 10) da jeg våknet, så fikk en Oxinorm ganske raskt og nå er det litt vondt men veldig levelig. Presser godt under muskelen selvfølgelig, men ikke noe å grue seg til! Gleder meg til å se formen & str om en uke og om to! Lykke til resten alle sammen!! Klem fra meg Å, jeg kan tenke meg at det er deilig å være ferdig ja! Og så bra å høre at du er fornøyd med personalet på Fornebuklinikken:) Hvordan er det smerter og slik i dag? Og er du fornøyd med størrelsen så langt?) Får håpe det ikke blir sånn altfor vondt etterhvert heller, og så får du ha god bedring uansett:D
Jannicke17 Skrevet 19. mars 2014 #31088 Skrevet 19. mars 2014 Hei! Jeg la inn 400 under muskelen (mentor - høy profil) for 13 dager siden. Brystene er fortsatt veldig såre, spesielt når jeg beveger meg utendørs, da føles det ut som at de stivner helt, og det gjør utrolig vondt. De begynner å bli mykere nå, men jeg har fortsatt ganske vondt under brystet og på siden. Når jeg våkner om morran er jeg veldig "støl" i brystene og de er veldig ømme. Noen som vet hvor lenge dette vil vare? En ting er at de er ømme men jeg føler at smerten burde gått over nå, så er litt beskymret.
Arwina Skrevet 19. mars 2014 #31089 Skrevet 19. mars 2014 Hei! Går så fint som bare det!! Er SÅ fornøyd med resultatet! Det var jeg forsåvidt med en gang, men det gir seg ikke;-) La jo inn 295 cc mod profil under muskel på begge sider og ble mye større enn forventet! Særlig når man ser det på bilder sammenliknet med før op! I love!! Bare å glede seg!! Bruker sm.stillende som anbefalt fra Fornebuklinikken: paracet 1g sammen med Oxinorm 5 mg og antikvalme Afipran 5 mg (ikke at jeg har kjent kvalme ennå, men bedre å være føre var??) Tatt disse 4 ganger i døgnet (Afipran bare 3 ganger da), hver 6.time, ca kl 16,22,04 og 10, funker superbra! Tom hatt på vekkerklokka på natta for å være sikker på at jeg ikke skal våkne med veldig vondt... I tillegg har jeg tatt Arcoxia 120 mg hver morgen (varer 1 døgn). Men tror jeg kan slutte med både Oxinorm & Arcoxia nå, ihvertfall den sterke.. Er dag 2 etter op nå. Hadde en hårstrikk i da jeg kom til op, men anestesisykepleieren fjernet det. Var selvfølgelig SUPERnervøs før op, men er virkelig verd det! Gleder meg bare til at hevelsen rundt skal gå ned, stivheten i brystmuskelen roe seg og de blir myke & deilige. Masse lykke til imorra!! Klem! Så flott å høre fra deg og at du lever i beste velgående! Håper jeg også blir like fornøyd med resultatet som deg! Det får framtiden vise, nå er det nedtelling på timer Hvilken størrelse fikk du i støttebh? Jah, når du snakker om bilder - jeg skal ta førbilder i bikini og sånt nå slik at jeg kan sammenligne etter operasjonen. Så mange ulike tabletter du får Fikk du resept på alt det, eller fikk du med deg noe hjem fra klinikken? Jeg har bare fått resept på codaxol (smertestillende) og azitromax (antibiotika). Også hibiscruben da. Tror jeg skal være flink med medisinene jeg også, heller det enn å pine seg selv! Føler du deg slapp og trøtt av medisinene eller? Og hvordan er matlysten? Måtte du slutte på p-piller (eller lignende) før operasjonen? Var innom i dag for å spørre om jeg kunne ha i hårstrikk, og det fikk jeg lov til heldigvis Tusen takk for lykkeønskninger!! Gleder meg masse masse, så nervøsiteten kommer vel ikke før i morgen. Spent på om jeg får sove i natt ;-)
Jannicke17 Skrevet 19. mars 2014 #31090 Skrevet 19. mars 2014 Det ene såret mitt har væsket i ei ukes tid, og da jeg tok av plasteret i dag, var det masse gul guffe inne i såret. Det andre såret har derimot lukket seg helt og gror veldig fint. Noen som har opplevd det samme? Det ser jo ikke veldig bra ut akkurat. Skal heldigvis til kontrolltime hos legen min i morgen. Håper ikke det er noe alvorlig. Hadde operasjon 6. mars 2014. 1
mrs di Skrevet 19. mars 2014 #31091 Skrevet 19. mars 2014 Så flott å høre fra deg og at du lever i beste velgående! Håper jeg også blir like fornøyd med resultatet som deg! Det får framtiden vise, nå er det nedtelling på timer Hvilken størrelse fikk du i støttebh? Jah, når du snakker om bilder - jeg skal ta førbilder i bikini og sånt nå slik at jeg kan sammenligne etter operasjonen. Så mange ulike tabletter du får Fikk du resept på alt det, eller fikk du med deg noe hjem fra klinikken? Jeg har bare fått resept på codaxol (smertestillende) og azitromax (antibiotika). Også hibiscruben da. Tror jeg skal være flink med medisinene jeg også, heller det enn å pine seg selv! Føler du deg slapp og trøtt av medisinene eller? Og hvordan er matlysten? Måtte du slutte på p-piller (eller lignende) før operasjonen? Var innom i dag for å spørre om jeg kunne ha i hårstrikk, og det fikk jeg lov til heldigvis Tusen takk for lykkeønskninger!! Gleder meg masse masse, så nervøsiteten kommer vel ikke før i morgen. Spent på om jeg får sove i natt ;-) Azitromax tok jeg også før inngrepet, er vel vanlig. Fikk med de sterke smertestillende oxynorm 8 stk og diverse kvalmestillende fra klinikken, paracet & Arcoxia hadde jeg fått resept på på forhånd. Codaxol er vel det samme som paralgin forte, det har jeg ikke brukt. Men bare følg det de sier der du opereres du! De bruker vel ulike antismerte-cocktails på de ulike klinikkene! Har bare blitt såvidt litt susete i toppen av de oxynorm-tablettene, men ikke noe plagsomt. Nå er det nøyaktig 2 døgn siden inngrepet og jeg er over på kun paracet 1g, 4 ganger i døgnet. Går fint det og:-) beveger meg rolig rundt i huset og gjør litt småting, men ikke mye.. Sover & slapper av mest mulig. Klarte å vaske håret selv over badekarkanten i morges da, gikk helt fint med overarmene inntil kroppen! Bare å la være å bruke brystmuskelen foreløpig, det merker man fort! Matlysten (siden du spør..) er helt normal:-)
silkhand Skrevet 19. mars 2014 #31092 Skrevet 19. mars 2014 Det ene såret mitt har væsket i ei ukes tid, og da jeg tok av plasteret i dag, var det masse gul guffe inne i såret. Det andre såret har derimot lukket seg helt og gror veldig fint. Noen som har opplevd det samme? Det ser jo ikke veldig bra ut akkurat. Skal heldigvis til kontrolltime hos legen min i morgen. Håper ikke det er noe alvorlig. Hadde operasjon 6. mars 2014. Det ser betent ut 1
Ankh Su Namun Skrevet 19. mars 2014 #31093 Skrevet 19. mars 2014 Åh! Det er ikke lenge til! :D ja syns det virker som en passe størrelse så tror jeg vil gå for den (altså 325cc) gleder meg sykt mye! Jeg skal opereres på teresklinikken i Bodø, men har ikke lest om så veldig mange som har erfaring derfra. Blir spennende å høre når du er ferdig om hvordan det gikk ! masse lykke til! Hei! Utrolig kjedelig å høre hvordan du opplevde operasjonen. Det er jo ikke sånn det skal være i det hele tatt For det første må du jo gå 2 uker før op uten å bruke ibux & omega 3 foreksempel. Derfor syns jeg det er rart du fikk operasjon så tidlig.. :s Har ikke aleris nooooen form for garanti/angrerett osv? Det syns jeg høres veldig merkelig ut!! Klag så mye du kan. Prøv å få de til å ordne opp. Jeg for min del opplevde stikk motsatt av det du sier,desverre så kan jeg ikke hjelpe deg Måtte du spise ibux og omega 3 2 uker før op?? Det var merkelig... Jeg fikk 1.5 antibiotika som jeg skulle ta kvelden før op og 1 til på operasjonsdagen..
Ankh Su Namun Skrevet 19. mars 2014 #31094 Skrevet 19. mars 2014 Det ser betent ut Ja det såret er nok betent.. :/ Håper det går over snart
Ankh Su Namun Skrevet 19. mars 2014 #31095 Skrevet 19. mars 2014 Hei! Jeg la inn 400 under muskelen (mentor - høy profil) for 13 dager siden. Brystene er fortsatt veldig såre, spesielt når jeg beveger meg utendørs, da føles det ut som at de stivner helt, og det gjør utrolig vondt. De begynner å bli mykere nå, men jeg har fortsatt ganske vondt under brystet og på siden. Når jeg våkner om morran er jeg veldig "støl" i brystene og de er veldig ømme. Noen som vet hvor lenge dette vil vare? En ting er at de er ømme men jeg føler at smerten burde gått over nå, så er litt beskymret. Hei. Du må nok regne med å være øm og vond et par uker til. Under muskel er mye værre enn over. Muskelen bruker tid til å gi mer og mer slipp og armene bruker brystmuskelen. Du har ingen grunn til å være bekymret, jeg vet dette da min søster har lagt inn implantat under muskel
rebus Skrevet 19. mars 2014 #31096 Skrevet 19. mars 2014 Hei igjen! Har nå bestemt meg for å ta silikon. Skal på konsunltasjon om en uke. Er 100% sikker på at jeg kommer til å gjøre dette. Noen som har erfaring med teres colosseum i stavangeR?
Arwina Skrevet 20. mars 2014 #31097 Skrevet 20. mars 2014 Hei jenter Var heldig i dag, klinikken ringte og spurte om jeg kunne komme tidligere så nå er jeg på vei inn til operasjon! Oppdaterer senere.
Ankh Su Namun Skrevet 20. mars 2014 #31098 Skrevet 20. mars 2014 Hei jenter Var heldig i dag, klinikken ringte og spurte om jeg kunne komme tidligere så nå er jeg på vei inn til operasjon! Oppdaterer senere. Åy så spennende!! Du er sikkert ferdig nå, håper det gikk bra
nuttybear Skrevet 20. mars 2014 #31099 Skrevet 20. mars 2014 Det ser betent ut Det ene såret mitt har væsket i ei ukes tid, og da jeg tok av plasteret i dag, var det masse gul guffe inne i såret. Det andre såret har derimot lukket seg helt og gror veldig fint. Noen som har opplevd det samme? Det ser jo ikke veldig bra ut akkurat. Skal heldigvis til kontrolltime hos legen min i morgen. Håper ikke det er noe alvorlig. Hadde operasjon 6. mars 2014. hvordan gikk det hos legen i dag? Ser og høres ut ut som sår infeksjon ja men huden rundt selve snittet ser jo ikke så hissig ut (fra hva bildet viser iallfall) så jeg håper kroppen din ordner opp i dette snart, evnt, antibiotika. god bedring:o)
Arwina Skrevet 20. mars 2014 #31100 Skrevet 20. mars 2014 Hei alle sammen! Da er jeg hjemme etter operasjonen og alt har gått kjempefint! Måtte være på klinikken ekstra lenge fordi jeg fikk veldig lavt blodtrykk da jeg begynte å gå. Svettet og var utrolig svimmel, men gikk fint til slutt! Endte opp med 375cc i moderat profil over muskelen Så langt ser det bra ut! Tenker å skrive mer utfyllende om dagen i dag litt senere i kveld for nå får jeg besøk av søsteren min 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå