Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Blomst37 skrev:

Gratulerer så mye!🤩👏🏻 fantastisk!  

Det er vanskelig å si.. Det er kroppen som styrer alt dette. Jeg opplevde det grusomme😞 Testet positivt 2 dager på rad 2 dager før testdagen, men så gikk det galt, SA. Håper at det går bra for deg🙏🏻🤞🏻❤️ Masse lykke til!!

Så grusomt det må føles😭❤️ Har du lykkes i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg trenger noen råd ang. mine siste ivf-forsøk. 

I mars/april hadde jeg forsøk nr. 2 ved privatklinikk. Det endte positivt men mista desverre i uke 7, som var i midten av april. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne starte på neste forsøk allerede ved neste menstruasjon (altså ikke blødningen etter sa). Så da startet jeg på nytt med sprøyter i mai, og hadde uttak 22. Mai med innsett av embryo. Desverre fikk jeg blødninger og testet negativt i helga. Jeg var helt sikker på at dette var nok et negativt forsøk, men så hadde jeg en fæl opplevelse i formiddag som jeg ikke helt forstår. Jeg fikk kraftige blødninger i morrest og ved lunsjtider i dag falt det altså ut en diger klump på størrelse med handflaten min, og kraftige mage- og korsryggsmerter. Klumpen så virkelig ikke ut som bare koagulert blod, mer som en liten fostersekk eller noe slikt, med noe hinne og årer. Jeg kan da ikke tro at dette er et resultat av dette forsøket? Det kan da ikke ha kommet så langt på bare 2 uker? Kan det være fra forrige forsøk? Og er det i så fall ikke helt utrolig at det ikke har blitt oppdaget før de satte inn nytt embryo?

Håper det er noen erfarne der ute som kan gi meg noen råd. Jeg har telefonmøte med legen på fredag.

Endret av msh35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blåklokke8 skrev:

Jeg har ikke testdag før til lørdag, men klarte ikke dy meg og har testet positivt både i går og i dag😀 Er skikkelig kvalm. Er så ydmyk og takknemlig hvis dette går på første forsøk. Har lest om så mange som får mensen på testdag selv om de har testet positivt i forkant, krysser alt som krysses kan for at det ikke er tilfellet hos meg. Vet dere om det skjer ofte???

Gratulerer 😄. Skjønner at du er bekymret, men mest sannsynlig går det bra. 

Opplevde imidlertid noe lignende selv, jeg også. Testet positivt to dager før testdato og på testdato. Testet da med ukeindikator og alt virket OK. Så etter noen dager fikk jeg en dårlig følelse, tok ny test med ukeindikator som viste tilbakegang, og begynte å blø noen dager etter det igjen. 

Endret av Butter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, msh35 said:

I mars/april hadde jeg forsøk nr. 2 ved privatklinikk. Det endte positivt men mista desverre i uke 7, som var i midten av april. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne starte på neste forsøk allerede ved neste menstruasjon (altså ikke blødningen etter sa). Så da startet jeg på nytt med sprøyter i mai, og hadde uttak 22. Mai med innsett av embryo. Desverre fikk jeg blødninger og testet negativt i helga. Jeg var helt sikker på at dette var nok et negativt forsøk, men så hadde jeg en fæl opplevelse i formiddag som jeg ikke helt forstår. Jeg fikk kraftige blødninger i morrest og ved lunsjtider i dag falt det altså ut en diger klump på størrelse med handflaten min, og kraftige mage- og korsryggsmerter. Klumpen så virkelig ikke ut som bare koagulert blod, mer som en liten fostersekk eller noe slikt, med noe hinne og årer. Jeg kan da ikke tro at dette er et resultat av dette forsøket? Det kan da ikke ha kommet så langt på bare 2 uker? Kan det være fra forrige forsøk? Og er det i så fall ikke helt utrolig at det ikke har blitt oppdaget før de satte inn nytt embryo?

Håper det er noen erfarne der ute som kan gi meg noen råd. Jeg har telefonmøte med legen på fredag.

Det kan høres ut som om slimhinnen din løsnet i en stor bit.. men greit å høre hva de sier

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan høres ut som om slimhinnen din løsnet i en stor bit.. men greit å høre hva de sier

Anonymkode: d21b5...7d2

Hei! Takk for svar. Kan det være slimhinnen fra dette siste forsøket som er så stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj....enda mer kluss. Hadde jo håpet at det skulle gå naturlig nå. Men jeg har i tillegg til manglende eggløsning hatt problemer med kort lutealfase når jeg faktisk har hatt eggløsning. Gynekologen min har imidlertid aldri utredet meg for det, fordi hun har ment at det jeg skal fokusere er/ var å få eggløsning. Selvfølgelig, men det hjelper jo fint lite når jeg begynner å blø før egget fester seg.

vel nå hadde jeg eggløsning på fredag, fryskeforsøk avbrutt og beskjed om å prøve på egenhånd. Mensen i går, altså 4 dpo. Så nå er det tilbake på frys igjen. Heldigvis virker det som om de på sykehuset gjør alt de kan for å få til et forsøk før sommeren likevel og at de satser på en slags hurtigvariant for å rekke det. I morgen skal jeg på UL, dersom alt Ok (som jeg nå begynner å bli vant til at IKKE er) skal jeg ta dobbel dose P-piller for så å gå på menopur i tre dager før ny UL. Dette selvom frys og istf progynova. Jeg er glad for at de endrer planen så fort for meg igjen, men tror kanskje de har forståelse for alt klusset.

Det jeg imidlertid synes sr bitter, selvom defekt lutealfase ikke er påvist, men jo heller ikke utredet for det, er at dersom det faktisk er et problem for meg, hadde jeg kanskje ikke trengt å være her jeg er i dag dersom jeg hadde blitt utredet for det og fått progesteronstøtte. Da hadde jeg kanskje blitt gravid da jeg fikk EL på pergo, og kanskje heller ikke mistet i MA første gang, som startet med småblødninger, kanskje pga progesteronmangel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
18 minutter siden, Butter said:

Æsj....enda mer kluss. Hadde jo håpet at det skulle gå naturlig nå. Men jeg har i tillegg til manglende eggløsning hatt problemer med kort lutealfase når jeg faktisk har hatt eggløsning. Gynekologen min har imidlertid aldri utredet meg for det, fordi hun har ment at det jeg skal fokusere er/ var å få eggløsning. Selvfølgelig, men det hjelper jo fint lite når jeg begynner å blø før egget fester seg.

vel nå hadde jeg eggløsning på fredag, fryskeforsøk avbrutt og beskjed om å prøve på egenhånd. Mensen i går, altså 4 dpo. Så nå er det tilbake på frys igjen. Heldigvis virker det som om de på sykehuset gjør alt de kan for å få til et forsøk før sommeren likevel og at de satser på en slags hurtigvariant for å rekke det. I morgen skal jeg på UL, dersom alt Ok (som jeg nå begynner å bli vant til at IKKE er) skal jeg ta dobbel dose P-piller for så å gå på menopur i tre dager før ny UL. Dette selvom frys og istf progynova. Jeg er glad for at de endrer planen så fort for meg igjen, men tror kanskje de har forståelse for alt klusset.

Det jeg imidlertid synes sr bitter, selvom defekt lutealfase ikke er påvist, men jo heller ikke utredet for det, er at dersom det faktisk er et problem for meg, hadde jeg kanskje ikke trengt å være her jeg er i dag dersom jeg hadde blitt utredet for det og fått progesteronstøtte. Da hadde jeg kanskje blitt gravid da jeg fikk EL på pergo, og kanskje heller ikke mistet i MA første gang, som startet med småblødninger, kanskje pga progesteronmangel. 

Skjønner at det er frustrerende og forvirrende. Jeg hadde også problemer med kort lutealfase før første forsøk - syklusene mine var på 14-18 dager. Det ble aldri vurdert progesteronstøtte for meg heller, og jeg fikk inntrykk av at det var fordi de mente jeg ikke hadde "gode nok" eggløsninger. Ved en god eggløsning burde ikke lutealfasen bli et problem. 

Nå holder jeg jo på med søskenforsøk, og har ikke lenger kort lutealfase, men blør rikelig fra 7-14 dpo før jeg får mensen. Jeg har fryseforsøk i naturlig syklus, men de vil ikke gi ekstra progesteronstøtte av den grunn. Neste gang skal jeg faktisk ta en eggløsningssprøyte en uke etter eggløsning, i håp om å lure kroppen til å ikke droppe. Her er "heldigvis" prøverør nødvendig uansett pga mannens sædkvalitet, så jeg slipper å lure på om det er nødvendig. 

I det offentlige er jo prøverør siste utvei, så jeg tenker at når du har kommet så langt, så er det fordi de anser det som nødvendig? Hvis du ikke lykkes på neste forsøk kan det kanskje være lurt med en god prat for å oppklare en del spørsmål? Forhåpentligvis blir det ikke nødvendig! 

Det er uansett slitsomt å tenke på sånt. Jeg er hele tiden redd for at de "glemmer" hvilke problemer jeg har, og følte egentlig at de ved forrige frys ikke tok hensyn til at jeg blør så mye en uke etter eggløsning. Jeg gikk jo på nøyaktig samme opplegg som noen med perfekte sykluser gjør. Det er tungt når man ikke bare kan slappe av og stole på at de tar de beste avgjørelsene. De gjør jo sikkert det, men mye av kunnskapen de har oppfatter vi aldri, og da blir man usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Maizena skrev:

Melder meg inn her jeg også. Mannen og jeg skal ha vår første runde med IVF til August. Vi er veldig spente begge to! Vi har vært sammen i noen år allerede og egentlig aldri brukt noe særlig med prevensjon. Plutselig begynte jeg og få sterke magesmerter. Det viste seg at det er endometriose og adenomyose. Hadde en laparoskopi for snart 1 måned siden og er endelig på bedringens vei. vi hadde vår første samtale på klinikk Hausken for noen dager siden. Jeg begynner på medisiner den 8 juli. Da skal jeg starte på Synarela. Vi er som sagt veldig spente og gleder oss masse. Håper virkelig at 2019 blir vårt år ❤️ 

Velkommen!😊 Spennende tider for dere. Og håper at dere lykkes på første forsøk🤞🏻. Jeg er også på Hausken ( Oslo). Vært super fornøyd! Masse lykke til!🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, msh35 skrev:

Hmm... rart at de ikke har oppdaget det. Har du vært på ultralyd rett etter spontanabort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blåklokke8 skrev:

Så grusomt det må føles😭❤️ Har du lykkes i ettertid?

Det var vårt 1 forsøk når dette skjedde. Uff det var helt grusomt😩. Var super lykkelig i 2 dager også den nedtur😞. Men sånn er det med oss ivf’re dessverre. Andre forsøk ble misslykket også😔. Nå har vi gått gjennom vårt 3 forsøk og er på rugedag 5. Håper at det riktig vei denne gangen 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Waldfee skrev:

Da har jeg vært på UL i dag, og skal ha uttak fredag. Veldig blandede følelser, glad kroppen reagerer bra på stimuleringen men ut fra str på eggene (største var 16-18 mm) hadde nok uttak lørdag vært optimalt, men da måtte det bli fredag pga for lenge å vente til mandag (de gjør helst ikke uttak i helga). Jeg har hatt et smertefullt uttak før der de tok eggene for tidlig, og det ble også dårlig uttelling. Så er veldig redd for å oppleve det igjen. Har bare stimulert 8 dager, mot 10 tidligere, men da med lang protokoll. De sa det kan gå litt raskere med kort, som jeg ikke har hatt før. Føler når man legger så mye inn i dette vil man helst ha optimalt tidspunkt for egguttak. Men får vel stole på at de vet hva som er forsvarlig. Det er ihvertfall kjipt å få en sånn tvil som setter seg, så jeg fikk en liten knekk 😢

Uff føler med deg ❤️. Godt at kroppen din reagerer som den skal på stimuleringen. Men skjønner din frustrasjon. Forrige forsøket hadde jeg egg samme str også og det ble uttak 2 dager etter. 2 egg ble befruktet, men det gikk jo fryktelig galt for meg. Men det betyr ikke at det skjer samme med deg også😊❤️. Uff skjønner at du er redd. Når man er så godt i gang med forsøket, vil man så veldig lykkes også. Men vi får virkelig håpe på at det blir noen gode egg på fredag🙏🏻🤞🏻. Er det mange egg denne gangen? Sender deg en god klem og kommer til å tenke på deg på fredag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Blomst37 skrev:

Det var vårt 1 forsøk når dette skjedde. Uff det var helt grusomt😩. Var super lykkelig i 2 dager også den nedtur😞. Men sånn er det med oss ivf’re dessverre. Andre forsøk ble misslykket også😔. Nå har vi gått gjennom vårt 3 forsøk og er på rugedag 5. Håper at det riktig vei denne gangen 🤞🏻

Jeg krysser både fingre og tær for at det blir vellykket for oss begge 😀🤞🏼

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Blomst37 skrev:

