Gå til innhold

Narkotika skremmer meg.

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vært veldig nysgjerrig på narkotika selv. Men har aldri turt fordi jeg har ille nok erfaring med alkohol. Blir deprimert etter rusen går nedover igjen. Så kan nok bare tenke meg narkotika. Dessuten var folk som bruker narkotika tidlig et veldig herjet utseende. 

Anonymkode: 47d9e...647

Jeg, med mitt liberale syn, synes det er en dårlig ide at du tester det ut. Du er redd og har dårlige erfaringer med et annet rusmiddel, jeg tipper at det ikke blir noe bedre av å forsøke andre rusmidler.

Det med utseendet gidder jeg egentlig ikke kommentere, men igjen er hintet hva slags bruk man har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Duckie skrev:

De fleste som ruser seg er da ikke narkomane eller bruker rus som selvmedisinering. Veldig mange bruker det på lik linje som alkohol, men ettersom dette ikke er noe andre merker noe til er det lite fokus på denne typen rus. De fleste som har en slik form for rusbruk får ikke nevneverdige skader eller depresjoner etterpå. Jeg kjenner folk i alle samfunnslag som bruker rus i ny og ne, ingen er narkomane, like lite som de er alkoholikere fordi de jevnlig er på byen og drikker.

Jeg argumenterer altså ikke for rus her, bare at bildet er mer nyansert enn hva enkelte skal ha det til.

Jeg skrev fast, ikke et par ganger i mnd. Jeg snakker om daglig. 

Jeg er fullstendig klar over at noen bruker det som en nordmann som drikker alkohol, og de er rusbrukere. RusMISbrukere derimot er veldig ofte selvmedisinering. 

Anonymkode: 1f1f2...f92

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært veldig nysgjerrig på narkotika selv. Men har aldri turt fordi jeg har ille nok erfaring med alkohol. Blir deprimert etter rusen går nedover igjen. Så kan nok bare tenke meg narkotika. Dessuten var folk som bruker narkotika tidlig et veldig herjet utseende. 

Anonymkode: 47d9e...647

Du har helt rett i at narkotika ikke hjelper ved psykiske problemer, og det gir kun et midlertidig pusterom så lenge man er rusa og så blir det gjerne enda flere og større problem etterpå. Du trenger å få hjelp og oppfølging i psykiatrien og der kan du få medisiner. 

Anonymkode: 54bf8...cdc

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Trodde ofte jeg skulle dø. Var redd, dårlig og ikke minst forbanna. Nå er det verste over og jeg savner ikke den tiden det var som verst ass og jeg håper jeg aldri havner dit igjen men det ser ofte mørkt ut. 

Endret av Axl Rose
Skrevet
3 hours ago, NotNaomi said:

Har hørt noen har sagt det samme. Ei ganske god bekjent spiste sopp og fikk åpenbaringer om ting " hun aldri hadde skjønt " . Hun virket så euforisk at det bare ble litt sånn rart for meg. Og da var det en med mer kunnskap som så ironisk : - hun har bare ikke landet enda.

Det gikk to uker,og så ringte hun meg med et av de mer heavy angstanfallene jeg har hørt. Hun gråt hardt. La på. Ringte opp igjen og ja,hun ord og tårer bare fosset ut. Jeg liker å trøste andre. Der og da klarte jeg ikke finne ett fornuftig ord. 

Du kjenner kanskje hjernen din og er hundre prosent trygg på deg selv. Det er jo bare det at du sier selv at blokkeringer forsvinner. Og er det ikke da litt selvmotsigende å si at du kjenner hjernen din ? 

Det er jo det da. At opplevelsen du Får ikke trenger å være god i det hele tatt. Og du skriver at meditasjon har samme nytte ? Hvorfor da risikere å bruke ting som både kan forårsake angst og "åpenbaringer" en ikke takler?

Å leke med psyken er ikke ok. Javel. Noen tåler det. Men jeg tror dere helt ærlig er i veldig lite fåtall. Jeg lurer på hvor mange du kjenner eller vet om så takler å bruke det kun nå og da ? For det er jo også sånn at noen får det så "bra"at de blir avhengige etter en tid.

