AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #2261 Del Skrevet 6. juni 2018 3 timer siden, msh35 skrev: Hei! Jeg trenger noen råd ang. mine siste ivf-forsøk. I mars/april hadde jeg forsøk nr. 2 ved privatklinikk. Det endte positivt men mista desverre i uke 7, som var i midten av april. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne starte på neste forsøk allerede ved neste menstruasjon (altså ikke blødningen etter sa). Så da startet jeg på nytt med sprøyter i mai, og hadde uttak 22. Mai med innsett av embryo. Desverre fikk jeg blødninger og testet negativt i helga. Jeg var helt sikker på at dette var nok et negativt forsøk, men så hadde jeg en fæl opplevelse i formiddag som jeg ikke helt forstår. Jeg fikk kraftige blødninger i morrest og ved lunsjtider i dag falt det altså ut en diger klump på størrelse med handflaten min, og kraftige mage- og korsryggsmerter. Klumpen så virkelig ikke ut som bare koagulert blod, mer som en liten fostersekk eller noe slikt, med noe hinne og årer. Jeg kan da ikke tro at dette er et resultat av dette forsøket? Det kan da ikke ha kommet så langt på bare 2 uker? Kan det være fra forrige forsøk? Og er det i så fall ikke helt utrolig at det ikke har blitt oppdaget før de satte inn nytt embryo? Håper det er noen erfarne der ute som kan gi meg noen råd. Jeg har telefonmøte med legen på fredag. Slik du beskriver det så kan det høres ut som fostersekken. Ei venninne hadde en lignende opplevelse noen måneder ettter en SA (dette var riktignok ikke under IVF-behandling). Hør med legen på fredag om det går an å overse det på ultralyd. Hvis de mener det hadde jeg vel egentlig ønsket at de dekte et nytt forsøk. For min venninne fikk beskjed at så lenge fostersekken var igjen etter en ufullstendig SA ville ikke egget klare å feste seg (dette vet jeg ikke om stemmer). Hør med legen er mitt tips. Anonymkode: 6734b...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 6. juni 2018 #2262 Del Skrevet 6. juni 2018 32 minutter siden, Maizena skrev: takk😀 jaa, veldig spennende! Tusen takk for det!😀 oohh. Vi er på Hausken i Oslo selv. Hittil er vi veldig fornøyde. Hvordan endte det for deg? Har ikke lest så mye her inne🙂 takk❤️🌸 Første forsøk hadde vi på Riks. Spontanabort😔. Andre forsøk på Hausken. Misslykket forsøk ( befruktetegg stoppet å utvikle seg). Akkurat ferdig med vårt 3 forsøk, også på Hausken. Er på rugedag 5 nå🙉. Blir veldig spennende. Har testdag på tirsdag 🙉. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maizena Skrevet 6. juni 2018 #2263 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Maizena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 7. juni 2018 #2264 Del Skrevet 7. juni 2018 8 timer siden, Maizena skrev: Ånei. Du har hatt en litt humpete vei ser jeg. Får håpe det har klamret seg fast inni livmoren din. Blir spennende å se hvordan det går og følge deg. Masse lykke til videre. Jeg kan tenke meg at du er spent.❤️🌸 Ja håper virkelig at den sitter denne gangen🙏🏻🤞🏻. Og tusen takk 😍. Masse lykke til! Du får nyte sommer og sol før den store reisen i august ❤️ Håper at dere lykkes med en gang 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 7. juni 2018 #2265 Del Skrevet 7. juni 2018 13 hours ago, Butter said: Æsj....enda mer kluss. Hadde jo håpet at det skulle gå naturlig nå. Men jeg har i tillegg til manglende eggløsning hatt problemer med kort lutealfase når jeg faktisk har hatt eggløsning. Gynekologen min har imidlertid aldri utredet meg for det, fordi hun har ment at det jeg skal fokusere er/ var å få eggløsning. Selvfølgelig, men det hjelper jo fint lite når jeg begynner å blø før egget fester seg. vel nå hadde jeg eggløsning på fredag, fryskeforsøk avbrutt og beskjed om å prøve på egenhånd. Mensen i går, altså 4 dpo. Så nå er det tilbake på frys igjen. Heldigvis virker det som om de på sykehuset gjør alt de kan for å få til et forsøk før sommeren likevel og at de satser på en slags hurtigvariant for å rekke det. I