Gå til innhold

Fortalte samboer om utroskap, men ikke hele sannheten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det siste samboeren din trenger er detaljer rundt dette. Ja, dumt du ikke var ærlig når du hadde sjansen, men nå er det forbi. Skal du nå igjen legge kortene på bordet så kommer du bare til knuse, og såre enda mer. Har dere hatt et oppvaskmøte, og kommet dere igjennom det burde fokuset ditt være nettopp være på forholdet deres. Det er ikke unormalt at partnere som får vite om utroskap ikke får alle detaljer, og sannheten rundt dette.

Bruk heller den dårlige samvittigheten til å være nå fremover den beste samboeren, gjør henne glad, og gi henne oppmerksomhet. Det blir bare råttent gjort å skulle drive å bruke hjernekapasitet på sin egen dårlig samvittighet når du har et forhold du skal reparere. Slutt å tenk på deg selv, og begynn å tenk på hva som kjæresten din trenger.

Anonymkode: 3fca0...807

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan love deg, at forteller du sannheten nå, etter du faktisk har løyet henne rett opp i trynet, så kommer dette til å spise henne opp innvendig hvor hun kommer til å tenke seg halvt ihjel på om dere har hatt sex. Siden du tross alt har løyet en gang. Hun kommer også til å tenke på hva annet som kan være en løgn osv. Det kommer ingenting godt ut av å fortelle det! 

Så fremst det er 100 % over med den kollegaen din, og du er 100 % trofast mot din samboer fra nå av så synes jeg du skal holde det for deg selv, og heller bære den byrden av dårlig samvittighet. 

Anonymkode: b6fdd...ac1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her at du ikke skal fortelle fordi du var for feig å legge kortene på bordet på en gang så som du burde hs gjort. 

Min man løyet av omfanget og tidsperpektivet og det har nesten tatt knekken av meg. 

Jeg undrer hvorfor du ikke hadde dårlig nok samvittughet når dette pågikk? Og hvilkenn unnskylding brukte du for å tillate deg å gjennomføre bedraget? 

Og hvad er motivet ditt å velge kona nå, når hun ikke betydde noe under veis? Hvordan skal du overryge henne st det er henne du elsker? 

Anonymkode: b5bd9...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan love deg, at forteller du sannheten nå, etter du faktisk har løyet henne rett opp i trynet, så kommer dette til å spise henne opp innvendig hvor hun kommer til å tenke seg halvt ihjel på om dere har hatt sex. Siden du tross alt har løyet en gang. Hun kommer også til å tenke på hva annet som kan være en løgn osv. Det kommer ingenting godt ut av å fortelle det! 

Så fremst det er 100 % over med den kollegaen din, og du er 100 % trofast mot din samboer fra nå av så synes jeg du skal holde det for deg selv, og heller bære den byrden av dårlig samvittighet. 

Anonymkode: b6fdd...ac1

Er all kontakt med kollega borte? Har en av dere sluttet på arbeidsplassen? 

Anonymkode: b5bd9...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er all kontakt med kollega borte? Har en av dere sluttet på arbeidsplassen? 

Anonymkode: b5bd9...71f

Nei, vi har nok fremdeles kontakt. Jeg har ikke klart å holde meg helt unna for følelsene har vært så sterke. Ingen av oss kommer til å bytte arbeidsplass med det første heller.

Anonymkode: 48471...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi har nok fremdeles kontakt. Jeg har ikke klart å holde meg helt unna for følelsene har vært så sterke. Ingen av oss kommer til å bytte arbeidsplass med det første heller.

Anonymkode: 48471...1f2

Da bedder du for trøbbel. Din kona kommer ikke å kunne få tillit til deg så lenge dere har kontakt på arbeidsplassen . Og det er også totslt respektløst når du siger st du ikke klart å holde deg unna. Så fmdu fortsetter å bedra? kan du fortelle kona at du fortsatt har hatt kontakt? 

