Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Waldfee skrev:

Høres jo litt lovende ut med kvalme, men er jo aldri godt å vite hva som er hva, med de medisinene vi går på ☺️. Første forsøket mitt testet jeg ikke før blodprøven (da var jeg gravid og fikk en gutt, og var før testen sikker på at jeg var gravid for merket det veldig i magen). Senere forsøk har jeg ikke klart å vente. Man får vel ofte et ganske sikkert svar rundt 12-13 dager etter egguthentingen. Samtidig: Jeg blir så lei meg av negative tester, hater det. Så jeg prøver å begrense meg, ikke teste for mange ganger, for det blir mange nedturer. Hvis du har testdag tirsdag, kan du jo feks teste søndag om du ikke greier å vente. Da vil du ha sannsynlighet for å få positiv test om det har lykkes, og det er kanskje litt bedre å få en negativ test i helga om drt ikke skulle gå, når man ikke må rett på jobb etterpå. Gjør det du føler er rett for deg 😊 Krysser fingrene 🤞

Ja, tenker du har rett. Er så spent! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, SPOCA skrev:

Lykke til med de som skal begynne prosessen.

Selv sitter jeg her og venter. Blodprøve på tirsdag, er spent. Følt meg litt kvalm og veldig trøtt, men ellers i grei form. Er nok mest progesteronen som gjør det, selv om jeg har blitt mer og mer kvalm de siste dagene. Hmm.

Dere som har vært gjennom dette før; testet dere noe selv før blodprøven? Jeg vet ikke helt om jeg skal vente eller ikke. Er så spent. Men samtidig er det litt godt å leve i håpet også, så jeg er redd for testing som kan være nedslående. 

Råd mottas med takk. ;) 

Jeg tok en graviditetstest på ettermiddagen dagen før blodprøve. Da var jeg 13 eller 14 dpo. Tok en digital test, som lyste «Gravid 2-3». Hadde ikke lyst til å bli overrasket på jobb, og orket ikke å eventuelt måtte gi en dårlig nyhet til samboer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, n0mdeplume skrev:

Hei!

Er prøver og har vært det en stund og skal til første utredningstime ved Fertilitetsseksjonen ved det lokale sykehuset her jeg bor. Alt av prøver av både meg og mannen er tatt. Regner med det blir en gjennomgang av hva prøvene viser og evt. hva veien videre basert på det blir, men er det noe annet som skjer under denne første utredningstimen? Vi begge må møte. Er ganske spent, og det hadde vært fint å vite litt om hva jeg kan forvente :) 

Hei! 

På vår forsamtale 9. mai gikk alt ganske fort når vi først kom inn til legen.🤪 Han gikk mer eller mindre igjennom søknaden vår og stilte spørsmålene enda en gang og tok ultralyd av meg da problemet sitter hos meg. Fant da ut at jeg måtte igjennom enda en operasjon (exu i februar, måtte fjerne høyre eggleder) for å løsne venstre eggleder fra buken og få den lenger ned så den ble tilgjengelig for egguttak. Det gjorde jeg forrige uke og er nå sykemeldt. Ellers på møtet fikk vi stilt litt spørsmål vi lurte på og fikk beskjed om å ringe inn mens. Var egentlig ganske stresset fordi jeg var redd for at vi under møtet skulle blir vurdert om vi ble godkjente eller ikke, siden jeg ligger på bmi grensen og siden vi ikke kan dokumentere at vi har vært samboere i over to år; men vi var visst alt godkjente og alt gikk ganske greit 😊 Nå venter jeg på at 4 uker skal fly forbi så jeg kan starte med lang protokoll i slutten av juli 😀👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 19.55, Waldfee skrev:

Hei dere ☺️ nå tror jeg dessverre ikke dette forsøket har gått veien, heller. Negative tester, vet det er tidlig men har heller ikke ett symptom overhodet av dem jeg har hatt som gravid. Kjente litt rett etter innsett, men nå er det nada. Blæh altså, jeg er så lei av IVF nå. Det er over ett år siden vi begynte med søskenforsøk... i går fikk jeg en knekk og bare gråt og gråt. Så tenker jeg på hvor utrolig heldig jeg er som har sønnen, og det går litt bedre. Men denne prosessen er så grusomt tung, og jeg blir så lett trist med disse hormonene. I tillegg tar jeg prednisolon som gjør at jeg blir litt hyper og ligger våken flere timer hver natt...

