Gå til innhold

Flere som som føler avsky over eksen sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer, men har 2 ekser jeg ikke forstår at jeg kunne være sammen med. Tanken på å være intim med noen av dem nå byr meg rett og slett imot. Men på en annen side har jeg de jeg har "holdt på med" før som jeg ikke føler sånn om. Kunne gjentatt eller tatt opp tråden der liksom.  Klart folk forandrer seg etter flere år, men han siste eksen min ble det slutt med i sommer og jeg sitter her og lurer på hvorfor i alle dager vi egentlig var sammen. Han har spurt i ettertid om vi kan være pulevenner, men jeg blit helt kvalm av tanken. 

Bare meg som føler sånn? 

Anonymkode: d3d6d...925

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også følt sånn. Det er nok at du har hatt sterke følelser for de og mange minner, så når følelsene gir seg så ser man ikke helt hvorfor man i det hele tatt var sammen. Mens med de du holdt på meg fikk du aldri de samme følelsene.

Anonymkode: 5864d...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er en del spm kan føle det sånn. Livet har forskjellige perioder og noen ganger er man inne i en dårlig en..

Anonymkode: 8ff4a...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to exer, og begge var/er veldig fine mennesker. Jeg synes det er leit at de ikke er i livet mitt, selv om jeg ikke ønsker å være sammen med noen av dem. Når det gjelder utseende synes jeg fortsatt begge er 10/10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det slik med den ene eksen min,dog ikke den siste. 

Anonymkode: c2c4d...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess

Jeg føler det slik om to exer. Problemet er at vi var sammen en god stund etter jeg var lei av praktiske årsaker. Gikk fra lei til drittlei og de er virkelig de siste i verden jeg hadde gått til sengs med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit ikke jeg hvor mange ekser du har TS eller hvor seriøse de forskjellige forholdene dine var. 

Men det du beskriver er en utkoblingsmekanisme. Dvs. du nedvurderer den andres verdi, du samler opp dritt og fokuserer på dette. Noen har fortjent det, men slett ikke alle. Om jeg skal dra den videre er nok dette en mekaniske som er sterkere hos de som sliter med manglende tilknytningen over tid. Å at det faktisk er programmert oppførsel. 

Endret av RoH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine ekser hadde mange fine sider, og var gode mennesker. Når man lever tett på et annet menneske oppdager man nødvendigvis at de også er mennesker og har mindre gode sider.

Jeg velger å tro jeg er flink til å velge bra jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, RoH skrev:

Nå veit ikke jeg hvor mange ekser du har TS eller hvor seriøse de forskjellige forholdene dine var. 

Men det du beskriver er en utkoblingsmekanisme. Dvs. du nedvurderer den andres verdi, du samler opp dritt og fokuserer på dette. Noen har fortjent det, men slett ikke alle. Om jeg skal dra den videre er nok dette en mekaniske som er sterkere hos de som sliter med manglende tilknytningen over tid. Å at det faktisk er programmert oppførsel. 

Jeg tenker først og fremst rent fysisk. Føler meg overhodet ikke fysisk tiltrukket av dem lenger og jeg forstår ikke hvordan jeg har hatt et intimt forhold til dem engang. Vi avsluttet på en grei måte i begge forholdene, så jeg har ingenting imot dem som personer. 

Dette handler ikke om at jeg tror jeg er bedre enn dem i det hele tatt, men det har seg jo bare sånn at noen kunne man bare ikke tenke seg å være fysiske med, og jeg forstår ikke hvordan jeg har vært det med dem. 

Anonymkode: d3d6d...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker først og fremst rent fysisk. Føler meg overhodet ikke fysisk tiltrukket av dem lenger og jeg forstår ikke hvordan jeg har hatt et intimt forhold til dem engang. Vi avsluttet på en grei måte i begge forholdene, så jeg har ingenting imot dem som personer. 

Dette handler ikke om at jeg tror jeg er bedre enn dem i det hele tatt, men det har seg jo bare sånn at noen kunne man bare ikke tenke seg å være fysiske med, og jeg forstår ikke hvordan jeg har vært det med dem. 

Anonymkode: d3d6d...925

Så du tror ikke dette handler om dine tanker, måten du verdisetter et annet menneske opp mot deg selv? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Jeg har en eks jeg ikke har særlig sansen for, men avskyr han ikke. Vi hadde mye fint sammen også, men måten han brøt på kunne han spart seg for. Så har jeg en eks jeg elsker, han er verdens fineste og beste mann. Før disse hadde jeg noen kortvarige, men de er jeg venn med i dag. Avskyr ikke de heller, selv om jeg ikke er tiltrukket. Avsky høres så voldsomt ut.. 

Så nei, dette kan jeg ikke relatere til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker også det kan være en mekanisme. Jeg føler en lignende følelse for eksen min, kanskje ikke avsky, men sterkt ubehag ved tanken på det fysiske. Han er en hyggelig fyr, reinslig og fint utseende, så det er ikke noe han har gjort galt. Men jeg ble værende i forholdet for lenge, ble ekstremt lei og følte meg fanget. Hadde ikke romantiske følelser for ham eller noen sterk sexlyst de siste 2 årene. Så at jeg nå aldri ville klart å ha sex med ham, handler nok mest om at jeg aldri vil tilbake i den situasjonen.

Anonymkode: 4b1ab...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en av de føler jeg virkelig avsky for. Men det kommer av handlinger mot barna som jeg bare ikke kan tåle. Andre ekser prater jeg med når vi treffes og det er det. Føler ingen avsky for de, blir mer som gamle bekjente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En av dem føler jeg avsky for ja, både fysisk og psykisk for å si det sånn. Det å være sammen med ham var ikke det smarteste jeg har gjort i mitt liv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RoH skrev:

Nå veit ikke jeg hvor mange ekser du har TS eller hvor seriøse de forskjellige forholdene dine var. 

Men det du beskriver er en utkoblingsmekanisme. Dvs. du nedvurderer den andres verdi, du samler opp dritt og fokuserer på dette. Noen har fortjent det, men slett ikke alle. Om jeg skal dra den videre er nok dette en mekaniske som er sterkere hos de som sliter med manglende tilknytningen over tid. Å at det faktisk er programmert oppførsel. 

Tar denne som anonym ;)

Dette var meget interessant! Kjenner meg veldig igjen her.. Hvor kan jeg lese mer om dette?

Anonymkode: 01e23...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym ;)

Dette var meget interessant! Kjenner meg veldig igjen her.. Hvor kan jeg lese mer om dette?

Anonymkode: 01e23...ee3

livets harde skole ☺. Samt mønstere på KG. Vi reagerer utrolig likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, RoH skrev:

Så du tror ikke dette handler om dine tanker, måten du verdisetter et annet menneske opp mot deg selv? 

Så det finnes ingen mennesker du ikke kunne tenkt deg å være intim med? Isåfall, verdsetter du det menneske opp mot deg selv? Nei, tenkte meg det.

Anonymkode: d3d6d...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...