Anonymkode: b5bd9...71f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annetnavn_

Hvis du vil si det fordi du selv kjenner på vondt, er du superego. Først sårer du henne, så lyver du og så skal du fortelle sannheten fordi det er så vanskelig for deg å leve med løgnen. Jeg synes du skal bite det i deg og enten legge alt inn på å få et godt forhold sammen med kona, eller så må du gå.

Endret av Annetnavn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittsekk. Du fortalte ikke dette for å berge forhold. Du gjorde det alene, for din egen samvittighet.  Ingen ting annet.  Du oppnådde en ting, såre henne, skape tvil i forholdet. Og nå vil du fortelle ennå mere?  Når du ikke ønsker å forlate henne,  så burde du kuttet ut kolera og gå videre. Det har ikke skjedd noe alvorlig.

Enkelte skal absolutt fortelle for å berge seg selv...drittsekk

Anonymkode: 00639...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, vi har nok fremdeles kontakt. Jeg har ikke klart å holde meg helt unna for følelsene har vært så sterke. Ingen av oss kommer til å bytte arbeidsplass med det første heller.

Anonymkode: 48471...1f2

Hvorfor kan du ikke bytte arbeidsplass? Hadde du gjort det hadde i det minste samboeren din virkelig følt at du la ned en innsats. Nå som du fortsatt jobber med denne andre damen har hun ikke mye grunn til å tro det. Hadde jeg vært samboeren din så hadde jeg aldri taklet at dere fortsatte å jobbe sammen. Hvem vet hva som skjer på jobb - hvem vet hvilke følelser som dyrkes.

Anonymkode: 7c90f...3c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill du TS at kona skal forlate deg? At hun skal avgjørelsen om du forteller at det var mer som pågikk? Det virker så, fordi du fortsatt pleier forholdet til denne kollegaen?  Du angrer ikke nok for å kutte kontakten? Hvordan var det egentlig, har dere klijevel hatt seks også? 

Anonymkode: b5bd9...71f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke den store forskjellen på fysisk/ikke-fysisk når dere ikke har hatt sex. Syns ikke kyssing er noe å "bekjenne" egentlig.

Anonymkode: e5e95...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, AnonymBruker said:

Ser ikke den store forskjellen på fysisk/ikke-fysisk når dere ikke har hatt sex. Syns ikke kyssing er noe å "bekjenne" egentlig.

Anonymkode: e5e95...ebd

Uenig med deg der. Stor forskjell i mellom å kun være betatt/forelsket i noen, og å faktisk ha fysisk kontakt med vedkommende i form av kyssing og kosing. Derfra igjen er det selvsagt et enda større sprang bort til det å ha sex / rote.

Anonymkode: 7c90f...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en slem fyr du er. Håper kona di finner seg en annen og blir veldig forelsket og drar fra deg.

Du hadde meg på laget helt til du forteller at du fortsatt «må» ha kontakt med hun andre. 

Anonymkode: b661f...a63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Carrot skrev:

Hva er motivet for å si noe nå TS? Det virkelige motivet? 

Det virkelige motivet er at hun skal få alle fakta på bordet og at vi kan begynne på nytt med et ærlig utgangspunkt. Jeg er redd dette kommer til å vokse til en verkebyll i forholdet vårt og at den en dag sprekker. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vill du TS at kona skal forlate deg? At hun skal avgjørelsen om du forteller at det var mer som pågikk? Det virker så, fordi du fortsatt pleier forholdet til denne kollegaen?  Du angrer ikke nok for å kutte kontakten? Hvordan var det egentlig, har dere klijevel hatt seks også? 

Anonymkode: b5bd9...71f

Jeg skal innrømme at jeg ønsket at hun kastet meg ut når hun fikk vite det. Jeg hadde aldri tatt den avgjørelsen selv. Men jeg vil egentlig ikke avslutte forholdet heller for det er mye historie og så er det to barn inne i bildet. Jeg har helt ærlig aldri hatt sex med hun andre. Det var veldig fristende, men det føltes aldri rett å gå så langt selv om jeg var (og er) forelsket i henne.

Anonymkode: 48471...1f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virkelige motivet er at hun skal få alle fakta på bordet og at vi kan begynne på nytt med et ærlig utgangspunkt. Jeg er redd dette kommer til å vokse til en verkebyll i forholdet vårt og at den en dag sprekker. 

Jeg skal innrømme at jeg ønsket at hun kastet meg ut når hun fikk vite det. Jeg hadde aldri tatt den avgjørelsen selv. Men jeg vil egentlig ikke avslutte forholdet heller for det er mye historie og så er det to barn inne i bildet. Jeg har helt ærlig aldri hatt sex med hun andre. Det var veldig fristende, men det føltes aldri rett å gå så langt selv om jeg var (og er) forelsket i henne.

Anonymkode: 48471...1f2

Jeg tror deg ikke, jeg tror du er for feig til å avslutte et forhold du ikke trives i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det virkelige motivet er at hun skal få alle fakta på bordet og at vi kan begynne på nytt med et ærlig utgangspunkt. Jeg er redd dette kommer til å vokse til en verkebyll i forholdet vårt og at den en dag sprekker. 

Jeg skal innrømme at jeg ønsket at hun kastet meg ut når hun fikk vite det. Jeg hadde aldri tatt den avgjørelsen selv. Men jeg vil egentlig ikke avslutte forholdet heller for det er mye historie og så er det to barn inne i bildet. Jeg har helt ærlig aldri hatt sex med hun andre. Det var veldig fristende, men det føltes aldri rett å gå så langt selv om jeg var (og er) forelsket i henne.

Anonymkode: 48471...1f2

Du har en stor jobb foran deg. For nå tenker du mye på deg selv. Jeg kan ikke bytte jobb, jeg vil begynne med blanke ark, jeg hadde ikke klart å forlate pga historie, og barna, jeg er fortsatt forelsket, og jeg har dårlig samvittighet. Hva men å begynne å tenke hva samboeren din vil, og hva som er godt for henne. 

All kontakt med annen dame så godt det lar seg gjøre burde opphøre. Kan ikke sitte å tenke på sin egen forelskelse når tydeligvis er i en så dyp krise, og samboeren din trenger deg. Har du valgt samboer burde du gjøre det med hele deg. Detaljer rundt din utroskap vil ikke gjøre godt, det som vil gjøre godt er at du rydder opp i ditt eget følelsliv.

Anonymkode: 3fca0...807

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bytte arbeidsplass? Hadde du gjort det hadde i det minste samboeren din virkelig følt at du la ned en innsats. Nå som du fortsatt jobber med denne andre damen har hun ikke mye grunn til å tro det. Hadde jeg vært samboeren din så hadde jeg aldri taklet at dere fortsatte å jobbe sammen. Hvem vet hva som skjer på jobb - hvem vet hvilke følelser som dyrkes.

Anonymkode: 7c90f...3c7

Det er ikke bare å bytte jobb for det er få muligheter for å få seg en tilsvarende jobb som jeg har i dag i nærheten av der vi bor. 

Anonymkode: 48471...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vært helt ærlig i utgangpunktet. Om du nå kommer med mer tilleggsinformasjon, så risikerer du at hun ikke stoler på deg engang til. Og om hun klarer å tilgi deg på nytt, så vil kanskje en del av henne lure på om du står klar for å rykke ut teppe ut fra under henne på nytt igjen. 

Men på den andre siden så bør du være helt ærlig med henne. Om det er en sjanse for at hun får høre det fra noen andre, så blir det nok ikke til å love godt. Hun fortjener all informasjon, selv om du kanskje blir å miste henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ikke bare å bytte jobb for det er få muligheter for å få seg en tilsvarende jobb som jeg har i dag i nærheten av der vi bor. 

Anonymkode: 48471...1f2

Men du kan da forsøke? 

Anonymkode: 7c90f...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...