Gå til innhold

I hvilken alder er det vanskligst å finne noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.11.2017 den 15.48, AnonymBruker skrev:

I steinalderen. For da var språk så dårlig utviklet at folk kommuniserte dårlig sammen.

Anonymkode: 73b95...1d8

Eller trassalderen, kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter 45 for kvinner. Single menn i 50 årene henter seg damer fra Thailand.

Anonymkode: 155e6...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 18.11.2017 den 11.40, AnonymBruker skrev:

I hvilken alder er det vanskeligst å finne noen? 

Anonymkode: 5e97e...849

Jeg synes det har vært vanskelig etter fyllte 35 år. Jeg er 41 år nå. Og håper fortsatt på å treffe "the one". :). "Mannen som får hjerte mitt til å smelte". 

Endret av Melissasolstråle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskeligst å finne noen hvis man ender opp som singel etter fylte 30 år.

Når man er ung tenker man ikke så mye på om vedkommende har bil, eier egen bolig, hva personen jobber med og slike ting. Hodet er selvsagt med i utvelgelsen, men man har ikke levd så lenge og har ikke opparbeidet seg så mange preferanser.

Så kommer 30-årene og man har et bilde av hvordan ting burde være. Plutselig er det langt flere krav en potensiell partner må oppfylle - som angår alt fra bolig, privat økonomi og helse. Det er mye lettere å avvise allerede på første daten. Det er flere potensielle turn-offs jo eldre man blir.

Anonymkode: 07ec7...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Fra fallet av menn begynner vel allerede i 50 årene....Siden det er så mange single damer i 40-50 årene ?

Anonymkode: 155e6...a11

Hvorfor er det overskudd av kvinner i den aldersgruppen mens det er overskudd av single menn under 40 år som trenger yngre damer....?

Anonymkode: 155e6...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kommer 30-årene og man har et bilde av hvordan ting burde være. Plutselig er det langt flere krav en potensiell partner må oppfylle - som angår alt fra bolig, privat økonomi og helse. Det er mye lettere å avvise allerede på første daten. Det er flere potensielle turn-offs jo eldre man blir.

Anonymkode: 07ec7...b99

Jeg fant min «the One», men jeg fokuserte ei på bolig, privat økonomi eller helse. Han har superb helse for øvrig. Han flyttet inn til meg og økonomien er så som så. Men. Det hadde ikke gått så bra som det gjør om vi ikke hadde trivdes i lag. Jeg synes dyp kjærlighet er viktigere enn overfladisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overfladisk kjærlighet og fasade-konkurranse er årsaken. Men deres problem. Blir jeg avvist pga jeg ikke oppfyller alle krav så jaja...

Anonymkode: 25862...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig for menn før de er 20, vanskelig for kvinner etter fylte 30.

Anonymkode: 21b1f...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å si en bestemt alder fordi alder er og blir INDIVIDUELT. Se dere rundt!

Det handleer også om innstilling. Tenker man at man aldri treffer noen, vil man ikke treffe noen fordi man har en innstilling som ikke er åpen. Og motsatt...

Alle kan finne noen uansett alder. 

Anonymkode: 57a01...c0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/19/2017 at 11:43 AM, herzeleid said:

Varierer nok veldig for kjønnene. For kvinner vil jeg tro det er lettest i tyveårene, da de fleste er på sitt mest attraktive på dette tidspunktet før det går nedover. For menn vil jeg tro at slutten av tyveårene og tredveårene vil kunne være lettest, da mange menn på dette tidspunktet fortsatt ser unge ut, men har blitt mer maskuline av utseende enn de var tidlig i tyveårene og i tenårene. En har også hatt tid til å få seg utdanning, jobb og erfaring, noe mange kvinner selekterer menn etter, og kan satse på en noe yngre kvinne som leter etter en mann å slå seg ned med. 

Går ikke folk lei den myten her? Syns ikke dette stemmer i våre dager. Etter hva jeg registrerer så er det mange menn som forfaller allerede i midten/slutten av 20 årene. Blir helt forskrekket over enkelte «hunks» jeg gikk på vgs med, som har lagt seg veldig ut, fått grov hud av solen og blitt tynn i håret (tynn i håret om resten av mannen ser bra ut gjør ikke noe). Mens mange av jentene ser ganske like ut som på vgs, spesielt vi som har brukt solfaktor hver dag og tatt vare på kroppen. De som har lagt seg ut hadde allerede tendensen til det i tenårene. 

Anonymkode: 9ba1e...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke folk lei den myten her? Syns ikke dette stemmer i våre dager. Etter hva jeg registrerer så er det mange menn som forfaller allerede i midten/slutten av 20 årene. Blir helt forskrekket over enkelte «hunks» jeg gikk på vgs med, som har lagt seg veldig ut, fått grov hud av solen og blitt tynn i håret (tynn i håret om resten av mannen ser bra ut gjør ikke noe). Mens mange av jentene ser ganske like ut som på vgs, spesielt vi som har brukt solfaktor hver dag og tatt vare på kroppen. De som har lagt seg ut hadde allerede tendensen til det i tenårene. 

Anonymkode: 9ba1e...d2b

Hvor har du det fra at dette er en myte? Det virker å være relativt anerkjent at menn generelt synes kvinner rundt 21 er det mest attraktive, mens kvinner generelt foretrekker menn som er eldre enn de selv. Det virker naturlig å anta at dette virker inne på mange kvinners mulighet for å finne noen ettersom de blir stadig mindre attraktive for flere menn i aldersgruppen de selv foretrekker. 

Sitat

 

– Dette viser oss at menn, uansett alder, søker kvinner med idealalderen 21 år. Det er dette året i livet kvinna er mest fruktbar. Yngre menn søkte oppover før dei fylte 21 år, men etter det søkte dei nedover i alder, seier han.

Auka med alderen

Medan menn byrja med å søke litt opp i aldersgruppa mellom 18 og 20 hjå ein potensiell partnar, og så søkte lenger ned i alder, søkte kvinna stadig eldre menn. I høve ynskje om alderen til ein potensiell korttidspartnar var menn i alderen 24–30 villig til å gå ned tre år, medan kvinna ville gå opp med tre år i same aldersgruppe.

Kvinnene hadde generelt sett ein eldre partnar enn seg sjølv, og størst skilnad mellom partnaren og ein sjølv var i aldersgruppa 24–30. Når det kom til ynskje om korttids- og langtidspartnar, var kvinna generelt villig til å gå endå lenger opp i alder.

https://forskning.no/evolusjon-samliv-seksualitet/2013/11/menn-ynskjer-unge-og-fruktbare-kvinner

 

Nå er ikke denne undersøkelsen alene representativ for befolkningen som helhet, grunnet utvalget, men om du googler litt vil du se at dette er en trend vi ser igjen i andre undersøkelser, og som en kan observere ved menn og kvinners partnervalg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært kjempeinteressert i et forhold jeg da, men tror det hadde vært lettere å få kjæreste da jeg var i 20-årene. Nå er jeg 34. 

I 20-årene var kanskje færre ute etter forhold, men de aller fleste var iallfall uten samboer og baby. Jeg var også mindre kresen og ble litt lettere betatt. Nå er mange menn på min alder etablerte, pluss kravene og forventningene mine er høyere når jeg vet bedre hva jeg vil ha og har gjort meg mer erfaringer med mindre perfekte. Den klassiske komboen av klisjeene "de beste er tatt" og at man blir så sær når man har vært singel lenge at man egentlig ikke vil ha et forhold engang.

Anonymkode: 47818...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kvinner vil det være over 27...kvinner aldrer fort og skjønnheten de engang hadde og sprettrumpa og store foldige brystene...det som faktisk menn ser etter visner vekk ganske sjappt. Over 30 så er de fleste kvinner blitt uattraktive. Menn derimot kan være attraktiv langt opp mot 50 årene. Da kvinner er opptatt av matrialistiske ting...status...penger og andre ting enn bare utseende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke folk lei den myten her? Syns ikke dette stemmer i våre dager. Etter hva jeg registrerer så er det mange menn som forfaller allerede i midten/slutten av 20 årene. Blir helt forskrekket over enkelte «hunks» jeg gikk på vgs med, som har lagt seg veldig ut, fått grov hud av solen og blitt tynn i håret (tynn i håret om resten av mannen ser bra ut gjør ikke noe). Mens mange av jentene ser ganske like ut som på vgs, spesielt vi som har brukt solfaktor hver dag og tatt vare på kroppen. De som har lagt seg ut hadde allerede tendensen til det i tenårene. 

Anonymkode: 9ba1e...d2b

Vist du ser rundt deg og på kg så har han faktisk rett. For det første et ikke kvinner like opphengt av utseende på menn enn det menn er på kvinner.

For det andre. Hvor ofte ser ikke du unge kvinner sammen med mye eldre menn? Du ser det her hver dag på kg. 20 år gammel dame med 32 åring f.eks. jeg vet om flere tilfeller i real life

19 åring med 42 åring. De er forsatt sammen

22 åring med 35 åring

27 åring med  52 år gammel gubbe!!!

Det går ekstremt sjeldent andre veien🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har for meg alltid vært vanskelig, men blir stadig verre.
Noe som for meg egentlig er greit nok.
Har sett så mange ekteskap og forhold ryke pga løgn og utroskap at troen på at forhold faktisk er noe poeng også svinner for hvert år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette har mer med livsfase enn alder å gjøre. Har man full jobb og barn i tillegg, er det ikke bare typen som skal klaffe men også avstand og mulighet for fremtid. Ellers kommer alt an på om din personlighet passer med en annens og ikke minst: forventninger.

Anonymkode: 06d06...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.11.2017 den 11.40, AnonymBruker skrev:

I hvilken alder er det vanskeligst å finne noen? 

Anonymkode: 5e97e...849

Når du har blitt skikkelig gammel. 80 åra, da er det vanskeligst tror jeg.

Ellers tror jeg det er vanskelig å finne noen i barndomsåra 0-10 år. Da er man mer opptatt av lek og vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 22.03, cat808 skrev:

Vist du ser rundt deg og på kg så har han faktisk rett. For det første et ikke kvinner like opphengt av utseende på menn enn det menn er på kvinner.

For det andre. Hvor ofte ser ikke du unge kvinner sammen med mye eldre menn? Du ser det her hver dag på kg. 20 år gammel dame med 32 åring f.eks. jeg vet om flere tilfeller i real life

19 åring med 42 åring. De er forsatt sammen

22 åring med 35 åring

27 åring med  52 år gammel gubbe!!!

Det går ekstremt sjeldent andre veien🤗

Æsj jeg kjenner ingen som ville datet en mye eldre mann. Sykt nasty. Selv er jeg 36 år og sammen med en mann på 28. Da vi først møttes trodde han jeg var like gammel som han. 

Anonymkode: f757b...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...