Gå til innhold

Da var borgerkrigen over i Syria

Fremhevede innlegg

Skrevet

Putin og Assad sier borgerkrigen er over og bare rydde operasjoner igjen, Putin kommer til å ringe Trump på torsdag.

Ja da var det bare å sende afrikanerne som sier de kommer ifra Syria tilbake dit da, som kom som flyktinger til Norge. Med mindre de får norsk statsborgerskap.    

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-11-21/putin-to-speak-with-trump-on-syria-after-meeting-assad-in-sochi

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde jeg bare skulle inn her og skrive 'Hurra!', men så kom det litt unødvendig, nedrig fremmedfrykt fra deg igjen, gitt.

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, Nicathv skrev:

Jeg trodde jeg bare skulle inn her og skrive 'Hurra!', men så kom det litt unødvendig, nedrig fremmedfrykt fra deg igjen, gitt.

Fortsatt god grunn til å rope "Hurra". Krigen er over.

Anonymkode: 67705...dbe

• Liker 7
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Da kan de reise hjem og bygge opp landet sitt :)

Men det skjer nok ikke....

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fortsatt god grunn til å rope "Hurra". Krigen er over.

Det er sant, det. Men det første jeg tenkte var "Så flott, da slipper flere mennesker å bli drept eller få livene sine ødelagt!",  ikke "Så flott, da kan vi bli kvitt noen av disse skumle mørkhudede!"

• Liker 11
Skrevet

Da kan syrere i Norge dra tilbake og bygge opp landet. 

Vi kan ikke ha det slik at alle skal få permanent opphold i Norge hver gang det bryter ut krig et sted. De må tilbake når det er fred og trygt.

Anonymkode: c51b4...0dd

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Nicathv said:

Det er sant, det. Men det første jeg tenkte var "Så flott, da slipper flere mennesker å bli drept eller få livene sine ødelagt!",  ikke "Så flott, da kan vi bli kvitt noen av disse skumle mørkhudede!"

Men det er bare du som fokuserer på hudfarge i denne tråden. Syrere er hvite. Nå må de dra hjem igjen.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Nicathv skrev:

Japp, det også. Nå har de en jobb som venter hjemme, på tide å dra. Flyktningestatus opphører:-)

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke ha det slik at alle skal få permanent opphold i Norge hver gang det bryter ut krig et sted. De må tilbake når det er fred og trygt.

Enig. 

Men det er ikke trygt med en gang, opprydding av gerilja og falleferdige ruiner, hjem eller tilfredsstillende leire må stå klare. Er ikke gjort denne uka. 

Anonymkode: 25bb6...8fd

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Det er nettopp det som har vært det sinnssyke i denne asyldiskusjonen. Man tar inn flyktninger og stresser livet av seg med å på død og liv skal integrere og bosette snarest mulig. "De skal ikke ha livene sine på vent" osv. Det blir aldri diskutert at krigen en dag er over og beskyttelsesbehovet opphører. 

Nå er altså dagen kommet:-)

• Liker 2
Skrevet

Jepp, nå vil despoten ikke fengsle noen urettferdig mer. Nå vil ingen være politiske fanger mer. Nå blir ikke homofile fengslet for sin seksualitet lenger. 

Anonymkode: 1a414...688

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp, nå vil despoten ikke fengsle noen urettferdig mer. Nå vil ingen være politiske fanger mer. Nå blir ikke homofile fengslet for sin seksualitet lenger. 

Anonymkode: 1a414...688

Så bra:-)

Skrevet (endret)
26 minutter siden, Nicathv said:

Unnskyld meg, forstår du at asylsystemet ble misbrukt på det groveste av menn i militær alderen som kom hit. At de var ifra Afrika er likegyldig for meg, mesteparten av disse personene løy for komme inn til Norge både om alder og hjemland. Til den grad at EU estimerte at mindre enn 1 av 7 faktisk kom ifra Syria. Jeg forstår ikke flere folk er mer sint på disse immigrantene som faktisk lurer seg til flygingstatus i Norge.   

Er fremmedfrykt det nye ordet for rasist nå? 

Jeg må faktisk applauder deg at du ikke brukte AB fusjonen for å kritisere meg.  

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. 

Men det er ikke trygt med en gang, opprydding av gerilja og falleferdige ruiner, hjem eller tilfredsstillende leire må stå klare. Er ikke gjort denne uka. 

Anonymkode: 25bb6...8fd

Hvordan skal det bli klart om ingen drar tilbake for å bygge det opp igjen?

Anonymkode: 6401d...cc9

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt sikker på at disse syriske flyktningene vil reise tilbake og delta i oppbyggingen av sitt eget land og støtte sitt eget folk!

greyface.png

Skrevet (endret)
1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Putin og Assad sier borgerkrigen er over og bare rydde operasjoner igjen, Putin kommer til å ringe Trump på torsdag.

Ja da var det bare å sende afrikanerne som sier de kommer ifra Syria tilbake dit da, som kom som flyktinger til Norge. Med mindre de får norsk statsborgerskap.    

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-11-21/putin-to-speak-with-trump-on-syria-after-meeting-assad-in-sochi

Det at despoten som representerer ca 10% av befolkningen og som fikk en demokratiprosess til å eskalere til flere års borgerkrig og destabilisering i flere naboland sier at krigen er over, angir ingen troverdig grunnlag for å tro at krigen er over. Den har i beste fall skiftet form. mest sannsynlig er det en kortsiktig våpenhvile mens man lader opp til nye kamper.

Flesteparten som har flyktet ut av Syria, og som har fått asyl basert på krigen der, (utenom kvinner og barn, som vi alt har observert er mindretall) har fått asyl nettopp på grunn av Assad og hans forfølgelse av alle politiske motstandere.

Ingenting av dette har noen ting med evt andre asylsøkere fra andre land. Vi gir ikke asyl til en person fra Afghanistan fordi det er krig i Syria.

Endret av Druid
  • Liker 5
Skrevet

Da er det bare for syriske folk å pakke kofferten og vandre hjem igjen. Det skulle da ikke være noen grunn til å gå i dekning i Norge lenger. 

Skrevet

Det var da gode nyheter for alle bortsett fra våpenprodusentene kanskje. Nå kan syrerne som måtte flykte til andre land reise tilbake og bygge opp hjemlandet sitt siden oppholdsgrunnlaget deres er borte.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, ElinX0Xpoliti said:

Daily Mail er ikke en troverdig kilde.

Vi får håpe krigen nå tar slutt. Men det er skremmende å se hvor naivt og kunnskapsløst verdensbilde folk kan ha. Assad sier det er fred, ergo er det bare å komme seg på første fly hjem, liksom.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, linsejesus skrev:

Daily Mail er ikke en troverdig kilde.

Vi får håpe krigen nå tar slutt. Men det er skremmende å se hvor naivt og kunnskapsløst verdensbilde folk kan ha. Assad sier det er fred, ergo er det bare å komme seg på første fly hjem, liksom.

Jeg er enig i at Daily Mail ikke er en troverdig kilde. Men at Elins påstander kan motbevises med hennes egne tabloide, upålitelige kilder, er jo litt morsomt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...