Gå til innhold

Hva koster naf-test og hva er det som blir testet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg har kjøpt en bruktbil og bruktbilforhandel mente de hadde testet den og alt fungerte. Nå mener min bekjent at det er noe galt med gassen. Må gasse mye og det skjer liksom ikke stort.

Så han vil ta test selv via naf.

Hva koster naf test? Hva sjekker de?

Anonymkode: 5373d...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sjekker hjuloppheng og understell generelt, ser etter rust, sjekker om motor har lekkasje av kjølevæske/olje, om toppakning er tett. Koster vel borti 2000,- nå vil jeg tro. Den blir den generelle tilstand den er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.11.2017 at 1:32 PM, AnonymBruker said:

Nå mener min bekjent at det er noe galt med gassen. Må gasse mye og det skjer liksom ikke stort.

Anonymkode: 5373d...b50

Din bekjente lurer på om motorkraften er som den skal være? Akkurat det er vel ikke noe NAF tester, unntatt å kanskje ta en liten prøvetur. Med erfaring kan de som tester sikkert si om noe åpenbart er suspekt, men om bilen er daffere enn forventet, kan dette skyldes en lang rekke ting. Og det er ikke nødvendigvis noe som kan reklameres på, om bilen har færre hestekrefter enn da den var ny, hvis dette skyldes generell motorslitasje, for eksempel.

Oppgir du bilmodell, kilometerstand og pris, kan du kanskje få bedre tips.

Anonymkode: 08d81...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.11.2017 den 13.32, AnonymBruker skrev:

En bekjent av meg har kjøpt en bruktbil og bruktbilforhandel mente de hadde testet den og alt fungerte. Nå mener min bekjent at det er noe galt med gassen. Må gasse mye og det skjer liksom ikke stort.

Så han vil ta test selv via naf.

Hva koster naf test? Hva sjekker de?

Anonymkode: 5373d...b50

Ca. 2 000. Er det noe galt med bilen så krever han testen betalt av selger. Finner de ikke noe galt med bilen må han betale selv. Jeg har god erfaring med naftest i tilsvarende sak. 

Anonymkode: 7dffd...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, ikke hvor mye, en NAF-test koster? Det koster penger.

Hva som testes på en NAF-test? Biler.

Anonymkode: bf069...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...