Gå til innhold

Hva gjorde du på mannsdagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde ingenting, men hadde gjerne stilt opp på et arrangement hvis det fantes her jeg bor. Det finnes problemer som i stor grad rammer menn, og det jeg mener er viktig å ta på alvor: 

Menn kommer dårligst ut i skolen, menn har svakere rettigheter når det gjelder barna sine, psykisk helse, selvmord, stereotypier om "ekte menn" - ja, sikkert mer også. Selv om menn ikke tradisjonelt sett har blitt undertrykket slik kvinner har, så har de også - som kjønn - noen utfordringer som jeg gjerne kan være med å sette fokus på. 

Men tro ikke at det er MENN som har gått foran for arrangementer på kvinnedagen. Så dere må faktisk ta litt initiativ selv. Det er ikke først og fremst kvinners ansvar å skape noe og sette fokus på deres problemer. Det er dere som må ta ansvar og sette dagsorden for deres problemer. Så skal jeg gjerne høre på og komme på arrangementene deres.

Anonymkode: 49894...7e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg som kvinne gjorde ære på mennsfolket. 

Satt med særs spredte bein på bussen. Mandig av meg. ;) må jo vise at jeg er en boss. En bossy boss som kan bosse litt her og der. Me da boss. Da boss has arrived. 

Sprayet Axe på meg selv. Tror den heter 'eggses releasement', for å sette fart på eggløsningen til kvinner. Så de blir litt hypre og gææærne. 

Satte på en bart... Med snurrebass. You go boy!!!! We da boys. Og briller uten styrke. 

Jeg barberte håret på sidene, for å være vågal og gaaaaaal. Og hår på toppen. Autoritært, verri much like. 

Gikk med en gulrot i rævva. For å få den rette gangen. Tok av den grønne toppen på gulroten da. Jeg hadde den i dressjakken, der man har et hvitt tørkle. Klarer ikke å kaste... Får såååå vondt da. 

 

Anonymkode: fd60e...bb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som kvinne gjorde ære på mennsfolket. 

Satt med særs spredte bein på bussen. Mandig av meg. ;) må jo vise at jeg er en boss. En bossy boss som kan bosse litt her og der. Me da boss. Da boss has arrived. 

Sprayet Axe på meg selv. Tror den heter 'eggses releasement', for å sette fart på eggløsningen til kvinner. Så de blir litt hypre og gææærne. 

Satte på en bart... Med snurrebass. You go boy!!!! We da boys. Og briller uten styrke. 

Jeg barberte håret på sidene, for å være vågal og gaaaaaal. Og hår på toppen. Autoritært, verri much like. 

Gikk med en gulrot i rævva. For å få den rette gangen. Tok av den grønne toppen på gulroten da. Jeg hadde den i dressjakken, der man har et hvitt tørkle. Klarer ikke å kaste... Får såååå vondt da. 

 

Anonymkode: fd60e...bb4

:ler:

 

Jeg sov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gladelig gått i mannstog. Men ingen menn lagde et tog å gå i.

Anonymkode: ce25a...634

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne gladelig gått i mannstog. Men ingen menn lagde et tog å gå i.

Anonymkode: ce25a...634

Du kunne jo lagd et?

Anonymkode: a27b7...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det er jo mannsdag alle dager i året med unntak av kvinnedagen 8. Mars 😐 så hva jeg gjorde alle de dagene blir for langt å svare på. 

Anonymkode: 3c6fc...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde det samme som på kvinnedagen; ikke noe spesielt. En helt vanlig hverdag. Jobba. Hadde sex med samboer. Lagde middag. Var snill og grei med alle. 

Føler ikke behov for å feire alt og alle hele tiden. Bruker heller hver dag, hvert år til å være et godt menneske, akseptere folk for hvem de er, etc. Pannekakedagen feirer jeg heller ikke; spiser pannekaker flere ganger i året. Er glad i det. Pannekaker er godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎11‎.‎2017 den 5.42, AnonymBruker skrev:

Som forventet. Kvinner bryr seg ikke om menns rettigheter. Og forumets moderatorer fant det for godt å flytte tråden fra aktuelle saker og politikk til generell diskusjon, også til skråblikk og generaliseringer. Slik et syn har altså forumet på menns rettigheter. Vi er ingen ting værdt, og det er visst bare en vits å ta det opp.

Jeg har fått bekreftet enda en gang at mitt valg på søndag var det riktige.

Anonymkode: e02ed...e33

Kremt.... Som sagt, det er kvinner som fikk opp krisesenterne for menn og støttegrupper for menn utsatt for overgrep. Dette måtte kjempes hardt om og kvinnene stod på for menns rettigheter. Det er flere kvinner som jobber i psykiatrien, og det var kvinner som også tok iniativ til Gay parade og som har kjempet for homofiles rettigheter til å gifte seg. 
Jeg og alle mine venninder går i tog hvert år for menns rettigheter på Pride. 
Hva med deg? Når har du kjempet for en transmanns rettigheter? For homofile menns rettigheter? For menn utsatt for overgrep fra andre menn?   Eller er du for opptatt med å hate kvinner på internett til å kjempe for ditt eget kjønns rettigheter kanskje? 

Anonymkode: 43ef1...97e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 3.46, AnonymBruker skrev:

Gjorde i grunn det samme som deg, drittlei av å bli shamet offentlig i media bare fordi jeg er mann. Jeg hverken krenker, trakasserer eller voldtar, men i følge media for tiden er vi alle skurker som slenger med pølsa så fort sjansen byr seg. Fuck norske kvinnfolk.

Anonymkode: 7338b...a57

Hallo?

Dette er urettferdig, det er snakk om damer som har opplevd trakkassering, de må jo få lov til å gi beskjed, det gjelder jo ikke deg, alle vet jo at alle menn ikke er slik.

Anonymkode: 757e7...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer... Mener dere menn at det er kvinner som skal organisere mannsdagen? Lage plakater, invitere til tog, finne talere og spikre program? Det er jo DERE det skal handle om. Deres problemer. Det blir jo litt feil hvis jeg skal "fortelle dere" hva problemene deres er og styre ordskiftet. Skal mannedagen handle om kvinner og hva vi mener!? Nei! Derfor må dere på banen selv. 

Eller synes dere mannsdagen eeeegentlig bare burde være en dag kvinner gir mannen sin "noe ekstra" i senga og skjemmer ham bort med biff og massasje? For da er vi litt på ulike planeter med hva kvinne- og mannedagen handler om. 

Anonymkode: 49894...7e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre her har sagt, kvinner måtte arrangere for seg selv for sine kamper. Menn, dere må faktisk løfte fingeren og arrangere selv om dere vil ha tog og møter og hva enn det er dere vil ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...