AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 Hei. Er i uke 25 og fått en skikkelig hemoroide. Og den er sykt vond. Vondt hele tiden. Men særlig når jeg er på do å bæsjer, skal tørke meg osv (i dag har jeg måtte hoppe i dusjen for å vaske meg fordi jeg ikke klarte å tørke tilstrekkelig). Og gjør vondt å gå og hele tiden. Vet jeg må skaffe meg noe behandling nå. Og skeptisk til reseptfritt legemiddel. Men er det noe reseptfritt som en kan prøve? Eller burde jeg oppsøke lege og få hjelp fra lege? Enten medisin på resept eller noe. Kjenner jeg har lite lyst til å dra til legen med dette. Men så klart, er det det beste, så gjør jeg det. Noen som har vært til legen pga hemoroider? Hva gjorde legen? Måtte legen undersøke deg der bak? Eller var det nok å forklare også fikk du medisin? Spør altså om hva dom kan hjelpe nå når hemoroiden er et faktum, og ikke hvordan jeg kan forebygge det. Jeg vet hvordan forebygge, men det er forseint nå. Desverre. Anonymkode: 3cccb...0ad
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 Du kan prøve med Scheriproct salve som fås på apotek (selv om du kanskje bør høre med lege først siden du er gravid.) For å rense der nede kan du kanskje sitte i en balje med varmt vann og litt grønnsåpe? Det vil også dempe smertene litt. En annen variant er å massere bakpå beina rett over anklene - gjør det vondt der har du truffet riktig punkt. Anonymkode: ff8f3...e3a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan prøve med Scheriproct salve som fås på apotek (selv om du kanskje bør høre med lege først siden du er gravid.) For å rense der nede kan du kanskje sitte i en balje med varmt vann og litt grønnsåpe? Det vil også dempe smertene litt. En annen variant er å massere bakpå beina rett over anklene - gjør det vondt der har du truffet riktig punkt. Anonymkode: ff8f3...e3a Takk for tips. Har hørt den salven har noe stoff som ikke er heldig? Men litt usikker. Masere ved akillessenen du mener? Er så følsom der. Men absolutt verdt et forsøk om det kan hjelpe. Aldri hørt om det før. Takk for tips 😊 Anonymkode: 3cccb...0ad
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 Leste et tips i Mamma for første gang: klipp av fingrene på en plasthanske, fyll dem med vann, frys. Ta ut en "finger", og legg mot hemoroiden. Da vil den forhåpentligvis "krympe" pga. blodtilførsel, samt lindre smerten. Og så kan du dytte den inn igjen med litt vaselin. Om det ikke hjelper: siden du er gravid bør du gå til legen og få resept. Beste kombinasjonen er salve + stikkpiller. Anonymkode: da14c...74e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste et tips i Mamma for første gang: klipp av fingrene på en plasthanske, fyll dem med vann, frys. Ta ut en "finger", og legg mot hemoroiden. Da vil den forhåpentligvis "krympe" pga. blodtilførsel, samt lindre smerten. Og så kan du dytte den inn igjen med litt vaselin. Om det ikke hjelper: siden du er gravid bør du gå til legen og få resept. Beste kombinasjonen er salve + stikkpiller. Anonymkode: da14c...74e Takk for tips. Skal kjøpe vaselin i morgen og prøve is tipset ditt. Ellers får jeg vell bare komme meg til legen. Selv hvor ubehagelig det er. Anonymkode: 3cccb...0ad
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 Våtservietter når du har vært på do og Scheriproct. Jeg hadde tre sinnsyke hemorroider for en tid tilbake (har crohns), og det reddet meg. Hjalp faktisk i løpet av en uke! Anonymkode: 712ac...3ed
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 Stikkpillene selges btw også reseptfritt nå. Anonymkode: 712ac...3ed
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #8 Skrevet 12. november 2017 Ac3 comfort, kjøpes på apoteket. Måtte dit selv i går, fikk vite at det var det eneste reseptfrie middelet gravide skal bruke. Det hjalp med en gang! Anonymkode: 492c5...92a 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #9 Skrevet 12. november 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stikkpillene selges btw også reseptfritt nå. Anonymkode: 712ac...3ed De selger deg ikke hvis du ikke har vært i samråd med lege. Skal helst ikke brukes før i 3. Trimester. Ergo må du til legen og snakke om det først Anonymkode: da14c...74e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #10 Skrevet 13. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ac3 comfort, kjøpes på apoteket. Måtte dit selv i går, fikk vite at det var det eneste reseptfrie middelet gravide skal bruke. Det hjalp med en gang! Anonymkode: 492c5...92a Da skal jeg se om jeg finner det på apoteket Anonymkode: 3cccb...0ad
