Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så irrasjonelle og styrt av følelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Egnen kreativ tolket forskningsrapport : sjekk

Sutrende kvinne-hatfulle menn, som liker provoser: sjekk

Kvinner som lar seg provosere: sjekk

Hersketeknikkkortet:  sjekk.

Rasehets som en vrir seg unna:

Nazikortet:

Teit humor: sjekk 

Nesten full pott på det ene kg-lotto-brettet her nu. Hurra :nordvesta:

 

 

 

Anonymkode: a4bfc...e85

:fnise:

Anonymkode: bb855...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at da du gikk på barneskolen så lærte dere også at Wikipedia ikke er en kilde man bruker til å slå i bordet med i seriøse debatter. Leit at du ikke lærte å være kritisk til kildene dine.

Anonymkode: 702c0...58d

Det var først på universitetet vi fikk beskjed om det. Men, fikk vi også beskjed om, det er helt i orden å benytte seg av kildene som wikipediaartiklene henviser til.

Mener du frontallappen brukes til noe annet og at wikipediaartikkelen tar feil står du helt fritt til å motbevise den. Hvis ikke så går dette under, "som kvinne føler jeg at dette er feil". 

Anonymkode: 7ece0...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er så fornuftige og løsningsorienterte, og løser problemer slik som å sette i gang tusen kriger og utføre 100 millioner av drap.

Anonymkode: c3ff7...ade

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var først på universitetet vi fikk beskjed om det. Men, fikk vi også beskjed om, det er helt i orden å benytte seg av kildene som wikipediaartiklene henviser til.

Mener du frontallappen brukes til noe annet og at wikipediaartikkelen tar feil står du helt fritt til å motbevise den. Hvis ikke så går dette under, "som kvinne føler jeg at dette er feil". 

Anonymkode: 7ece0...f84

Som kvinne føler jeg at både du og denne tråden er feil. Nå skal jeg heller legge meg i fosterstilling og gråte en skvett over at jeg er kvinne og irrasjonell.

Anonymkode: 702c0...58d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Som kvinne føler jeg at både du og denne tråden er feil. Nå skal jeg heller legge meg i fosterstilling og gråte en skvett over at jeg er kvinne og irrasjonell.

Anonymkode: 702c0...58d

Så, så. Her får du litt irrasjonell empati og hjertevarme. For eg vil gråte med deg, eg vil gråte meeeed deg!  Buhu. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, C.Tramell skrev:

Dette forumet skulle vært lagt ned. Det er en blitt en kloakk.

 

Anonymkode: 7ece0...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2017 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Jo, skal vi tro moderne forskning, og det skal vi jo, så er det fordi kvinners hjerner er skrudd sammen på en annen måte enn mannens hjerne.

Ragini Verma, a researcher at the University of Pennsylvania, said the greatest surprise was how much the findings supported old stereotypes, with men's brains apparently wired more for perception and co-ordinated actions, and women's for social skills and memory, making them better equipped for multitasking.
https://www.theguardian.com/science/2013/dec/02/men-women-brains-wired-differently

Dette betyr at det er riktig som folk har visst i alle tider, kvinner er mer følsomme, har lettere for å gråte, er mer irrasjonelle, lar seg styre av følelser i større grad. I mens menn er mer rolige, styres av fornuft, er mer rasjonelle, tenker mer, er opptatt av å finne løsninger.

Noen som er overrasket?

Anonymkode: 7ece0...f84

Hva med en kvinnelig asperger?  Jeg har alltid hatt bedre kontakt med menn. Synes mange damer blir så latterlige. Flinke til å lage drama av alt, gråter fort og analyserer og dagdrømmer.... 

Anonymkode: 88191...811

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2017 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Det stemmer at kvinner i større grad lar seg styre av følelser - på den positive siden reflekteres det i omsorgsevne,

Nei. Kvinner er voldelige mot barna sine i et MYE større omfang enn menn. Og ja det gjelder fremdeles når vi har korrigert for hvor mye tid man tilbringer med ungene.

Og jeg vil ikke akkurat si at å banke opp og i flere tilfeller også drepe ungene sine er "å vise omsorg"

Anonymkode: 05888...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 26.11.2017 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Ja og nei.

Det stemmer at kvinner i større grad lar seg styre av følelser - på den positive siden reflekteres det i omsorgsevne, på den negative i irrasjonalitet.

Menn på sin side har høyere mengde testosteron. Dette kan gi mer drivkraft, konkurranseinstinkt og ambisjoner, som igjen gjør deg egnet til å fokusere på noe uten å la følelser overta. På den annen side er testosteron også linket til spontanitet og impulsivitet, og vilje til å ta risiko. Dette forklarer jo også hvorfor en stor overvekt av kriminelle er menn. Hvilket er kanskje den mest drastiske formen for irrasjonalitet. 

Så følelsesladet, ja. Menn at menn er "roligere" og mer løsningsorientert, nei. 

Anonymkode: f32a1...8e2

beste som noen gang er skrevet av en kvinne på KG. du har selvinnsikt, gratulerer ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at menn kan stenge av følelsene sine er skummelt. Ikke rart 95% av folk i fengselene er menn.

Anonymkode: f9db5...e71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...