Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Jenter/damer kan dere hjelpe meg litt jeg blir litt gal her 😂😂 hvor langt er jeg på vei. Jeg satt inn fryst egg den 20.09. Det var 2 dagers. Jeg teste posetiv 27.9. Ei 2 av appen går de etter mens dag og i den siste appen går de etter unnfangelse. Hva er riktig og skrive inn på disse appen da 😂 jeg hadde jo ikke normal mens føre forsøket fordi progynova stoppet mensen min 😂 noen som vet? Jeg synes det er litt morsomt og følge med på utviklingen av fostre 😃

Du har termin 14 juni, er 3+5 uker gravid. 

I appen legger du bare inn termindatoen din...

Anonymkode: 9599b...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEg har et spørsmål ... når skal egentlig mensen komme i forhold til blodprøven? Samme dag? Ved vanlig syklus uten ivf tester msn jo tidligst helst samme dag som ikm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, cinderella_h said:

JEg har et spørsmål ... når skal egentlig mensen komme i forhold til blodprøven? Samme dag? Ved vanlig syklus uten ivf tester msn jo tidligst helst samme dag som ikm. 

Ulike klinikker har ulike tidspunkt for blodprøve eller test, så det er for det første umulig å svare generelt bare pga det. Noen tester 14 dager etter uttak/befruktning, andre 3 uker etter. 

I tillegg går man ofte på progesteron ved ivf, og dette kan utsette mensen med en del dager. Det er også derfor umulig å forholde seg til en spesifikk dato for ikm. Ved prøverør bryr man seg derfor ikke om dato for mens. 14 dager etter befruktning (for frys blir det antall dager gammelt egget er + antall dager etter innsett) skal en graviditetstest være ganske sikker, men noen få unntak må vente enda noen dager etter det før testen blir positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Avalon skrev:

Kan jeg bruke antibac serviett når jeg skal sette Ovitrelle?

Selvfølgelg

Anonymkode: 6af21...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt puregon på de to forrige forsøkene mine, og nå fikk jeg beskjed om at de har sluttet å bruke den og at jeg skal bruke Fostimon. Er det noen som har prøvd den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Livi skrev:

Jeg har brukt puregon på de to forrige forsøkene mine, og nå fikk jeg beskjed om at de har sluttet å bruke den og at jeg skal bruke Fostimon. Er det noen som har prøvd den??

Jeg har prøvd den. Og det forsøket gikk veldig galt 😬 Fikk ut 8 egg, bare 2 ble befruktet og ingen overlevde til innsettdagen😫. Men det betyr ikke at du responderer like dårlig på de medisinene!🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bærer turen inn til oslo i morgen for scratching, og jeg er så nervøs 🙄 Den 11 starter vi for fult, da skal jeg begynne med progynova, noen som har brukt de før ? Har de noen bivirkninger ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var løpet kjørt for meg også da...... dristet meg til å ta en test hjemme nå i dag og mer blendahvit test skal du lete lenger etter ...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, cinderella_h skrev:

Da var løpet kjørt for meg også da...... dristet meg til å ta en test hjemme nå i dag og mer blendahvit test skal du lete lenger etter ...... 

Når skal du ta blodprøve?, noen får negative tester hjemme, men får positiv blodprøve 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...
1 time siden, cinderella_h skrev:

Det var leit å høre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit! Håper du klarer å holde motet oppe💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, malla1992 skrev:

Da bærer turen inn til oslo i morgen for scratching, og jeg er så nervøs 🙄 Den 11 starter vi for fult, da skal jeg begynne med progynova, noen som har brukt de før ? Har de noen bivirkninger ? 

Scratching er veldig fort overstått, så det går nok fint! 😊 Jeg har brukt progynova i forbindelse med fryseforsøk. Har ikke merket særlige fysiske bivirkninger, men jeg blir litt nedstemt/lei meg og litt hissig av dem. Så de kan virke litt på psyken. Forhåpentligvis for en god sak da! Helt overkommelig. Masse lykke til! Er det fryseforsøk i styrt syklus da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, cinderella_h said:

Hvor mange dpo er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Waldfee skrev:

Scratching er veldig fort overstått, så det går nok fint! 😊 Jeg har brukt progynova i forbindelse med fryseforsøk. Har ikke merket særlige fysiske bivirkninger, men jeg blir litt nedstemt/lei meg og litt hissig av dem. Så de kan virke litt på psyken. Forhåpentligvis for en god sak da! Helt overkommelig. Masse lykke til! Er det fryseforsøk i styrt syklus da? 

Tusen takk 😊 Ikke noe fryseforsøk, får bare ut 1 til 2 egg så tviler det blir noe på frys. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke ta sorgen på forskudd for jeg teste blend hvit på feks førsøk føre blodprøve og fikk posetiv 🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Når skal du ta blodprøve?, noen får negative tester hjemme, men får positiv blodprøve 

I morgen ... så det spørs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Waldfee skrev:

Så leit! Håper du klarer å holde motet oppe💗

Surt ja!!! 8 graviditeter rett i dass!!!! Lei nå.......... blir ikke ivf med det første her nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Ikke ta sorgen på forskudd for jeg teste blend hvit på feks førsøk føre blodprøve og fikk posetiv 🙂🙂

Men ikke dagen før vel? Tenker at den burdte vært om ikke sterk - så svak i dag .... tok to stk og ingen viste en anelse strek! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...