Gå til innhold

Dating og høyde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut i fra alle høydetrådene på dette forumet er det ikke vanskelig å forstå at høyde er svært viktig for damer. Likevel har jeg og flere i min vennekrets opplevd at det er vi menn som må opplyse damene om dette eller spørre dem om dette for at det skal være naturlig for dem at de spør oss hvor høy vi er. Jeg tenker at hvis dette er så viktig, hvorfor kan de ikke spørre om dette selv? Jeg er 177 cm og jeg har ved flere anledninger fått avslag pga av min høyde. Flere av disse har vært 160/165 cm høy I en del av tilfellene der jeg har ledet samtalen til dette temaet etter 1-2 ukers prating, har den damen jeg har snakket med reagert med "hvorfor kunne du ikke sagt det før at du er lavere enn 180cm?" For så å slette meg fra Tinder. I ettertid har jeg truffet på en del av disse damene når jeg har vært ute å handlet på butikker der de har kjent igjen meg og begynt å prate med meg og sagt at de ville treffes. En annen ting jeg har lagt merke til ved flere damer jeg har date inklusive noen av de jeg har fått avslag på pga. høyde er at de enten lyver eller vet ikke hvor høy de er selv. Hun ene jeg traff på sa hun var 170 cm. Da jeg traff på henne da jeg var på handletur med en venninne var hun like høy som hun og hun er 165 cm. Skulle ønske at dette var et enkelttilfelle, men det er det heller ikke. 

En kunne kanskje ha skrevet på Tinderprofilen hvor høy enn er. Men når man ser på råd fra flere som har skrevet artikler om Tinder, frarådes menn under 6 fot altså, 183 cm å oppgi høyden sin. Det er visst større sannsynlighet for at en dame vil treffe en hvis mannen klarer å vinne hennes interesse/oppmerksomhet for så å oppgi høyden. Vil tro det samme gjelder for Norge. Her er det jo flere damer som skriver i deres bio "Er du under 180 cm, sveip venstre". 

Anonymkode: 6032b...9ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er knapt 160 cm selv og bryr meg svært lite om høyde. Har likt menn som knapt er 170 cm også. Skjønner ikke hvorfor damer som selv er litt små forventer å ha de høyete mannfolka. En ting er hvis man virkelig liker en som er mye høyere, Men da ikke pga høyde, men andre viktigere ting. Og Ja, sikkert mange damer som legger til noen cm til sin egen høyde også. Bare teit. Hva svarer du dem når de plutselig er intressert i å gå ut med deg igjen?

• Liker 1
Skrevet

De fleste mennene jeg har sett på tinder har skrevet høyden sin. Ser at det er normen. 

Mannen jeg dro på date med og falt pladask for var 175. Han hadde også skrevet det.

Jeg er 175 selv.

Skal sies at jeg visste hvem han var og allerede var interessert basert på det. Jeg viste han var intelligent og interessant, så høyde var irrelevant.

Anonymkode: 9237c...a12

Skrevet

Det er ikke viktig. Har snakket med en fyr nå i 8 uker på nett og skal snart møte han. Jeg liker han så godt at det et ett fett om han er 160 eller 210. 

Anonymkode: ef1f1...b4d

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 174 og eksen min var 195. Elsket den høydeforskjellen. Men nå er jeg sammen med en som er like høy som meg og jeg tenker ikke over det engang 😊

Anonymkode: 6e477...f64

Skrevet

Blåser i høyde.

Anonymkode: 930be...25f

Skrevet

Jeg er under 160 cm og ønsker meg en som er 174+ Jeg digger høye, litt kraftige mannfolk da. Synes de er så utrolig sexy :wow: Men det er ikke slik at jeg takker nei til noen bare fordi de er 174 da, om vi har god kjemi og alt det der :)

Anonymkode: 74937...50c

Gjest DuVetHvem
Skrevet

Høyde betyr bare noe om du skal møte noen på nett. Jeg er relativt lav, og ingenting er bedre enn å tiltrekke seg høye kvinnfolk. De blir usikre på seg selv, går rundt og tror jeg bryr meg om at de er høye, og oppfører seg så rart. 

Bare møt damer i hverdagen så har høyde veldig lite å si. Men for å være ærlig, så foretrekker jeg lave damer, men har også møtt høye damer som er regelrett awesome også. Personligheten er mest utslagsgivende, hvem hadde trodd? 

Skrevet

For meg er ikke høyde viktig, men jeg kan si at jeg foretrekker lave menn fremfor høye. Jeg er selv 1.65, hadde ikke gjort meg en dritt om jeg hadde møtt noen med samme høye. Jeg elsker lave menn, kanskje det er fordi jeg føler at man er på en slags bølgelengde. Trodde jeg var alene om å tenke sånn, men venninnene mine er likedanne.

Anonymkode: ae865...2a8

Skrevet

Jeg har vært tiltrukket av høye kraftige menn, men min siste kjæreste var 1,93 og jeg 1,67 og det var for å være helt ærlig, skikkelig upraktisk. Spesielt i misjonæren, da jeg ble liggende alene under brystet hans, i stedenfor å kunne ligge ansikt til ansikt å kysse under akten. Så jeg har ombestemt meg😊

Anonymkode: f38c1...a85

Gjest Frøken Diamant
Skrevet

Har aldri tenkt over at høyde betyr noe,men nå er jeg 158 selv så det skal ikke så mye til før en mann føles høy ut for meg:fnise:

Skrevet

Jeg bryr meg ingenting om høyde. Er lav selv, knappe 160, kunne faktisk ha vært sammen med en på 160, det hadde ikke gjort meg noenting. 

At mannen min er høy er ikke noe jeg gikk etter, det var ikke høyden jeg falt for, men mannen. Hadde det vært opp til meg så hadde han vært lavere. Den eneste fordelen er at barna våre, statistisk sett skal slippe å bli lave. 

Anonymkode: b6769...e22

Gjest DuVetHvem
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært tiltrukket av høye kraftige menn, men min siste kjæreste var 1,93 og jeg 1,67 og det var for å være helt ærlig, skikkelig upraktisk. Spesielt i misjonæren, da jeg ble liggende alene under brystet hans, i stedenfor å kunne ligge ansikt til ansikt å kysse under akten. Så jeg har ombestemt meg😊

Anonymkode: f38c1...a85

Hadde en kompis som også syns det var upraktisk. Spesielt doggy. Skikkelig knotete sa han. 

Han endte allikevel opp med en på 170, med sine 195 selv. Han ble cockhunted av flere damer. Til slutt ble det hun lille søte. Syns egentlig litt synd på høye damer. De lave damene stjeler mennene deres :fnise:

Skrevet

Lurer på hvor dere finner disse merkelige kvinnene. Ingen i min vennegjeng har noen gang brydd seg om slikt, og min bror på kanskje 175 cm har hatt flere kjærester, og er foreløpig i et forhold hvor dama hans er høyere enn han. Jeg er 165 cm og skulle gjerne hatt en på UNDER 180 cm. Kjæresten min er nærmere 190 cm - ikke særlig praktisk. Men høyde betyr lite, så ville aldri valgt han bort fordi han er "for høy". 

Anonymkode: fb406...b97

Skrevet

Mitt eneste krav er at mannen er høyere enn meg. Kan godt like noen basert på hvordan de fremstår uten å vite høyden, men om jeg så får vite at de er lavere enn meg ødelegges liksom hele greia. Jeg er 173cm, og liker høye menn. 177-180 er ok. 180-185 er perfekt. 185-190 er på grensen til for høyt.

Og, jeg syns det er litt kleint å spørre noen om hvor høye de er når de ikke oppgir denne infoen selv.

Anonymkode: 28c56...c63

Skrevet

Har to kjekke og greie arbeidskolleger. Ser ut til at de kommer til og ende opp single. Eneste fellestrekk...... 

Er vel noe i at det kvinner sier og det kvinner gjør er ikke nødvendigvis to sider av samme sak. 

Skrevet

Jenter som dumper deg fordi du er under 180 cm høy, ts, de kan du bare være glad for  være kvitt. De ville mest sannsynlig ha kritisert andre ting ved deg også.

Bare skriv høyden din i profilen så slipper du unna dem.

Skrevet

Jeg begynte nettopp å bevege meg inni dating-verdenen. Jeg opprettet en bruker på Match.no og jeg må si jeg faktisk er jævla sjokkert over hvor mange kvinner som IKKE krever en mann over 170

Jeg ble faen meg så sjokka at jeg holdt på å knivstikke meg selv av ren glede XD

Skrevet

Jeg bryr meg ikke, men jeg er veldig høy da til å være kvinne og menn bryr seg faktisk like mye. Jeg har skrevet høyden i bioen siden jeg er utenfor normalen. 

Synes egentlig det er litt latterlig at menn gnåler sånn om det, men er like opptatt av det selv. 

Men det er nok vanskeligere for menn som er lave og kvinner som er høye så sånn er det bare. 

• Liker 2
Skrevet

Høyrde er ikke så farlig for meg. Har tidligere datet og vært forelsket i mannfolk på 172-174. Er nå sammen med en på 198. Alt har funket helt fint.

Det som derimot er turn off, er mannfolk som dikter opp historier om hvor mange kyniske kvinner det er der ute. 

Anonymkode: 3cefe...a11

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...