Tingelling Skrevet 2. juni 2018 #2181 Del Skrevet 2. juni 2018 16 timer siden, Butter skrev: Uff....vet ikke om jeg skal le eller gråte, være glad eller ikke. Føler ingenting går etter planen. Etter SAen i februar har fryseforsøket nå blitt utsatt hele tre ganger fordi kroppen min ikke reagerer som den skal. Tullet begynte jo egentlig med at sykehuset ville sette inn i naturlig syklus, hvilket jeg visste var en dårlig ide fordi jeg jo ikke har eggløsning av meg selv. I går var jeg på ny UL for nok en gang få klarsignal til å begynne med progynova, men nei. Synarelaen som jeg begynte på etter forrige UL for å minske slimhinnen har istf medført tykkere slimhinne og folikkel klar til eggløsning . Fryseforsøk må altså avbrytes fordi jeg plutselig får EL av meg selv. Hvorfor de da ikke bare kan sette inn i naturlig syklus vet jeg ikke, men kanskje kapasitet hos dem? Så det blir altså ikke noe fryseforsøk før sommeren. Men håper jo nå at vi har sjans med naturmetoden istf? Jeg skjønner ikke dette egentlig.jeg satt inn flere gang på fryst forsøk,flest gang naturlig.Da sa min lege at jeg måtte ha egggløsning først for at slimhinnen skulle bli tykk nok,før de satt inn.Ellers ville forsøket mest sannsynlig bli negativt. Dvs jeg var på flere ul og målte slimhinne og follikel,og etter el,satte de inn antall dager etter som embryoet var. jeg måtte avbryte ett par måneder hvor slimhinnen ikke var tykk nok pga manglende eggløsning. neste måned fikk jeg styrt syklus hvor jeg fikk estradot. men det må jo ha noe med medisin du fikk forrige gang som gjør at de ikke kan fortsette,ellers gjør de ting på forskjellige måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 2. juni 2018 #2182 Del Skrevet 2. juni 2018 1 time siden, Tingelling skrev: Jeg skjønner ikke dette egentlig.jeg satt inn flere gang på fryst forsøk,flest gang naturlig.Da sa min lege at jeg måtte ha egggløsning først for at slimhinnen skulle bli tykk nok,før de satt inn.Ellers ville forsøket mest sannsynlig bli negativt. Dvs jeg var på flere ul og målte slimhinne og follikel,og etter el,satte de inn antall dager etter som embryoet var. jeg måtte avbryte ett par måneder hvor slimhinnen ikke var tykk nok pga manglende eggløsning. neste måned fikk jeg styrt syklus hvor jeg fikk estradot. men det må jo ha noe med medisin du fikk forrige gang som gjør at de ikke kan fortsette,ellers gjør de ting på forskjellige måter. Opplegget var egentlig at jeg skulle sette inn i naturlig syklus i midten/slutten av april, men fikk da ikke eggløsning så forsøket måtte avbrytes. Så skulle jeg forsøke styrt syklus, men fordi jeg ikke har EL og har lange sykluser skulle jeg ikke vente på menstruasjon men begynne på progynova når slimhinnen var tynn nok for så å bygge den opp med progynova. Så siden slimhinnen ikke ble tynn nok av seg selv ( men sikkert heller ikke tykk nok for innsett) måtte jeg på spray for nedregulering før jeg kunne begynne på progynova for å gjenoppbygge igjen (styrt syklus). Så reagerte ikke jeg som jeg skulle, og kroppen får tydeligvis eggløsning isteden for. Kroppen min surrer bare, gynekologen min skjønner heller ingenting. Men hvorfor de ikke nå kan sette inn i naturlig syklus istf/likevel antar jeg skyldes kapasitet hos sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisssi Skrevet 2. juni 2018 #2183 Del Skrevet 2. juni 2018 Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker, men foreløpig er jeg gravid 😁 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvildeivf Skrevet 2. juni 2018 #2184 Del Skrevet 2. juni 2018 4 minutter siden, Sisssi skrev: Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker, men foreløpig er jeg gravid 😁 Gratulerer ♥️♥️🙌🏼🎉🎈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 2. juni 2018 #2185 Del Skrevet 2. juni 2018 10 minutter siden, Sisssi skrev: Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker, men foreløpig er jeg gravid 😁 Gratulerer så mye😊 masse fine hcg-verdier når den viser 2-3 uker👏🏻💛 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 2. juni 2018 #2186 Del Skrevet 2. juni 2018 Gratulerer @Sisssi!!!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisssi Skrevet 2. juni 2018 #2187 Del Skrevet 2. juni 2018 20 minutter siden, tuppelene said: Gratulerer så mye😊 masse fine hcg-verdier når den viser 2-3 uker👏🏻💛 Satser på det. Vi skal ikke ta blodprøve, bare hjemmetest 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 2. juni 2018 #2188 Del Skrevet 2. juni 2018 1 hour ago, Butter said: Opplegget var egentlig at jeg skulle sette inn i naturlig syklus i midten/slutten av april, men fikk da ikke eggløsning så forsøket måtte avbrytes. Så skulle jeg forsøke styrt syklus, men fordi jeg ikke har EL og har lange sykluser skulle jeg ikke vente på menstruasjon men begynne på progynova når slimhinnen var tynn nok for så å bygge den opp med progynova. Så siden slimhinnen ikke ble tynn nok av seg selv ( men sikkert heller ikke tykk nok for innsett) måtte jeg på spray for nedregulering før jeg kunne begynne på progynova for å gjenoppbygge igjen (styrt syklus). Så reagerte ikke jeg som jeg skulle, og kroppen får tydeligvis eggløsning isteden for. Kroppen min surrer bare, gynekologen min skjønner heller ingenting. Men hvorfor de ikke nå kan sette inn i naturlig syklus istf/likevel antar jeg skyldes kapasitet hos sykehuset. Uff, det må være så frustrerende! Det er det verste med denne prosessen synes jeg, all ventingen og hvis-ene. Kjedelig at du ikke kan få innsett i naturlig syklus nå da. Det er den store ulempen i det offentlige, de kan ikke bare hive seg rundt og ta spontane avgjørelser. Føler med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 2. juni 2018 #2189 Del Skrevet 2. juni 2018 1 hour ago, Sisssi said: Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker, men foreløpig er jeg gravid 😁 Gratulerer! Så flott med noen gode nyheter her nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 2. juni 2018 #2190 Del Skrevet 2. juni 2018 2 timer siden, Sisssi skrev: Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker, men foreløpig er jeg gravid 😁 Gratulerer såå mye! 😃👏🏻❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 2. juni 2018 #2191 Del Skrevet 2. juni 2018 15 timer siden, Waldfee skrev: Så bra, hipp hipp hurra 💗 Ventet på oppdatering fra deg ☺️ Det er nok gode sjanser med et sånt litt lengre dyrket embryo👍😊🤞Den skal feste seg og bli der! Og bra med blodfortynnende 👍😊 God helg og ruging 💗 Tuuusen takk!😍🙏🏻 Det blir veldig spennende... Tør ikke å håpe på noenting, men samtidig håper virkelig den sitter🤞🏻. Ja legen var selv veldig fornøyd med utviklingen. Fikk sett bilde av embryo😍( og den er også dokumentert) og egget hadde delt seg masse🤩🙏🏻. Åh det er litt håp her nå☺️. Masse lykke til på onsdag!❤️ Venter på oppdatering 😉❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 2. juni 2018 #2192 Del Skrevet 2. juni 2018 13 timer siden, tuppelene skrev: Gratulerer som ruger av perfekt blastocyst😊 Er selv gravid med blasto nå, og har virkelig troen på det. De får jo fulgt prosessen mye lengre. Siden dyrketiden er lengre og forferdelig nervepirrende, er det godt at det er noen dager mindre til test dag. Jeg synes i hvert fall det virket mye kortere😉 Masse lykke til! Krysser fingrene for deg🤞🏻 Tusen takk!😍🙏🏻 Ja det var veldig godt at den ble dyrket lengre. Og enig med deg, litt mindre dager til testdagen☺️. Fikk også sett hvordan den ser ut og hvor mye den har delt seg😃. Det var fasinerende! Og den har delt seg mye! Så det er håp😳🤞🏻. Masse lykke til til deg også!😉 ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 2. juni 2018 #2193 Del Skrevet 2. juni 2018 2 timer siden, Sisssi skrev: Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker, men foreløpig er jeg gravid 😁 Gratulerer så mye 🙂 ❤❤❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 2. juni 2018 #2194 Del Skrevet 2. juni 2018 Her går dagene til og teste om man er gravid eller ikke, nå har jeg bestilt 12 tester fra billig tester.no for bare litt over 300 kr noe jeg synes er veldig billig 🙂 Ikke fått noe positiv test enda, men hatt mensen smerter i ca 2 uker nå. Så håper snart at jeg får mensen. Jeg er i litt andre enden akk nå og håper ikke jeg blir gravid nå fordi legen sa hvis venstre siden er like ødelagt som de tror så er det 90% sjangse for at jeg ender i exu igjen og det ønsker jeg ikke. 😞 Gratulerer til alle som er ruggere og alle som er gravide håper spiren sitter. Så håper jeg at jeg snart hører noe fra sykehuset 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 2. juni 2018 #2195 Del Skrevet 2. juni 2018 20 timer siden, Butter skrev: Kan jo hende vi har flaks med naturmetoden, selvom jeg ikke helt våger å tro på det. På den annen side, er det jo manglende eggløsning som er vårt problem. Ja, gynekologen synes det var veldig rart, men sykepleieren på fertilitetsavdeøingrn sa at synarela i sjeldne tilfeller kunne stimulere til spontan eggløsning. Så er vel jeg et sjeldent tilfelle da. Hvis vi nå faktisk lykkes er jo alt vel og bra, men dersom ikke kjenner jeg veldig på frustrasjon over alle utsettelsene. Og neste sjans havner vel evt i ferien. Når tom legen synes at det har vært mye kluss, må det jofaktisk være det og ikke bare min subjektive oppfatning. Men hun sa også det at vi ikke måtte gi opp håpet for når jeg kom i gang med progynova på rett tid, skal set løse seg. Kjenner bare jeg er utålmodig, men samtidig også litt forventningsfull mtp denne eggløsningen. er en stund siden jeg har vært her nå, hvordan går det med deg? Ja, jeg er enig med deg og legen i at du har da fått altfor mye kluss. Veldig frustrerende når ting ikke går etter planen og det skjer flere ganger! Satser på at eggløsningen nå kan funke eller at det ihvertfall ordner seg med neste styrte syklus - nå MÅ de jo snart vite hvordan de skal få til styringen av syklus for deg 🤞 jeg holder på med nytt forsøk, kort protokoll første gang så har litt begrenset tro på det kjenner jeg - men det var det jeg rakk før ferien. Er litt redd for å gå helt i kjelleren om det blir negativt, men synes det hjelper litt på med sol og snart sommerferie ☀️ Vi må bare prøve å holde motet oppe, alle sammen 💗 Er jo mange som har vært gjennom en del som lykkes etter litt tid 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 2. juni 2018 #2196 Del Skrevet 2. juni 2018 9 timer siden, Sisssi skrev: Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker, men foreløpig er jeg gravid 😁 Hipp hurra, gratulerer ☀️☀️☀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 2. juni 2018 #2197 Del Skrevet 2. juni 2018 6 timer siden, Blomst37 skrev: Tuuusen takk!😍🙏🏻 Det blir veldig spennende... Tør ikke å håpe på noenting, men samtidig håper virkelig den sitter🤞🏻. Ja legen var selv veldig fornøyd med utviklingen. Fikk sett bilde av embryo😍( og den er også dokumentert) og egget hadde delt seg masse🤩🙏🏻. Åh det er litt håp her nå☺️. Masse lykke til på onsdag!❤️ Venter på oppdatering 😉❤️ Det høres veldig, veldig bra ut💗 Flotte embryoet må fortsette fint nå! og takk ☀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 2. juni 2018 #2198 Del Skrevet 2. juni 2018 9 timer siden, Sisssi skrev: Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker, men foreløpig er jeg gravid 😁 Hipp hurra✨ Gratulerer så mye! Elsker å høre at det går bra for mange av dere nå, det gir så sjukt mye håp❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 2. juni 2018 #2199 Del Skrevet 2. juni 2018 10 timer siden, Sisssi skrev: Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker, men foreløpig er jeg gravid 😁 Gratulerer så mye ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 2. juni 2018 #2200 Del Skrevet 2. juni 2018 @Blomst37 eller noen andre, jeg skal sette orgalutran for første gang i kveld, og nå ble jeg litt stressa - skal den i magen (det logiske) eller låret( slik pakningsvedlegget sier)??? Klinikken sa ikke noe om det... Håper noen kan svare!! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå