Gå til innhold

Narkotika skremmer meg.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg falt innom en side som heter freak hvor folk skriver om sine erfaringer med dop, tips til hvordan å takle dagene etter å ha tatt amfetamin osv. Jeg lurer på om de som ruser seg ikke er redde? Noen skriver jo at de er dårlige i flere dager etterpå, ikke får sove, får angst, hallusinasjoner osv. Syntes de virkerlig rusen er verdt det? Det høres helt grusomt ut og jeg skjønner ikke at de tør! 

Anonymkode: 8d8ac...089

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er en grunn til at de får angst m.m. Hadde en bror som ruset seg. Alt er glemt når de er i rus. Klart de er redde når rusen får ut. Men det er medisinen for mange av dem. De har ikke fått hjelpen de trenger ofte. Så da blir det selvmedisinering da. Jeg har sett hva som skjer når rusen er ute av kroppen. Fyfaen sier jeg bare. Og de har ofte ikke penger til mer. Men redde ? Jo, det skal jeg love at de er :-(

Skrevet

Da jeg var yngre syntes jeg det var spennende, og var generelt ikke redd for ting. Prøvde ut litt forskjellig på fest iblant.

Nå ville jeg ikke brukt dop, synes det er litt trist når man har behov for å ruse seg.

Anonymkode: 260a9...446

• Liker 3
Skrevet

De fleste som ruser seg fast gjør det for å selvmedisinere seg/bedøve seg fra virkeligheten. Det kan ligge traumer, psykiske lidelser ol bak. Og da er det verdt de plagene man ev får etterpå. Rus forandrer kjemien i hjernen, så å gå av rus fører ofte til en depresjon etterpå. Så det kan være veldig tøft å slutte å ruse seg, det gjelder å holde ut. Men mange gir dessverre opp, de føler det ikke er verdt det. 

Anonymkode: 1f1f2...f92

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg falt innom en side som heter freak hvor folk skriver om sine erfaringer med dop, tips til hvordan å takle dagene etter å ha tatt amfetamin osv. Jeg lurer på om de som ruser seg ikke er redde? Noen skriver jo at de er dårlige i flere dager etterpå, ikke får sove, får angst, hallusinasjoner osv. Syntes de virkerlig rusen er verdt det? Det høres helt grusomt ut og jeg skjønner ikke at de tør! 

Jeg blir ikke redd. Jeg har mange ganger tatt farlig mye, men det har gått bra hver gang. 

Blir mye mer stresset når jeg vet jeg ikke har penger og jeg føler jeg må ha noe (hasj og amfetamin) for å pause tilværelsen min litt. 

Jeg er ikke spesielt fysisk avhengig. Har lite eller ingen fysiske abstinenser. Men jeg er psykisk avhengig og det er absolutt veldig synd. 

Men jeg holder meg langt unna heroin.  Amfetamin er det "tyngste" jeg tar.

• Liker 1
Skrevet

Kan du sende link, jeg fant ikke tråden.

Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, samt svar til dette.

Blod, mod

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste som ruser seg fast gjør det for å selvmedisinere seg/bedøve seg fra virkeligheten. Det kan ligge traumer, psykiske lidelser ol bak. Og da er det verdt de plagene man ev får etterpå. Rus forandrer kjemien i hjernen, så å gå av rus fører ofte til en depresjon etterpå. Så det kan være veldig tøft å slutte å ruse seg, det gjelder å holde ut. Men mange gir dessverre opp, de føler det ikke er verdt det. 

Anonymkode: 1f1f2...f92

De fleste som ruser seg er da ikke narkomane eller bruker rus som selvmedisinering. Veldig mange bruker det på lik linje som alkohol, men ettersom dette ikke er noe andre merker noe til er det lite fokus på denne typen rus. De fleste som har en slik form for rusbruk får ikke nevneverdige skader eller depresjoner etterpå. Jeg kjenner folk i alle samfunnslag som bruker rus i ny og ne, ingen er narkomane, like lite som de er alkoholikere fordi de jevnlig er på byen og drikker.