Beklager, nå var det skikkelig mye gørr fra meg, altså. Vet det er mange som har vært gjennom like mye og mer, og som enda ikke har en liten fineste skatt slik jeg har 💗

Det blir siste forsøk i pakken til høsten, før evt fryseforsøk. Da skal jeg prøve kjempelang nedregulering (2-3 mnd) før oppstart med sprøyter. Det blir jo sikkert kjempegøy... Har alltid jobbet fullt og mer enn det alle forsøkene, men har en krevende jobb og nå er jeg bare helt utslitt. Neste forsøk skal jeg derfor være endel sykmeldt og håper det kan hjelpe litt på. Puh! Nå Man må bare prøve å kose seg med sommerferien, familie og venner 💗 og prøve å ikke grine over alle gravide man ser, alle babyer eller tanken på hvor altfor stor min fineste skatt blir før han får søsken... hvis han noen gang får det. Æsj! Nå trenger jeg en sånn god løpetur for å få denne gørra ut av hodet. Håper andre har bedre nyheter🤞🤞

Kjære Waldfee, hvordan går det med deg?❤️ Ble skikkelig lei meg nå😢😔 Så urettferdig æsj😫. Uff og du som har gått gjennom så mye tøft i det siste😔. Har du tatt flere tester?😳

Det er en god ide å være litt sykemeldt ved neste forsøk. Jeg har vært sykmeldt en stund nå og er veldig glad for det. Det er mange barn, babier og gravide på jobben min så jeg hadde ikke taklet alt dette😔. Gruer meg til høsten😫 Men håper at sommer og ferie hjelper litt og jeg kan være på jobb uten å grine. IVF er mye tøffere enn jeg trodde det blir😢

Har fått svar fra Riks. De hadde ledig plass i september. Får se hva vi gjør. Akkurat nå orker jeg ikke flere runder...Men håper at jeg får nye krefter etter ferie.

Sender deg en stor klem❤️

Og masse gode tanker til alle andre som går gjennom den tøffe prosessen💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frk.Pøls skrev:

Hei! 

På vår forsamtale 9. mai gikk alt ganske fort når vi først kom inn til legen.🤪 Han gikk mer eller mindre igjennom søknaden vår og stilte spørsmålene enda en gang og tok ultralyd av meg da problemet sitter hos meg. Fant da ut at jeg måtte igjennom enda en operasjon (exu i februar, måtte fjerne høyre eggleder) for å løsne venstre eggleder fra buken og få den lenger ned så den ble tilgjengelig for egguttak. Det gjorde jeg forrige uke og er nå sykemeldt. Ellers på møtet fikk vi stilt litt spørsmål vi lurte på og fikk beskjed om å ringe inn mens. Var egentlig ganske stresset fordi jeg var redd for at vi under møtet skulle blir vurdert om vi ble godkjente eller ikke, siden jeg ligger på bmi grensen og siden vi ikke kan dokumentere at vi har vært samboere i over to år; men vi var visst alt godkjente og alt gikk ganske greit 😊 Nå venter jeg på at 4 uker skal fly forbi så jeg kan starte med lang protokoll i slutten av juli 😀👌🏻

Takk for utfyllende svar! :)

Jeg har også stresset litt med tanken på om vi blir godkjent eller ei, og om man i så fall får vite det før man blir kallet inn til den første utredningstimen. Problemet her sitter også mest sannsynlig hos meg, og gynekolog jeg har vært til tidligere ved sykehuset antar at det er prøverør som må til for å få det til å klaffe så det gjenstår å se hva som blir. 

Ønsker deg lykke til i juli og håper spiren sitter raskt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, n0mdeplume skrev:

Takk for utfyllende svar! :)

Jeg har også stresset litt med tanken på om vi blir godkjent eller ei, og om man i så fall får vite det før man blir kallet inn til den første utredningstimen. Problemet her sitter også mest sannsynlig hos meg, og gynekolog jeg har vært til tidligere ved sykehuset antar at det er prøverør som må til for å få det til å klaffe så det gjenstår å se hva som blir. 

Ønsker deg lykke til i juli og håper spiren sitter raskt! :) 

Når lege har vurdert at dette er veien for dere, og de har kalt inn til samtale er dere godkjent. Vi fikk avslag på første søknad, men på grunnlag av at fastlege ikke hadde sendt inn nok dokumentasjon og tatt riktige prøver.

Jeg ble også tatt ultralyd av på samtalen, selv om ikke feilen lå hos meg. Så er det en del snakking, forklaring av hvordan prosessen er osv.

Lykke til videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, n0mdeplume skrev:

Takk for utfyllende svar! :)

Jeg har også stresset litt med tanken på om vi blir godkjent eller ei, og om man i så fall får vite det før man blir kallet inn til den første utredningstimen. Problemet her sitter også mest sannsynlig hos meg, og gynekolog jeg har vært til tidligere ved sykehuset antar at det er prøverør som må til for å få det til å klaffe så det gjenstår å se hva som blir. 

Ønsker deg lykke til i juli og håper spiren sitter raskt! :) 

Da er nok dere også godkjent allerede 😊👌🏻 Krysser fingrene for at ventetiden ikke blir så lang! Vi har vært veldig heldige sånn sett ettersom jeg har en ekstremt sjelden anatomi, jeg har to livmorer og er av interesse for legene og forskning på dette. 

Tusen takk! Gleder meg masse, men er samtidig livredd 🙈 masse følelser rundt alt som har hendt oss så langt dette året, så nå prøver jeg å la de gode tankene ta helt over, slappe av og nyte sommeren før vi starter 😌💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blomst37 skrev:

Kjære Waldfee, hvordan går det med deg?❤️ Ble skikkelig lei meg nå😢😔 Så urettferdig æsj😫. Uff og du som har gått gjennom så mye tøft i det siste😔. Har du tatt flere tester?😳

Det er en god ide å være litt sykemeldt ved neste forsøk. Jeg har vært sykmeldt en stund nå og er veldig glad for det. Det er mange barn, babier og gravide på jobben min så jeg hadde ikke taklet alt dette😔. Gruer meg til høsten😫 Men håper at sommer og ferie hjelper litt og jeg kan være på jobb uten å grine. IVF er mye tøffere enn jeg trodde det blir😢

Har fått svar fra Riks. De hadde ledig plass i september. Får se hva vi gjør. Akkurat nå orker jeg ikke flere runder...Men håper at jeg får nye krefter etter ferie.

Sender deg en stor klem❤️

Og masse gode tanker til alle andre som går gjennom den tøffe prosessen💗

Hei, snille @Blomst37💗! Negative tester og intet håp her, ja. Kjente litt i magen de første dagene etter innsett, så håoer bare det ikke er en ny graviditet utenfor livmor. Skal nok ta blodprøve for å være helt sikker. 

Skjønner det er vanskelig å se frem til nytt forsøk, men ta nå en sommerferie så får du samlet krefter og er klar. Vi må holde motet oppe, og ikke gi opp!! Vi vet at vi kan bli gravide, dette kan gå! Jeg vet hvordan du har det mht jobb, vanskelig det der med alle magene som popper ut over alt. Samtidig er det fint å ha en jobb som får tankene over på noe annet, og som man kan få mestringsfølelse av. For min del er jeg ikke så fornøyd med siste forsøk, så det blir nok endringer til neste gang. Blir nok september på meg også. Da skal vi bli gravide, begge to🤞🤞🤞

Uansett, takk for at du er så omtenksom, en kjempestor klem til deg også,og håper du klarer å få en fin og avslappende sommerferie!!! 💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Juni15 skrev:

Når lege har vurdert at dette er veien for dere, og de har kalt inn til samtale er dere godkjent. Vi fikk avslag på første søknad, men på grunnlag av at fastlege ikke hadde sendt inn nok dokumentasjon og tatt riktige prøver.

Jeg ble også tatt ultralyd av på samtalen, selv om ikke feilen lå hos meg. Så er det en del snakking, forklaring av hvordan prosessen er osv.

Lykke til videre :) 

Takk for svar!

Så oppmuntrende å høre, bare det å få klarsignal om at vi er godkjent og kan begynne behandlingen en gang etter sommeren hadde vært fantastiske ord for meg! :) 

Tusen takk for det, og lykke til til deg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Frk.Pøls skrev:

Da er nok dere også godkjent allerede 😊👌🏻 Krysser fingrene for at ventetiden ikke blir så lang! Vi har vært veldig heldige sånn sett ettersom jeg har en ekstremt sjelden anatomi, jeg har to livmorer og er av interesse for legene og forskning på dette. 

Tusen takk! Gleder meg masse, men er samtidig livredd 🙈 masse følelser rundt alt som har hendt oss så langt dette året, så nå prøver jeg å la de gode tankene ta helt over, slappe av og nyte sommeren før vi starter 😌💕

Det håper jeg vi er, om vi er godkjent så blir det iallefall en spennende tid fremover :) Håper du får den oppfølgingen du trenger mtp at du har to livmorer, forstår godt at det interesserer forskerne ;) Blir spennende å følge tråden fremover og se hvordan det går med deg etter sommeren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Waldfee skrev:

Hei, snille @Blomst37💗! Negative tester og intet håp her, ja. Kjente litt i magen de første dagene etter innsett, så håoer bare det ikke er en ny graviditet utenfor livmor. Skal nok ta blodprøve for å være helt sikker. 

