Gå til innhold

I morgen skal min kjære hund avlives


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hunden i 10 år. Vikk fikk beskjed om at han kreft med spredning til skjelettet på torsdag. Vi bestemte oss for å være med han til over helgen. Jeg ville ha noen flere dager med han. Skape flere minner og ta noen bilder. Han har diabetes og har hatt det i mange år. Vi har ikke hatt han på kennel på like ganske år. En i familien har alltid vært hjemme. Vi har styrt med insulin to ganger i døgnet og tatt veldig godt vare på han. Han har fått gjort veldig mye og vært på mange fine turer.

Jeg synes allikevel det er vondt at ikke jeg har vært mer med han de siste årene. Jeg har stort sett bodd ganske nærme. Da jeg bodde hjemme gikk jeg med han hele tiden, men de siste årene har det nesten bare vært foreldrene mine. Føler at jeg burde ha vært mer med han. Synes også det er vanskelig at vi må gi han "aktiv dødshjelp" selv om det helt klart er det beste. Ser mer på han som et barn enn en eldre hund. Har mistet folk på skolen, venner og folk jeg har vært forelsket i tidligere, men det skjedde så brått. Synes det er så vondt å stå i dette. Føles ikke bare tomt ut dette. Det er blandet med følelse av skyld og anger. Det at vi har dato og klokkeslett føles også så feil ut. Han sitter her sprek og rask og logrer med halen. Håper jeg har styrke til å være rolig mens vi er hos veterinæren

Anonymkode: 86172...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med dere! Den dagen er så jævlig at man nesten lurer på om det var verdt alle årene med selskap og glede. Mine foreldre sa ikke noe da de tok hunden vår til dyreøegen for avliving 14 år gammel. Hadde flytter hjemmefra. Men synes det var så ille å høre at de ikke klarte være der mens hunden sovnet inn. At hun døde «alene». Så vær så snill og kjæle og vær hos den til den sovner og dør. 

Anonymkode: a54fb...fdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord og tanker. Er det nien av dere som vet om et fint dikt som omhandler tapet av en hund/venn. Har lett ettet et jeg leste en gang. Finner det ikke igjen

Anonymkode: 86172...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. Sånt er forferdelig trist.

Her er et dikt på engelsk jeg liker veldig godt.


We do not grieve without first loving.
We do not love without first gaining more
than we could ever loose

Anonymkode: 033f1...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WH Auden som benyttes i «Fire bryllup og en gravferd» er vakkert både på engelsk og i oversatt versjon av Andre Bjerke (og kan tilpasses om det var en hann el hun):

https://homepages.wmich.edu/~cooneys/poems/auden.stop.html

https://morgenbladet.no/aktuelt/2016/06/stopp-alle-klokkene

Anonymkode: a54fb...fdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to timer til. Takker nok en gang for støtten. Tror jeg har funnet en slags indre ro nå. Har forstått at jeg har gjort alt jeg kunne for han og det samme har resten av familien. Han skal få dra før smertene kommer. Det er den siste gaven jeg kan gi til min beste venn💗

Anonymkode: 86172...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du skriver. Ikke alltid lett å ta farvel med en som du er glad i. De fine minnene vil alltid være der. :hjerte: Sender deg en god klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreft er noe faenskap! :kjempesinna:

Men vofsen slipper i alle fall å lide. Du får prøve å tenke på den fine tiden dere har hatt sammen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...