Gå til innhold

Er det ikke normalt uavhengig av relasjon, å ringe tilbake når man ser noen har prøvd å ringe deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen i nær familie som jeg lurer på holder på å kutte meg ut. Jeg prøvde først å ringe de voksne, så barna på deres telefon. Men ingen ringer tilbake. Jeg vil ikke virke masete, så har ikke ringt igjen etter dette (er ca 2 uker siden). 

Men uansett relasjon, tar man ikke kontakt når man ser man har ubesvart anrop? 

Anonymkode: 99523...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, det er jo det vanlige. 

Men om man ikke gjør det med en gang oppleves det litt dumt å ringe tilbake etter mange dager. 

Dessuten når den som ringte ikke prøver igjen er det sikkert ikke så veldig viktig. 

Jeg pleier å sende en sms når jeg ikke får kontakt. Det er ofte lavere terskel å svare på en sms. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker oftest at hvis det er viktig så prøver han/hun vel igjen. Hvis det er en venninne eller noe. Men hvis det er mine foreldre som begynner å dra på årene, så ringer jeg alltid tilbake. Eller mine barn.

Anonymkode: 17dae...95c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er normalt, men så kan det hende at man oppdaget det tapte anropet mens man var på vei til noe eller opptatt på annet vis og så går det i glemmeboka og man kommer ikke på det før etter flere dager og da er det litt rart å ringe tilbake etter så lang tid. Da ville jeg tenkt at om vedkommende ikke har kontaktet meg igjen i løpet av den tiden så var det nok ikke så viktig. Om du ønsker kontakt med personen må du ringe igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke poenget med å sende melding når jeg ringte til to voksne og to ungdommer i samme familie etter hverandre da jeg ikke fikk svar. Skulle tro de forsto jeg ønsker kontakt?

Ts

Anonymkode: 99523...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringer alltid tilbake om noen av mine foreldre eller søsken har ringt. (Om det er noen andre tenker jeg at de prøver igjen hvis det var viktig.)

Mannen gjør i utgangspunktet det samme, men han har en tendens til å utsette det og da er det fort gjort å glemme det. Men om noen hadde ringt til flere av telefonene i husstanden hadde han nok ringt opp igjen med en gang og lurt på hvem som hadde dødd...

Anonymkode: ea147...159

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer som regel kun tilbake om det er mine foreldre eller søster. Ellers tenker jeg det ikke er så viktig for folk om de ikke ringer på senere, eller sender en sms.

Anonymkode: 7dec2...492

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er normal høflighet å ringe tilbake, men har flere i livet mitt som ikke praktiserer det samme, dessverre, synes nå jeg. Jeg synes det er litt slett og dårlig moral og egosentrisk....uff nei jeg så du hadde tingt men orket ikke - type svar.

Anonymkode: 03e5e...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Du ringte begge voksne og begge barna ?? Da håper jeg at det var veldig viktig ! Men siden de ikke oppfattet det sånn : bruker du å ringe dem alle om en ikke svarer ? Det ville jeg fått hetta av , for det er innpåslitent mas! 

Så tenker jeg at du også ville ringt tilbake innen to uker om det var veldig viktig ? Hvorfor tenker du at de vil kutte deg ut ?

Selv ringer jeg opp avhengig av hvem som har ringt. Er det viktig sender de sms eller ringer på nytt. Jeg ringer da tilbake om jeg blir forhindret to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, NotNaomi said:

Du ringte begge voksne og begge barna ?? Da håper jeg at det var veldig viktig ! Men siden de ikke oppfattet det sånn : bruker du å ringe dem alle om en ikke svarer ? Det ville jeg fått hetta av , for det er innpåslitent mas! 

Så tenker jeg at du også ville ringt tilbake innen to uker om det var veldig viktig ? Hvorfor tenker du at de vil kutte deg ut ?

Selv ringer jeg opp avhengig av hvem som har ringt. Er det viktig sender de sms eller ringer på nytt. Jeg ringer da tilbake om jeg blir forhindret to ganger.

Jeg ringer noen ganger til pappa og søsteren min som bor hjemme når mamma ikke svarer, fordi hun har en tendens til å glemme å slå på lyden igjen når hun har vært på jobb. Men jeg vet som regel at det bare er derfor da. :P

Anonymkode: ea147...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt stressa hvis noen ringte meg og hvis de ikke fikk svar så skulle de ringt til alle som bor under samme tak. Er det viktig så sender man jo melding hvis man ikke for noe svar. Hadde nok trukket meg litt unna hvis det ble et mas, uavhengig av om det er familie eller ikke.

