Gå til innhold

Jente som får panikk når man skal skifte bæsje bleie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei på 2,5 som virkelig er en utfordring når det gjelder å skifte bæsje bleier. Hun har vært sånn siden hun var baby. Men nå er det tendenser som er ille og jeg trenger tips. Når hun bæsjer vil hun ikke skifte bleie. Hun blir sint og skriker imot. Spenner beina og man får ikke vasket ordentlig. Hun har også sagt at hun har vondt i rumpa. Har tenkt at det er fordi vi ikke har vasket og hun er sår. Så henne var sår i helgen og smurte henne godt og lot henne sitte i oljevann. Så sier hun at nå er det ikke vondt lenger. Så går det en dag og det er pån igjen. Men så fort vi har skiftet bleie er alt bra. Virker ikke som det gjør vondt når hun bæsjer. Hun klør ikke. Kan ikke se det rødt lenger. Kan ikke se noe unormalt. Ellers til daglig ser hun ikke ut til å være plaget. Jeg kan trykke ekstra hardt på rumpa og hun virker ikke plaget. Men når det er bæsj der får man knapt røre. 

Hva skal jeg gjøre med dette? Hvordan snakke med henne ? Hvordan gå frem? 

Anonymkode: 6a01b...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt henne med til lege iom at hun sier hun har vondt og dette er et vedvarende problem. Kan være noe i kosten hun reagerer på. Det er også viktig at dere får vasket ordentlig, ta henne i dusjen om det er vanskelig. Små rester av avføring vil gi veldig sår hud. Har du fått sett skikkelig at det ikke er sårt ved selve endetarmsåpningen? 

Anonymkode: 88096...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ei på 2,5 som virkelig er en utfordring når det gjelder å skifte bæsje bleier. Hun har vært sånn siden hun var baby. Men nå er det tendenser som er ille og jeg trenger tips. Når hun bæsjer vil hun ikke skifte bleie. Hun blir sint og skriker imot. Spenner beina og man får ikke vasket ordentlig. Hun har også sagt at hun har vondt i rumpa. Har tenkt at det er fordi vi ikke har vasket og hun er sår. Så henne var sår i helgen og smurte henne godt og lot henne sitte i oljevann. Så sier hun at nå er det ikke vondt lenger. Så går det en dag og det er pån igjen. Men så fort vi har skiftet bleie er alt bra. Virker ikke som det gjør vondt når hun bæsjer. Hun klør ikke. Kan ikke se det rødt lenger. Kan ikke se noe unormalt. Ellers til daglig ser hun ikke ut til å være plaget. Jeg kan trykke ekstra hardt på rumpa og hun virker ikke plaget. Men når det er bæsj der får man knapt røre. 

Hva skal jeg gjøre med dette? Hvordan snakke med henne ? Hvordan gå frem? 

Anonymkode: 6a01b...9e1

Ta jenta med til lege. Hun kan ha problemer i tarmen i tillegg til at hun kan bli sår av for mye vaskin. Olje er ikke bra på såre rumper. 

Anonymkode: 0a0ea...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...