Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man spare på kvitteringene selv i forhold til grensa for egenandel eller blir det automatisk registrert hos HELFO? 

Anonymkode: a7334...726

Det må spares på, og sendes inn innen noen mnd 🙌🏼 Jeg kjøpte alt hos ett apotek. Gikk da jeg var ferdig behandlet  og fikk 1 utskrift på alt, som jeg sendte inn 👌🏽

Endret av Alvildeivf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag hadde jeg innsett. Fikk jo ut 9 egg, av disse ble 3 vellykket, hvorav 2 hadde super kvalitet (ref legen). De satte inn ett egg og ett har de fryst ned. 

Nå sitter jeg her og har litt småvondt. Eller, ikke direkte vondt, men ubehag. Andre som også har hatt det slik? 

Så, da er det jo bare å vente da, og krysse fingrene. ;) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SPOCA skrev:

I dag hadde jeg innsett. Fikk jo ut 9 egg, av disse ble 3 vellykket, hvorav 2 hadde super kvalitet (ref legen). De satte inn ett egg og ett har de fryst ned. 

Nå sitter jeg her og har litt småvondt. Eller, ikke direkte vondt, men ubehag. Andre som også har hatt det slik? 

Jeg har aldri kommet så langt som til innsett, så vet ikke hvordan det er😅 krysser fingrene for deg🙏🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvildeivf skrev:

Det må spares på, og sendes inn innen noen mnd 🙌🏼 Jeg kjøpte alt hos ett apotek. Gikk da jeg var ferdig behandlet  og fikk 1 utskrift på alt, som jeg sendte inn 👌🏽

Så smart!😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SPOCA skrev:

Så bra!!! 👍👏Nå begynner den ventetiden. Masse lykke til! 🤞Tror ikke det er uvanlig å kjenne litt i magen, men får du veldig vondt bør du vel høre med sykehuset. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg, som føler meg som vandrende i dårlige nyheter, endelig komme med en god👍😊 I dag ringte klinikken, de hadde en blastocyst til i går som var litt dårligere enn den de satte inn, og de mente den ikke kunne fryses. Men de så det an til i dag, og nå hadde den «hentet seg inn» og var blitt av god kvalitet - og blir fryst ned likevel 👍👍👍 Et ekstra lite eskimohåp, og litt bedre egg likevel enn jeg trodde. Herlig 💗

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Waldfee skrev:

Nå skal jeg, som føler meg som vandrende i dårlige nyheter, endelig komme med en god👍😊 I dag ringte klinikken, de hadde en blastocyst til i går som var litt dårligere enn den de satte inn, og de mente den ikke kunne fryses. Men de så det an til i dag, og nå hadde den «hentet seg inn» og var blitt av god kvalitet - og blir fryst ned likevel 👍👍👍 Et ekstra lite eskimohåp, og litt bedre egg likevel enn jeg trodde. Herlig 💗

Der ser du, da er det et håp for egget som er satt inn også 💕

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Waldfee skrev:

Så flott😍🙏🏼

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Fantastiske nyheter!😍🙏🏻👏🏻  Får bare håpe på at den som ble satt trives der inne og utvikler seg🤞🏻❤️

Jeg har snakket med klinikken og skal til samtale 27 juni. Har også sendt melding til Riks. Får se hva de sier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal man spare på kvitteringene selv i forhold til grensa for egenandel eller blir det automatisk registrert hos HELFO? 

Anonymkode: a7334...726

Du må sende inn, du har et halvt år på deg. Jeg sender inn per gang, så slipper jeg tenke på tidsfristen.

Anonymkode: 6734b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Amilie said:

Hei! Til høsten skal vi til førsamtale... Og jeg regner med at prosessen videre følger i månedene etter samtalen?
Jeg sitter jo her med en haug med spørsmål før førsamtalen.😅 Så jeg lurer, hvordan var oppstarten med medisiner for dere? 
Det er jo slik at en skal lese igjennom vedlegget til medisinene også signere at en er innforstått med virkningene og slik. 
Jeg las gjennom vedleggene og er litt redd kjenner jeg. Noen som har reagert på medisinen? 🤔

Føler jeg bare hopper inn i forumet her... 🙈

Jeg reagerte ikke mye på medisinene, ble litt glemsom og skjør av nesesprayen, litt oppblåst av sprøytene. Det værste for meg var progesteronen etter innsett, ikke noen fan av den. Fysisk gikk det veldig greit, men i ettertid skulle jeg ønske jeg hadde beveget mer på meg og kommet meg ut av hodet mitt litt. Det er mer slitsomt mentalt så viktig å passe på seg selv i den prosessen. Medisinene er litt skumle til å begynne med men etter to dager så er du proff, det går veldig fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Så utrolig bra❤️ Da skal du se embryo i deg er helt fantastisk nå også🤞🏻😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Blomst37 skrev:

Fantastiske nyheter!😍🙏🏻👏🏻  Får bare håpe på at den som ble satt trives der inne og utvikler seg🤞🏻❤️

Jeg har snakket med klinikken og skal til samtale 27 juni. Har også sendt melding til Riks. Får se hva de sier. 

Fikk litt mer tro på den lille i magen også, nå ja 💗 Bra med samtale, og håper det går raskt hos Riksen også nå! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære alle sammen. Ønsker dere en kjempefin helg. Prøv å koble ut, gjør noe som gjør dere glad. Vet at mange har det litt tøft her, men tenk at det finnes alltid en håp og aldri gi opp❤️ En god klem til dere alle 😊 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll på Riks idag. Det er 5 dag med gonal f og første med orgalutran. Posene vokser fort, noen av dem hadde 12 mm. Skal ta 175 i dag og 150 i helgen, kontroll på.mandag igjen. 

Skuffet over legene på Riks igjen, det var noen forskinkelser så ble nesten kastet ut av rommet da jeg begynte å stille spørsmål. Var inne max 3 min... syntes dette er veldig dårlig at de ikke bryr seg om pasienten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg plutselig i gang igjen, denne gangen med fryseforsøk. Begynte på Progynova i dag, skal ikke inn på kontroll før dag 12. 

Lurer på om det er noen som har fått noen konkrete beskjeder fra legen om alkohol, koffein og smertestillende under fryseforsøk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Aaa08 skrev:

Var på kontroll på Riks idag. Det er 5 dag med gonal f og første med orgalutran. Posene vokser fort, noen av dem hadde 12 mm. Skal ta 175 i dag og 150 i helgen, kontroll på.mandag igjen. 

Skuffet over legene på Riks igjen, det var noen forskinkelser så ble nesten kastet ut av rommet da jeg begynte å stille spørsmål. Var inne max 3 min... syntes dette er veldig dårlig at de ikke bryr seg om pasienten. 

Så dårlig behandling😠😫 Opplevde akkurat det samme jeg også. Fort inn, fort ut😐 Hadde ikke tid til å spørre om noenting. Skjønner at de har mange pasienter, men vi kan ikke behandles sånn😐 

Masde lykke til med forsøket!🤞🏻💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aaa08 skrev:

På vår første kontroll fikk i beskjed om at siden de forsøker å behandle så mange som mulig, kan man få litt kort tid med legene. Men at man skulle få mulighet til å få snakke med sykepleier hver gang, siden de har bedre tid. Men opplevde flere ganger at dette ikke ble gjort, ingen spørsmål om vi ønsket å snakke med sykepleier :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er bare enda mye stress pga disse legene.. jeg skjønner det at de har mange pasienter, men det betyr ikke at de kan behandle oss på denne måten.. 

Håper det er siste gang jeg trenger å møte dem!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hollymolly skrev:

Kjære alle sammen. Ønsker dere en kjempefin helg. Prøv å koble ut, gjør noe som gjør dere glad. Vet at mange har det litt tøft her, men tenk at det finnes alltid en håp og aldri gi opp❤️ En god klem til dere alle 😊 

Tusen takk Hollymolly!😍💓 Ønsker deg også en riktig god helg! Sender deg en stor klem🌷

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...