Gå til innhold

Babysvømming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en datter på 6 uker... Og min mann mener absolutt at vi (jeg) bør dra på babysvømming med henne. 

Babysvømmingen avholdes på dagtid, så det er noe jegmå gjøre alene. Greia er at jeg har ikke så lyst, jeg føler meg forferdelig ukomfertabel med kroppen min og har overhode ikke lyst til å ta på meg en bikini på nåværende tidspunkt.  

Mannen fremstiller babysvømming nærmest som en livsnødvendighet for barnet og er såå sluffet fordi jeg ikke vil. Jeg skjønner ikke helt problemet. 

Det blir da folk av unger som ikke har vært på babysvømming også? 

Han mener nå at hans mor bør komme å ta med baby på svømming en gang i uka uten meg...det er jeg heller ikke komfertabel med, babyen min er tross alt bare 6 uker. 

 

 

Anonymkode: c7399...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hvor jeg bor begynner kurset først når babyen er 3 mnd. Ser ikke hvorfor det er så viktig å måtte begynne før. 6 uker er veldig tidlig! Både for deg og babyen. Selv begynte jeg med min når den var 5 mnd. Gikk kjempefint :)

Anonymkode: 5a33f...307

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent, for guds skyld. Greit nok hvis det er noe man har lyst til selv, men å skulle presse seg selv til det blir bare stress. Det samme om svigermor skulle tatt oppgaven, det er jo egentlig bare helt absurd synes jeg når babyen er så liten. Det går helt fint å begynne på babysvømming senere, for eksempel kan jo pappaen gjøre det når han skal ha permisjon? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bib_84 skrev:

Vent, for guds skyld. Greit nok hvis det er noe man har lyst til selv, men å skulle presse seg selv til det blir bare stress. Det samme om svigermor skulle tatt oppgaven, det er jo egentlig bare helt absurd synes jeg når babyen er så liten. Det går helt fint å begynne på babysvømming senere, for eksempel kan jo pappaen gjøre det når han skal ha permisjon? :)

Godt tips! Vinn vinn for alle parter 

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrekropper som er på babysvømming kommer i alle fasonger, så ikke tenk på det.

Du kan begynne nå eller du kan vente litt, men babysvømming er en veldig fin aktivitet for familien, så er absolutt å anbefale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å begynne på babysvømming, og tok  kontakt etter 6 uker. Fikk da beskjed om å vente til hun var minst 2 mnd, for kurset er for nybegynnere mellom 2 (mange steder 3) og 18 mnd. Du har altså god tid. Mange kurs er også fulle. Vent til pappapermen dere

Anonymkode: 3f970...98b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omg, bare 6 uker?? Veeeeent med det!! Les også litt om sart babayhud og klorvann... pga det fristet det aldri å putte babyen min i basseng da hun var så lita. Fikk første klorbad i syden da hun var 11 mnd (en gang) og så igjen i sommer da hun var nesten 18 mnd. Klor er virkelig ikke bra for sart barnehud, er ikke bra for vår heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er han seriøs? Det er mye som tyder på at det går bra med babyer som ikke har vært på babysvømming 😊

Anonymkode: 2518f...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en datter på 6 uker... Og min mann mener absolutt at vi (jeg) bør dra på babysvømming med henne. 

Babysvømmingen avholdes på dagtid, så det er noe jegmå gjøre alene. Greia er at jeg har ikke så lyst, jeg føler meg forferdelig ukomfertabel med kroppen min og har overhode ikke lyst til å ta på meg en bikini på nåværende tidspunkt.  

Mannen fremstiller babysvømming nærmest som en livsnødvendighet for barnet og er såå sluffet fordi jeg ikke vil. Jeg skjønner ikke helt problemet. 

Det blir da folk av unger som ikke har vært på babysvømming også? 

Han mener nå at hans mor bør komme å ta med baby på svømming en gang i uka uten meg...det er jeg heller ikke komfertabel med, babyen min er tross alt bare 6 uker. 

 

 

Anonymkode: c7399...526

Skal du i svømmehall for babysvømming så stiller du ike i bikini men i badedrakt. Det gjør 99,9 % av de andre kvinnlige foreldrene.

