Gå til innhold

Er man for gammel til å ønske seg barn når man er 47


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg synes man er for gammel. Du vil være pensjonist før/idet barnet flytter hjemmefra. Er ikke så gammel selv, men tenker at man kanskje ikke har så mye overskudd til andre ting enn jobb de siste årene av arbeidslivet. Tenåringsbarn krever oppfølging de også.

Anonymkode: 56a27...941

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, vel, men det blir veldig rart for 10 åringen å ha en mamma som er 57 år.

Endret av tussi680
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe galt med det. Men det kan uten tvil lønne seg å være mye mer kritisk og realistisk når man vurderer for og imot enn man generelt ville gjort i yngre alder, da svangerskap så sent i livet er og blir en større fysisk belastning for både psyke og kropp.

Alt avhengig av hvordan livet ditt er for øyeblikket, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er vel ikke for gammel til å ønske seg barn, men man blir jo ganske gamle foreldre da. Det er jo også noen ekstra utfordringer med svangerskap og fosterutviklingen.

Men for all del. vi var 43 når vi fikk siste. Vi har ikke opplevd det som noe problem, men jeg ser jo at vi er like gamle som beste foreldrene til noen av barna i barnehagen. 

Samtidig opplever jeg at vi har en helt annen ro denne gangen. Det er ikke så mye annet i livet som er viktigere enn å være foreldre. 

Så om alt annet ligger til rette, prøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. synes det.

er en grunn til at man kun får prøverør til man er 44.

Anonymkode: 2811e...5bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser av HI at du er mann.Det er vel ikke så uvanlig at menn blir fedre i den alderen,så jeg synes ikke det er for sent. Men sjansen for å lykkes synker jo også for menn med alderen,så jeg ville ikke ventet for lenge.

Anonymkode: 3917b...cb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg ikke, mange som blir fedre i sen alder

Anonymkode: 99c19...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det verre å vøre gammel mor, enn gammel far? Det virker som noen synes det...

Anonymkode: dc443...f4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det verre å vøre gammel mor, enn gammel far? Det virker som noen synes det...

Anonymkode: dc443...f4c

En dame på 47 er vel ikke fruktbar lengre, menn er fruktbare hele livet

Anonymkode: 99c19...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tussi680 skrev:

Eh, vel, men det blir veldig rart for 10 åringen å ha en mamma som er 57 år.

Ikke nødvendigvis,  også en 30-åring er gammel i tiåringens øyne.

Ved 47 års alder synes jeg imidlertid det er bedre å forsone seg med at toget er gått, enn å ønske seg noe som neppe skjer.

Anonymkode: 380e3...d0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gal, nei. For gammel til å få barn, ja.

Barn og ungdom skal følges opp, det krever mye. Å være pensjonist når ungdommen er som verst kan være svært krevende. 

Anonymkode: 0d3a4...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En dame på 47 er vel ikke fruktbar lengre, menn er fruktbare hele livet

Anonymkode: 99c19...3be

Fruktbarheten synker hos menn også.Dette er det gjort mye forskning på.Og eldre menn har større sjanse for å få syke barn grunnet alder.

Anonymkode: 3917b...cb5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lov å ønske seg barn! Men det vil være veldig egoistisk å få barn! 

Barnet trenger sine foreldre i oppveksten og en god del av voksenlivet! Og sannsynligheten at du er der i tilfredsstillende måte i oppveksten? De vil etter større sansynlighet bli foreldreløs i tidlig alder!

Jeg var 42 når jeg bestemte meg for å ikke få barn! 

Endret av Altan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fruktbarheten synker hos menn også.Dette er det gjort mye forskning på.Og eldre menn har større sjanse for å få syke barn grunnet alder.

Anonymkode: 3917b...cb5

Jeg ville heller sagt risiko, jeg da. Sjanse innebærer noe positivt.

Anonymkode: 80306...5c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å få barn i en sånn alder er bare egoistisk. Hvis du ikke har fått barn før nå, så trenger du ikke barn. Hvorfor skal du ha barn i en alder av 47? Når barnet er 18 år er du 65/66 år. Om du ikke har en super helse, super gode gener og rett og slett er et super helt, er det bare egoistisk å få barn i en sånn alder. Hvem skal ta seg av barnet om du skulle bli syk og kanske dø? Regner med at du har foreldre som ikke er så unge lenger?

Anonymkode: aa9b2...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tussi680 skrev:

Eh, vel, men det blir veldig rart for 10 åringen å ha en mamma som er 57 år.

I klassen til 9 åringen min er det en god del gody voksne damer. Jeg er 40 og blant de yngste, kun et par tre som er yngre... De andre er fra 43-57... Tre av dem er bestemødre, så det er noen av barna som alt er onkler og tante. 

Anonymkode: 96ef7...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...