Skjønner det er vanskelig å se frem til nytt forsøk, men ta nå en sommerferie så får du samlet krefter og er klar. Vi må holde motet oppe, og ikke gi opp!! Vi vet at vi kan bli gravide, dette kan gå! Jeg vet hvordan du har det mht jobb, vanskelig det der med alle magene som popper ut over alt. Samtidig er det fint å ha en jobb som får tankene over på noe annet, og som man kan få mestringsfølelse av. For min del er jeg ikke så fornøyd med siste forsøk, så det blir nok endringer til neste gang. Blir nok september på meg også. Da skal vi bli gravide, begge to🤞🤞🤞

Uansett, takk for at du er så omtenksom, en kjempestor klem til deg også,og håper du klarer å få en fin og avslappende sommerferie!!! 💗💗

😍❤️🙏🏻 Det blir veldig godt med sommerferie. Vi skal til varmere strøk og det gleder jeg meg til👏🏻 Skal kose meg med deilig mat og vin☺️ Det er lenge siden sist... Og ja vi SKAL bli gravide til høsten!🤞🏻❤️

Ønsker deg også en kjempe fin sommerferie!❤️ Prøv å slappe av og nyte alt det fine vi har rundt oss☺️. Stor klem til deg😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomst37 skrev:

😍❤️🙏🏻 Det blir veldig godt med sommerferie. Vi skal til varmere strøk og det gleder jeg meg til👏🏻 Skal kose meg med deilig mat og vin☺️ Det er lenge siden sist... Og ja vi SKAL bli gravide til høsten!🤞🏻❤️

Ønsker deg også en kjempe fin sommerferie!❤️ Prøv å slappe av og nyte alt det fine vi har rundt oss☺️. Stor klem til deg😍

 

Kos deg masse på ferien!! Det blir deilig, jeg har hatt sukkerfri diett en måned nå (bare tullete tror jeg) så nå blir det kos med vin og ferie. I september skal det skje!! Fikk mensen i dag også, så da er det helt klart at det blir ny runde. Klemmer 💗💗💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Blomst37 og @Waldfee så utrolig trist og kjedelig, og for no ordentlig drit at det ikke gikk denne gangen heller😔 Krysser fingrene for september🤞🏻 Da er kroppene klare for nye oppdrag etter en skikkelig god og avslappende sommerferie med masse god mat og vin☀️ Heier på dere💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, n0mdeplume skrev:

Det håper jeg vi er, om vi er godkjent så blir det iallefall en spennende tid fremover :) Håper du får den oppfølgingen du trenger mtp at du har to livmorer, forstår godt at det interesserer forskerne ;) Blir spennende å følge tråden fremover og se hvordan det går med deg etter sommeren :) 

Kjempe spennende!

Merker det bobler i blodet av å tenke på at vi er snart i gang🤪 Takk det samme, du får fortelle om veien din fremover 😊 Her får man utløp for alt det man går gjennom på både godt og vondt💕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, tuppelene skrev:

@Blomst37 og @Waldfee så utrolig trist og kjedelig, og for no ordentlig drit at det ikke gikk denne gangen heller😔 Krysser fingrene for september🤞🏻 Da er kroppene klare for nye oppdrag etter en skikkelig god og avslappende sommerferie med masse god mat og vin☀️ Heier på dere💗

Tusen takk for en hyggelig melding😍🙏🏻❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tuppelene skrev:

@Blomst37 og @Waldfee så utrolig trist og kjedelig, og for no ordentlig drit at det ikke gikk denne gangen heller😔 Krysser fingrene for september🤞🏻 Da er kroppene klare for nye oppdrag etter en skikkelig god og avslappende sommerferie med masse god mat og vin☀️ Heier på dere💗

Tusen takk, snille du 💗 Blir godt med hvile frem til september! Og du må kose deg masse i sommer, ingen vin på deg da men masse kos med voksende mage 💗 klem til deg ☀️☀️☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Blomst37 og @Waldfee da skal vi i gang igjen likt alle tre da. Jeg skal begynne på tabletter i august mensen og skal i gang med fryst forsøk 🙂🙂 så har jeg innsett i sept 😊😊 vi går nyte sommeren og håpe september er mnd vår for og få 2019 baby 🙂🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid i uke 6 nå etter IVF, prøvd i ett år. Kvalme har veltet over meg nå!🤢

Anonymkode: 5a0cf...f7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aaa08 skrev:

Flere som har uttak snart? 

Jeg har det i morgen...

Jeg var på kontroll i dag etter en uke på puregon. Alt så bra ut, så jeg skal ha uttak på mandag og innsett enten onsdag eller torsdag. Skjønner at det ikke er så mange igjen her inne som har forsøk før sommeren. Til alle dere som må vente til høsten: nyt sommeren, rosévin og spekeskinke😊😊 så er dere klare til å bli gravide til høsten😊😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...