Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Ååå så spennene. Da er jeg rett bak deg. For jeg skal begynne på tabletter for fryst førsøk nå ved mens så ut ifra appen jeg har får jeg mens ikke nå førstkommende mandag men neste mandag altså første uka i sept og da blir det innsett andre uka i sept 🙂 nå får vi håpe det sitter hos oss begge to så vi får verdens fineste julegave i år 😍❤️

Så spennende 😁. Ja, det har vært en lang vei for oss begge. Håper virkelig det lykkes for begge ❤️.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Waldfee skrev:

Herlig at du har kommet så langt denne gangen!! Masse masse lykke til 💗👍😊

Ja, det har vært en lang vei dette halvåret 😢. Krysser fingrene får i morgen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Maya89 skrev:

Dette var veldig leit😞 Vi har vært prøvere i 3 år, og er nå først gjennom vårt første ivf.. Pga min samboer har lav og dårlig kvalitet på sperm.. Så dette kan jeg kjenne meg igjen i.. Hans prøver var veldig dårlige under utredning. Men under ivf var prøven faktisk litt bedre, og de var veldig positive til at eggene skulle bli befruktet😊 Det kan vel variere litt, men skulle ikke tro det var så stor forskjell fra normal til «dårlig», hvis du skjønner meg. Min samboer sliter med og prestere når dette blir gjort på sykehus, men sist tok han prøven på hotellet vi lå på. Kan også ha noe med saken og gjøre.. Men uansett, så finnes det løsninger hvis dette skulle stemme i ditt tilfelle. Eggløsningen blir det nok ordning på også😃 Vet det er fort gjort og mørklegge alt ved en slik beskjed, men dette kommer dere igjennom! Med nedover bakke kommer det alltid oppover bakke også❤️

Takk for at du deler, Maya. Han sa selv det var en ubehagelig situasjon, altså det å prestere under slike omgivelser. Første gangen så var vi også bevisst på å ikke ha samleie på uke før prøven, men andre gang da det ble dårlig resultat hadde vi hatt samleie tirsdag og avla ny prøve fredag. Det kan kanskje ha noe å si? Ble bare så overrasket over så ulike resultater. Undrer om det hadde blitt gjort feil prosedyre eller en glipp under analyseringen. Dette er synsing, men mister fort tilliten og skaper usikkerhet. Vi har snakket masse om det, og aksepterer å kjenne på nederlaget. Men ser fremover og er inne i et klinikken som jeg har fått godt inntrykk av vil følge oss godt opp når behandlingen skjer. 

Men spennende at dere er igang med første ivf, men får dere da icsi pga kvaliteten? Privat eller offentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:

Det tok ca 5 uker sist jeg mistet...

Etter MA så gikk det 4 uker og 2 dager før mensen kom, så håper virkelig at jeg slipper å vente 2 uker til😏 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, listefyll skrev:

Jeg nektet å dette inn på dag 3 forrige gang. De hadde delt seg litt dårlig, og jeg fikk derfor først tilbud om å dette inn to, men det kan Jeg ikke av ulike årsaker. Ba dem derfor fortsette å dyrke dem, og neste dag hadde ingen delt seg videre. Dette var på riksen. 

Takk for svar.

Var der 1 forsøk? Hva er planen videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Aaa08 skrev:

Takk for svar.

Var der 1 forsøk? Hva er planen videre? 

Nei, sndre forsøk. Når er det nye medisiner for å sette om det øker kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Shake90 skrev:

Takk for at du deler, Maya. Han sa selv det var en ubehagelig situasjon, altså det å prestere under slike omgivelser. Første gangen så var vi også bevisst på å ikke ha samleie på uke før prøven, men andre gang da det ble dårlig resultat hadde vi hatt samleie tirsdag og avla ny prøve fredag. Det kan kanskje ha noe å si? Ble bare så overrasket over så ulike resultater. Undrer om det hadde blitt gjort feil prosedyre eller en glipp under analyseringen. Dette er synsing, men mister fort tilliten og skaper usikkerhet. Vi har snakket masse om det, og aksepterer å kjenne på nederlaget. Men ser fremover og er inne i et klinikken som jeg har fått godt inntrykk av vil følge oss godt opp når behandlingen skjer. 

Men spennende at dere er igang med første ivf, men får dere da icsi pga kvaliteten? Privat eller offentlig?

Vi droppet også samleie 4 dager før spremprøven.. Så ja, jeg tror dette også kan ha noe og si.. Siden vi hadde samleie forrige gang 2 dager før (da var prøven veldig dårlig) 😊 Skjønner at dere blir usikker og mister troen😞 Hva sier klinikken til siste prøve? Synes dette var veldig merkelig, at det var så stor forskjell😱 (Hadde nok sittet med mange spørsmålstegn) Spør, snakk med klinikken, jeg hadde ikke gitt meg uten svar🙈👍 

Jeg mener at de skulle prøve med Ivf, og ikke Icsi, pga at det var nok svømmere mente de på den prøven (de skulle se dette an). Hadde selv foretrukket icsi, men klinikken ville helst ikke gjøre dette.. For de mener det beste er at det skjer mest mulig naturlig.. Vi er i offentlig, fertilitetsklinikken på St.Olavs.. Så langt synes jeg de er veldig profesjonelle og greie.. 

Det er veldig spennende, siden vi har prøvet i flere år.. Skal sette tilbake egg nå på onsdag, hvis det ikke skjer noe såklart.. De ville ta blastocyst, for at det er da større sjangse for meg.. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, listefyll skrev:

Nei, sndre forsøk. Når er det nye medisiner for å sette om det øker kvaliteten.

Klarte de å dyrke til blasto ved første forsøk? 

Hadde 2 forsøk selv, det siste avbrutt pga ingen utvikling til blasto. Første ble et satt inn på dag 3, men tror de bare stopper i utviklingen eller har for mye fragmentering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aaa08 skrev:

Klarte de å dyrke til blasto ved første forsøk? 

Hadde 2 forsøk selv, det siste avbrutt pga ingen utvikling til blasto. Første ble et satt inn på dag 3, men tror de bare stopper i utviklingen eller har for mye fragmentering 

Nei, men de prøvde ikke. Jeg hadde bare to som var gode nok første gang. Ett satt inn og ett fryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, listefyll skrev:

Nei, men de prøvde ikke. Jeg hadde bare to som var gode nok første gang. Ett satt inn og ett fryst.

Ok. Klatre egget opptining? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Ok. Klatre egget opptining? 

Ja, og fikk postiv blodprøve, men etter det ble det nok ganske fort avsluttet. Dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Maya89 skrev:

Vi droppet også samleie 4 dager før spremprøven.. Så ja, jeg tror dette også kan ha noe og si.. Siden vi hadde samleie forrige gang 2 dager før (da var prøven veldig dårlig) 😊 Skjønner at dere blir usikker og mister troen😞 Hva sier klinikken til siste prøve? Synes dette var veldig merkelig, at det var så stor forskjell😱 (Hadde nok sittet med mange spørsmålstegn) Spør, snakk med klinikken, jeg hadde ikke gitt meg uten svar🙈👍 

Jeg mener at de skulle prøve med Ivf, og ikke Icsi, pga at det var nok svømmere mente de på den prøven (de skulle se dette an). Hadde selv foretrukket icsi, men klinikken ville helst ikke gjøre dette.. For de mener det beste er at det skjer mest mulig naturlig.. Vi er i offentlig, fertilitetsklinikken på St.Olavs.. Så langt synes jeg de er veldig profesjonelle og greie.. 

Det er veldig spennende, siden vi har prøvet i flere år.. Skal sette tilbake egg nå på onsdag, hvis det ikke skjer noe såklart.. De ville ta blastocyst, for at det er da større sjangse for meg.. 😊 

Håper den kan ha noe å si, og at spermprøven viser bedre resultat om noen uker. Om den er bedre får vi startet rett på inseminasjon, om ikke blir det rett på icsi. Historien er slik at jeg gått til gynekolog i byen over lengre tid for å prøve å sette i gang naturlig menstruasjon, men vi fikk det ikke til. Under denne oppfølgingen tok han en spermprøve og leverte den for analyse ved Haukeland. Deretter fikk vi svar fra gynekologen at de var normale. Så hjalp hun  med å sende inn henvisning til offentlig ivf, Haukeland. Det er 5 mnd ventetid og derfor tok vi kontakt med privat klinikk, Hausken, og fikk samtale en uke etter hvor vi ble undersøkt på ny og der viste spermprøven av lav kvalitet. De vil derfor ta en ny prøve om 4 uker, fordi de vil være sikre å analysen siden vi ikke lenge siden har fått normale svar. 

Ahh, sender masse positiv energi til eggene som ligger å formerer seg på St.Olav ❤️ Spennende 😄 Masse lykke til!!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsett av blastocyst i dag. Fryseforsøk. Har ventet leeeenge på denne dagen, men nå begynner jo bare en ny venteperiode. Tiden frem til testing. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Butter skrev:

Innsett av blastocyst i dag. Fryseforsøk. Har ventet leeeenge på denne dagen, men nå begynner jo bare en ny venteperiode. Tiden frem til testing. 

Heier masse på deg❤️ Håper virkelig det er din tur nå🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Shake90 skrev:

Håper den kan ha noe å si, og at spermprøven viser bedre resultat om noen uker. Om den er bedre får vi startet rett på inseminasjon, om ikke blir det rett på icsi. Historien er slik at jeg gått til gynekolog i byen over lengre tid for å prøve å sette i gang naturlig menstruasjon, men vi fikk det ikke til. Under denne oppfølgingen tok han en spermprøve og leverte den for analyse ved Haukeland. Deretter fikk vi svar fra gynekologen at de var normale. Så hjalp hun  med å sende inn henvisning til offentlig ivf, Haukeland. Det er 5 mnd ventetid og derfor tok vi kontakt med privat klinikk, Hausken, og fikk samtale en uke etter hvor vi ble undersøkt på ny og der viste spermprøven av lav kvalitet. De vil derfor ta en ny prøve om 4 uker, fordi de vil være sikre å analysen siden vi ikke lenge siden har fått normale svar. 

Ahh, sender masse positiv energi til eggene som ligger å formerer seg på St.Olav ❤️ Spennende 😄 Masse lykke til!!   

Blir litt ekstra ventetid for dere da.. 😞 Vet ikke om det er noe forskjell på privat eller offentlig (bare prøvet sistnevnte foreløbi)😂 Men uansett hva som skjer, så får dere den hjelpen dere trenger😃 Så håper jeg at dere får fine prøver neste gang, og at alt går på skinner👏😍 

Tusen takk, er veldig spent.. 🙈 Håper på flere befruktede egg imorgen, og at jeg får et gullegg i magen😍 Ønsket er så stort, så det hadde gjort seg etter 3 år😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Butter skrev:

Så spennende😃👏Lykke til! Skal selv sette inn blastocyst imorgen😍 Spennende tider! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 hours ago, Butter said:

@Butter På hvilken dag i syklusen satte du inn embryoet? Skal selv ha mitt første fryseforsøk (2 blastocyst på frys) i september. 

Får man noe særlig bivirkninger av tablettene man må ta frem til innsett?
Masse lykke til forresten. Krysser fingrene for at det sitter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Hollymolly skrev:

Heier masse på deg❤️ Håper virkelig det er din tur nå🙌🏼

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Athena85 skrev:

@Butter På hvilken dag i syklusen satte du inn embryoet? Skal selv ha mitt første fryseforsøk (2 blastocyst på frys) i september. 

Får man noe særlig bivirkninger av tablettene man må ta frem til innsett?
Masse lykke til forresten. Krysser fingrene for at det sitter :) 

Blastocyst er jo dyrket i fem dager. Dette er et fryseforsøk. Jeg satte ovitrelle forrige tirsdag for å få en eggløsning til en form for naturlig syklus. Så antar EL var onsdag evt torsdag. Satte inn i går mandag. Så ca 5 dager etter EL. Embryoet skal settes inn forholdsmessig ifht hvor lenge du er etter eggløsning. 

Da jeg hadde ferskforsøk begynte jeg på lutinus samme dag som uttak. Denne gangen  begynte jeg samme dag som innsett. Så jeg tok ikke noe frem til innsett denne gang. Jeg ble gravid på ferskforsøket mistet i SA) så jeg vet ikke om symptomer på trøtt og småkvalm kan tilskrives lutinus eller at jeg ble gravid. Ble også veldig oppblåst i magen. 

Takk i like måte 😁. Spennende og nervepirrende dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...