Gå til innhold

Vurderer å lease ny familiebil. Hvordan går vi evt frem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi må kjøpe ny bil pga familieforøkelse, og ser vi må ha en 7-seter. Er veldig i tvil om hva slags bil vi skal gå for, men det har vel kokt ned til to-tre alternativer. Vi er ikke helt fornøyde med noen av bilene, og har begynt å lure på om vi skal lease i stedet for å kjøpe. 

Men hvordan går vi i tilfelle frem for å få en grei avtale? Kan vi lease direkte hos forhandler, og har alle forhandlere leasingavtale?

Vi er i utgangspunktet ikke interessert i å betale så mye mer enn 3000kr i mnd. Hva må vi regne med å spytte inn av egenkapital evt?

Anonymkode: 6abb6...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken bil er det snakk om? Hvor mye innskudd og hvor stort det månedlige beløpet blir kommer jo an på hvor dyr bilen er...

Anonymkode: 65d74...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner ulike leasingkalkulatorer på nett, så der har du mulighet til å legge inn tallene.

Jeg ville valgt å lease i 0,- ettersom forhandler/leasingselskapet gjennomgår bilen ved innlevering etter utgått leasingperiode og du sa blir fakturert for «unormal slitasje». Dette begrepet har ingen eksakt fasit, og tenker det vil kunne bli dyrt.

Anonymkode: 1d3cd...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bil er det snakk om? Hvor mye innskudd og hvor stort det månedlige beløpet blir kommer jo an på hvor dyr bilen er...

Anonymkode: 65d74...912

Vi vurderer både Peugeot, Toyota og Ford sine 7-setere. 

Jeg er helt blank på dette med å lease- går jeg til fysisk butikk, eller søker jeg på nett? Hva søker jeg evt på? Syntes ikke nettsidene til Toyota og Ford var til hjelp... men det var de lokale forhandlernes nettsider, da...

 

TS

Anonymkode: 6abb6...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi vurderer både Peugeot, Toyota og Ford sine 7-setere. 

Jeg er helt blank på dette med å lease- går jeg til fysisk butikk, eller søker jeg på nett? Hva søker jeg evt på? Syntes ikke nettsidene til Toyota og Ford var til hjelp... men det var de lokale forhandlernes nettsider, da...

 

TS

Anonymkode: 6abb6...65f

Dersom du googler privatleasing bil får du opp en rekke firmaer som driver med dette. Kan jo være en grei plass å starte med å hente informasjon.

Det du i praksis gjør når du leaser en bil er at du leier den i et gitt antall år, som bestemmes når leasingavtalen inngås. Når avtalt leieperiode er over leverer du bilen tilbake. Men så vil bilen bli gjennomgått og du må betale for alle skader som er oppstått i tiden du har hatt bilen, utover det som er å anse som normal slitasje. Det som er er at begrepet normal slitasje er veldig vidt eller veldig snevert om du vil. Så her kan de ta med mye, og du kan risikere å ende opp med en kjempe regning.

 

Anonymkode: 1d3cd...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...