vÃ¥ren14 Skrevet 13. november 2017 #11 Skrevet 13. november 2017 Prøv istrikset, er det ikke nok ta en tur til legen for Ã¥ diskutere trygge alternativer. Jeg fikk scheriproct salve ca midt i første svangerskap, ikke stikkpiller. Salven hjalp nok og ubehaget (men ikke hemoroidene...) forsvant ila en ukes tid. SÃ¥ fikk jeg full kur med stikkpiller og salve etter svangerskapet som hjalp endel. Blir nok aldri "kvitt" de, men sÃ¥ lenge de ikke er til ubehag spiller det liten rolle.Â
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #12 Skrevet 13. november 2017 Sørg for at avføringen er løs, drikk duraphlec eller hva det nå heter. Spis linfrø, svisker, fiber etc. Det hjelper jo ikke å behandle hemoriden og årsaken ikke gjøres noe med. Anonymkode: 0e571...985 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #13 Skrevet 13. november 2017 Omslag av Alcos-anal krem hjalp meg. Smør rikelig med krem på hemoroiden. Så tar du en liten bit med kompress (ca 3x3 cm) og har krem på den også. Så legger du denne kompressen rundt hemoroiden, og sover med det slik om natta. Det er litt ubehagelig naturligvis, men det hjelper. Nedkjøling med isbiter hjelper også. Og så har jeg hørt at omslag av kålblader skal hjelpe, men det har jeg ikke testet! Anonymkode: 51406...439
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #14 Skrevet 13. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sørg for at avføringen er løs, drikk duraphlec eller hva det nå heter. Spis linfrø, svisker, fiber etc. Det hjelper jo ikke å behandle hemoriden og årsaken ikke gjøres noe med. Anonymkode: 0e571...985 Jeg vet dette. Og jeg prøver. Noen ganger er avføringen hard. Har ikke slitt særlig med hard avføring heller. Kun en sjelden dag i ny og ned. Men nå er hemoroiden et faktum, og jeg trenger å lindre den. Det er det jeg spør om i tråden, så kan jeg forebygge underveis og etterpå videre. Men forebygging hjelper ikke som behandling når den først er her Anonymkode: 3cccb...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #15 Skrevet 13. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet dette. Og jeg prøver. Noen ganger er avføringen hard. Har ikke slitt særlig med hard avføring heller. Kun en sjelden dag i ny og ned. Men nå er hemoroiden et faktum, og jeg trenger å lindre den. Det er det jeg spør om i tråden, så kan jeg forebygge underveis og etterpå videre. Men forebygging hjelper ikke som behandling når den først er her Anonymkode: 3cccb...0ad nei, men det må gjøres samtidig, det hjelper ikke med all slags kremer om du har EN dag med hard mage, så blusser det jo bare opp igjen... Anonymkode: 0e571...985 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #16 Skrevet 13. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: nei, men det må gjøres samtidig, det hjelper ikke med all slags kremer om du har EN dag med hard mage, så blusser det jo bare opp igjen... Anonymkode: 0e571...985 Les hva jeg skriver da. "Så jeg kan forebygge underveis og etterpå". Altså. Jeg vet jeg må forebygge nå også. Men jeg trenger også tips til beste måten å få den bort på. Fordi jeg vet hvordan jeg kan forebygge stort sett. Anonymkode: 3cccb...0ad
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #17 Skrevet 13. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: nei, men det må gjøres samtidig, det hjelper ikke med all slags kremer om du har EN dag med hard mage, så blusser det jo bare opp igjen... Anonymkode: 0e571...985 Øøh, ikke HELT sånn det funker. Anonymkode: da14c...74e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #18 Skrevet 13. november 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øøh, ikke HELT sånn det funker. Anonymkode: da14c...74e sånn funket det for meg, var fin i en hel uke etter at jeg hadde behandlet med Scheriproct, så hadde jeg en dag med hard mage og alt var tilbake... Anonymkode: 0e571...985
cattleya Skrevet 13. november 2017 #19 Skrevet 13. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sørg for at avføringen er løs, drikk duraphlec eller hva det nå heter. Spis linfrø, svisker, fiber etc. Det hjelper jo ikke å behandle hemoriden og årsaken ikke gjøres noe med. Anonymkode: 0e571...985 veldig sant! Uten at fordøyelsessystemet samarbeider, kommer du ingen vei med behandling. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #20 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: sånn funket det for meg, var fin i en hel uke etter at jeg hadde behandlet med Scheriproct, så hadde jeg en dag med hard mage og alt var tilbake... Anonymkode: 0e571...985 Fordi sheriproct salve kun lindrer, men ikke fjerner. Hadde du hard mage sprakk/presset du bare ut hemoroiden som enda ikke var bra... Anonymkode: da14c...74e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå