Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Wiley skrev:

Da var jeg plutselig i gang igjen, denne gangen med fryseforsøk. Begynte på Progynova i dag, skal ikke inn på kontroll før dag 12. 

Lurer på om det er noen som har fått noen konkrete beskjeder fra legen om alkohol, koffein og smertestillende under fryseforsøk?

Etter egginnsett så skal man holde seg helt unna alkohol, og så bør man ikke bruke Ibux, men Paracet og kaffe går bra.

Jeg har holdt meg til 1 kopp kaffe om dagen, men har egentlig ikke fått noe restriksjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Fortunatus said:

Etter egginnsett så skal man holde seg helt unna alkohol, og så bør man ikke bruke Ibux, men Paracet og kaffe går bra.

Jeg har holdt meg til 1 kopp kaffe om dagen, men har egentlig ikke fått noe restriksjoner.

Ja etter egginsett har jeg kontroll på men jeg lurte på før, har ikke fått noen beskjeder men droppet Ibux og tok det rolig med alkohol og koffein under fersk forsøk så bare lurte på om det var det samme under frys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, Aaa08 skrev:

Var på kontroll på Riks idag. Det er 5 dag med gonal f og første med orgalutran. Posene vokser fort, noen av dem hadde 12 mm. Skal ta 175 i dag og 150 i helgen, kontroll på.mandag igjen. 

Skuffet over legene på Riks igjen, det var noen forskinkelser så ble nesten kastet ut av rommet da jeg begynte å stille spørsmål. Var inne max 3 min... syntes dette er veldig dårlig at de ikke bryr seg om pasienten. 

Jeg er helt enig med deg. Det legges lite til rette for informasjon og samtale. Jeg har flere ganger skyndter meg med å spørre om det jeg lurer på før jeg må ut igjen. Samtidig ser jeg at venterommet er fullt av jenter og par, så jeg tenker også at det er fint at de tar unna flest mulig. Bruker de lenger tid per pasient er det færre som får hjelp. Et tips er å ha spørsmålene klare, skriv de ned om du er redd for å glemme noe.

Anonymkode: 6734b...f86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 14.16, Waldfee skrev:

Hei alle sammen, først vil jeg bare takke for at dere er så utrolig fine og støttende folk 💗 Det betyr veldig mye!! 😍 Dessverre så har jeg ikke gode nyheter i dag. Hørte ingenting fra klinikken i går, møtte til timen i dag og ingen var av veldig god kvalitet, dessverre. Fikk satt inn en blastocyst, men de hadde ikke særlig trua på den. Nå er jeg bare veldig lei meg og fryktelig sliten etter over ett år med tre ferskforsøk, to frys, en exu og en MA. Mulig vi gir opp nå, men har et forsøk igjen i pakken. Ser ut til at eggkvaliteten er blitt for dårlig pga alder. Blir ikke nytt forsøk før i september/oktober, hvis vi orker ett til.

Masse lykke til til @SPOCA, de setter vel neppe inn tre men da får du sikkert noen på frys så det er tipptopp👍😊💗 Og @Blomst37, klem til deg - vet godt hvordan du har det og skulle så gjerne ønske vi kunne være mer heldige 😍💗

Uff så trist. Du har jo håpet da, selv om jeg skjønner at troen er laber. Det er en tung prosess, særlig når man gang etter gang møter motstand.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 18.03, Waldfee skrev:

Fikk litt mer tro på den lille i magen også, nå ja 💗 Bra med samtale, og håper det går raskt hos Riksen også nå! 

Så bra, lykke til videre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt stille fra meg her i det siste. Er inne i en litt tung periode med nok et forsøk som er avbrutt. Etter SAen i feb/mars skulle jeg egentlig i gang med frysforsøk i uke 17/midten av april. Men det har enda ikke blitt noe da samtlige har blitt avbrutt og utsatt av ulike årsaker. Nå teller vi midten av juli og nå er det jo ikke sjans før i august.

Tror sist jeg skrev her inne var for ca to uker siden da vi fikk beskjed om at jeg hadde eggløsning og skulle forsøke på egenhånd. Mensen kom allerede fire dager etter, da var det tidsmessig fremdeles mulig med frysforsøk og jeg måtte inn til nok en UL. Men så hadde ikke eggposen løsnet og satt visst der som en slags cyste, så da ble det verken noe av forsøket på egenhånd eller det frysforsøket heller. Så er det ferie. Har fått beskjed om å ringe sykehuset når jeg får mens ca 0108. Men også det byr på problemer om jeg må til UL før oppstart fordi alle gynekologene her jeg bor ser ut til å ha feriestengt da. Vi bor på sørlandet og hører til Porsgrunn. Det vil si da evt 2,5 timers kjøring hver vei kun for en evt. UL, om jeg da ikke enten kan begynne på medisinene uten UL først eller de kan ta meg inn på sykehuset her på sørlandet. Er jo for øvrig innstilt på at det, av en eller annen grunn, ikke blir noe av det forsøket heller. 

Jeg har full forståelse for hvor kjipt og tungt det er med negative forsøk, jeg bruker jo tross alt ikke opp mine eskimoer, men det er søren meg tøft med sånn mange utsettelser som jeg er igjennom også. Samt fortvilelsen over og ikke kunne forholde seg til noe som helst, og om kroppen min noensinne blir "god" nok for et forsøk. Å vente ca et halvt år på å komme igang igjen etter SAen er supertøft!!! 

Jeg har det, som sagt (litt) tøft nå (som så mange av dere andre), men prøver å fokusere på å kose meg i sommer i stedet for.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Butter skrev:

Har vært litt stille fra meg her i det siste. Er inne i en litt tung periode med nok et forsøk som er avbrutt. Etter SAen i feb/mars skulle jeg egentlig i gang med frysforsøk i uke 17/midten av april. Men det har enda ikke blitt noe da samtlige har blitt avbrutt og utsatt av ulike årsaker. Nå teller vi midten av juli og nå er det jo ikke sjans før i august.

Tror sist jeg skrev her inne var for ca to uker siden da vi fikk beskjed om at jeg hadde eggløsning og skulle forsøke på egenhånd. Mensen kom allerede fire dager etter, da var det tidsmessig fremdeles mulig med frysforsøk og jeg måtte inn til nok en UL. Men så hadde ikke eggposen løsnet og satt visst der som en slags cyste, så da ble det verken noe av forsøket på egenhånd eller det frysforsøket heller. Så er det ferie. Har fått beskjed om å ringe sykehuset når jeg får mens ca 0108. Men også det byr på problemer om jeg må til UL før oppstart fordi alle gynekologene her jeg bor ser ut til å ha feriestengt da. Vi bor på sørlandet og hører til Porsgrunn. Det vil si da evt 2,5 timers kjøring hver vei kun for en evt. UL, om jeg da ikke enten kan begynne på medisinene uten UL først eller de kan ta meg inn på sykehuset her på sørlandet. Er jo for øvrig innstilt på at det, av en eller annen grunn, ikke blir noe av det forsøket heller. 

Jeg har full forståelse for hvor kjipt og tungt det er med negative forsøk, jeg bruker jo tross alt ikke opp mine eskimoer, men det er søren meg tøft med sånn mange utsettelser som jeg er igjennom også. Samt fortvilelsen over og ikke kunne forholde seg til noe som helst, og om kroppen min noensinne blir "god" nok for et forsøk. Å vente ca et halvt år på å komme igang igjen etter SAen er supertøft!!! 

Jeg har det, som sagt (litt) tøft nå (som så mange av dere andre), men prøver å fokusere på å kose meg i sommer i stedet for.....

Uff, du har hatt mye tung ventetid og avbrudd nå!! Må bare prøve å nyte sommeren og satse på august💗☺️ men skjønner du har hatt det tungt, det er jo veldig forståelig. Snart må det klaffe med et gjennomført forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frk.Pøls skrev:

Til dere som melder mens over minjournal.no, hvor gjør dere det? 

Logg deg inn, gå til meldinger og Send melding til sykehuset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Hollymolly said:

Noen som vet hvor lang tid det tar før man før mensen etter en SA?

4-5 uker sier de vel, men det er veldig individuelt. Jeg fikk mensen 3-4 dager senere en normalt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hollymolly skrev:

Vet ikke hvordan det er med SA, men jeg fikk igjen mensen 5 uker etter exu. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hollymolly skrev:

På SA fikk jeg aldri igjen mensen men endte i eux 😫 og fikk igjen mensen etter eux etter ca 5 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Håper mamma i 2018 skrev:

På SA fikk jeg aldri igjen mensen men endte i eux 😫 og fikk igjen mensen etter eux etter ca 5 uker. 

Ja, jeg husket at du ventet på mensen. Så viste seg at du var gravid.. men når ble du gravid? Her er det en del Slim, men er usikker om det kan være EL eller bare kroppen er ut av kontroll etter operasjonen😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hollymolly skrev:

Ja, jeg husket at du ventet på mensen. Så viste seg at du var gravid.. men når ble du gravid? Her er det en del Slim, men er usikker om det kan være EL eller bare kroppen er ut av kontroll etter operasjonen😧

Jeg var seks uker på vei 1 mai når de tok det ut. Så jeg ble gravid rundt Mars altså jeg hadde SA i feb og ble gravid i mars 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Jeg var seks uker på vei 1 mai når de tok det ut. Så jeg ble gravid rundt Mars altså jeg hadde SA i feb og ble gravid i mars 😃

Sant det😊 Vi får bare se.. akkurat nå håper jeg på mensen, så jeg vet når jeg har eggløsning😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere ☺️ nå tror jeg dessverre ikke dette forsøket har gått veien, heller. Negative tester, vet det er tidlig men har heller ikke ett symptom overhodet av dem jeg har hatt som gravid. Kjente litt rett etter innsett, men nå er det nada. Blæh altså, jeg er så lei av IVF nå. Det er over ett år siden vi begynte med søskenforsøk... i går fikk jeg en knekk og bare gråt og gråt. Så tenker jeg på hvor utrolig heldig jeg er som har sønnen, og det går litt bedre. Men denne prosessen er så grusomt tung, og jeg blir så lett trist med disse hormonene. I tillegg tar jeg prednisolon som gjør at jeg blir litt hyper og ligger våken flere timer hver natt...

Beklager, nå var det skikkelig mye gørr fra meg, altså. Vet det er mange som har vært gjennom like mye og mer, og som enda ikke har en liten fineste skatt slik jeg har 💗

Det blir siste forsøk i pakken til høsten, før evt fryseforsøk. Da skal jeg prøve kjempelang nedregulering (2-3 mnd) før oppstart med sprøyter. Det blir jo sikkert kjempegøy... Har alltid jobbet fullt og mer enn det alle forsøkene, men har en krevende jobb og nå er jeg bare helt utslitt. Neste forsøk skal jeg derfor være endel sykmeldt og håper det kan hjelpe litt på. Puh! Nå Man må bare prøve å kose seg med sommerferien, familie og venner 💗 og prøve å ikke grine over alle gravide man ser, alle babyer eller tanken på hvor altfor stor min fineste skatt blir før han får søsken... hvis han noen gang får det. Æsj! Nå trenger jeg en sånn god løpetur for å få denne gørra ut av hodet. Håper andre har bedre nyheter🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag, alt fint, venter bare litt til til eggposene vokser litt til. Mest sannsynlig utakk på torsdag-fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Hei dere ☺️ nå tror jeg dessverre ikke dette forsøket har gått veien, heller. Negative tester, vet det er tidlig men har heller ikke ett symptom overhodet av dem jeg har hatt som gravid. Kjente litt rett etter innsett, men nå er det nada. Blæh altså, jeg er så lei av IVF nå. Det er over ett år siden vi begynte med søskenforsøk... i går fikk jeg en knekk og bare gråt og gråt. Så tenker jeg på hvor utrolig heldig jeg er som har sønnen, og det går litt bedre. Men denne prosessen er så grusomt tung, og jeg blir så lett trist med disse hormonene. I tillegg tar jeg prednisolon som gjør at jeg blir litt hyper og ligger våken flere timer hver natt...

Beklager, nå var det skikkelig mye gørr fra meg, altså. Vet det er mange som har vært gjennom like mye og mer, og som enda ikke har en liten fineste skatt slik jeg har 💗

Det blir siste forsøk i pakken til høsten, før evt fryseforsøk. Da skal jeg prøve kjempelang nedregulering (2-3 mnd) før oppstart med sprøyter. Det blir jo sikkert kjempegøy... Har alltid jobbet fullt og mer enn det alle forsøkene, men har en krevende jobb og nå er jeg bare helt utslitt. Neste forsøk skal jeg derfor være endel sykmeldt og håper det kan hjelpe litt på. Puh! Nå Man må bare prøve å kose seg med sommerferien, familie og venner 💗 og prøve å ikke grine over alle gravide man ser, alle babyer eller tanken på hvor altfor stor min fineste skatt blir før han får søsken... hvis han noen gang får det. Æsj! Nå trenger jeg en sånn god løpetur for å få denne gørra ut av hodet. Håper andre har bedre nyheter🤞🤞

Å kjære deg, jeg håper virkelig at symptomene er anderledes for deg denne gangen og at testene snart begynner å bli positive🙏🏻 Dette er virkelig en slitsom prosess og jeg håper så mye på at det skal gå veien for dere nå. Sender deg en stor klem💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Aaa08 skrev:

Var på kontroll i dag, alt fint, venter bare litt til til eggposene vokser litt til. Mest sannsynlig utakk på torsdag-fredag

Så bra! Jeg er like bak deg denne gangen også. Skal på kontroll på fredag for å se hvordan det har gått med sprøytene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...