AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #21 Skrevet 13. november 2017 TS er gravid, så utposning av blodårene er helt vanlig. Det finnes ingen klar dokumentasjon på at det skyldes hard mage: Fra NHI.no: "Tradisjonelt har en oppfattet forstoppelse som en hyppig årsak til hemoroider. Men faktum er at det ikke finnes noen klar enighet blant forskerne om hvordan trykket i endetarmen øker ved forstoppelse og fører til utposninger av blodårene." Anonymkode: da14c...74e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #22 Skrevet 13. november 2017 Så dere som har opplevd å få hemoroder etter svangerskap. Har dere de enda? 😲 Trodde det var relativt enkelt å bli kvitt..... blir aldri å få barn, om jeg må gå å ha vondt i baken resten av livet pga det.... 😣 Anonymkode: 52444...26f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #23 Skrevet 13. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dere som har opplevd å få hemoroder etter svangerskap. Har dere de enda? 😲 Trodde det var relativt enkelt å bli kvitt..... blir aldri å få barn, om jeg må gå å ha vondt i baken resten av livet pga det.... 😣 Anonymkode: 52444...26f Jeg har en tilbakevendende hemorroide som jeg fikk før svangerskap. Den blir vond ca en gang i året, er plagsom i maks et par dager og forsvinner igjen. Ikke akkurat noe stort problem 😉 Anonymkode: 483e0...279
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #24 Skrevet 13. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en tilbakevendende hemorroide som jeg fikk før svangerskap. Den blir vond ca en gang i året, er plagsom i maks et par dager og forsvinner igjen. Ikke akkurat noe stort problem 😉 Anonymkode: 483e0...279 For deg nei, men for meg ville det blitt det. Har kun analsex, vaginal nytelse finnes ikke hos meg. Om dette stemmer vil det bli livskrise! 😶😐🤔 Anonymkode: 52444...26f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #25 Skrevet 14. november 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: For deg nei, men for meg ville det blitt det. Har kun analsex, vaginal nytelse finnes ikke hos meg. Om dette stemmer vil det bli livskrise! 😶😐🤔 Anonymkode: 52444...26f Fordi du ikke kan ha analsex et par-tre dager i året? Hvis det å avstå fra sex et par dager innimellom er et så stort problem for deg, vil jeg definitivt anbefale deg å ikke få unger. Anonymkode: 483e0...279 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #26 Skrevet 14. november 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Så dere som har opplevd å få hemoroder etter svangerskap. Har dere de enda? 😲 Trodde det var relativt enkelt å bli kvitt..... blir aldri å få barn, om jeg må gå å ha vondt i baken resten av livet pga det.... 😣 Anonymkode: 52444...26f Jeg fikk ingen under graviditet, men litt under fødsel. Brukte ikke krem eller noen behandling, men det ble bra av seg selv. Men jeg må jo sørge for å ikke bli forstoppet, for da kjenner jeg det kommer fort tilbake. Anonymkode: a17c6...265 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #27 Skrevet 14. november 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: TS er gravid, så utposning av blodårene er helt vanlig. Det finnes ingen klar dokumentasjon på at det skyldes hard mage: Fra NHI.no: "Tradisjonelt har en oppfattet forstoppelse som en hyppig årsak til hemoroider. Men faktum er at det ikke finnes noen klar enighet blant forskerne om hvordan trykket i endetarmen øker ved forstoppelse og fører til utposninger av blodårene." Anonymkode: da14c...74e Dette tror jeg stemmer.Jeg får oftest problemer med hemoroider når jeg har løs mage,ikke hard. TS: Prøv isbit-trikset.Det slår hevelsen og smerten tilbake og gjentar du behandlingen noen ganger daglig vil du nok merke bedring ganske snart tror jeg.Har hatt hemoroider så vonde at jeg ikke har kunnet sitte og is hjalp vel så bra som Scheriproct. Ta ikke Sheriproct uten å ha snakket med legen. Anonymkode: 1e2f9...8c6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #28 Skrevet 14. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg stemmer.Jeg får oftest problemer med hemoroider når jeg har løs mage,ikke hard. TS: Prøv isbit-trikset.Det slår hevelsen og smerten tilbake og gjentar du behandlingen noen ganger daglig vil du nok merke bedring ganske snart tror jeg.Har hatt hemoroider så vonde at jeg ikke har kunnet sitte og is hjalp vel så bra som Scheriproct. Ta ikke Sheriproct uten å ha snakket med legen. Anonymkode: 1e2f9...8c6 Takk for tips. Jeg prøvde det, og der lindret absolutt. Men utrolig vondt pga kulden. Men men. Den er mindre og mindre smertefull. Anonymkode: 3cccb...0ad
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #29 Skrevet 14. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Jeg prøvde det, og der lindret absolutt. Men utrolig vondt pga kulden. Men men. Den er mindre og mindre smertefull. Anonymkode: 3cccb...0ad Høres bra ut.Den intense kulden er vond ja.Jeg må ta pauser underveis,ofte er 1 minutt ad gangen mer enn nok.Men heller litt "frostsmerter" enn disse grusomme hemoroidesmertene Anonymkode: 1e2f9...8c6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #30 Skrevet 15. november 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Jeg prøvde det, og der lindret absolutt. Men utrolig vondt pga kulden. Men men. Den er mindre og mindre smertefull. Anonymkode: 3cccb...0ad Ta vaselin på fingrene og "dytt" den inn igjen når du har fått krympet den. Viktig del av behandlingen Anonymkode: da14c...74e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå