Gå til innhold

Hva betyr Jesus for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Betyr ikke noe personlig for meg, men interessant person religionshistorisk, der det var flere Jesus`er

Anonymkode: 7b1ff...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betyr alt for meg, han er min frelser og Herre. Ingenting kan samenlignes å ha et forhold til den levende Gud!

Kunne snakke med han hver dag er helt konge! 2 veis kommunikasjon ftw!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er Guds sønn, men siden jeg er luthersk så er jo ikke Jesus like "viktig" som han later til å være for pinsevennene f.eks. 

Hører at en del pinsevenner ber til Jesus, men jeg henvender meg alltid til Gud når jeg ber. Jeg tenker det er litt en og samme sak egentlig da

Anonymkode: b4a92...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr Jesus for deg?

Anonymkode: d5d4b...4bc

Ingenting, bortsett fra at jeg tror han har levd, og er grådig hausa opp. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av Guds utsendinger med bud og profetier fra Herren på lik linje med andre Guds utvalgte utsendinger.

Et vanelig menneske som spiste og beveget seg blant andre kvinner og menn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er han en (av mange) som videreførte gamle religioner i ny drakt. 

Håper på mer offentliggjøring av gamle tekster, hadde vært interessant å høre mer om hans evt. 30-40 år i India.

Er også interessert i mer av Dänikens forklaringer. Han sier at aiens mest sannsynlig er de som står bak mye av verdens hovedreligioner og gudetro før kristendommen, mens Jehovas vitner drar den lengre og mener at Jesus også var en alien.

Er fint å lese uten å tro 100% på en ting. Jeg tror mest på selve skaperverket (natuten vår og vår indre bevissthet) og ikke så mye på den ene skaperen. 

Anonymkode: 15c20...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye - vi vet jo ingenting om jesus til tross for at han er det mest kjente mennesket som noen gang har levd. At han var et faktisk menneske er det enighet hos blant historikere men det vi vet om han er pent til ingenting. 

Kunne vært interessant å vite litt mer om livets hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han minner meg om barndommen min med en veldig streng oppdragelse. Får helt frysninger av å tenke på han. 

Anonymkode: 3c03d...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...