morgen skal jeg på UL, dersom alt Ok (som jeg nå begynner å bli vant til at IKKE er) skal jeg ta dobbel dose P-piller for så å gå på menopur i tre dager før ny UL. Dette selvom frys og istf progynova. Jeg er glad for at de endrer planen så fort for meg igjen, men tror kanskje de har forståelse for alt klusset. Det jeg imidlertid synes sr bitter, selvom defekt lutealfase ikke er påvist, men jo heller ikke utredet for det, er at dersom det faktisk er et problem for meg, hadde jeg kanskje ikke trengt å være her jeg er i dag dersom jeg hadde blitt utredet for det og fått progesteronstøtte. Da hadde jeg kanskje blitt gravid da jeg fikk EL på pergo, og kanskje heller ikke mistet i MA første gang, som startet med småblødninger, kanskje pga progesteronmangel. Det er så mange forskjellige protokoller. Jeg har vært på Karolinska og der gis progesteron både ved fersk og frys. Også ved naturlig syklus frys. De ga det for sikkerhetsskyld. Og de mente det uansett ikke kunne skade. Nå er jeg gravid og har et overskuddslager av Lutinus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynta Skrevet 7. juni 2018 #2266 Del Skrevet 7. juni 2018 17 timer siden, Waldfee skrev: Da har jeg vært på UL i dag, og skal ha uttak fredag. Veldig blandede følelser, glad kroppen reagerer bra på stimuleringen men ut fra str på eggene (største var 16-18 mm) hadde nok uttak lørdag vært optimalt, men da måtte det bli fredag pga for lenge å vente til mandag (de gjør helst ikke uttak i helga). Jeg har hatt et smertefullt uttak før der de tok eggene for tidlig, og det ble også dårlig uttelling. Så er veldig redd for å oppleve det igjen. Har bare stimulert 8 dager, mot 10 tidligere, men da med lang protokoll. De sa det kan gå litt raskere med kort, som jeg ikke har hatt før. Føler når man legger så mye inn i dette vil man helst ha optimalt tidspunkt for egguttak. Men får vel stole på at de vet hva som er forsvarlig. Det er ihvertfall kjipt å få en sånn tvil som setter seg, så jeg fikk en liten knekk 😢 Åh akkurat sånn som jeg har det nå😫 var på ul i går & skal ha uttak på fredag jeg også.. hadde få egg med variable størrelser, de virker alt for små 😌 gyn som tok ul mente at det var best & avbryte men klinikken hadde troa på uttak. Jeg har stimulert i 14 dager😫 Klinikken sa de håpet på å sette inn blasocyst (?) den 13. masse lykke til i morgen, håper det går bra! Klem❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maizena Skrevet 7. juni 2018 #2267 Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Maizena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 7. juni 2018 #2268 Del Skrevet 7. juni 2018 2 timer siden, Mynta skrev: Åh akkurat sånn som jeg har det nå😫 var på ul i går & skal ha uttak på fredag jeg også.. hadde få egg med variable størrelser, de virker alt for små 😌 gyn som tok ul mente at det var best & avbryte men klinikken hadde troa på uttak. Jeg har stimulert i 14 dager😫 Klinikken sa de håpet på å sette inn blasocyst (?) den 13. masse lykke til i morgen, håper det går bra! Klem❤️ Så kjedelig! Håper de får en boost nå de siste dagene! Og at det blir en flott blastocyst til innsett neste uke 🤞💗 Vi får bare håpe at det blir noen egg som er store nok, og at det er gullegg der. Masse lykke til til deg også, og klem tilbake 💗 Vi får oppdatere etter vi er ferdig, blir spennende å høre hvordan det går for deg og jeg krysser alt for at det blir gullegg for oss begge, til tross for ikke-optimale størrelser på kontrollen 🤞🤞Jeg tillater meg å synes at vi fortjener det nå ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynta Skrevet 7. juni 2018 #2269 Del Skrevet 7. juni 2018 Kanskje et rart spørsmål, men hva har man på seg på uttaket? 😅 får man sånn sykehus trøye? & hva er godt å gå i etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 7. juni 2018 #2270 Del Skrevet 7. juni 2018 1 time siden, Mynta skrev: Kanskje et rart spørsmål, men hva har man på seg på uttaket? 😅 får man sånn sykehus trøye? & hva er godt å gå i etterpå? Er du på privat eller offentlig? På Hausken fikk jeg morgenkåpe og sokker. Og den hadde jeg på meg under uttak. Fikk også en type duk jeg dekket til også. Så det var veldig behagelig ☺️ Men på Riks fikk jeg bare en biteliten duk jeg dekket til under uttak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynta Skrevet 7. juni 2018 #2271 Del Skrevet 7. juni 2018 1 time siden, Blomst37 skrev: Er du på privat eller offentlig? På Hausken fikk jeg morgenkåpe og sokker. Og den hadde jeg på meg under uttak. Fikk også en type duk jeg dekket til også. Så det var veldig behagelig ☺️ Men på Riks fikk jeg bare en biteliten duk jeg dekket til under uttak. Takk for svar🌸 er offentlig.😅 har lest at man kan få vondt i magen etter & ikke burde ha på jeans.. hva tror du om kjole? Eller bør jeg møte opp i joggebukser?😅 Sorry alle spørsmål altså, har nervene på utsiden av kroppen her🤪🤪🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 7. juni 2018 #2272 Del Skrevet 7. juni 2018 30 minutter siden, Mynta said: Takk for svar🌸 er offentlig.😅 har lest at man kan få vondt i magen etter & ikke burde ha på jeans.. hva tror du om kjole? Eller bør jeg møte opp i joggebukser?😅 Sorry alle spørsmål altså, har nervene på utsiden av kroppen her🤪🤪🤪 Jeg bruker alltid kjole når jeg skal på undersøkelser som har med underlivet å gjøre. Lettere å dekke seg til da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 7. juni 2018 #2273 Del Skrevet 7. juni 2018 18 timer siden, Waldfee skrev: Takk for svar, snille du 💗 Jeg tror at disse er for små, jeg sa jeg vil ikke ta ut fredag, men de ville jo ikke vente til mandag. Jeg fikk ikke med meg hvor mange, jeg ble så opptatt av størrelsen. Tror det var en god del, men alle fra 12 til maks 18 mm. Kan jo bli et par stykker som kan være ok, men jeg merker at jeg har mistet trua. Håper det går bra med deg, ihvertfall bra at du fikk et bedre forsøk nå. Stor klem tilbake til deg, rug pent videre 💗 Jeg synes det er så tullete at de sier de helst ikke tar ut på lørdag. Forstår at de ønsker å unngå så langt det lar seg gjøre, men altså hva skal til for uttak på lørdag egentlig?! 🤔 Håper eggene er fine på fredag og at smertene blir mindre enn sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 7. juni 2018 #2274 Del Skrevet 7. juni 2018 2 timer siden, Mynta skrev: Takk for svar🌸 er offentlig.😅 har lest at man kan få vondt i magen etter & ikke burde ha på jeans.. hva tror du om kjole? Eller bør jeg møte opp i joggebukser?😅 Sorry alle spørsmål altså, har nervene på utsiden av kroppen her🤪🤪🤪 Det går helt fint☺️ bare spør 👍🏻. Jeg hadde jeans på meg og det gikk fint. Litt usikker ang kjole. Kanskje de vil at du tar den av vet ikke 🙉 Masse lykke til!❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2275 Del Skrevet 7. juni 2018 11 minutter siden, Blomst37 skrev: Det går helt fint☺️ bare spør 👍🏻. Jeg hadde jeans på meg og det gikk fint. Litt usikker ang kjole. Kanskje de vil at du tar den av vet ikke 🙉 Masse lykke til!❤️ Helt lov å ha kjole. Jeg har alltid kjole eller skjørt. Føler meg mye mer komfortabel. Anonymkode: 2170a...c47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 7. juni 2018 #2276 Del Skrevet 7. juni 2018 5 timer siden, Mynta skrev: Takk for svar🌸 er offentlig.😅 har lest at man kan få vondt i magen etter & ikke burde ha på jeans.. hva tror du om kjole? Eller bør jeg møte opp i joggebukser?😅 Sorry alle spørsmål altså, har nervene på utsiden av kroppen her🤪🤪🤪 Ingen spørsmål er dumme! Jeg ville personlig ikke tatt kjole, for da må man liksom «ta den opp» og i tillegg kan det krølle seg bak ryggen. Har hatt vanlig t-skjorte og bukser som ikke er stramme. Har funket bra! Skjørt kan vel også være greit, det tar du av slik som buksa. Masse lykke til! Gruer jeg også 💗 Men jeg har hatt to helt problemfrie uttak altså, ferdig på 15 min og ikke noe smerter. Håper det blir sånn for deg!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 7. juni 2018 #2277 Del Skrevet 7. juni 2018 4 timer siden, Juni15 skrev: Jeg synes det er så tullete at de sier de helst ikke tar ut på lørdag. Forstår at de ønsker å unngå så langt det lar seg gjøre, men altså hva skal til for uttak på lørdag egentlig?! 🤔 Håper eggene er fine på fredag og at smertene blir mindre enn sist! takk snille du!! 💗 Jeg er så irritert over dette, var helt i kjelleren i hele går men har nå resignert litt og tenker jaja, det går som det går og blir sikkert grusomt vondt pga eggene sitter fast. Gjennom det må jeg jo. Men hadde jeg hatt mulighet til å reise til danmark på kort varsel, der de gjør uttak lørdager, hadde jeg gjort det. For de vil jo ikke ha lørdagsuttak her, men har de kort protokoll må de egentlig det når det er best for pasienten. Så sier de at fredag da ikke gjør noen «signifikant forskjell», så de gjør bare lørdag hvis absolutt nødvendig. Men hva betyr det? Fredag kan være tre færre egg og hele forskjellen for meg 😢😢 Når man gjør så mye, med medisiner, vitaminer, sukkerfri diett og tjohei så blir det mye av livet som går til dette. Da synes jeg man bør få optimal behandling som man jo betaler dyrt for... Men: Nå får vi først se hvordan det går da, før jeg hisser meg opp mer. De er jo legene, og bør ha rett og gjøre forsvarlig vurdering. Så jeg håper det, og at jeg tar feil. Tusen takk for støtte, uansett 💗 Det varmer 👍😊 klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 7. juni 2018 #2278 Del Skrevet 7. juni 2018 31 minutter siden, Waldfee said: Ingen spørsmål er dumme! Jeg ville personlig ikke tatt kjole, for da må man liksom «ta den opp» og i tillegg kan det krølle seg bak ryggen. Har hatt vanlig t-skjorte og bukser som ikke er stramme. Har funket bra! Skjørt kan vel også være greit, det tar du av slik som buksa. Masse lykke til! Gruer jeg også 💗 Men jeg har hatt to helt problemfrie uttak altså, ferdig på 15 min og ikke noe smerter. Håper det blir sånn for deg!! Gjør jo ingenting at man må ta den opp? Jeg hadde kjole på under hysteroskopi i går, gikk helt fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 7. juni 2018 #2279 Del Skrevet 7. juni 2018 10 minutter siden, Sisti skrev: Gjør jo ingenting at man må ta den opp? Jeg hadde kjole på under hysteroskopi i går, gikk helt fint det. Nei, det er derfor jeg skrev «jeg personlig». Jeg føler liksom for å trekke klærne mest mulig nedover og dekke meg. Men det er jo bare meg ☺️ Hver får ta det man føler seg mest vel med, så går det bra 😊👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 7. juni 2018 #2280 Del Skrevet 7. juni 2018 56 minutter siden, Waldfee skrev: takk snille du!! 💗 Jeg er så irritert over dette, var helt i kjelleren i hele går men har nå resignert litt og tenker jaja, det går som det går og blir sikkert grusomt vondt pga eggene sitter fast. Gjennom det må jeg jo. Men hadde jeg hatt mulighet til å reise til danmark på kort varsel, der de gjør uttak lørdager, hadde jeg gjort det. For de vil jo ikke ha lørdagsuttak her, men har de kort protokoll må de egentlig det når det er best for pasienten. Så sier de at fredag da ikke gjør noen «signifikant forskjell», så de gjør bare lørdag hvis absolutt nødvendig. Men hva betyr det? Fredag kan være tre færre egg og hele forskjellen for meg 😢😢 Når man gjør så mye, med medisiner, vitaminer, sukkerfri diett og tjohei så blir det mye av livet som går til dette. Da synes jeg man bør få optimal behandling som man jo betaler dyrt for... Men: Nå får vi først se hvordan det går da, før jeg hisser meg opp mer. De er jo legene, og bør ha rett og gjøre forsvarlig vurdering. Så jeg håper det, og at jeg tar feil. Tusen takk for støtte, uansett 💗 Det varmer 👍😊 klem Uff sender gode tanker til deg og håper virkelig at det blir mange fine egg i morgen🙏🏻🤞🏻❤️. Skjønner frustrasjonen din godt. Men som du sier de er leger og får håpe at gjør forsvarlig vurdering. Masse lykke til i morgen! Skal tenke på deg❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå