Annie Skrevet 1. februar 2005 #41 Skrevet 1. februar 2005 Ja hvorfor ikke? På den måten kan man på en mer reflektert måte få ut det man sitter inne med. Mener ikke at man skal slutte å snakke/diskutere, men for å UNNGÅ den verste krangelen, kan det være en god start på en diskusjon. Legge fram hver sin side.
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #42 Skrevet 1. februar 2005 Slik jeg har forstått det så vil denne damen ha litt mer hjelp med barnet sitt. om hun ikke greier å si det til kjæresten sin uten å bruke et brev, da er det litt synd! Dessuten tror jeg ikke nødvendigvis at dette må bli en krangel. hvorfor skulle det bli det? vel han nekte å stille opp for barnet? da er det jo like greit at hun flytter fra han da. Om hun ikke vil kunne greie å si i fra til kjæresten sin at han bør hjelpe til litt mer, da er det som sagt synd!
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #43 Skrevet 1. februar 2005 Men en ting skal jeg si deg, forholdet hjemme hos dere blir ikke noe bedre av at du sitter her og skriver ned alt som plager deg til oss. quote] Det hjelper ofte å høre andres mening om saker og ting. Så skjønner man at man ikke er helt på bærtur når man prøver å stille krav. Jeg kan godt tenke meg at samboeren hennes mener det, fordi han vil slippe unna alt som heter ansvar. Jeg lurer på hvorfor han ville ha unge, når han ikke vil hjelpe til.
Trill Skrevet 1. februar 2005 #44 Skrevet 1. februar 2005 Det høyres ikkje lett ut det her. Eg vil først anbefale at du får rutina inn i dagen din. Når babyen "veit" kortid den skal sove, få mat, legge seg, leike, bade, sove so blir ofte dagane lettare. Kveldsrutine er viktig. Det e fantastisk å kunne legge ungen kl.20- og ha kvelden aleine til kjærestetid. F.eks graut kl.19 (du må berre prøve og prøve- til slutt lika han det..), bading kl.19.15- og så brystmelk.Bading e ikkje nødvendig- men det e søvnframkallande- so eg villa bada til fast tid kvar dag en periode- for å få inn ei rytme. Bruk kun litt olje i vatnet om han har eksem. Amm lenge. Ro ned barnet, ha det varmt og godt. So legge du han, sette på en speledåse (vi har det- og det hjelpe veldig!) og slår av lyset. Mest sannsynlig vil han nok skrike. Men det e jo berre forde han ikkje kan snakke og sei at han ikkje vil sove- for selfølgelig e det bedre å sove i stova- eller når du byssa han i vogna! Men det e mykje lettare for deg om han søve i senga si! Gå inn til han med 3-4min mellomrom- etter kvart so øka du intervalla. Til slutt sovna han (vil eg truu? ) Babya som ligge fint på kurva si og som ikkje har andre plager treng ikkje mat om natta etter 6ukers-alder (sa min helsesøster) . Viss du e sikker på at han har fått i seg godt med mat so trenge han ikkje mat heile kvelden. Du kan f.eks legge inn ett eller mulig to nattmåltid om du vil det. Vanskelig å seie ka du skal gjere Vi vente ikkje vår av med nattmat før han var 8mnd. Eg ville og prøvd å lagt han i senga på dagen. At du står å byssa han 30min etter at han har sovna- for å få han til å sovne høyres travelt ut. Men viss han MÅ ligge i vogn for å få han til å sove so ville eg trilla ute (og ikkje i stova) . Då sovna han godt- og du får frisk luft. Det e utrulig ka det kan gjere for humøret! Veldig knotete skreve det her- mulig at du ikkje forstod noke...
Snuppa Skrevet 1. februar 2005 #45 Skrevet 1. februar 2005 Føler virkelig med deg, Zombien. :trøste: Noen råd når det gjelder babyen, søvn og mat. For det første: en blir idag fortalt at en nyfødt selv skal styre både søvn og mat, men en dag må vi som foreldre ta tak og fortelle dem hvordan de skal innrette seg. Det er derfor viktig med faste rutiner og at alt skjer til faste tider. Strekk perioden mellom amming lengre og lengre, så vil barnet etterhver vende seg av med at han må ha melk hver time. Jeg gikk mye rundt i huset med min baby i bæresele for å få henne til å "glemme" at hun var sulten - fikk nemlig litt følelsen av at det var så kos med amming at hun helst ville henge i puppen døgnet rundt. MEN når de får noe annet spennende å engasjere seg i, så hjelper det faktisk! Dette er jo en aktivitet som også faren fint kan og bør være delaktig i. Når det gjelder flaske, så bør du bare prøve igjen og igjen. Har du f.eks. prøvd å gi melk med teskje eller av glass? Noen barn foretrekker det. Når det gjelder søvn på dagtid: det er fullt mulig å få et barn til å falle i søvn av seg selv i vognen uten at en skal måtte trille det. Barnet tar ikke skade av å ligge og gråte litt. Pass på at han har tilstrekkelig med klær på seg, sett vognen ut uansett vær (kanskje ikke i storm og 20 minus, men slik er det vel sjelden!). Barn sover ofte bedre og lengre ute i frisk luft. Legg babycall i vognen og gå ut og rugg litt vognen hvis han fortsatt skriker etter et par minutter. Evt. kan du bare skru av callen en liten stund, så slipper du å høre på skrikingen. Etterhvert vil han skjønne at han skal sove av seg selv når han blir lagt i vognen. Nattesøvn: flytt sønnen din inn på eget rom - det er tydelig at dere forstyrrer hverandre i løpet av natten. Det kan jo være fordi han hører deg at han våkner til og finner ut at det hadde vært hyggelig med selskap? Sett babycall inne hos han og mottaker inne hos deg (eller hos far som allikevel er oppe halve natten foran pc'n). Ang. eksem: Kom på en ting! Har hørt om andre som har hatt problemer med å få barna sine til å sove hvor de til slutt fant ut at barnet ikke fikk sove fordi det klødde så fælt...... Pass derfor på at du smører inn huden til sønnen din med fuktighetskrem veldig ofte slik at han iallefall ikke våkner av at det klør. Lykke til! PS! Likte godt idéen som ble lansert over her med at du kun lager mat til deg selv og kun vasker dine og babyens klær - kanskje det gjør at samboern din våkner????
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #46 Skrevet 1. februar 2005 udugelig,uvitende,uansvarlig,useriøs ja fy faen for en drittsekk. Han syntes det nok var godt å lage denne ungen men å ta vare på barnet gir han blaffen i. Ja han sier han er glag i deg og ungen,det sier faren til eldstegutten min også. De har sett hverandre 7 ganger på 16 år. :evil: :evil: :evil: :evil: Kom deg vekk og begynn på nytt du jenta mi. Du vil ha godt av det.
org Skrevet 1. februar 2005 #47 Skrevet 1. februar 2005 Plant barnet i senga til den udugelige samboeren din. Gå og legg deg, menneske! Da må han jo ta barnet - og kanskje forstår han også, etterhvert. Jeg skal sannelig ikke klage - har verdens beste mann som sto opp med barna og aldri klagde! Han anbefales - men han er min, bare miiiiin!
Gjest heavenheaven Skrevet 6. februar 2005 #48 Skrevet 6. februar 2005 Kjære, kjære deg, nå må du få slutt på elendigheten ang samboeren din. Dette kan ikke fortsette! Hva er dette for en mann?! Ville du likt at dine beste venner hadde det sånn? Se på deg selv i metanivå, du vil bli forundret hvor jæ.... det ser ut utenfra, du får garantert det mye mye bedre alene, og støtte fra venner skal ikke mangle! Snakk med helsesøster/barnelege om problemtet med søvn(om babyen), men sånt tar vel litt tid uansett. Du har bare dette livet, og hvor mye vil du jobbe for å ha en udugelig mann?? Tenk arbeidsledig og ikke på tilbudsiden, dere er to om dette og selvfølgelig må alle ta ansvar og sin tørn. Jeg synes det var mange bra svar her inne, gjør noe med det! Det er ditt liv og dine valg, derfor må du stå for det du gjør, vil ikke han så finn på noe annet.. Lykke til med slabbedasken!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå