Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som har operert....7 dager etter, orker man å dra ut av huset? Eldste skal ha en danseoppvisning, og jeg vil så gjerne se på :Nikke:

Endret av Nelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nelli skrev:

Dere som har operert....7 dager etter, orker man å dra ut av huset? Eldste skal ha en danseoppvisning, og jeg vil så gjerne se på :Nikke:

Ja om du har sjåfør går nok det helt fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Nelli skrev:

Veldig fine @Heartbeats:Nikke: Hvordan er smertene nå? 

Varier litt fra dag til dag. Ganske så smertefri, men de er fremdeles ømme, og kjenner litt stikk og melkespreng lignende følelse daglig. Men helt overkommelig det.

Jeg var i stand til å bevege meg ut en uke etter operasjon, følte meg faktisk relativt pigg når jeg runda dag sju. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Heartbeats skrev:

Varier litt fra dag til dag. Ganske så smertefri, men de er fremdeles ømme, og kjenner litt stikk og melkespreng lignende følelse daglig. Men helt overkommelig det.

Jeg var i stand til å bevege meg ut en uke etter operasjon, følte meg faktisk relativt pigg når jeg runda dag sju. 

Takk for svar, da er det håp :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Heartbeats skrev:

Hei 

klarer du å fungerer normal i hverdagen nå? Jobb, familie, venner, trening , gi klem osv ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, River123 skrev:

Hei 

klarer du å fungerer normal i hverdagen nå? Jobb, familie, venner, trening , gi klem osv ? 

Fungerer helt fint i hverdagen. Nesten så jeg må ta meg selv i nakken og roe litt ned. Hverdagsoppgaver hjemme går bra, men ber mann og barn om litt hjelp til klesvask osv. Rydder ut av oppvaskemaskin (men ber de andre hjemme sette ting i de høyeste hyllene). Er forsiktig når jeg gjør oppgavene og lytter til kroppen.Tror jeg skulle klart å trene igjen ganske snart, men lytter på rådet om å vente 4-6 uker. Har allerede vært på jobb, (jobber på sykehuset. Går bra det også) Ikke noe problemer med kroppskontakt som klem osv . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på min andre konsultasjon! Etter planen skulle jeg legge inn 300 cc anatomiske proteser over muskelen. Men de siste dagene har jeg vært litt bekymret etter å ha lest at man burde velge litt større enn man først hadde sett for seg. Jeg prøvde så 330 cc i dag, og følte meg mye tryggere på det. Jeg er jo slank og liten (160 cm og 54 kg), så det er viktig at det blir passende til min kropp. Så nå er proteser i begge størrelser bestilt inn, slik at kirurgen velger på operasjonsdagen. Sykepleieren jeg snakket med i dag advarte meg jo litt med tanke på at jeg er såpass ung, og enda ikke har fått barn. Så om jeg legger inn for mye må jeg eventuelt være forberedt på brystløft senere. 

Men jeg er i hvert fall mye tryggere nå som jeg vet at jeg har alternativer, så får vi se hva som blir lagt inn på selve operasjonsdagen :-) Håper jo egentlig mest på 330 cc, men alt etter hva som er finest til min kropp! Bare 10 dager igjen :fnise:

Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk 10 år siden jeg fikk lagt inn😳 Jeg fikk lagt inn 290 i hver - utgangspunktet mitt var en A cup (70A). Jeg er 157 og ca 50 kilo. Etter at jeg fikk lagt inn 290 bruker jeg i dag 70DD. Noen ganger har jeg angret at jeg ikke la i litt mer - tror at en blir så vant med størrelsen etter en stund at en føler at de er «små» :-). Men jeg vet jo innerst inne at str jeg har passer til meg ☺️ Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Heartbeats og @Jaktenka veldig fint resultat på dere begge syns jeg 😍

Jeg har å løft og er så spent på arene...

Ser at det er flere av dere som har fått beskjed om å ta av teipen, til meg står det at jeg skal ha på teipen til "de faller av seg selv" etter det skal jeg ha på nytt og ikke bytte før de igjen "faller av seg selv" Så rart at alt er så forakjellige. Ved soling skal må ha på dobbel lag med teip fikk jeg også beskjed om @Julie Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, River123 skrev:

@Million har ikke det din logg fra idag. Hvordan går det

Jeg er i live - såvidt :fnise: Influensane er hard, ingen tvil om det, er rimelig slått ut. Har ikke engang orket å gå ut med søpla på en uke, så nå i dag proppet jeg meg med febernedsettende Paracet, ventet til det virket, og beveget meg tre trapper ned og ut døra for å kaste søppelposene. Jeg overlevde uten å svime av, men det gjorde vondt i høyre brystet da jeg slengte søppelposene oppi containeren, da, glemte visst å være forsiktig...

I dag er det mandag, og jeg ble operert på forrige mandag, så da er det altså åtte dager siden operasjonen. Det merkes godt ennå, litt svie og brennende følelse inni brystene. Overraskende nok, trodde det skulle ha roet seg ned nå, men det kan være fordi jeg har lett for å glemme meg bort og gjøre ting jeg ikke burde, f.eks å gå ut med søpla.... :P

Brystene er spente og ømme ennå, og som så mange andre, opplever jeg forskjell på høyre og venstre side. Venstre side er litt større og mere hoven enn høyre, og brystvorten er nummen og følelsesløs på venstre. Det er den ikke på høyre side, tvertimot, den er superfølsom på den siden. Snodig at samme operasjon kan ha så ulik virkning på samme kroppsdel, få cm unna. Men dette har jeg lest at det kan "gå seg til", og kan ta opptil et år før det evt er normalisert igjen.

Jeg skal være sjeleglad den dagen jeg kan vrenge av meg disse åletrange sports-bh-ene og puste fritt! Jeg er slett ikke vant til å bruke bh overhodet, så å gå fra ingenting til disse stramme, harde greiene er litt av en overgang. Det er ubehagelig, rett og slett.

Iflg. klinikk-papirene mine kan man gå uten bh mens den vaskes og tørkes, så da skal jeg la brystene "få fri" noen timer i morgen, uansett, selv om jeg faktisk har en ren, ny sports-bh å bytte til. Jeg bare må ha litt luft og fri pusting snart! Skal dusje og bytte teip i morgen også. Trodde det skulle skje i dag, men iflg. papirene står det "27/2", og det er jo i morgen.

Nå skal jeg krabbe under dyna i lenestolen igjen og bare sløve foran tv'en og vente på å bli frisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres ikke noe særlig ut @Million! Håper virkelig at influensa slipper taket snart! Det er sikkert derfor det har tatt litt tid til deg og. Immunforsvaret er jo ganske mye dårligere når man er syk. Jeg tar av meg den sportsbh i 5 min eller noe sånt hver dag...den er jo så ubehagelig! Prøvde meg litt lenger mens jeg vasket den, men det var selvfølgelig ubehagelig å gå uten 😒 blir aldri fornøyd 😂

Håper du blir bedre snart, God bedring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som har tatt under muskelen, når syntes dere at puppene ble mykere igjen? Mine har så vit begynt og bli myk 13 dager siden op. Venter også på det store droppet...hvordan kjentes det?? Er sååå spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine resultat dere har fått dere som har lagt ut bilder! 

De siste to dagene har (10-11 siden op) kjennes det ut som implantatet på høyre side beveger seg litt inn under armen når jeg beveger overkroppen den veien. Det er ikke vondt i det hele tatt (Den derre høyre altså, alt er liksom litt «verre» med den enn den andre og det har det vært siden jeg våkna på klinikken, haha) noen som har opplevd dette og vet om det er naturlig eller om jeg bør kontakte klinikk? Leste på en side at det er normalt siden lommen implantatet er lagt i er større enn selve implantatet, men at dersom dette skjer senere i prosessen er det et dårlig tegn. Men noen som vet her? Står mye rart på div forum. Jeg har under muskel. 

Ellers har jeg vært på jobb siden dag 8 og føler meg helt fin i formen :) 

Endret av Tamarari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2a1m skrev:

Dere som har tatt under muskelen, når syntes dere at puppene ble mykere igjen? Mine har så vit begynt og bli myk 13 dager siden op. Venter også på det store droppet...hvordan kjentes det?? Er sååå spent!!

Synes ikke mine er så veldig myke ennå.. i morgen er det 6 uker siden. Ikke har de droppet noe spesielt heller synes jeg 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn 315/335 gram 16. oktober i fjor (tiden flyr!!), og jeg er kjempefornøyd med resultatet, bortsett fra èn ting.. Jeg har fått masse strekkmerker på brystene :( Noen andre som har opplevd det? Noen tips til å bli kvitt det? Har prøvd å smøre med bio-oil i flere uker, men det forsvinner ikke :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...