Regner jo med at det er et eller annet som ikke stemmer med tanke på at du har en tanke om at de prøver å kutte deg ut. Hva er det som gjør at du tenker det egentlig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer ikke tilbake uavhengig av relasjon, ukjente nr svarer jeg feks ikke på. Da googler jeg dem først, ringer tilbake hvis det er noen jeg vet hvem er, er det markedsundersøkelser ol så blokkerer jeg. Ringer tilbake til familie, venner og sjefen. Evt butikker som jeg har bestilt noe i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg pleier ikke det. Uansett om det er familie, bekjente eller bestevenner, så ringer jeg ikke opp før jeg er i modus for det og har fysisk og mentalt ork og tid til å prioritere det de eventuelt skulle spørre meg om. Om det er noe som haster så vet de at de kan sende en sms om hva saken gjelder. 

Anonymkode: 41b05...c8d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg hadde blitt stressa hvis noen ringte meg og hvis de ikke fikk svar så skulle de ringt til alle som bor under samme tak. Er det viktig så sender man jo melding hvis man ikke for noe svar. Hadde nok trukket meg litt unna hvis det ble et mas, uavhengig av om det er familie eller ikke.

Regner jo med at det er et eller annet som ikke stemmer med tanke på at du har en tanke om at de prøver å kutte deg ut. Hva er det som gjør at du tenker det egentlig?

Sånn jeg tolker det så tenker TS at de prøver å kutte henne ut siden ingen av de tar tlf.

Anonymkode: e2a53...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen i nær familie som jeg lurer på holder på å kutte meg ut. Jeg prøvde først å ringe de voksne, så barna på deres telefon. Men ingen ringer tilbake. Jeg vil ikke virke masete, så har ikke ringt igjen etter dette (er ca 2 uker siden). 

Men uansett relasjon, tar man ikke kontakt når man ser man har ubesvart anrop? 

Anonymkode: 99523...610

Jeg ringer opp igjen om mamma/pappa eller søsken ringer. Det samme gjelder ang min datter, pappaen hennes, lærer osv.. Men ellers ringer jeg ikke opp igjen. Hater å prate i tlf. Som oftest haster det ikke, og man kan vente med praten til man treffes... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en av mine søsken. 

Når de ringer og vi ikke rekker å ta den, ringer vi tilbake. Har vi ikke anledning til å ta den sender jeg melding for å høre om det er noe jeg kan svare på SMS.

Men etter lengre tid ser jeg at de bare tar kontakt når de trenger oss til noe. Så da tenkte jeg for en gangs skyld å ringe hele familien, da de voksne ikke tok telefonen. Å nå irriterer det meg at de ikke lurer på hva som foregår, så jeg ringer ikke tilbake. Det kan være det samme. 

Ts

Anonymkode: 99523...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er en av mine søsken. 

Når de ringer og vi ikke rekker å ta den, ringer vi tilbake. Har vi ikke anledning til å ta den sender jeg melding for å høre om det er noe jeg kan svare på SMS.

Men etter lengre tid ser jeg at de bare tar kontakt når de trenger oss til noe. Så da tenkte jeg for en gangs skyld å ringe hele familien, da de voksne ikke tok telefonen. Å nå irriterer det meg at de ikke lurer på hva som foregår, så jeg ringer ikke tilbake. Det kan være det samme. 

Ts

Anonymkode: 99523...610

jeg skjønner deg

godt, broren min sånn.

Nå er han skilt og alene. 

 

Anonymkode: a2782...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer tilbake til de jeg ønsker å snakke med. Ellers ikke. 

Tar ofte ikke telefonen hvis en telefonselger ringer, aldri i verden om jeg ringer tilbake. Det samme gjelder folk som jeg ikke ønsker å snakke med, enten permanent eller bare der og da. Kontakt skal alltid samtykkes av begge parter. Den ene kan ikke uten videre binde den andre ensidig. Jeg viser til fingeren til uskrevne regler som bryter med disse prinsippene. 

Menneskers frykt for å bryte uskrevne regler er hovedgrunnen til at ukultur får leve i beste velgående verden over. Folk må lære seg å gi litt mer beng i såkalte "regler". 

Anonymkode: b04fa...710

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svimete med telefonen og glemmer til tider fort at jeg skulle ringe opp igjen til noen som prøvde å nå meg. Men normalt sett ringer jeg opp igjen når jeg kommer på det igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...