Jeg argumenterer altså ikke for rus her, bare at bildet er mer nyansert enn hva enkelte skal ha det til.

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, Duckie skrev:

De fleste som ruser seg er da ikke narkomane eller bruker rus som selvmedisinering. Veldig mange bruker det på lik linje som alkohol, men ettersom dette ikke er noe andre merker noe til er det lite fokus på denne typen rus. De fleste som har en slik form for rusbruk får ikke nevneverdige skader eller depresjoner etterpå. Jeg kjenner folk i alle samfunnslag som bruker rus i ny og ne, ingen er narkomane, like lite som de er alkoholikere fordi de jevnlig er på byen og drikker.

Jeg argumenterer altså ikke for rus her, bare at bildet er mer nyansert enn hva enkelte skal ha det til.

Hvor ofte er det da at de tar noe? Blir de ikke dårlige? 

Skrevet
4 timer siden, Evilposelos skrev:

Kan du sende link, jeg fant ikke tråden.

Søk på speed nedtur så får du opp flere tråder fra freak. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk hopper i fallskjerm, både tryggere og gøyere å ta ecstasy. Men hvis de liker følelsen og er villig til å ta risken så må de jo bare hoppe, jeg sitter liksom på fallskermforum og bare "herregud! Hvordan tør de?? Er de ikke redd??" :ler: tror du bare bør forsøke å tenke på noe annet ts, ikke oppsøk diskusjoner om narkotika hvis det gjør deg ukomfortabel.

Anonymkode: 7e5ce...e51

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke slik at man blir dårlig hvis man bare bruker andre rusmidler enn alkohol i ny og ne. Så klart hvis man har tatt alt for mye så kan man bli dårlig, men hvis man har litt kontroll så gjør man ikke det. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alt fra et par ganger i året til et par ganger i måneden kanskje? Kommer litt an på hvilke stoffer det er snakk om også. Enkelte stoffer egner seg ikke til å tas så veldig ofte fordi man da ikke får samme effekten. De jeg kjenner som tar MDMA for eksempel gjør det bare noen få ganger i året.

Man kan jo bli dårlig dagen derpå, men jeg kan ikke huske å ha sett noen eller hørt noen klage på lik linje som med fyllesyke. Men det er som med medisiner, alt som har en virkning har også bivirkninger.

Jeg velger å holde meg unna fordi jeg har psykiske sykdommer, men om jeg ikke hadde hatt det hadde jeg ikke vært så redd for å teste.

Det er selvfølgelig alltid en risiko ved å ta ulovlige stoffer. Spesielt for piller og pulver kan det være vanskelig å vite hva det faktisk inneholder. Et eksempel på det er i USA hvor mange tror de har kjøpt ren heroin, så viser det seg at det er tilsatt fentanyl som er MYE sterkere, mange som dør av dette nå.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da får du jo la være å bruke narkotika da. :vetikke:

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan man reagerer er utrolig individuelt. Jeg har prøvd sopp, weed, kokain og Peyote. Har hatt gode opplevelser og synes ikke det er skummelt. Jeg tror jeg har en god forståelse av hjernen min og jeg klarer å slappe av og kose meg. Mistenker at de som får dårlige opplevelser ikke klarer å gi slipp på denne kontrollen. Er man ikke 100% trygg i seg selv kan det nok være ganske skremmende. Så har det nok noe med 'sinnet' å gjøre også. Har man et rolig og balansert sinn og gode følelser skal det litt til å få en fæl rus. Er man derimot fylt med irritasjon, hat og generelt dårlige tanker som man ikke har helt kontroll på er det ikke så rart man kan få en dårlig opplevelse. Føler også rusen kan påvirkes av hva man har spist og andre ting som søvn, dagsform.

Rusmidler får hjernen til å fungere på en annen måte enn den gjør til vanlig. Selv har jeg opplevd å få mange 'åpenbaringer' når jeg har tatt narkotika. Det er som om en del blokkeringer forsvinner og man ser ting i et litt annet perspektiv. Jeg er veldig interessert i bevissthet og spiritualitet og narkotika er et virkemiddel for å utforske dette på samme måte som meditasjon.