6 uker er litt tidlig vil de fleste si, men babysvømming er absolutt å anbefale både for mor og barn, så sant dere hår et sted der de ikke har dårlig vannkvalitet med fare for sykdom. 

Anonymkode: 9829c...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du i svømmehall for babysvømming så stiller du ike i bikini men i badedrakt. Det gjør 99,9 % av de andre kvinnlige foreldrene.

6 uker er litt tidlig vil de fleste si, men babysvømming er absolutt å anbefale både for mor og barn, så sant dere hår et sted der de ikke har dårlig vannkvalitet med fare for sykdom. 

Anonymkode: 9829c...511

Hva er galt med å dra på babysvømming i bikini, hvis det er det man pleier å svømme i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ginny said:

Hva er galt med å dra på babysvømming i bikini, hvis det er det man pleier å svømme i?

Jeg går på babysvømming og vil si det er ca 50/50 bed badedrakt/bikini

Anonymkode: f32f1...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på babysvømming og vil si det er ca 50/50 bed badedrakt/bikini

Anonymkode: f32f1...61c

Samme her. Og alle er så opptatt med sitt og den lille, inkl meg, så jeg aaaaner ikke hva slags kropper og "skavanker" de måtte ha :) Jeg har langt fra drømmekroppen, men det er virkelig ingen som ser på deg når man holder på. Jeg har dusjet med flere av de jeg går med, og hakke peiling hvordan kropper de har - kun ansiktene :fnise:

Og vent med å begynne. Vi begynte ved 4 mnd og syns det var helt passe. De fleste er fra 4 mnd og eldre.

Anonymkode: 43520...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en datter på 6 uker... Og min mann mener absolutt at vi (jeg) bør dra på babysvømming med henne. 

Babysvømmingen avholdes på dagtid, så det er noe jegmå gjøre alene. Greia er at jeg har ikke så lyst, jeg føler meg forferdelig ukomfertabel med kroppen min og har overhode ikke lyst til å ta på meg en bikini på nåværende tidspunkt.  

Mannen fremstiller babysvømming nærmest som en livsnødvendighet for barnet og er såå sluffet fordi jeg ikke vil. Jeg skjønner ikke helt problemet. 

Det blir da folk av unger som ikke har vært på babysvømming også? 

Han mener nå at hans mor bør komme å ta med baby på svømming en gang i uka uten meg...det er jeg heller ikke komfertabel med, babyen min er tross alt bare 6 uker. 

Anonymkode: c7399...526

Enig med de andre, 6 uker høres alt for ungt ut. På "vår" babysvømming er nedre aldersgrense 3 måneder, og de fleste er et sted mellom 3 og 4 måneder gamle når de starter.

Når det gjelder å være ukomfortabel med egen kropp er jo noe du føler på selv, men vit at alle de andre mødrene (for det er jo stort sett mødre i starten) utelukkende nistirrer på sin egen lille gullunge, og ikke bryr seg døyten om hvordan de andre mødrene ser ut ;)

Det er mange som ikke drar på babysvømming selvfølgelig, og det er på ingen måte obligatorisk! Men jeg må si vi har fått utrolig mye både nytte og glede av babysvømmingen. Vi går fortsatt, snuppis er snart to og et halvt. Hun er ekstremt selvsikker og trygg i vannet, "svømmer" over halve (det lille) bassenget uten hjelp, elsker å dykke selv, drar seg lett opp på bassengkanten selv (nyttig om hun skulle falle i vannet en gang), og det ville ikke falt henne inn å få panikk på grunn av at hodet kom under vann (ditto). I tillegg elsker hun det, noe som jo gir glede i seg selv :) 

51 minutter siden, Ginny skrev:

Hva er galt med å dra på babysvømming i bikini, hvis det er det man pleier å svømme i?

Enig. Der vi går er det ca 50-50 tenker jeg, og jeg må si at det aldri har falt meg inn i å heve øyenbrynene over verken det ene eller det andre antrekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her!

Her begynner baby svømming kursene ved 6 ukers alder. Det er bare en halvtime pr gang tror jeg.  

10 kurskvelder koster 1700 kr. 

Så kan man begynne på nytt kurs når man er ferdig.  De andre jentene i barselgruppen min begynner neste uke,  da er babiene 7 uker. 

 

Anonymkode: c7399...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...