Jeg tror ikke at du vet om mange som kjenner hjernen sin så godt,og er så trygge på seg selv.

Applaus!

Anonymkode: ae471...4d7

Skrevet
3 timer siden, NotNaomi skrev:

Har hørt noen har sagt det samme. Ei ganske god bekjent spiste sopp og fikk åpenbaringer om ting " hun aldri hadde skjønt " . Hun virket så euforisk at det bare ble litt sånn rart for meg. Og da var det en med mer kunnskap som så ironisk : - hun har bare ikke landet enda.

Det gikk to uker,og så ringte hun meg med et av de mer heavy angstanfallene jeg har hørt. Hun gråt hardt. La på. Ringte opp igjen og ja,hun ord og tårer bare fosset ut. Jeg liker å trøste andre. Der og da klarte jeg ikke finne ett fornuftig ord. 

Du kjenner kanskje hjernen din og er hundre prosent trygg på deg selv. Det er jo bare det at du sier selv at blokkeringer forsvinner. Og er det ikke da litt selvmotsigende å si at du kjenner hjernen din ? 

Det er jo det da. At opplevelsen du Får ikke trenger å være god i det hele tatt. Og du skriver at meditasjon har samme nytte ? Hvorfor da risikere å bruke ting som både kan forårsake angst og "åpenbaringer" en ikke takler?

Å leke med psyken er ikke ok. Javel. Noen tåler det. Men jeg tror dere helt ærlig er i veldig lite fåtall. Jeg lurer på hvor mange du kjenner eller vet om så takler å bruke det kun nå og da ? For det er jo også sånn at noen får det så "bra"at de blir avhengige etter en tid.

Jeg tror ikke at du vet om mange som kjenner hjernen sin så godt,og er så trygge på seg selv.

Oi hvor lang tid tok det før det gikk over?

2 timer siden, Skadeskutt skrev:

Men så er det også slik at man kan være fullt klar over at det er farlig, men likevel ikke er redd slik ts spør om ikke de/vi blir. 

Nå er ikke jeg klassifisert som narkoman da. Mitt misbruk blir visst sett på et symptom på psykiske problemer. Så faller litt mellom to stoler når det gjelder hjelp og oppfølging. Bare en liten digresjon. For det er nesten sånn at man må havne enda lenger inn i det for å få skikkelig hjelp, i stedet for at det også tenkes litt forebyggende FØR det omtrent er for sent å snu. 

Nei, jeg tror ikke det skjønner du. Skrekkhistorier blir nemlig bagatellisert av de som selger dop, de som ikke ønsker å bli dømt for det og de få som ikke har opplevd en bad trip. 

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
31 minutter siden, Evilposelos skrev:

Nei, jeg tror ikke det skjønner du. Skrekkhistorier blir nemlig bagatellisert av de som selger dop, de som ikke ønsker å bli dømt for det og de få som ikke har opplevd en bad trip. 

Det varte jo en stund,men jeg spurte jo ikke om hun fortatte og spise over dager. Jeg har bekjente i rusmiljø,men jeg velger aldri å snakke om mat i osv. Det er ikke at jeg ikke kan være der om de vil prate,og hun jeg nevnte har jeg møtt en del hos venner. Men jeg føler ikke for å spørre osv. Så mulig hun holdt på noen dager.

Angsten gikk jo over da,men det var fælt altså. Uff!! Og jeg vet om flere historier. Så når noen prøver å bagatellisere for mye,føler jeg at jeg må si noe. For jeg vet ikke om en eneste som takler det. De blir misbrukere og de sliter med det etter tid.

Skal ikke påstå at noen få kan bruke det en sjelden gang. Det skal jeg ikke. Men de bør holde det for seg selv eller med likesinnede. Andre klarer nemlig ofte ikke hverken "åpenbaringen" eller å bruke ting med heldig utfall.

Ps. Snakke om RUS skulle det stå. Er ikke dagen min helt i dag :-D hjelp så mange feil. Håper at det er forståelig. Ligger rett ut her og bruker mobilen :-)

Endret av NotNaomi
Skrevet
10 timer siden, Evilposelos skrev:

Ja det er klart at de som selger vil bagatellisere det. Det er vel neppe noen som ønsker å oppleve en skikkelig bad trip, men det betyr jo ikke nødvendigvis at man føler seg redd for det. 

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Evilposelos skrev:

Det er veldig interessant å lese rundt på det forumet om opplevelser/baksider ved rus. Det er jo en helt annen verden enn den man blir fortalt av idioter som vil ha flere kunder eller prøver å overbevise seg selv om at det ikke er farlig. 

Det som er farlig med narkotika er forbudet.

• Liker 1
Skrevet
På 26.11.2017 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Jeg falt innom en side som heter freak hvor folk skriver om sine erfaringer med dop, tips til hvordan å takle dagene etter å ha tatt amfetamin osv. Jeg lurer på om de som ruser seg ikke er redde? Noen skriver jo at de er dårlige i flere dager etterpå, ikke får sove, får angst, hallusinasjoner osv. Syntes de virkerlig rusen er verdt det? Det høres helt grusomt ut og jeg skjønner ikke at de tør! 

Anonymkode: 8d8ac...089

Ville du vært forelsket selv om det kan føre til kjærlighetssorg og andre ubehageligheter?

Er du ikke redd når du er forelsket? Tenk du om ikke er elsket, men kun lever forelskelsen gjennom en kjærlighetssrus? Tør du?

Ikke får du sove, du har angst, du innbiller deg ting og ser ting som ikke eksisterer, enda velger folk å være forelsket?

Fortell meg om du tør dette her?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Skadeskutt skrev:

Ja det er klart at de som selger vil bagatellisere det. Det er vel neppe noen som ønsker å oppleve en skikkelig bad trip, men det betyr jo ikke nødvendigvis at man føler seg redd for det. 

Det å skremme hverandre er noe mennesker bestandig har gjort. På 70-tallet var det filmer som kunne skremme mennesker. I norge ble filmer forbudt fordi de var realistiske og folk kunne bli skremt. For eksempel Cobra med Sylvester Stallone ble forbudt i norge.

I fremtiden, vil mennesker se på forbudet av stoffer med den samme latterlige latter som vi har når vi forestiller oss at filmer skal være forbudte! Vi skjønner jo at det er en film.

Det samme gjelder stoffer som har blitt ansett som å være narkotika, - i fremtiden vil folk le høyt. Selvsagt vil mennesker forstå at uansett hvor farlig narkotika er, - vil bestandig illegal narkotika være mer farlig enn legalt, - og det vil være argumentet for å legalisere.

Skrevet
15 timer siden, NotNaomi skrev:

Det her hørtes ut som en fantasifortelling.

Hvilken angst er det man skal få to uker etter en sopptur?

Fortell hva hun fortalte deg i telefonen da som gjorde at du ikke klarte å si noe fornuftig?

Nå er jeg jammen spent?

Gjest NotNaomi
Skrevet
10 minutter siden, waco skrev:

Ville du vært forelsket selv om det kan føre til kjærlighetssorg og andre ubehageligheter?

Er du ikke redd når du er forelsket? Tenk du om ikke er elsket, men kun lever forelskelsen gjennom en kjærlighetssrus? Tør du?

Ikke får du sove, du har angst, du innbiller deg ting og ser ting som ikke eksisterer, enda velger folk å være forelsket?

Fortell meg om du tør dette her?

Jez,Før noen tråder du trekker mellom ting. Hva faen ? En får vondt av kjærlighetssorg ja. Men altså. Du syns folk bør ta sjanser på å prøve narkotika altså,og argumenterer for at det bare " er å ta sjansen " ? 

Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Jez,Før noen tråder du trekker mellom ting. Hva faen ? En får vondt av kjærlighetssorg ja. Men altså. Du syns folk bør ta sjanser på å prøve narkotika altså,og argumenterer for at det bare " er å ta sjansen " ? 

Jeg synes ikke du skal prøve narkotika.

Jeg spurte bare om du vil blir forelsket selv om du kan risikere kjærlighetssorg? 

Du da,- vil du for eksempel nekte meg å bruke cannabis eller noe annet jeg selv velger?

Gjest Axl Rose
Skrevet

Dt verste med narkotika er å miste noen på grunn av overdose. Gir faen i oss selv men er redd for de vi er glad i. vondt  når det er med vilje også.

Gjest NotNaomi
Skrevet
1 minutt siden, waco skrev:

Jeg synes ikke du skal prøve narkotika.

Jeg spurte bare om du vil blir forelsket selv om du kan risikere kjærlighetssorg? 

Du da,- vil du for eksempel nekte meg å bruke cannabis eller noe annet jeg selv velger?

Tar ikke stilling til hva du måtte velge å bruke. Jeg svarer her ut fra alt det mildt sagt jævlige jeg har sett i forbindelse med narkotikabruk. Innleggene dine her er ikke bra.

Greit at noen deler erfaringer. Det kan en svare på. Du går for langt her med idiotiske sammenligninger og utrolig malplasserte sammenligninger! 

Skrevet
Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Tar ikke stilling til hva du måtte velge å bruke. Jeg svarer her ut fra alt det mildt sagt jævlige jeg har sett i forbindelse med narkotikabruk. Innleggene dine her er ikke bra.

Greit at noen deler erfaringer. Det kan en svare på. Du går for langt her med idiotiske sammenligninger og utrolig malplasserte sammenligninger! 

Så bra at du kan så mye mer enn meg. Da kan du dele denne kunnskapen da? For eksempel, - etter din mening, hva slags dosering skal man ha på sopp for å ha en virkning to uker senere?

Skrevet
På 26.11.2017 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Hvordan man reagerer er utrolig individuelt. Jeg har prøvd sopp, weed, kokain og Peyote. Har hatt gode opplevelser og synes ikke det er skummelt. Jeg tror jeg har en god forståelse av hjernen min og jeg klarer å slappe av og kose meg. Mistenker at de som får dårlige opplevelser ikke klarer å gi slipp på denne kontrollen. Er man ikke 100% trygg i seg selv kan det nok være ganske skremmende. Så har det nok noe med 'sinnet' å gjøre også. Har man et rolig og balansert sinn og gode følelser skal det litt til å få en fæl rus. Er man derimot fylt med irritasjon, hat og generelt dårlige tanker som man ikke har helt kontroll på er det ikke så rart man kan få en dårlig opplevelse. Føler også rusen kan påvirkes av hva man har spist og andre ting som søvn, dagsform.

Rusmidler får hjernen til å fungere på en annen måte enn den gjør til vanlig. Selv har jeg opplevd å få mange 'åpenbaringer' når jeg har tatt narkotika. Det er som om en del blokkeringer forsvinner og man ser ting i et litt annet perspektiv. Jeg er veldig interessert i bevissthet og spiritualitet og narkotika er et virkemiddel for å utforske dette på samme måte som meditasjon.

Anonymkode: 8083c...7f2

Enig. Selv har jeg testet kokain, amfetamin, ecstasy og mdma. Selv har jeg den holdningen til narkotiske stoffer at " jeg kan godt teste, men skal ikke bli avhengig" og folk kan sitte å si, ja men plutselig så er du det.. Jeg har hele livet klart meg med den tankegangen gjennom forskjellige ting.. Man får ha en positiv holdning til det, og som du sier : er man en person med aggresjon osv, da er det kanskje ikke så bra mix. 

Jeg kan ta kanskje 5-9 ganger på et år, og det holder. 
Det positive med det (for min del) nå i ettertid, er at jeg har fått avsmak for alkohol. Så istedet for å drikke kanskje 2 helger hver måned så drikker jeg kanskje 3 ganger under et år..

Nå får man heller ikke glemme at alkohol også er en form av narkotika, er du rett for å drikke det? 

Anonymkode: a97bd...786

Skrevet

Nå får man heller ikke glemme at alkohol også er en form av narkotika, er du rett for å drikke det? 

Anonymkode: a97bd...786

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, waco skrev:

Så bra at du kan så mye mer enn meg. Da kan du dele denne kunnskapen da? For eksempel, - etter din mening, hva slags dosering skal man ha på sopp for å ha en virkning to uker senere?

Sopp og kjærlighet og du trekker paraleller av disse med narkotika? Neste er vel av månen er firkantet. :ler:

Anonymkode: 470cf...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...