Anonymkode: 8083c...7f2

Har hørt noen har sagt det samme. Ei ganske god bekjent spiste sopp og fikk åpenbaringer om ting " hun aldri hadde skjønt " . Hun virket så euforisk at det bare ble litt sånn rart for meg. Og da var det en med mer kunnskap som så ironisk : - hun har bare ikke landet enda.

Det gikk to uker,og så ringte hun meg med et av de mer heavy angstanfallene jeg har hørt. Hun gråt hardt. La på. Ringte opp igjen og ja,hun ord og tårer bare fosset ut. Jeg liker å trøste andre. Der og da klarte jeg ikke finne ett fornuftig ord. 

Du kjenner kanskje hjernen din og er hundre prosent trygg på deg selv. Det er jo bare det at du sier selv at blokkeringer forsvinner. Og er det ikke da litt selvmotsigende å si at du kjenner hjernen din ? 

Det er jo det da. At opplevelsen du Får ikke trenger å være god i det hele tatt. Og du skriver at meditasjon har samme nytte ? Hvorfor da risikere å bruke ting som både kan forårsake angst og "åpenbaringer" en ikke takler?

Å leke med psyken er ikke ok. Javel. Noen tåler det. Men jeg tror dere helt ærlig er i veldig lite fåtall. Jeg lurer på hvor mange du kjenner eller vet om så takler å bruke det kun nå og da ? For det er jo også sånn at noen får det så "bra"at de blir avhengige etter en tid.

Jeg tror ikke at du vet om mange som kjenner hjernen sin så godt,og er så trygge på seg selv.

Skrevet

Det er veldig interessant å lese rundt på det forumet om opplevelser/baksider ved rus. Det er jo en helt annen verden enn den man blir fortalt av idioter som vil ha flere kunder eller prøver å overbevise seg selv om at det ikke er farlig. 

Skrevet
6 minutter siden, Evilposelos skrev:

Det er veldig interessant å lese rundt på det forumet om opplevelser/baksider ved rus. Det er jo en helt annen verden enn den man blir fortalt av idioter som vil ha flere kunder eller prøver å overbevise seg selv om at det ikke er farlig. 

Men så er det også slik at man kan være fullt klar over at det er farlig, men likevel ikke er redd slik ts spør om ikke de/vi blir. 

Nå er ikke jeg klassifisert som narkoman da. Mitt misbruk blir visst sett på et symptom på psykiske problemer. Så faller litt mellom to stoler når det gjelder hjelp og oppfølging. Bare en liten digresjon. For det er nesten sånn at man må havne enda lenger inn i det for å få skikkelig hjelp, i stedet for at det også tenkes litt forebyggende FØR det omtrent er for sent å snu. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Evilposelos said:

Jeg er hverken langer eller rusbruker, men har alikevel et liberalt syn på rus. Jeg ser hvordan det påvirker de i min omgangskrets, jeg ser hvordan det påvirker de som handler på skråplanet. Det er forskjell på bruk, noen er forsiktige og har et svært moderat bruk, andre misbruker selv om de ikke gjør det ofte, med for store doser eller i situasjoner hvor det er idiotisk å ruse seg, mens andre igjen tar den helt ut og kjører seg inn i rushelvetet. Selv bruker jeg ikke rus (utenom noen glass vin eller øl her og der), fordi jeg ikke har en normal hjerne som kanskje reagerer kraftigere enn hos normale folk.

Jeg sier ikke at det er bra å ruse seg, men det er store forskjeller i hvordan man bruker det. Det er som med alkohol, bruk kan være farlig, men uansvarlig bruk er farlig.

• Liker 3
Skrevet

Har vært veldig nysgjerrig på narkotika selv. Men har aldri turt fordi jeg har ille nok erfaring med alkohol. Blir deprimert etter rusen går nedover igjen. Så kan nok bare tenke meg narkotika. Dessuten var folk som bruker narkotika tidlig et veldig herjet utseende. 

Anonymkode: 47d9e...647

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...