Uff føler med deg ❤️. Godt at kroppen din reagerer som den skal på stimuleringen. Men skjønner din frustrasjon. Forrige forsøket hadde jeg egg samme str også og det ble uttak 2 dager etter. 2 egg ble befruktet, men det gikk jo fryktelig galt for meg. Men det betyr ikke at det skjer samme med deg også😊❤️. Uff skjønner at du er redd. Når man er så godt i gang med forsøket, vil man så veldig lykkes også. Men vi får virkelig håpe på at det blir noen gode egg på fredag🙏🏻🤞🏻. Er det mange egg denne gangen? Sender deg en god klem og kommer til å tenke på deg på fredag ❤️

Takk for svar, snille du 💗 Jeg tror at disse er for små, jeg sa jeg vil ikke ta ut fredag, men de ville jo ikke vente til mandag. Jeg fikk ikke med meg hvor mange, jeg ble så opptatt av størrelsen. Tror det var en god del, men alle fra 12 til maks 18 mm. Kan jo bli et par stykker som kan være ok, men jeg merker at jeg har mistet trua. Håper det går bra med deg, ihvertfall bra at du fikk et bedre forsøk nå. Stor klem tilbake til deg, rug pent videre 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maizena skrev:

Melder meg inn her jeg også. Mannen og jeg skal ha vår første runde med IVF til August. Vi er veldig spente begge to! Vi har vært sammen i noen år allerede og egentlig aldri brukt noe særlig med prevensjon. Plutselig begynte jeg og få sterke magesmerter. Det viste seg at det er endometriose og adenomyose. Hadde en laparoskopi for snart 1 måned siden og er endelig på bedringens vei. vi hadde vår første samtale på klinikk Hausken for noen dager siden. Jeg begynner på medisiner den 8 juli. Da skal jeg starte på Synarela. Vi er som sagt veldig spente og gleder oss masse. Håper virkelig at 2019 blir vårt år ❤️ 

Lykke til 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
51 minutter siden, Blomst37 skrev:

Hmm... rart at de ikke har oppdaget det. Har du vært på ultralyd rett etter spontanabort?

Nei, jeg var på ultralyd på lokalsykehuset (bor langt unna privatklinikken vi bruker) da de oppdaget at det ikke var liv. Blodprøven bekreftet SA. Legen mente jeg ikke trengte å komme tilbake med mindre jeg fikk smerter eller mistenkte noe galt.

Klinikken sa at vi kunne starte nytt forsøk på neste mens, uten å forhøre seg mer om hvordan det hadde gått etter SA. De tok først ultralyd ved egguthenting, og så ved innsett igjen. De burde vel sett noe hvis det var rester igjen etter forrige gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, msh35 skrev:

Nei, jeg var på ultralyd på lokalsykehuset (bor langt unna privatklinikken vi bruker) da de oppdaget at det ikke var liv. Blodprøven bekreftet SA. Legen mente jeg ikke trengte å komme tilbake med mindre jeg fikk smerter eller mistenkte noe galt.

Klinikken sa at vi kunne starte nytt forsøk på neste mens, uten å forhøre seg mer om hvordan det hadde gått etter SA. De tok først ultralyd ved egguthenting, og så ved innsett igjen. De burde vel sett noe hvis det var rester igjen etter forrige gang?

Ja det burde de ha gjort. Husker jeg hadde ul etter spontanabort og før jeg begynte med nytt forsøk. Du får høre med legen👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Waldfee skrev:

Takk for svar, snille du 💗 Jeg tror at disse er for små, jeg sa jeg vil ikke ta ut fredag, men de ville jo ikke vente til mandag. Jeg fikk ikke med meg hvor mange, jeg ble så opptatt av størrelsen. Tror det var en god del, men alle fra 12 til maks 18 mm. Kan jo bli et par stykker som kan være ok, men jeg merker at jeg har mistet trua. Håper det går bra med deg, ihvertfall bra at du fikk et bedre forsøk nå. Stor klem tilbake til deg, rug pent videre 💗

Uff skjønner godt at du mistet trua. Får bare håpe på at de vet hva de gjør og at du får en super nyhet på lørdag. 🙏🏻🤞🏻 synes du fortjener det så veldig! 🙏🏻❤️

Det går fortsatt fint med meg. Er jo redd hver dag, men nå er det ikke mage dager til tirsdag ☺️👏🏻. Hadde skikkelig smerter i magen i kveld, måtte sette meg ned (først på høyre siden av magen, etterpå nedre delen av magen). Ble veldig rar i hele kroppen etter det og småsvimmel. Hmm...kanskje egget har festet seg.🙏🏻🤞🏻  Man blir veldig rar i den rugeprioden, og bare leter etter tegn 🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...