Gå til innhold

Merkelig kommunikasjon på Tinder og Sukker:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hvordan det fungerer med Tinder og Sukker. Det er så tregt å få til kommunikasjon. Har funnet en kjekk mann som jeg gjerne kunne tenke meg å bli mer kjent med, men han er så kort i svarene, så jeg lurer på om han ikke er interessert.

Andre går rett på sak og vi omtrent treffes i morgen.. men jeg liker ikke disse på samme måten.

Er det noe jeg ikke forstår? Noen uskrevne regler om hvem som tar kontakt først og sånt? Føler jeg ikke forstår det helt, og er usikker på om jeg orker å drive med dette.

Anonymkode: fb5e9...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei folk kommuniserer slik de ønsker. Folk er forskjellige det er det viktig å huske på. Kanskje det er du som burde roe nerva. 

Anonymkode: 3305a...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige folk har merkelig oppførsel, og de finnes på alle dating-plattformer. Om du har egne preferanser eller forventninger for kommunikasjonen, kan/bør du skrive det tydelig på profilen din. Eller gi beskjed tidlig i kontakt-fasen.

Er jo kjipt at potensielle kandidater blir avvist, ignorert eller ikke kommer vei med pga for dårlig kommunikasjon.

I min erfaring er det to ting som går igjen mest: meldingene mine blir ikke lest skikkelig og motparten glemmer/utelater å svare på ting jeg spør om, og at folk er treeeige til å svare på meldinger. Nå siste gang brukte vedkommende nesten en uke på hver melding. Den kontakten varte ikke lenge for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kommunikasjonsmåtene varierer fra person til person, men hvis han kun svarer på det du spør om og ikke spør deg om noe, er han vel ikke interessert. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor sånne gidder å svare, men det er kanskje en slags misforstått høflighet fra deres side ...?

Anonymkode: 6e480...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt samme erfaring. Folk virker rett og slett lite interesserte ofte. 

Flere ganger er det vanskelig å få samtalen til å flyte, og når jeg spør spørsmål så svarer de kort på dem. Men de spør ingenting tilbake. Så da tolker jeg det som at de ikke er interesserte. Jeg vil jo ikke mase ved å spørre masse spørsmål når jeg bare får korte svar. Ønsker egentlig bare å ha en liten samtale før jeg vurderer om dette er noen jeg vil treffe, og det trodde jeg var normalt siden folk ikke skriver noe på profilene sine ganske ofte. 

Jeg ser ikke hvorfor det skulle være nødvendig å skrive at man ønsker normal interesse tilbake når man matcher. 

Virker egentlig som mange menn bare samler på matcher. Her om dagen matchet jeg med en, men han var bare på gjennomreise skrev han og var avvisende. Det står tydelig i min profil hvor jeg bor, så hvorfor sveipe liker på meg da? Forstår det ikke. 

Så har du alle de som ikke svarer og få starter en samtale med meg. Ofte er det jeg som må gjøre det. Lurer på om jeg er for stygg for Tinder og Sukker også for den del. 

Anonymkode: bbed0...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt samme erfaring. Folk virker rett og slett lite interesserte ofte. 

Flere ganger er det vanskelig å få samtalen til å flyte, og når jeg spør spørsmål så svarer de kort på dem. Men de spør ingenting tilbake. Så da tolker jeg det som at de ikke er interesserte. Jeg vil jo ikke mase ved å spørre masse spørsmål når jeg bare får korte svar. Ønsker egentlig bare å ha en liten samtale før jeg vurderer om dette er noen jeg vil treffe, og det trodde jeg var normalt siden folk ikke skriver noe på profilene sine ganske ofte. 

Jeg ser ikke hvorfor det skulle være nødvendig å skrive at man ønsker normal interesse tilbake når man matcher. 

Virker egentlig som mange menn bare samler på matcher. Her om dagen matchet jeg med en, men han var bare på gjennomreise skrev han og var avvisende. Det står tydelig i min profil hvor jeg bor, så hvorfor sveipe liker på meg da? Forstår det ikke. 

Så har du alle de som ikke svarer og få starter en samtale med meg. Ofte er det jeg som må gjøre det. Lurer på om jeg er for stygg for Tinder og Sukker også for den del. 

