Gå til innhold

Parkere uten å lade på EL bil parkeringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen regler angående å parkere på plasser for EL bil uten å lade? Eller er det fritt fram så lenge det ikke står noe? 

 

Anonymkode: ec658...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ikke forbudt ved lov, men en veldig veldig egoistisk og råtten ting å gjøre. hilsen elbillist som har ventet i 4 timer på å få ladeplass i dag

Anonymkode: 7201c...fa4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2017 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Er det noen regler angående å parkere på plasser for EL bil uten å lade? Eller er det fritt fram så lenge det ikke står noe? 

 

Anonymkode: ec658...a40

Du må lese oppslag for hver enkelt ladestasjon. Norn steder får du ikke lov til å lade mer enn x timer, og andre steder gjelder andre regler. Følger du ikke reglene får du bot for feilparkering. 

Anonymkode: c3b42...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2017 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Du må lese oppslag for hver enkelt ladestasjon. Norn steder får du ikke lov til å lade mer enn x timer, og andre steder gjelder andre regler. Følger du ikke reglene får du bot for feilparkering. 

Anonymkode: c3b42...72e

Det står oppført tid, men ikke om man må lade for å stå der. Så det jeg lurte på. 

Anonymkode: ec658...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2017 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Er det noen regler angående å parkere på plasser for EL bil uten å lade? Eller er det fritt fram så lenge det ikke står noe? 

 

Anonymkode: ec658...a40

Disse reglene pleier uansett å reguleres via alminnelig folkeskikk. Vet ikke om du kjenner til den skikken?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Disse reglene pleier uansett å reguleres via alminnelig folkeskikk. Vet ikke om du kjenner til den skikken?

Har ikke EL bil. Men kanskje jeg burde ha det for å lure på en ting? 

Anonymkode: ec658...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i Oslo har kampen om parkeringsplassene i sentrum gått så langt at hybrider blokkerer offentlige ladeplasser uten å lade..

Anonymkode: a95de...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2017 den 1.07, AnonymBruker skrev:

Har ikke EL bil. Men kanskje jeg burde ha det for å lure på en ting? 

Anonymkode: ec658...a40

Pleier du la bilen stå kloss oppi bensinpumpa mens du går og handler en times tid?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Pleier du la bilen stå kloss oppi bensinpumpa mens du går og handler en times tid?

Siden du har litt vondt for å forstå. Så lurte jeg på om det var lover som regulerte det. Ikke hva "folkeskikk" styrer. 

Jeg har ikke EL bil. Jeg parkerer ikke på EL bilplasser. Jeg har sett EL biler stå parkert uten å lade. Jeg lurte på om det var lov eller ikke. Noe som andre klarte å besvare, men som du tydeligvis ikke klarer å svare på på en skikkelig måte. 

Sånn. Lettere for deg å forstå spørsmålet nå?

Anonymkode: ec658...a40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du har litt vondt for å forstå. Så lurte jeg på om det var lover som regulerte det. Ikke hva "folkeskikk" styrer. 

Jeg har ikke EL bil. Jeg parkerer ikke på EL bilplasser. Jeg har sett EL biler stå parkert uten å lade. Jeg lurte på om det var lov eller ikke. Noe som andre klarte å besvare, men som du tydeligvis ikke klarer å svare på på en skikkelig måte. 

Sånn. Lettere for deg å forstå spørsmålet nå?

Anonymkode: ec658...a40

Hodeløse folk gjør slike handlinger! Det er først seg selv, og siden seg selv! Det er ren og skjær en utrolig egoisme i det å parkere på en slik måte, enten det er ved bensinpumpe eller ladestasjon! 

Det er ingen steder det står at det er ulovlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Da er det altså fritt fram å parkere der så lenge det er en EL bil eller hybrid. 

Anonymkode: ec658...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld stod det en dieselbil godt parkert på en ladestasjon. Noen bare elsker å provosere og nei, det var ikke jeg

Anonymkode: d7d6b...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2017 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Takk. Da er det altså fritt fram å parkere der så lenge det er en EL bil eller hybrid. 

Anonymkode: ec658...a40

Hybridbiler har ikke lov å stå der om det spesifikt er merket el-bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Tvist skrev:

Hybridbiler har ikke lov å stå der om det spesifikt er merket el-bil

Hm. Har sett de parkert i Oslo på slike parkeringer. Har de helforbud, eller ladeplikt?

Anonymkode: ec658...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Det er ufint ass. Håper du får en ræva jul.

Anonymkode: 61632...95f

For å spørre et spørsmål? :fnise:

Anonymkode: ec658...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.12.2017 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Hm. Har sett de parkert i Oslo på slike parkeringer. Har de helforbud, eller ladeplikt?

Anonymkode: ec658...a40

Er det ingen som vet svaret på dette? Har ikke hybridbiler lov til å bruke elbil-parkering? Finnes det egne hybridbil-ladestasjoner, eller er hybridbiler utestengt fra å lade bilen annet enn hjemme?

Anonymkode: 59335...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som vet svaret på dette? Har ikke hybridbiler lov til å bruke elbil-parkering? Finnes det egne hybridbil-ladestasjoner, eller er hybridbiler utestengt fra å lade bilen annet enn hjemme?

Anonymkode: 59335...400

På de plassene jeg passerer, står det "ladbar motorvogn". Alltid trudd det ville være for hybrider og (og i dag har vel ca 80% ladet, og resten har vært EL biler som bare har stått parkert der). 

Anonymkode: ec658...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2017 den 20.48, AnonymBruker skrev:

I kveld stod det en dieselbil godt parkert på en ladestasjon. Noen bare elsker å provosere og nei, det var ikke jeg

Anonymkode: d7d6b...787

Jevnlig står det også fossilbiler og blokkerer hurtigladere rundt om kring i landet. Utrolig, men sant.

Det nye nå er at Grønn Kontakt (nr. 2 i Norge) har satt opp bommer som sperrer atkomst til mange hurtigladere etter kontortid (se f.eks. på Alna senteret i Oslo. Logikken er at folk ikke trenger å fylle drivstoff etter kontortid...ever...

Anonymkode: a95de...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/12/2017 at 2:55 AM, AnonymBruker said:

For å spørre et spørsmål? :fnise:

Anonymkode: ec658...a40

*Stille et spørsmål.

Anonymkode: cbe89...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...