Anonymkode: bbed0...4eb

Dette er litt interessant. Alle rundt meg foreslår at jeg skal begynne med nettdating, mens jeg opplever lite eller ingen interesse. Det jeg tenker da er at jeg er for stygg for Tinder eller Sukker... Så hvor i alle dager skal man møte noen?? Begynner å tror jeg har større sjans å møte noen over frysedisken på Rema 1000...

 

 

Anonymkode: fb5e9...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er litt interessant. Alle rundt meg foreslår at jeg skal begynne med nettdating, mens jeg opplever lite eller ingen interesse. Det jeg tenker da er at jeg er for stygg for Tinder eller Sukker... Så hvor i alle dager skal man møte noen?? Begynner å tror jeg har større sjans å møte noen over frysedisken på Rema 1000...

 

 

Anonymkode: fb5e9...162

Ja, jeg også. Blir oppgitt når jeg leser om hvor lett kvinner liksom har det på nettdating. Vi blir visstnok bombardert av meldinger selv om vi ikke er så pene.

Nei, sånn er det faktisk ikke. Når det er jeg som må ta kontakt 80% av gangene, og da er mange ofte ikke interesserte så begynner jeg å lure på hvor stygg jeg må være. Trodde egentlig at jeg var ganske så vanlig, og jeg går ikke etter de kjekkeste der heller.

Så jeg føler at det faktisk er større sjanse for at en skal komme og banke på døra mi enn at jeg skal møte noen gjennom nettdating :P

Anonymkode: bbed0...4eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg også. Blir oppgitt når jeg leser om hvor lett kvinner liksom har det på nettdating. Vi blir visstnok bombardert av meldinger selv om vi ikke er så pene.

Nei, sånn er det faktisk ikke. Når det er jeg som må ta kontakt 80% av gangene, og da er mange ofte ikke interesserte så begynner jeg å lure på hvor stygg jeg må være. Trodde egentlig at jeg var ganske så vanlig, og jeg går ikke etter de kjekkeste der heller.

Så jeg føler at det faktisk er større sjanse for at en skal komme og banke på døra mi enn at jeg skal møte noen gjennom nettdating :P

Anonymkode: bbed0...4eb

 

Jeg går heller ikke etter de kjekkeste. Helt vanlige menn. 

Jeg lurer faktisk på om valgfriheten på disse sidene gjør at man kan bli litt treg med å ta valg. Det er så mange å velge mellom og det kommer stadig nye personer som kan være spennende. 

Jaja.. Ikke rart det er mange single i verden.

 

Anonymkode: fb5e9...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg går heller ikke etter de kjekkeste. Helt vanlige menn. 

Jeg lurer faktisk på om valgfriheten på disse sidene gjør at man kan bli litt treg med å ta valg. Det er så mange å velge mellom og det kommer stadig nye personer som kan være spennende. 

Jaja.. Ikke rart det er mange single i verden.

 

Anonymkode: fb5e9...162

Ja, det blir kanskje litt sånn: "kanskje det er noen bedre ved neste sveip".

Litt synd, men merker at jeg gidder mindre og mindre å gjøre en innsats.

Anonymkode: bbed0...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nødvendig å ha fokus. Rett og slett være goal oriented. 

Jeg tror alle som er single bør regelmessig vurdere hva det er de ser for seg datingen skal føre til. Hvis målet er å makse ut et antall beilere over nett er det et ganske kortsiktig og igrunn meningsløst mål. Det er en særdeles midlertidig bekreftelse. Målet med datingen skal være at du finner den ene personen du vil tilbringe tirsdag foran gullrekka med. Ferier, både de gode og de rævva med svigers. Gode og onde dager. Antall likes hjelper lite om den ene personen blir lengre og lengre borte fra tankesettet ditt. Ti fugler på taket vs en i hånda. Klassisk problemstilling.

For å få til dette må man opprette meningsfull og regelmessig kommunikasjon. Man må starte i en ende og bygge huset stein for stein. Det betyr at man også må åpne for å bli såra og forlatt underveis. Det er en reell sjanse i dagens datingverden at man rett og slett blir ghostet. Men hva er så alternativet? Å bygge opp under apatien? Være med på status quo? Det er en dead end. Det blir ikke noe forhold ut av det. Be the change.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Arcturus skrev:

Her er det nødvendig å ha fokus. Rett og slett være goal oriented. 

Jeg tror alle som er single bør regelmessig vurdere hva det er de ser for seg datingen skal føre til. Hvis målet er å makse ut et antall beilere over nett er det et ganske kortsiktig og igrunn meningsløst mål. Det er en særdeles midlertidig bekreftelse. Målet med datingen skal være at du finner den ene personen du vil tilbringe tirsdag foran gullrekka med. Ferier, både de gode og de rævva med svigers. Gode og onde dager. Antall likes hjelper lite om den ene personen blir lengre og lengre borte fra tankesettet ditt. Ti fugler på taket vs en i hånda. Klassisk problemstilling.

For å få til dette må man opprette meningsfull og regelmessig kommunikasjon. Man må starte i en ende og bygge huset stein for stein. Det betyr at man også må åpne for å bli såra og forlatt underveis. Det er en reell sjanse i dagens datingverden at man rett og slett blir ghostet. Men hva er så alternativet? Å bygge opp under apatien? Være med på status quo? Det er en dead end. Det blir ikke noe forhold ut av det. Be the change.

 

Du har rett i det du sier. Og jeg er absolutt en som ikke jakter på å få oppmerksomhet. Problemet er at jeg ikke helt forstår dette. Jeg har kommunisert litt med en og føler vi har god kontakt, men så stopper det opp. Må man være mer direkte for å "bryte gjennom"? Hoppe rett på sak? Det gjør man jo ikke in real life, og derfor kunstig for meg med en ukjent på nett.

Og når mange av dem jeg tilslutt får kontakt med er noen som ikke tiltaler meg (og som har tatt kontakt med meg og ikke omvendt) begynner jeg jo å lure på om dette ikke er rett for meg.

Alternativet kan selvsagt være å være alene resten av livet. Ikke en premietanke det heller.

 

Anonymkode: fb5e9...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker mangel på spørsmål som manglende interesse. Det er ikke slik at det er en part som hele tiden må dra lasset, men allikevel er det utelukkende alltid slik det blir når jeg konverserer. Da trekker jeg meg bare pent og pyntelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg går heller ikke etter de kjekkeste. Helt vanlige menn. 

Jeg lurer faktisk på om valgfriheten på disse sidene gjør at man kan bli litt treg med å ta valg. Det er så mange å velge mellom og det kommer stadig nye personer som kan være spennende. 

Jaja.. Ikke rart det er mange single i verden.

 

Anonymkode: fb5e9...162

Du skrev jo i hovedinnlegget at dette gjelder en kjekk mann.

Det er jo ikke så rart at du sliter med å få kontakt. Kjekke har flere valgmuligheter mens de du får kontakt med har få valgmuligheter.

Anonymkode: 3e991...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev jo i hovedinnlegget at dette gjelder en kjekk mann.

Det er jo ikke så rart at du sliter med å få kontakt. Kjekke har flere valgmuligheter mens de du får kontakt med har få valgmuligheter.

Anonymkode: 3e991...ec9

Spørs hva man mener med kjekk da. Synes mange her inne misforstår når noen beskriver noen som kjekk. De ser for seg en spesiell type mann, men det er ikke nødvendigvis sånn. Jeg går for eksempel ikke etter de som er sånn typisk kjekk, men jeg synes jo de er kjekke. Allikevel vil jeg nok beskrive dem som helt vanlige menn, men de er kjekke innenfor min smak :)

Anonymkode: bbed0...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev jo i hovedinnlegget at dette gjelder en kjekk mann.

Det er jo ikke så rart at du sliter med å få kontakt. Kjekke har flere valgmuligheter mens de du får kontakt med har få valgmuligheter.

Anonymkode: 3e991...ec9

 

Ja, kjekk er vel temmelig subjektivt eller hva? Jeg er nok etter de flestes syn en 6-er på en skala fra 1-10, og han jeg mener er kjekk er ikke en typisk høy-slank-mørk type. Helt vanlig mann, rett og slett. En 6-er som meg kanskje.

Så det kan ikke egentlig handle om at jeg søker noen som er for kjekk..

 

ts

Anonymkode: fb5e9...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...